Manege Castellum [ de Meern ]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:11

Van mij mag ook iedereen zijn verhaal hier doen. Maar ik denk wel dat we soms iets minder snel ervanuit moeten gaan dat die verhalen waar zijn. Wie of wat dat verhaal hier dan post en welke bron het ook is.
Weet niet of je die laatste zin naar mij toe richt, maar nee, ik probeer hier niet mijn hachje te redden. Wat ik gezegd heb is gezegd, niet altijd sta ik er nog achter. En daar merk ik het gevaar van internet, want ik plaats soms te snel dingen waar.ik uiteindelijk niet altijd meer achter sta.
Wat mij betreft mag er hier over vanalles gepraat worden. Maar ik probeer bij mezelf iets meer na te denken over wat ik hier en ergens anders op internet neer zet.
Dit heb ik al vaker geprobeerd en ik merk dat ik wel vaker nadenkt wat betreft mijn mening. En ik weet dat dat nog veel beter kan. En ik denk dat dit punt in het topic een goed begin voor mij is. Soort van stok achter de deur idee. Want die heb ik altijd erg hard nodig.

Edit: dit was weer een antwoord van mij na de post van Samy. Voordat Esmee wat zei over lariekoek xD

Kayleigh__

Re: Manege Castellum [ Haarzuilens ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:18

Ik blijf nu weer veel te lang wakker door jullie :P
Morgen weer vroegop. Welterusten!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:19

Ik heb geen hachje te redden, sta achter wat ik heb gezegd. En ja, ik heb een loyaliteitsconflict, had het fijner gevonden als ze hadden gezegd dat ze ergens buiten onze regio zouden beginnen. Want nu zie ik iets waar ik om ben gaan geven uit elkaar vallen. En dat vind ik jammer.

Wat alle andere mensen vinden, waar ze gaan werken, wat ze met hun paard gaan doen, moeten zij weten. Ik blijf erbij dat ik het niet netjes vind om mensen hier met namen te noemen als zij zelf van niets weten (zoals Cora en Lautje, die blijkbaar gaan verhuizen zonder dat ze dat zelf weten).

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:54

Citaat:
Ha, ik mag zelf nog niet posten omdat ik pas net een account heb aangemaakt, vandaar dat ik gevraagd heb of het voor mij geplaatst kon worden:

Na het opvangen van een aantal signalen heb ik net even snel een account aangemaakt om eens te lezen wat er nu geschreven werd.
Nou, ik heb de laatste 3 pagina's gelezen en vind het direct tijd om te reageren en wat 'roddels en geruchten' de wereld uit te helpen.
Overigens doe ik dit eenmalig, ik ben niet zo van de fora, maar deze discussie neemt een verkeerde wending.

Wij hebben al heel lang de droom een eigen manege te starten. De laatste maanden is dat steeds meer vorm gaan krijgen in onze gedachten en uiteindelijk zijn de plannen op papier gekomen. Tot vorige week waren we nog in onderhandeling en vond ik het niet gepast om er al iets over naar buiten te brengen. 2 Weken geleden toen het echt serieus begon te worden hebben we de eigenaren van Castellum over onze plannen (!!! dus nog niets concreets) geïnformeerd omdat we vonden dat ze daar recht op hadden het te weten. Helaas ging de volgende dag het gerucht al over de manege dat alles al rond was. Eigen schuld, hadden we het nog maar wat langer voor ons moeten houden, maar dat vonden we niet eerlijk tegenover Castellum. Deze week (!!!) is het pas rondgekomen.

Om even wat 'zekere' uitspraken van sommige schrijvers toch te ontkrachten (blijkbaar zijn de bronnen toch niet meer betrouwbaar tegenwoordig, haha):
Wij hebben absoluut niet de intentie een 2e Castellum te worden. Dus nee, geen carrousellessen (ik kan de huidige figuren bij zelf rijden niet eens onthouden, laat staan dat ik die les ga geven...). Ja, wel ponykampen, maar compleet anders van opzet (incl.overnachten etc.). Overigens is het best een gezonde commerciële gedachten om te kijken hoe er geld verdiend kan worden, toch?
We willen ons aansluiten bij het FNRS, wedstrijden buiten de manege rijden en organiseren, dus nogmaals, een compleet andere opzet.

Daarnaast, en dat vind ik misschien nog wel belangrijker: Er wordt niemand gevraagd met ons mee te gaan of voor ons te komen werken. Niemand. De reden: ik zou dat zelf ook niet fijn vinden als dat bij ons zou gebeuren. Sterker, een aantal van de genoemde namen wisten tot vanavond (donderdag) nog niet eens dat er iets speelde, laat staan dat ze zogenaamd al wisten dat ze zouden meegaan.
Uiteraard zal ik niemand weigeren die naar ons toe komt en vraagt of ze bij ons mogen staan of rijden, dat mag duidelijk zijn. Niemand hoeft te kiezen, nergens voor nodig; iedereen doet wat ie zelf wil. We hebben het te leuk gehad, en nog steeds, om achterbaks te doen en mensen weg te halen. Onzin.

Kortom, als je denkt iets te weten, check de feiten en ga niet af op 'betrouwbare' bronnen. Een bron is iets anders dan een feit! De enige die op dit moment over feiten beschikken zijn wij zelf, dus vraag het ons gewoon. We bijten echt niet ;-)
Feit is dat we uiterlijk 1 november met onze eigen paarden over gaan, en het is uit commerciëel oogpunt van Castellum logisch dat we dan een aantal taken niet meer uitvoeren. Overigens is het nog niet eens duidelijk wanneer we op onze eigen locatie aan de slag kunnen, wellicht wordt dat deze of komende week bekend.
Als laatste, er zal denk ik geen officiële aankondiging komen dat wij weggaan. Ik vind het richting Castellum niet gepast dat zelf te doen, en vanuit hun oogpunt begrijp ik heel goed dat ze dat niet willen doen.

Ik zal in dit topic verder niet meer reageren, doe ermee wat je wilt.
Een aantal mensen volgen ons op Facebook, zodra het echt officieel is zullen we het daar aankondigen.

No hard feelings, tegen niemand, maar ik moest dit toch even kwijt.

Groet, Leon

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:37

Zo

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:39

En dan nu maar weer over op de orde van de dag.

Ik heb spierpijn van gisteren, maar wat was het leuk om nu eens echt te voelen hoe die schouderbinnenwaarts moet. Was voor het eerst dat ik het echt voelde, dus denk voor het eerst dat het echt lukte. :)

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:40

Fijn Rianne dat het goed ging, wat minder dat je spierpijn hebt. Reed je op Benz?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:42

Jup, en die had het uur voor mij ook al erg zijn best moeten doen, dus het kostte wat moeite om hem nog een keer te overtuigen. :+

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:44

Dan is het toch nog leuker dat het gelukt is? :P

Ik ga misschien vandaag ook weer naar mijn tijdelijke bijrijpaardje, als het droog en nog licht is ga ik denk ik een stukje het bos in. Anders maar even longeren en lekker poetsen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:45

Daar zit wel wat in ja. Hihi, gekke koei. :)

Het ziet er nu buiten mooi uit, dus hopelijk ben je op tijd en kun je nog lekker even rijden!

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:49

Het is een oud jacht paard wat bijna nooit in de bak is gereden dus hij vind er echt niets aan als ik in de bak ga rijden.. := Maar hij is zo schattig en krijgt bijna geen aandacht van zijn baas omdat hij geen tijd heeft dus ik wil er niet mee stoppen.

Gelukkig ziet het er nu weer mooi uit buiten, vanochtend kwam het echt met bakken de lucht uit.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:55

Ja, met dat ik schrijf dat het er mooi uitziet, wordt het ineens donker buiten. :oo Leuk zo'n oud jachtpaard, en als ie maar lief is idd! Toch nog altijd het belangrijkst.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:09

Toppie Leon!

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:34

Oh, ik ben weer helemaal in mn nopjes met het boek van Zlatan Inbrahimovic. Geweldig boek!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:50

Wat voor boek is dat? Ik moet nog steeds beginnen in de 50 shades... :P
Heb afgelopen dagen eindelijk genoeg concentratievermogen weten op te bouwen om 'Maar buiten is het feest' te lezen. Fantastisch goed geschreven, al is de inhoud om vreselijk verdrietig van te worden.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:55

Een biografie. Maar heel erg vanuit zichzelf geschreven. Enorm leuk om te lezen. Toffe gozer is het en een geweldige voetballer.

Oh, dat boek lijkt me best moeilijk om te lezen. Was toevallig pasgeleden bij Koffietijd.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:00

Ik houd enorm van Arthur Japin, zijn schrijven, zijn stijl, eigenlijk alles, haha. Hij schrijft mooi, maar juist niet ingewikkeld of pretentieus, vind ik. Het boek ligt nu bij mijn moeder, als ik het weer hier heb mag je het wel lenen als je wilt. :)
Ik wil 7 november ook enorm graag naar een lezing die hij geeft in Utrecht, maar er is dan springles, dus Ralf kan me niet brengen en aangezien ik het in mijn eentje niet red vrees ik dat het niet gaat lukken. :\

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:06

Nee, Dankje, Haha. Vind zijn boeken heel mooi, maar houd er totaal niet van. Mijn moeder wel trouwens. Geloof dat ze k gekocht had pasgeleden.
Nee, veel te serieus die boeken :P

Niet iemand anders die meekan vanuit Bokt?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:10

Zijn niet zoveel mensen in mijn omgeving die het een leuk vooruitzicht vinden om een lezing van Arthur bij te wonen.. En dan ook nog mij op sleeptouw nemen is wel wat veel van het goede. :')
Trouwens, bedenk me net dat ik dus ook nog een andere rolstoel moet regelen dan.. Hm, net een bestelling gedaan bij Nailways, misschien had ik dat geld beter opzij kunnen leggen. ^)

Naja, eerst dinsdag de revalidatiearts maar eens aanhoren.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:09

Ik ga me dinsdag opgeven voor de springles van woensdag de 24ste c:
Is er iemand hier die weet wat ik verwachten kan of die ook meerijd? :+

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:15

Ben je laatst niet wezen kijken? Misschien dat mijn vriend nog wel even mee gaat doen, is de laatste springles voor de wedstrijd van oktober, maar weet niet of hij dat zelf al weet ivm werk enzo.
Springles is gezamenlijk losrijden onder leiding van El, en een aantal sprongetjes in de bak. El bepaald zo ongeveer wie waar rijdt en roept welke hindernis genomen moet worden. En dan dus niet al een banaan achter je voorganger aanrijden, maar zelf afstand houden, sturen en springen. :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:19

Nee, het was zo rotweer en moest nog naar station met mn vader voor het kopen van een nieuw maandtraject abo. Achteraf niet zo slim, had beter even moeten gaan kijken nog.

Hoeveel rijden er ongeveer in de bak? & Laag, welke hoogte moet ik daarbij verwachten? :+

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:23

Hoogte zal 30 cm zijn, geen idee wat die cavaletti zijn eigenlijk.. Maar daar gaat het bij Castellum sowieso niet om, grootste verschil tussen hoog en laag is het tempo van de sprongen en moeilijkheidsgraad van de lijntjes. El houdt van leuke lijntjes, ook in het parcours. Dan kan het nog zo laag zijn, als je niet fatsoenlijk stuurt en tempo bepaalt kom je er niet foutloos doorheen. :+
Hoeveelheid hangt af van hoeveel er inschrijven.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:55

Gaaf, lijkt me leuk.

Jullie gaven al als tip voor Otto, maar ik denk toch liever te gaan voor Dennis (Als dat kan). Even overleggen :D

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 12:44

Dennis is met springen wel een stukje drukker dan met dressuurles, volgens mij. Maar dat weet Samy, want die kent hem het allerbeste en durft ook te springen met hem in wedstrijden. :j
Als ik al ooit zou springen dan alleen met Koei, niet omdat ie daar nou zo makkelijk mee is, het blijft een lomperd volgens mij, maar omdat ik het volste vertrouwen heb dat ik daar niet af kan vallen. :o
Saar raad ik je voor de eerste keer in elk geval niet aan, Bertus en Mark zijn, naast Otto, ook prima.