manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara_

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 14:54

Baby was erg moe vandaag
Afbeelding

En shaar heeft niet gehoest en was weer helemaal fit! Morgen voor t eerst weer een beetje dressuurmatig oppakken!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:12

Heej Bar, wat een leuke foto's allemaal!
Kan r ook in t echt bekijken, maar ze is ook lekker fotogeniek!
Fijn dat het al weer beter gaat met shaar!

Mariekje, fijn dat het ook al beter gaat met jade!
Al die zieke paardjes toch..

Bianz, met jou alles ok?
Met je paardje rustig opbouwen, hopen dat het goed gaat!
Nous lekker in training, lekker hoor voor thirz.

Thirz, wat gaaf dat je dat polorijden hebt gedaan.
Lijkt me erg moeilijk, maar n leuke ervaring!
Veeel plezier verder!

Anne, nog druk?
Voice heeft niet gebokt bij het ringrijden, wilco heeft zn klik wel een beetje gevonden nu met het rijden op voice.

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 19:28

Ah moeie baby! Lief hoor Bar!
En Shaar die zich ook weer helemaal beter voelt! :D Fijn! Dan mag nu de beter-wordt-straling weer naar Orson terug! Hopen dat zulke lichtpuntjes blijven komen Bianz! Alle kleine beetjes helpen :) *duimt*

En ik had t al gezegd via msn, maar vind t nog steeds super gaaf dat je dat gedaan hebt Thirz! Ben der alleen nog niet over uit of ik er ook jaloers op ben of niet :Y) Had t er met Mariek nog over vanmorgen: lijkt me echt super gaaf om te doen, maar ook best moeilijk zo met die stik en één hand enz. Zie mezelf er bij de eerste wending *ik denk: bal gaat naar rechts, paard denkt: bal gaat links* er al af liggen :Y) Máár Mariek had al de tip: gewoon je riempje mee :P haha Ben echt benieuwd naar je foto's! :):)
Hoop dat je ons daar in t verre noorden ook op de hoogte kan houden van je belevenissen :D Is leuk! Hoe was je busreis trouwens? Ook te doen?

Ow fijn dat Voice nu weet dat je niet als rodeopaard door de baan hoeft! Zonder dat gehups steek je toch meer ringen hè :P haha
En hier nog steeds drukjes idd. Merk ook echt dat ik al een poosje iedere dag vroeg op sta... Heb gewoon steeds meer slaap nodig. In het begin van mn stage ging ik gerust om kwart over 9 naar bed, maar nu is t meestal kwart voor 9 als ik naar boven ga. Achjah, gelukkig hebben we de weekenden om bij te tanken en bij te slapen :)

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 23:48

Hoi! :)

Hier een paar foto´s vanuit hier:

Ons eerste ontbijtje:
Afbeelding

Straatbeeld: ze rijden hier 10 rijen dik, oversteken is best lastig dan!
Afbeelding

En van polo. Hier een deel van polo-veld (ja, een deel, is echt huge!)
Afbeelding

Paardjes:
Afbeelding

Verder zijn ze niet echt scherp, maar voor t idee:
Afbeelding

Afbeelding

Je gaat er dus wel scheef van zitten :+
Afbeelding

En je valt er niet af hoor, je paard wend alleen maar naar rechts, omdat daar je stick zit, linksom draai je nooit! (heb ik ook maar pas geleerd hoor :P ) Maar de conclusie is dan wel dat je aan 1 kant meer spierpijn hebt :+ rechts moet veel harder werken omdat je continue aan die kant ´hangt´.
Busreis viel reuze mee :j Echt 10x relaxter dan een vliegtuig, hele luxe stoelen en veel ruimte. Nu gaan we wat eten! Geniet van jullie weekend allemaal!

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 01:38

Hallo dames, vanuit een wat noordelijker gelegen stad aan de andere kant van de oceaan een berichtje van mij.

Fijn om te lezen dat je veilig bent aangekomen Thirz en al veel gave dingen gedaan hebt!!!
En Bar, een nieuw paard! Ze is heel schattig op de foto dus ik hoop dr snel in het echt te mogen komen bewonderen! Fijn dat het met je wedstrijden zo goed gaat, Shaar en jij zien er super chic uit hoor.
Komen er nog foto's van jullie feestje, want ik ben wel benieuwd. Het was een geslaagde avond zo te horen en ik vind het superjammer dat ik er niet bij was. Volgend jaar moet het lukken want dan zit ik weer gewoon op school :)
Hoe gaat het met jouw gezondheid Bianz? En is Orson het er mee eens dat ie nu de aandacht moet delen met Nous? :p
Nel, top dat je lekker kunt ringrijden en dat het met Daniël zo goed gaat.
Kun je Jade nog handelen Marieke of is ze al weer helemaal de oude en lekker aan het klieren ;)
Kims, hoe gaat ie daar? Doet Febe het nog een beetje goed en bevalt je stage?
En Anne, ben jij al aan het uitkijken naar de vakantie? Leuke foto's van jou bij het Jazz festival trouwens!

Goed, wij zijn nu in Seattle bij McDreamy en McSteamy. Na 2 weken rondtrekken met de tent zonder telefoon of internet zijn we weer terug in de bewoonde wereld. De reis is fantastisch, we hebben al zo verschrikkelijk veel gedaan dat je alleen al moe zou worden van ernaar te kijken. Het weer is prima tot nu toe aangezien het hier 6 van de 7 dagen regent. Het enige minpuntje was het ontbreken van douches in de nationaal parken maar daar wen je snel genoeg aan haha.
Alles goed dus hier, ik kijk er naar uit om jullie allemaal weer te zien als ik thuis ben!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 09:31

Heej Cis :wave: das ook lang gelee!
En de twee weken zonder telefoon of internet overleefd? haha Volgens mij zou je trouwens schrikken van het aantal mensen dat dat niet zou kunnen := Stond laatst in de krant een stukje over mensen die in paniek raken als ze hun mobiel niet bij hebben :? Ja ok, heb hem ook liever bij als ik met de trein moet enzo, maar paniek?
Veel foto's gemaakt van je reis? Ben wel benieuwd! Mogen vast wel weer een keer een foto avond komen doen net als uh.. 3 jaar geleden met Bianz erbij :P Was voor Denemarken dan denk ik?

En wat een super gave foto's thirz :):) Dat polo-en ziet er écht gaaf uit! Enne scheef zitten? Waar? :P hihi Hoe is t met de spierpijn? al wat minder?
Ow, die straten :+ Zie jullie al *rennen, ho stop terug! weer rennen, hooo buik in! rennen...* naar de overkant :Y) hihi
Wel fijn dat de busreis relaxter was dan het vliegen. Zou ik nie gedacht hebben eigenlijk, maar alleen maar fijn dat t meeviel :D
Ik word steeds meer benieuwd naar al je foto's en verhalen Thirz :):)

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:45

Leuk thirz, dat je ook foto's kan plaatsen, krijgen wij ook een idee van wat je daar allemaal uitspookt.
Fijn dat het reizen in de bus meevalt...

Cis, leuk dat jij ons ook op de hoogte houdt van je avonturen...(zou niks voor mij zijn 2 weken zonder telefoon :o ......en niet douchen.... :Y) )
Citaat:
Kun je Jade nog handelen Marieke of is ze al weer helemaal de oude en lekker aan het klieren
net alsof mijn paard alleen maar kliert :+ haha.... nee hoor, mdam gedragt zich keurig, vind het allemaal prima, maakt nog geen aanstalten om zich meer druk te maken dan nodig is....

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:39

Tis rustig hier, dat kan niet he ;)
Fijn dat Jade weer beter is, zo te horen vond ze de vakantie wel fijn haha! Zorgt Montoya straks voor dr als jij op vakantie gaat?
Heej Cis: fijn dat je weer in het land der levenden bent, goed te horen dat je t ook zo naar je zin hebt! Wanneer kwam jij dan weer terug naar NL?

Vanuit Buenos dus naar Puerto Iguazu (helemaal in verste puntje in het noordoosten) gereisd. Daar naar de grote watervallen geweest, echt heel mooi, bizar hoe groot die dingen zijn hoe al wat water naar beneden raast! Met een boot toen het water opgegaan, bij verschillende watervallen gekeken en aan het eind gingen we er onderdoor :+ Gelukkig hadden we ponchos aan dus werden we niet zeiknat, maar helemaal droog waren we ook niet. Maar wat een gave ervaring was dat :))
Daarna verder gereisd naar Restistencia /Corrientes, dit waren niet super toeristische plaatsen, was niet veel te doen. Maar gaf niet: beetje uitrusten en wat rondwandelen is ook weleens lekker! En vanmorgen vroeg zijn we in Cordaba aangekomen, ook een grote stad met veel te zien en te doen, oa een mooie rit te paard door de omgeving maken :)
Dus nog 3 dagen genieten hier en dan nog ff de tanden op mekaar voor de lange terugreis!!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:30

Veel plezier nog Thirza!!!

Ging vandaag met sharon op buitenrit. Na 10 min begon het te regenen en het hield niet meer op. Ben echt ZEIKnat geregend! Maar shaar vond het allemaal wel komisch en had de grootste lol, echt geweldig!

Nog even wat foto's gemaakt van mn baby :D
Had lekker met dr staan kroelen in de wei en toen ik naar t hek liep rende ze snel achter me aan.
Afbeelding
Afbeelding
Lief snoetje met grote flaporen!
Afbeelding

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:42

Hey dames,

Lange tijd niet gepost, maar wel altijd trouw meegelezen!

Wat een internationaalheid (is dat een woord?) hierzo! Poehee, voel me er een beetje burgerlijk door :+ Gaaf hoor dat jullie zoveel meemaken in het buitenland! Geniet er lekker van. En ben echt jaloers op je polo ervaring Thirz, jij maakt nog eens wat mee met paarden.

@ Bar: gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ze ziet er erg lief uit.

@ Bianz: hoe is het nu met Orson? Ik hoop dat hij al een beetje is opgeknapt.

@ Marieke: Heb jij nog een tip hoe ik mijn vent de tent ín kan lokken? hihi. Niemand snapt vast waar het over gaat nu :P

@ Anne: hoe verloopt je stage? Ben je blij dat het bijna ten einde is en je zelf het werkveld in kunt? Lijkt me erg spannend!

@ Nel: hoe is het met Daniël? Nog steeds in zijn ik-ben-2-en-zeg-nee-fase? Heb je foto's van hem? ik ben erg benieuwd!

Met mij gaat het beter nu. Ik heb het nog steeds heel erg druk, maar de reistijd is nu voorbij (behalve op vrijdag). Ik loop daarentegen wel weer 40-60 uur per week stage om aan mijn verrichtingen te komen. De stage gaat goed alleen willen de dames maar niet bevallen. Ik heb deze stage nog maar 8 bevallingen gehad dus dat is wel een beetje magertjes. Maargoed, ik heb nog hoop!
Met Febe gaat ook alles goed! Die begint een eigen willetje te krijgen en vorige week had ze voor het eerst een flinke driftbui. Heb er vreselijk om moeten lachen (ohoo, de opvoeding begint al slecht!) en toen werd madam nog kwader haha. Ze kan al zelf gaan staan, stopt blokjes in gaatjes (klinkt heel normaal, maar voor een kind is dat enorm moeilijk) en ze brabbelt er vrolijk op los. Ze kan al papa, mama, bwoe (=poes) zeggen. Heel leuk! Kortom: ze groeit goed en wordt al echt een kindje!

Afbeelding

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:48

Ahhh wat een dotje is t zeg Kims!
Past ze de kleertjes al die je van mij had gehad of is ze er inmiddels al uitgegroeid?

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:57

nee, die past ze nog niet! Die kleren zijn maat 80 en ze heeft nu 68/74. Ze liggen al wel klaar in de kast ;)

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:53

Haai! Hier live vanuit het ziekenhuis, handig dat ze tegenwoordig internet hebben :) Zit alweer even aan het infuus, nog een tijdje en ik mag straks weer naar huis! En dan: vakantie!! Ik ga een weekje naar Engeland, hopen dat het weer een beetje mee zit, dan hebben jullie ook lekker weer!
Kims, wat ziet Febe er toch goed uit! Vorige keer vond ik ze ook al zo'n vrolijk koppie hebben, heerlijk kind! Het gaat dus goed met haar? Jij ook drudruk met je stage, nog even volhouden dus!
Bar, je baby is ook leuk! Ik kom ze binnenkort eens bewonderen! Is ze nu al officieel van jou? Fijn ook dat het goed gaat met Shaar: is ze nog niet jaloers?
Nel, alles goed? En met Voice? Kun je alweer zelf een hele les aan?
Mariekje, laatste pil vandaag!!! Jippie! En nu zorgen dat ze weer ff uit de lappenmand blijft; tijd om het rijden weer lekker uit te breiden!
Cis, goed om van je te horen! Prima reis en vakantie dus, geen douche went idd snel haha! Nog even en het zit er voor jou ook alweer op, tijd vliegt. Geniet er nog van!
Anne, heb je de USB stick gehad? Dacht: snel ff afgeven voor er een week overheen gaat. Voor jou nog de laatste loodjes, spannend! Straks ben je echt ergo, dan het echte werk beginnen!
Thirz, welkom thuis, als je dit leest als je thuis bent! Lekker weer knuffelen met de katten en Nous weer eens onder het zadel aan het werk zetten. Hopelijk kun je zo opstappen en wegrijden, dat is natuurlijk wel de bedoeling van de training! Ben benieuwd maandag hoe het gaat! Oz zijn trainingsschema van elke dag 20 rondjes lopen door de bak heb ik je gepbt; hij vind het nu best te doen vooral ook omdat hij dan natuurlijk extra aandacht krijgt. Je merkt dat hij nu echt geniet van het poetsen bv, die paarden hebben het altijd snel door als ze anders dan anders behandelt worden he! Na de vakantie rustig op gaan bouwen met stappen er op, ben nu al superbenieuwd. Misschien dat ik hem eerst even laat beslaan voor de zekerheid, maar moeten zijn hoeven wel flink blijven groeien, vind dat hij nu nog kort op de straal straal staat.
Nou, ik spreek jullie allemaal over een week weer! Veel plezier met vooral leuke dingen en mooi weer, dan heb ik het ook :D

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:53

Heej Bianz,
Weer aan t infuus?
Fijne vakantie gewenst!
Leuk dat je naar Engeland gaat, veel plezier daar en geniet ervan!
Ik ben afgelopen woensdag weer eens op Voice gestapt en dat ging goed, heb lekker gedressuurd en dat ging echt top!
Gister reed Gerlien omdat ik nog niet te hard van stapel moet lopen, maar vandaag heb ik zelf weer gereden in de bak en ze liep de sterren van de hemel!!!!
Was super tevreden!
Kan nog geen hele les aan, maar t gaat wel de goeie kant op!

Kims, leuke foto van Febe!
Echt een schatje hoor!
Met Daniël gaat het goed, alleen de laatste week nog koppiger dan koppig en echt alleen maar het tegenovergestelde willen van wat jij wil.
Dus lekker dwars....
Maar verder is het een heerlijk mannetje!
Ik zal nog eens wat foto's plaatsen als ik tijd heb.

Weet iemand van jullie hoe je filmpjes op bokt plaatst, ik heb nog een leuke van Daniël.

Cis, ook weer op bokt, gezellig!
Zien we je snel weer?

Thirz, lekker weer thuis?!
Volgens mij heb je genoten?

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 04:37

Nou, ben nog niet helemaal thuis hoor! Net mn laatste avond gehad hier en morgenochtend stap ik in t vliegtuig, ben zondagmiddag hopelijk weer thuis :) Laatste dagen ook echt geweldig geweest: mooie rit te paard gemaakt in de bergen, supergaaf ook. Zal thuis foto´s er nog opzetten.
Nou, zo te zien aan jouw foto´s Bar, hebben jullie geen lekker weer gehad! Gelukkig draait Shaar dr hoef niet om voor een natte rit!
Die foto van Febe is echt geweldig Kims! En zal je zien: bevallen al die vrouwen straks tegelijk :+
Bianz: hoop ook dat je zeker lekker weer hebt, een vakantie vol regen is niets! We houden contact over de paardjes!!
Nel, fijn dat je weer lekker op kunt bouwen met rijden en dat Voice zo lekker loopt :)

Ik duik mn bedje in, tot in NL weer ;)

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:43

Jammer dat t alweer voorbij is Thirz! Maar wel genoten volgens mij!

Weer aan t infuus Bianz? Wat balen zeg! Veel klachten?

Ik ben vandaag samen met een stalgenootje en haar baby gaan wandelen :D
Afbeelding

Spannend joh, we kruipen lekker tegen elkaar!
Afbeelding

Groepsfoto!
Afbeelding

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:51

Wat een verhalen weer zeg....
Thirz, je had wat het weer betreft beter daar kunnen blijven...hier regent het. Maar wel erg fijn dat je dr weer ben :o
snel weer afspreken om bij te kletsen...
Leuke foto van Febe Kim, en tja, hoe je Nick in een tent krijgt...ehm....geen idee, t is mij ook niet gelukt met Chris, heb dus een compromis gesloten en we gaan nu in een chaletje....nog 2 weekjes 6,5 dag werken en dan is het zover...en ik heb er zin in, ben ook erg toe aan 2 weekjes vakantie...
Nel, fijn dat je zelf ook weer een beetje kan gaan rijden...gaat de goede kant op.
Bar, ik vind je baby echt schattig...wanneer hou je een babyfeestje zodat we dr kunnen komen bewonderen hahaha....
Bianz, ben ook echt blij dat ik van die medicijnen afben..nu weer rustig opbouwen met rijden...hoop idd dat jij binnenkort ook zulke fijne berichten kan gaan plaatsen....ik duim voor je :Y)
Cis, wanneer ben je eigenlijk weer terug? voor mijn gevoel zijn die 5 weken allang om....
Anne, lekker gereden vandaag?

Ik ga nu eens ff naar stal, kijken of Jade en Nous zich nog een beetje schoon hebben gehouden in hun kleine modderpoeltje...Oh en Thirz, hoorde dat we naar de wei ernaast gaan, die is tenminste droog, en dat er een nieuwe pony bij komt, eerst naast die van ons in de wei, en dan bij onze paarden, ben heeeel benieuwd wat Jade van deze nieuwkomer vind hahaha....

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:24

Das de ideale manier om je baby aan je te laten wennen zo Bar :) Heb je eigenlijk al een naam voor dr?
Idd spannend een nieuwe weidegenoot, ben benieuwd! Kan makkelijk natuurlijk, want ze staan maar met 4-en, maar zo'n nieuwe kan ook weer veel onrust veroorzaken!

Ik ben net thuis, in een heerlijk regenachtig NL :+ Er is echt veel gevallen volgens mij; alles staat blank! Katten waren door t dolle. En mn film van t Reelaer van vorige zomer is binnen *\o/* Dus die moeten jullie snel een keer komen kijken! (als je wilt). Ga nu nog ff dutje doen, vannacht niet echt gelukt! En morgen dan weer fijn naar Nous :)

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:48

ja tuurlijk heeft ze al een naam! Ze heet Dolce Vita!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:41

Ja, bedoelde meer roepnaam! (ben erg gaar, staat er idd niet duidelijk :') ) Of hou je deze naam gewoon?

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:43

Ik houd deze naam, vind t wel een leuke en chique naam.
Als afkorting noem ik dr Dotje, haha!

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:12

Ik mis jullie!!!! Al die verhalen ik heb echt zin om weer gezellig met iedereen af te spreken en met een mok thee op de bank te zitten :)

Ik kom dinsdagmorgen thuis en dan zit mijn supergave vakantie er al weer op...

Thirz, fijn dat je weer veilig thuisgekomen bent! Ik ben zeker in voor een avondje reelaer film :D
Bar, het is echt een ontzettend leuk paardje, ik kom r gauw in het echt bewonderen!
En Febe is ook geweldig in die schommel Kims!

Tot gauw!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:56

Ben ook benieuwd naar jouw verhalen en foto's Cis :j
Heej Bar; je moeder had me trouwens nog gebeld in Argentinie! Weet niet waarvoor, want toen ik zei dat ik in Argentinie zat, hingen we maar snel weer op :+
Heb vannacht heeeel lang geslapen, ben nu weer lekker bijgetankt. Vanmiddag weer fijn naar de paardjes hier geweest, Nous kwam in volle draf op me af rennen, echt lief! Heb weer lekker gereden, al was het wel weer een beetje wennen in een engels zadel en weer dressuren ;) Orson had voor mij als welkomskado net in de modder gelegen, zodat hij een vies, nat varkentje was, bedankt hihi!

Hier nog wat foto's van mn reis. (een paar maar :P )

Paardrijden in de bergen
Afbeelding

Afbeelding

Van het uitzicht genieten, mooie blauwe lucht!
Afbeelding

En soms kwamen we onderweg wilde paarden tegen
Afbeelding

Na de rit aan de sangria met de locals :D
Afbeelding

En met onze hunk op de foto :+
Afbeelding

Mooie watervallen bij Puerto Iguazu
Afbeelding

Afbeelding

Men neme een zwemvest en een reddingsvest...
Afbeelding

...vervolgens bekijk je vanaf de boot de watervallen....
Afbeelding

...en daarna varen ze onder de waterval door, zodat je erg nat wordt :')
Afbeelding

En nog 1 vanaf het begin van de watervallen, was echt supermooi :j
Afbeelding

Dat was het weer! Ga vanaaf nog van mn laatste vrije avond genieten; morgen weer werken!!

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:36

Thirz, erg gave foto's hoor...ik kom ze snel allemaal een keertje bekijken...en zie jou zoiezo morgen op stal...
Jade heeft nu een vliegenmasker op, met oren, echt geen gezicht...rondom dr ogen is al het haar weg, Ivon bij ons op stal had het erover dat dat kwam door een K(n)utmugje...die zijn heeel klein en irriteren daar...morgen de veearts maar een vragen wat die ervan zegt als ze Jade komt inenten...
ga nog op zoek naar een andere 0 grams deken, dit ding zit voor geen meter, en die borstbeschermer is echt veel te warm..dus als iemand nog iets leuks tegenkomt...Ik hou me aanbevolen...

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:18

Hoi! Ff heeeeel kort op bokt in de bieb ergens in the middle of nowhere: hier heerlijk weer, zonnetje! Toffe foto's Thirz, ziet er erg gaaf uit, ben benieuwd naar je verhalen! Fijn dat je weer lekker gereden hebt: was er nog wat te merken van Nous d'r trainingskamp? Haha en Oz dacht: laat ik Thirz eens bezig houden :D Marieke, vervelend als ze last zou hebben van zomereczeem, dat moet je goed binnen de perken houden dan!
Groetjes allemaal, ik ga er weer vandoor, lekker verder wandelen. Byebye!