Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:47

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:54

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:51

Lekker rustig hier...

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:47

Heeeeeeeeel rustig..
Ik ga zo naar de manege..
Siebje longeren :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:50

Hee, ik ga ook zo naar de manege! ;) Zie je straks :)

Idd rustig :) Maarja, als niemand wat te melden heeft.... En we zien mekaar vaak zat in het echt toch :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:12

Jaa ik ga er ook vandoor zo :) tot zo Annelotte!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 17:28

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:38

Het is inderdaad rustig, maken we allemaal niks leuks mee?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:58

Haha nee ik maak idd niet zoveel leuks mee meer de laatste tijd :')

Heb gisteren op My Lady gereden, dat was wel even leuk :] was er vrijdag niet, toen ging ik naar een concert. Ben op het moment vooral erg druk met de uni, had net een tentamen enzo, was best wel zwaar. Nu mijn masterinschrijving nog voltooien.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:12

Oh My Lady is wel even weer wat anders. Dus je vindt het wel weer leuk om ook op andere paarden te rijden?

Ik heb gisteren met Ton gesproken over het kopen van Collin en waarschijnlijk komt er in de loop van de week een voorlopig contract waarin wordt vastgelegd dat ik hem uiterlijk deze zomer koop van de manege.
Ben echt helemaal happy de peppie!!!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:19

Ja is weer compleet anders. Ik vond haar wel leuk, maar ik merk dat ik haar gewoon overvraag, want ze kan het allemaal niet meer aan :')

Ik vind het rijden op andere paarden op zich wel leuk, maar ik mis Vin wel ontzettend aan de andere kant... ik vond het wel heel fijn om één paard te hebben om me helemaal op te focussen. Dit voelt minder als samenwerken met het paard :) Maar het is wel weer erg leerzaam voor mezelf.

Oeh, donderdag ga ik weer naar die arabierenfokkerij :D heel misschien mag ik op een van hun paarden rijden, dat lijkt me ook wel een gave ervaring.

Waaaat, dus je gaat Collin echt kopen? :) Ik had niet verwacht dat de manege hem makkelijk zou laten gaan. Fijn dat Ton het goed vond zeg!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:48

Ja ik kan me voorstellen dat je Vin mist, het werken en opbouwen met één paard heeft toch wel wat speciaals. Maar zo nu en dan weer eens wat anders rijden is ook wel leuk. Afgelopen donderdag deed Carmen nogal vreemd bij het opstappen dus toen moest ze van Rachel weer op stal. Ik heb toen ook aangeboden om dan om te wisselen met die ruiter en dat ik dan op Carmen zou rijden, leek me ook wel weer eens leuk. Maar dat wou Rachel me niet aan doen;)

Wat leuk dat je weer naar de fokkerij gaat, zou wel leuk zijn als je ook eens op eentje mag rijden. Dat is ook wel weer eens heel wat anders:D

Ja ik ben er ook superblij mee. Ik had hem in december ook al mogen kopen van Marcel maar toen kon ik hem nog niet stallen thuis en zo als het er nu naar uitziet gaan we er begin zomervakantie in dus dan is er ook gelegenheid om Collin te stallen. Alleen Marcel was een stuk makkelijker met afspraken daarin maken. Ton wil alles liever op papier hebben, dat begrijp ik ook wel en vind ik zelf eerlijk gezegd ook fijner. Dat geeft wel een geruststellend idee. Maar er zitten natuurlijk wel voorwaarden aan, zo wil ik bijvoorbeeld wel dat hij voor die tijd wordt gekeurd en wordt gekeken of hij nog wat heeft overgehouden aan zijn blessure. Een prijs hebben we nog niet afgesproken, dan moet er eerst in de administratie worden gekeken naar hoeveel hij moet opbrengen. Maar volgens Ton komen we daar wel uit. Ik heb in ieder geval een heleboel voor hem over en in Zwolle achterlaten is voor mij sowieso geen optie;)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 14:50

Is Vincent er niet meer? :(:) En lees ook dat Marcel weg is? Is Awilda er nog wel?

Super leuk Jolien! Wat zal dat fijn zijn voor Collin! :D :D :D

Keuren is altijd goed om te doen, sowieso een klinische keuring. Puk hebben we ook meteen röntgenologisch laten keuren i.v.m. de verzekering, maar was op foto's toppie in orde. Maargoed, dan heb je uiteraard enkel de benen van het paard erop staan, geen rug/hals wervels o.i.d. Je hebt dus wel enige zekerheid, maar toch niet 100 % . Achja, als je hem toch lekker recreatief gebruikt dan zal je waarschijnlijk niet eens foto's laten maken, of wel? Daarnaast zal het aankoopbedrag het waarschijnlijk ook niet uitnodigen hem röntgenologisch te laten keuren.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:21

Vincent is er nog wel hoor, alleen Eline huurt hem (voorlopig) niet meer.
Awilda is er nog wel, maar sinds januari hebben we een nieuwe bedrijfsleider.

Ik wil sowieso dat zijn benen worden gescand om te kijken of die nog goed zijn. Maar voor de rest ga ik ervan uit dat hij in orde is, als er verder niets uit de klinische keuring komt.
Ik wil hem meer voor de recreatie gebruiken, wel eens af en toe nog een onderlinge wedstrijd, maar ik ben niet van plan om een startkaart aan te vragen met hem. En springen zit er sowieso niet meer in.
We hebben op 10 minuten loopafstand een gigantisch bos zitten waar je dagenlang kan buitenrijden, dus dat staat dan ook regelmatig op de planning. Daarnaast komt er een buitenbak van 20x60 dus er kan ook wel gewoon getraind worden:) Eerst komt hij bij het paard van Eric z'n broertje te staan omdat het land nog niet mooi is, dat moet eerst worden omgeploegd zodat het weer vlak is en er moeten weer stekpaaltjes komen te staan. Maar zodra dat klaar is komt het paard van z'n broertje ook bij ons te staan en met een beetje geluk komt er dan ook snel een paard voor Eric dus Collin komt sowieso niet alleen te staan. Dat was ook wel een voorwaarde van mij dat hij bij het andere paard kon staan en dat we er anders een shetlander bij zouden nemen als weidemaatje.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:43

Klinkt alsof je het goed voor elkaar hebt zeg :) Super! Zometeen een hele stal vol paarden :] met een buitenbak zelfs erbij, toe maar :D

Edit: ik zit undercover in nederland terug te kijken van gisteren. Bah, wat een griezels hier in Zwolle :oo

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:24

Klinkt inderdaad super Jolien!

@ Eline: waar gaat het over bij undercover?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:28

Pedofielen... iemand die ze in Zwolle wilden aanhouden bij de C1000 waar ik vroeger gewerkt heb, en daarvoor nog bij Annelotte's huidige werk :oo

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:38

Yep helemaal Eline:) en het leuke is dat er een vergunning op het erf zit voor een paardenhouderij met minstens 35 paarden met binnenbak. Uiteindelijk komt er dus ook een grote hal bij met nieuwe boxen en binnenbak. Het broertje en de vader van Eric willen namelijk een (kleine) springstal beginnen, een beetje vergelijkbaar met wat Marcel doet, maar dan iets uitgebreider. Maar dat duurt nog wel een aantal jaren. Maar tot die tijd zal meneer het ook niet verkeerde hebben;)

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:51

Teske :

Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:53

Leuk Lin:) Wordt al een stuk beter zo of niet?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:13

Ik vind t echt een leukerd :) Had het filmpje op facebook al gezien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 15:30

Is dat je nieuwe linda? Zag hem al op stal staan.

Mijn pony mocht vandaag kwartiertje in de wei <3
Afbeelding

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 22:44

Leuk, heb je een eigen pony? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 23:17

Ze is officieel van mij ja :) maar in bruikleen van de manege. Momenteel geen tijd om haar te bieden wat ze nodig heeft.