Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Citaat:Ha, ik mag zelf nog niet posten omdat ik pas net een account heb aangemaakt, vandaar dat ik gevraagd heb of het voor mij geplaatst kon worden:
Na het opvangen van een aantal signalen heb ik net even snel een account aangemaakt om eens te lezen wat er nu geschreven werd.
Nou, ik heb de laatste 3 pagina's gelezen en vind het direct tijd om te reageren en wat 'roddels en geruchten' de wereld uit te helpen.
Overigens doe ik dit eenmalig, ik ben niet zo van de fora, maar deze discussie neemt een verkeerde wending.
Wij hebben al heel lang de droom een eigen manege te starten. De laatste maanden is dat steeds meer vorm gaan krijgen in onze gedachten en uiteindelijk zijn de plannen op papier gekomen. Tot vorige week waren we nog in onderhandeling en vond ik het niet gepast om er al iets over naar buiten te brengen. 2 Weken geleden toen het echt serieus begon te worden hebben we de eigenaren van Castellum over onze plannen (!!! dus nog niets concreets) geïnformeerd omdat we vonden dat ze daar recht op hadden het te weten. Helaas ging de volgende dag het gerucht al over de manege dat alles al rond was. Eigen schuld, hadden we het nog maar wat langer voor ons moeten houden, maar dat vonden we niet eerlijk tegenover Castellum. Deze week (!!!) is het pas rondgekomen.
Om even wat 'zekere' uitspraken van sommige schrijvers toch te ontkrachten (blijkbaar zijn de bronnen toch niet meer betrouwbaar tegenwoordig, haha):
Wij hebben absoluut niet de intentie een 2e Castellum te worden. Dus nee, geen carrousellessen (ik kan de huidige figuren bij zelf rijden niet eens onthouden, laat staan dat ik die les ga geven...). Ja, wel ponykampen, maar compleet anders van opzet (incl.overnachten etc.). Overigens is het best een gezonde commerciële gedachten om te kijken hoe er geld verdiend kan worden, toch?
We willen ons aansluiten bij het FNRS, wedstrijden buiten de manege rijden en organiseren, dus nogmaals, een compleet andere opzet.
Daarnaast, en dat vind ik misschien nog wel belangrijker: Er wordt niemand gevraagd met ons mee te gaan of voor ons te komen werken. Niemand. De reden: ik zou dat zelf ook niet fijn vinden als dat bij ons zou gebeuren. Sterker, een aantal van de genoemde namen wisten tot vanavond (donderdag) nog niet eens dat er iets speelde, laat staan dat ze zogenaamd al wisten dat ze zouden meegaan.
Uiteraard zal ik niemand weigeren die naar ons toe komt en vraagt of ze bij ons mogen staan of rijden, dat mag duidelijk zijn. Niemand hoeft te kiezen, nergens voor nodig; iedereen doet wat ie zelf wil. We hebben het te leuk gehad, en nog steeds, om achterbaks te doen en mensen weg te halen. Onzin.
Kortom, als je denkt iets te weten, check de feiten en ga niet af op 'betrouwbare' bronnen. Een bron is iets anders dan een feit! De enige die op dit moment over feiten beschikken zijn wij zelf, dus vraag het ons gewoon. We bijten echt niet
Feit is dat we uiterlijk 1 november met onze eigen paarden over gaan, en het is uit commerciëel oogpunt van Castellum logisch dat we dan een aantal taken niet meer uitvoeren. Overigens is het nog niet eens duidelijk wanneer we op onze eigen locatie aan de slag kunnen, wellicht wordt dat deze of komende week bekend.
Als laatste, er zal denk ik geen officiële aankondiging komen dat wij weggaan. Ik vind het richting Castellum niet gepast dat zelf te doen, en vanuit hun oogpunt begrijp ik heel goed dat ze dat niet willen doen.
Ik zal in dit topic verder niet meer reageren, doe ermee wat je wilt.
Een aantal mensen volgen ons op Facebook, zodra het echt officieel is zullen we het daar aankondigen.
No hard feelings, tegen niemand, maar ik moest dit toch even kwijt.
Groet, Leon

Maar hij is zo schattig en krijgt bijna geen aandacht van zijn baas omdat hij geen tijd heeft dus ik wil er niet mee stoppen.
Leuk zo'n oud jachtpaard, en als ie maar lief is idd! Toch nog altijd het belangrijkst.