Fructanen worden slecht verwerkt door de spijsverteringsorganen van het paard. Hierdoor komen ze in relatief grote hoeveelheden in de darm terecht. De darmflora kan daardoor overbelast raken, waardoor de zuurgraad te hoog wordt. Het natuurlijke zuur/base evenwicht in de dikke darm raakt daardoor in onbalans. Het gevolg hiervan is dat zich grote hoeveelheden melkzuur ontwikkelen, waardoor de pH-waarde in de darm sterk daalt, dus zuurder wordt. Hierdoor kunnen er endotoxinen vanuit de darm in de bloedbaan komen. Dit kan uiteindelijk leiden tot hoefbevangenheid.
Ik ben ook altijd slecht in zulke dingen, daar weet ik altijd weinig vanaf! Ik vraag het ook vaak aan anderen, omdat ik bang ben dat ik het verkeerd doe ofzo!
Ja, dat is waar! Ik weet wel beetje de algemene dingen, die heb ik moeten leren voor mn ruiterbewijs. Maar dat weet ik ook allemaal niet meer precies... ik ben gewoon altijd bang dat ik het verkeerde denk, dus dan vraag ik het altijd maar!
Nou, het is al aantal jaar geleden... heb het samen met 3 anderen ergens op een manege gedaan... zou niet eens meer weten waar! Ze doen t nu ook niet meer ... wij konden er toen toevallig bij, omdat er een aantal uiteindelijk niet wilde. Gewoon goed zoeken op internet, dan kom je volgens mij vanzelf achter aan plaatsen waar het gehouden wordt!
oke, ik dacht misschien heb je een aanrader ofzo nouja ik wil m wel halen, maar moet daar eerst nog maar even voor sparen denk ik heb het er een tijdje geleden ook al met mn moeder over gehad, en ze wou geloof ik wel een deel betalen, maar ik kijk nog wel even
Het is toch niet zo heel duur? (of ben ik dat vergeten?) Ik zou je wel willen helpen, maar ik heb zelf echt geen idee! Er zijn volgens mij strengere eisen aan gesteld, waardoor er een stuk minder plekken zijn die het aanbieden.
Let er ook op, of je een eigen paard mee moet nemen of dat je daar een paard kunt huren...moet je er zelf een meenemen, dan moet je ook denken aan trailer en je moet er minimaal 2 keer heen!
ja dat is best wel ver weg.. maar ik zag dat ze het in emmen ook doen, dat is al een stuk dichterbij het is iets van 65euro volgens mij, maar als je zo'n heel weekend hebt zal het wel wat duurder zijn..
ik kijk nog wel even, een heleboel zijn in mei rond mijn examens dus dat is niet zo handig.. anders maar volgend jaar
Nou, ik vond het theorie boek echt veeeel.... allerlei ziektes en rassen... soms ook van die dingen die nergens op slaan, maarja als je het goed doorleest...en je gewoon naar die lessen gaat.