Manege Castellum [ de Meern ]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamybol

Re: Manege Castellum [ Haarzuilens ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 11:13

Cynthia is afgestapt de laatste keer, toen heeft ze geruild met Edine. Laatste springwedstrijd werd het vriendje eerste met Judith, Mercedes kon er maar niet over uit dat dat Vos-paard waarmee hij dat had gedaan Judith was.
De eerste keer dat hij met haar parcours wilde springen vorig jaar, verstijfde ze (letterlijk) en is hij snel op Mark gezet. Dit jaar ging het echt goed, behalve dat hijzelf telkens de laatste hindernis vergat te rijden en dat ging de laatste keer eindelijk goed. :) Ben benieuwd hoe het over 2 weken zal gaan. :+

Ik wil geen rijbroeken meer zonder (kunst)leren zitvlak, maak het mezelf daar duurder mee. Maar gelukkig die witte (ook eurostar) dus tweedehands kunnen vinden. Heb nu al zin in mijn M1 proefje, Benz loopt de laatste tijd in de lessen telkens zo lekker. :o

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 11:22

Die Edine reed toch springwedstrijdjes op Harry? Volgens mij heb ik haar naam weleens zien staan bij de startlijsten. Toen mocht ie nog springen :P

Ik ben ook blij met mn schaap. En het zit fijner, en mijn rijbroeken zijn dan iets goedkoper.
Tweedehands is altijd wel veel leuks te vinden.

Leuk is dat hè. Heb er ook zo'n zin in.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 11:37

Ja, dat is zij idd. :)

Schaap lijkt me ook fijn, maar vind het teveel gedoe om dat telkens op een manegezadel vast te moeten maken. En met mijn broeken met leren zitvlak is het ook niet nodig. Heb sowieso geen last van de zadels op Castellum. Natuurlijk zit de ene fijner dan de andere, maar heb ooit bij Nijmegen ergens op een manege gereden waar ik standaard met schuurplekken afstapte. Had ik al mijn moed bij elkaar geraapt en gevraagd waar dat aan kon liggen, kreeg ik te horen dat ik maar af moest vallen, dan zou het wel minder worden. Kan je vertellen, dat is niet de oplossing. 8)7 Hoorde later van veel meer meiden die daar reden dat ze er last van hadden...

Eerst over 2 weken nog supporteren bij de springwedstrijd. *\o/* En dan nog een hele maand wachten op de dressuurwedstrijd. -O-

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 11:52

Schaap is heel fijn. Bij mijn zadel wel nodig, helemaal icm Harry die Verschikkelijk zit xD
Heb verder ook niet zo'n last van de manegezadels. Meer van mijn houding icm het zadel. Harry had zo'n vzhzadel, stak toen helemaal mn tenen in zijn neusgaten. Zadel van David vond ik alleen niks, kreeg daar echt kramp in rug en buik van. Zadel van Chico zat trouwens zalig.

Hahahaha. Wat een achterlijk antwoord.

Duurt lang hè. Heb iig nog een maand de tijd om te oefenen op het doorzitten :D

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 12:13

Was ook een rare manege. Als de eigenaar je mocht, dan kreeg je alles voor elkaar. Had je niet het uiterlijk dat hij je mocht, dan had je het echt niet leuk. :\ Ik moest altijd op paarden waar je niet zoveel van kon leren, van die hele lieve beginnerspaarden die van oren tot staart muurvast in hun lijf zaten. Het liep mis toen er in mijn les nieuwe mensen kwamen die ineens altijd op de leuke paarden mochten en ik finaal werd uitgescholden omdat ik geen zweepje bij me had (keer ervoor werd mij gezegd dat ik die niet nodig had op dat paard). Ik heb het paard op stal gezet, heb gezegd dat ik me zo niet liet behandelen en ben weggegaan om nooit meer terug te komen.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 13:07

Jeetje. Wat een rare manege.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 13:17

Lessen waren ook niet je van het. Kon van één van de instructrices altijd van te voren de les al intekenen, die deed altijd exact hetzelfde. := De andere instructrice was die van dat ik maar moest afvallen, ook raar mens dus, en de eigenaar zelf kon wel leuk les geven, maar stond als hij niet zo'n zin had gewoon in een hoek van de bak te roken en kletsen met anderen.
Ik was niet voor niets wel klaar met maneges, want in Dronten had ik een manege waar de paarden gewoon bang van de eigenaar waren en als je een pensionner in je les had kreeg die les en hobbelde de rest maar wat rond.. Daarna een manege waar het gezellig en gemoedelijk was, maar waar ik achteraf gezien veel te veel met mijn handen heb leren rijden. Was een kwestie dat paard eerst in de krul moest en daarna ging je met zijn tempo aan de slag, weet ik nu van dat dat niet klopt. :\
Daarna dus die manege uit mijn vorige post, daarna een fijne manege waar men naar eigen zeggen erg dressuurmatig bezig was. Je reed altijd voor jezelf met een instructeur aan de kant. Vond ik toen prettig, had net een bijrijdpaard gehad en wekelijks privéles, dus wist ook nog wel hoe ik zelf moest rijden, maar weet (ook nu weer achteraf) dat er te weinig op houding, zit en effect van de hulpen werd gelet. Ik kon daar nog geen heel rondje galopperen en iets als middendraf kreeg ik er niet uit gereden.
Na wat lessen van Merce wist ik dat dat niet aan de paarden lag, maar aan mijn zit. En dat hadden ze daar ook moeten zien en aan moeten werken.
En dat een instructeur niet alles ziet en niet aan alles tegelijk kan werken is logisch, je bent met meer in de bak. Maar ik heb de afgelopen 2 jaar wel echt beduidend beter leren zitten, leren ontspannen en vooral leren rijden met plezier!

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 14:27

Joyce en Mark hebben beide ineens weer een heel dik been...

Jij hebt ook echt op heel gveel manege's gereden. Goeie manege zoeken lijkt.me.ook echt lastig.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 14:32

Da's mooi balen van Joyce en Mark. :(

Ja, ik heb te veel maneges gezien inmiddels (waar ik niet echt heb gereden heb ik niet eens in mijn opsomming meegenomen :oo ), komt ook doordat ik een paar keer verhuisd ben, maar toch. Snap op zich de negatieve toon van veel bokkers ook wel als het op maneges aankomt, maar aan de andere kant is het toch de plek waar veel mensen hun eerste paardenervaring hebben opgedaan en ik heb met eigen ogen gezien dat de ene manege de andere niet is.
En helaas is mijn ervaring ook wel zo dat ik inmiddels weet dat veel mensen met paarden menen de waarheid in pacht te hebben en paardenmensen het vaak uit principe niet met een ander eens willen zijn. Ik heb nog nooit meegemaakt dat mensen die uit eenzelfde hoek komen zo elkaar bestrijden als binnen de paarden..

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:20

Haha, gister zat mn zus te vertellen. Dat iemand het bij haar in de tandartsstoel had over een manege. Bleek dus Mercedes te zijn met haar zoontje. :D

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:44

Haha, toevallig!

Snap ook wel de negatieve toon over manege's. Van Dorsten was ook niet echt een heel mooi iets en de stallen helemaal niet. Maar de paarden stonden wel vaak in de wei.
Op geen elke manege is het echt heel paardvriendelijk. Dat kan ook niet als je er beginnende ruiters op zet. Maar gelukkignis het hier wel zo dat de paarden het goed hebben.

Harry ging wel aardig vandaag. Helemaal nadat ie gister zo lekker liep. Had m stijver verwacht.
Vond het wel een beetje gevaarlijk, al die kinderen in de bak. Maargoed, blijkt door de vakantie te komen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:20

Kayleigh, ik wil Harry wel eens zien rijden in de les haha. :D
Ben je er vanavond?

Ik hoop dat er nog n paard over is voor de springles :+

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:25

Harry ging lekker gisteren. En ik heb kou gevat, keelpijn een kop vol snot nu. Bah! :(

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:45

Nee, de komende paar keer moet ik steeds werken van 1-9. En dinsdag rijd ik nooit in de les omdat ik maandag al in de les rijd.

En dat ondanks je jas, Rian. -O-

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:21

Ja, stom hè? Had het echt niet koud ofzo. Weerstand is duidelijk niet zo best. Ondanks alle vitaminepreparaten die ik inmiddels slik.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:36

Sterkte!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:36

Die sterkte heb ik straks pas nodig, moet weer naar het ziekenhuis vanmiddag. Zucht.

maar bedankt! :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:01

Nee daar heb je een succes voor nodig. Maar dat komt wel goed!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:56

Vreselijke last van me rug. Gaat zo nog wat worden, werk in de zorg is rug slopend. Maar pijnstillers en niet zeuren.

Nieuwe rijbroek was al binnen en past, helemaal trots c:

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:55

Opgegeven voor de springles. Ik wist niet welke pony, verder was er al een aantal bezet. Dus heeft Mel, Saartje voor me gekozen..prima hoor... :+ Dus dinsdagavond weer even een les op Saartje en dan zien we t wel.

Verder vandaag op Angela gereden, zei nog tegen Sam dacht eerst dat ze een fries was. :=

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:38

Je hebt maar 1 rug, Samantha. Wees er wel een beetje voorzichtig mee. :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:02

Goed luisteren naar El en vooral niet aan Saar gaan hangen als ze te hard mocht gaan. :)

En idd, je hebt maar 1 rug. Ben je al eens bij een fysio geweest voor spierverstevigende ofeneningen oid? Pijnstillers kunnen fijn zijn, maar als je geen oorzaak aanpakt, kun je die net zo lang blijven gebruiken als wat ik nu doe en zit je dus op een gegeven moment als je pech hebt ook gewoon aan de morfine. En dan is het leuk om te geinen over roze olifanten, écht leuk is het allerminst. :n
Sorry dat ik misschien wat bemoeizuchtig overkom, maar ik weet wat het is om écht last van je rug te hebben en zie graag dat anderen dat punt niet zullen bereiken.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:07

Leuke foto van Nala op Facebook Sam! Ze zullen haar wel leuk vinden allemaal, het is wel een knappe pony. :j

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:10

Is dat die pony die eerst niet door zou gaan, van hetzelfde adres als Robin Hood? Knap dier idd!

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:12

Zo te zien wel. Leuk ding.