Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

muiszje

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 20:30

saaierds? liggen jullie allemaal te pitten al?

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 20:32

Ikke nie hoor, ben aan het stoeien met computers, hier zijn nu ook weer problemen...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 20:33

Nog een paar uur Muis Tong uitsteken

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 20:33

Tinky12 schreef:
Wij hebben voor alle jonge paarden een stangetje gebruikt wat omwikkeld is met zeemleerlap.Gewoon eromheen doen en dan vastnaaien.Wel even in het water leggen voordat je het indoet.Dit is heel erg zacht en ze accepteren het heel snel...je kunt er evt nog wat stroop of melasse overheendoen in het begin.

dit doen wij ook ind.. We gebruiken het liefst een gewoon mooi stangetje (met stroop..), omdat je dan zeker weet (ook als je een noodstop maakt) dat je niet de notenkrakers werking hebt en je redelijk duidelijke hulpen kan geven. Toch zullen er altijd paarden zijn die er niet fijn op reageren. Dan doen wij een gewoon dubbelgebroken bitje in.. mocht dat ook niet werken halen we de meyler uit de kast.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 20:43

Nou, ik geef het op met die computers Boos! Moet eigenlijk ook nog studeren voor morgen maar blegh, gaat niet meer lukken vandaag (koppijn), niet mijn dag vandaag geloof ik. Ga maar eens lekker in bed liggen en nog wat tv kijken ofzo.

Dag dag, slaap lekker allemaal alvast...

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 20:43

casjuh schreef:
[ligt hij heel toevallig in de vu????
Wij hebben namelijk op de afdeling ook een patient liggen rond die leeftijd die een hersentumor heeft en heel slecht gaat
Sterkte meis Ach gut

Ja dat is hij. Verdrietig Allemaal bedankt voor jullie medeleven. Ik heb wel gewerkt (supermarkt, cassiere), maar had af en toe wel rode ogen van het janken Huilen

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 20:44

Bonte schreef:
casjuh schreef:
[ligt hij heel toevallig in de vu????
Wij hebben namelijk op de afdeling ook een patient liggen rond die leeftijd die een hersentumor heeft en heel slecht gaat
Sterkte meis Ach gut

Ja dat is hij. Verdrietig Allemaal bedankt voor jullie medeleven. Ik heb wel gewerkt (supermarkt, cassiere), maar had af en toe wel rode ogen van het janken Huilen

Argh! dat is natuurlijk ook niet fijn werken..
bonte, je hebt het zo druk met van alles, waarom neem je niet een paar vrije dagen op?

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 20:53

he bah bonte
t zit je niet echt mee he veel sterkte

oe muis de tijd tikt door spannend SPANNEND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
what will it be
what whill it be
what will it be!!!!!!!!!!

kom je morgen wel naar stal??

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 20:57

Hoi allemaal! Haha!
Ik doe wel vrolijk, maar ben het niet Boos!
Paard loopt echt niet goed... gvd! Gelukkig gaat ze morgen weer voor controle (wat een toeval!) maar ik weet het nu even niet meer. Het is "pas" 4 maanden geleden dat ze d´r kniebanden verrekt heeft en ik weet dat het lang gaat duren, maar ik wil ook zo graag een beetje zorgeloos rijden Huilen
Ik weet dat mijn probleem vergeleken bij anderen (Bonte, Tink) in het niet vallen.. sorry daarvoor!
Misschien is het na het bekappen al weer een stuk beter, ze moet echt nodig naar de smid (ook morgen Knipoog ).

Pluut: ja, ik ken Anja en haar dochter Sanne! Ik heb Anja nu al een paar keer weer gezien op Wennekers en ze stond idd eerst bij mij op de manege in Spaarnwoude. Hele aardige vrouw en ik ben blij dat ik haar weer tegengekomen ben.

Bonte: probeer nou even een paar dagen voor jezelf te krijgen. Je bent de laatste tijd zo bezig met Mamsie en je foto´s tot diep in de nacht op je site zetten en je voet (wat je me vertelde Knipoog ) en nou weer die goede vriend van je.. Gaat niet goed zo hoor! Ach gut

Muis: als ik je niet meer spreek alvast gefeliciteerd en laat je even weten wat je van het cadeautje vindt? Clown

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:04

Aaah Mendi.. het komt wel goed joh! Dont give up! Ach gut

Ik had vanavond les en jeeeeetje.. wat was Yen vervelend! Hele dominantie kwam meteen weer omhoog, nu we weer echt aan het werk gaan na 3 maanden vakantie. Langs razend verkeer gebruiken om er vandoor te gaan/opzij te springen, steeds maar versnellen en dan weer vertragen.. Instructrice heeft er ook nog op gezeten, uur les gehad ipv afgesproken half uur (normaal 3 kwartier, maar nu werd het donker, dus ook in het donker gereden nu), maar de laatste 20 min waren goed en dus toen gestopt.. Voel mn spieren nu al..

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:05

ik kom morgen wel naar stal, maar s ochtends (12 uur),, volgens mij loop ik het dan mis he? ik kom na paardrijden ook wel even langs dan ofzo,, (half 10..)

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:17

Ik lees net in het Droesmeldingen-topic dat er op een stal in Amstelveen/Aalsmeer droes is geconstateerd maar dat de paarden geisoleerd staan. Toevallig zei laatst iemand anders ook al dat ze bij W. 2 paarden met droes hadden.. Iemand die hier iets van weet?????

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:21

Altijd wel wat hoor hier in de regio.. moet zeggen dat ik zelf niet graag op zo'n grote stal sta , vooral met rhino gevallen en droes etc.. Tot nu toe hebben ze het keurig gedaan en is alles binnen te perken gebleven.. maarem, stel dat dat niet zo was.. (hoeveel paarden staan er echt?!)

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:22

Mendi schreef:
Ik lees net in het Droesmeldingen-topic dat er op een stal in Amstelveen/Aalsmeer droes is geconstateerd maar dat de paarden geisoleerd staan. Toevallig zei laatst iemand anders ook al dat ze bij W. 2 paarden met droes hadden.. Iemand die hier iets van weet?????

Ik ken 1 paard met droes op W.

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:24

ja op W. is er droes...geen idee of het er veel zijn en hoe het er mee gaat want volgensmij weten maar heel weinig mensen op W. dat er droes is...

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:25

Mendi als het niet goed blijft gaan mag ik je dan aanraden naar Erik Laarakker te gaan; hij bekijkt een paard heel anders en heeft voor mijn paarden grootse dingen betekent.

Even voorbeelden
Jokoss liep bij kliniek omdat hij bleef vallen onder zadel (viel opeens gewoon op de grond) van alles aan gedaan maar hij bleef vallen. Uiteindelijk heb ik hem ingeladen en naar Laarakker gebracht; Jokoss had een bijna-dwarslaesie (dat is niet zichtbaar op foto's) maar hij viel dus wanneer zijn zenuwen de signalen niet meer doorgaven; na vele maanden van behandeling heeft hij weer z gelopen terwijl de DA het echt niet meer wist.

Nes kon geen appuyement meer lopen; volgens DA kwam dat door 2 schieffels (heeft hij ook) maar toen de schieffels inactief waren kon hij nog steeds geen appuyement meer lopen. Na de positieve ervaring met Jokoss maar opgeladen en Laarakker meette door dat zowel zijn heupen als schouders scheef stonden en heeft dit recht gezet.

Ik beweer niet dat je DA slecht is maar omdat Laarakker holistisch DA (hij heeft DAdiploma) is kijkt hij anders en heeft andere methode. je mag het geloven of niet, maar voor mijn paarden heeft hij heel veel betekend.

Ik heb trouwens gereageerd op advertentie en we zullen wel zien wat er van gaat komen.

Pluut ben je goed in bedrijven juridisch kapot maken; zo ja mag ik je dan een pbtje sturen?

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:32

Joki schreef:
Mendi als het niet goed blijft gaan mag ik je dan aanraden naar Erik Laarakker te gaan; hij bekijkt een paard heel anders en heeft voor mijn paarden grootse dingen betekent.

Hoop ik trouwens wel dat ie een beetje snel tijd heeft, hij heeft het nml nogal erg druk Knipoog
Scheeldt wel dat je een trailer hebt, want aan huis komen doet hij niet (meer).

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:33

Ik maak me nou niet echt zorgen over die droes, maar jullie bevestigen hier wel even wat er zoal gezegd wordt. Ik hoop (weet het niet zeker) dat mijn paard al droes heeft gehad en ja, er kan altijd wat gebeuren op zo´n grote stal. Ik laat ´r wel enten tegen rhino, ook al weet ik dat je daarmee niet kan uitsluiten dat ze het toch krijgt, maar je voorkomt het wel enigszins.

Joki: bedankt voor je goede raad! Ik weet dat de blessure van Mendi gewoon erg lang duurt! Maar ik heb al 2 paarden met blessures gehad en begin nu mijn ongeduld een beetje te verliezen. Dat gaat morgen wel weer over, maar ik hou je advies in mijn achterhoofd Knipoog Mocht ik er toch anders over denken dan de DA in de kliniek dan is het zeker het proberen waard!

Kreeg net een sms van Lavandula. Ze heeft Max weggebracht, het ging redelijk zegt ze en ze is nu op de terugweg. Nou, ik hoop dat ze nu even goed oplet in de auto en geen brokken maakt, dat kunnen we er nu even niet bij hebben

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:36

Mendi, anders raad ik je Heleen Slebos http://www.fysio-osteo-paard.nl aan.
Zij komt aan huis, heeft Yen ong 4 maanden geleden behandeld. Na die ene behandeling ging het meteen de goede kant op met Yen. Ze gaat heel rustig te werk en neemt echt de tijd voor het paard.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:38

hahaa, iedereen smeert elkaar artsen aan..Tong uitsteken

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:39

Als Erik Laarakker je niet wil nemen kan je altijd naar Steffi Laarse een leerling van hem die nu een eigen praktijk heeft.

site van erik is www.holistischdierenarts.nl

kan je wat lezen over zijn ideeen enzo

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:39

Is toch goed Knipoog

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:40

maarem,, ik ben weg!
bye!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:41

Soms weet je eigen DA niet alles met Jokoss was ik ten einde raad heb de hele kliniek volgens mij uitgescholden op een gegeven moment. We kunnen niks anders meer vinden. Ja leuk maar waarom valt mijn paard dan.

En ja ik ben heel positief over hem omdat hij dus zeker Jokoss van de dood heeft gered

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 21:43

Heel fijn dat jullie zo meedenken OK dan!