De eerste keer dat hij met haar parcours wilde springen vorig jaar, verstijfde ze (letterlijk) en is hij snel op Mark gezet. Dit jaar ging het echt goed, behalve dat hijzelf telkens de laatste hindernis vergat te rijden en dat ging de laatste keer eindelijk goed.
Ben benieuwd hoe het over 2 weken zal gaan. 
Ik wil geen rijbroeken meer zonder (kunst)leren zitvlak, maak het mezelf daar duurder mee. Maar gelukkig die witte (ook eurostar) dus tweedehands kunnen vinden. Heb nu al zin in mijn M1 proefje, Benz loopt de laatste tijd in de lessen telkens zo lekker.

Hoorde later van veel meer meiden die daar reden dat ze er last van hadden...
En dan nog een hele maand wachten op de dressuurwedstrijd.
Ik moest altijd op paarden waar je niet zoveel van kon leren, van die hele lieve beginnerspaarden die van oren tot staart muurvast in hun lijf zaten. Het liep mis toen er in mijn les nieuwe mensen kwamen die ineens altijd op de leuke paarden mochten en ik finaal werd uitgescholden omdat ik geen zweepje bij me had (keer ervoor werd mij gezegd dat ik die niet nodig had op dat paard). Ik heb het paard op stal gezet, heb gezegd dat ik me zo niet liet behandelen en ben weggegaan om nooit meer terug te komen.
De andere instructrice was die van dat ik maar moest afvallen, ook raar mens dus, en de eigenaar zelf kon wel leuk les geven, maar stond als hij niet zo'n zin had gewoon in een hoek van de bak te roken en kletsen met anderen. 
), komt ook doordat ik een paar keer verhuisd ben, maar toch. Snap op zich de negatieve toon van veel bokkers ook wel als het op maneges aankomt, maar aan de andere kant is het toch de plek waar veel mensen hun eerste paardenervaring hebben opgedaan en ik heb met eigen ogen gezien dat de ene manege de andere niet is.