Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 18:33

Wij hebben voor alle jonge paarden een stangetje gebruikt wat omwikkeld is met zeemleerlap.Gewoon eromheen doen en dan vastnaaien.Wel even in het water leggen voordat je het indoet.Dit is heel erg zacht en ze accepteren het heel snel...je kunt er evt nog wat stroop of melasse overheendoen in het begin.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 18:33

Ik rijd al mijn paarden op een sprenger K&Kultra auregan; jonge paarden reageren er heel prettig op en ook een paard dat echt 10 bitten bij mij heeft gehad wegens bitproblemen accepteerde het meteen

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 18:41

casjuh schreef:
trouwens... heeft er iemand verstand van bitten?!
Veyton had ik namelijk een dubbelgebroken watertrens in gedaan met het inrijden (nja... na het zadelmak maken, heb hem voornamelijk bitloos gereden ivm tanden wisselen enz.). Ik wil nadat hij klaar is met wisselen namelijk toch weer met bit gaan rijden aangezien ik dan toch wat meer te vertellen heb. Zodra hij schrikt gaat hij er keihard vandoor en dan laat ik hem eerst gaan, maar dan nog heeft hij zo zijn momenten dat hij bijna die muur door wil... Erg gevaarlijk dus...
Maar nou komt het probleem. Veyton accepteerde dat bit eigenlijk niet en ik ben er een beetje te snel mee gestopt.
Ik heb nou zoveel verhalen gehoord van "je moet dat bit want blablabla" en dat ging van een stang naar dubbel gebroken watertrens dus hahaha ik weet het niet meer
Wie heeft er ervaring met inrijden van jonge paarden en met welk bit kan je het beste beginnen?!
Bitloos gaat eigenlijk wel.... maar hij gaat op een gegeven moment zó hangen in mijn handen (hij wil het liefst met zijn neus over de grond of zijn neus omhoog!) wil hem een beetje daartussenin krijgen hehe

ik heb 2 paarden "ingereden" en Socrates had in het begin erg moeite met het aannemen van het bit...hij was het steeds een het wegduwen met zijn tong en steeds met zijn hoofd schudden...ik heb nu een bit van Harry's Horse een dubbel gebroken bustrens en daarop doet hij het super. de ringen zijn zilver en de trens zelf is goud kleurig... wat Joki zegt over de KK die zijn echt supper maar daar hangt wel een prijskaartje aan...

maar als je me eens ziet op stal spreek me dan eens aan dan kan ik je het bit laten zien...dan kan je er ook eens mee rijden.

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 18:43

iemand al opgevallen dat er niet meer een tijd staat wanneer het geplaatst is maar dat er staat "5 min. geleden" grappig. Knipoog Haha!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 18:46

Nu jij het zegt wel

Ja die KK is vrij duur maar had nog veel duurder bitten liggen; denk dat Jokoss echt voor 700 euro aan bitten had en op geen enkele daarvan kon lopen. Had alles liggen; stangen, stang en trens, enkel gebroken, en nog wat bijzondere bitten waarmee ik als ik er geen slof op had dwars door de omheining vloog. Dus ik was blij een bit te hebben dat gewoon werkte.

Ander bit voor gevoelige paarden is een Natanstange (= een ongebroken trens) maar die heb ik zelf nooit gehad

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 18:53

By the way.... Kent 1 van de Wennekers gangers ook Anja met Lancome? (en ik geloof dat haar dochtertje nu ook een ponytje heeft). Hoe gaat het met hun? Vond haar altijd wel aardig (ze stond vroeger op de Ruif) en kwam haar toen een keer tegen toen ik op wennekers was. Geloof dat ze ook nog een tijdje op Spaarnwoude heeft gestaan?

Ohw en nog over Nicole: ik vond haar altijd wel ok. Weet nog dat zij toen ik de eerste dag op de Ruif stond de enige was die zich aan me voor kwam stellen, vond ik wel fijn toen (voelde me, uhm, zeg maar niet zo op m'n gemak, nogal aangekeken enzo Clown ). Heb niet zo heel veel les van haar gehad verder.

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 18:57

Pluutje schreef:
By the way.... Kent 1 van de Wennekers gangers ook Anja met Lancome? (en ik geloof dat haar dochtertje nu ook een ponytje heeft). Hoe gaat het met hun? Vond haar altijd wel aardig (ze stond vroeger op de Ruif) en kwam haar toen een keer tegen toen ik op wennekers was. Geloof dat ze ook nog een tijdje op Spaarnwoude heeft gestaan?

ja die ken ik! Knipoog Haha! volgensmij gaat het goed met hun.... (ken ze alleen van gezicht hoor....) hiervoor stond ze idd op spaarnwoude.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:04

Niemand die Yolanda van Wennekers kent; krijg net te horen dat het paard daar toch echt staat

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:05

Joki schreef:
Niemand die Yolanda van Wennekers kent; krijg net te horen dat het paard daar toch echt staat

hoe heet haar paard? waar staat ze? (uitloop ofzo) foto?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:08

haha die info heb ik allemaal niet weet alleen dat het een kwpner is dat helpt dus ook niks

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:10

Mensen...ik gaat even afsluiten.Mijn vriendje is er dus ik ga even gezellig doen.
Fijne avond iedereen! Doei!

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:20

Joki schreef:
haha die info heb ik allemaal niet weet alleen dat het een kwpner is dat helpt dus ook niks

naja via msn met jou lukt ff niet Clown er is wel een nieuw paardje in de uitloop bijgekomen maar ik weet niet of dat die is....erg aardige mensen zijn dat.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:26

ze is wel nieuw ja en ze was met spoed op zoek moet ff bedenken of ik positief ga antwoorden

Nee msn luisterde echt niet

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 19:26

Hoe groot is dat bekkie van Veyton precies. Ikzelf heb net een watertrensje van RVS gekocht, alleen het past Mootje niet.
Ook heb ik nog wat andere bitjes op de website staan, hihi.

Misschien is zo'n danger bit wel iets;
http://www.sprenger.de/h_m/index.php?be ... 8&lang=deu

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:28

Joki schreef:
ze is wel nieuw ja en ze was met spoed op zoek moet ff bedenken of ik positief ga antwoorden

Nee msn luisterde echt niet

gewoon doen! anders word het nooit wat met jou! Haha! je kan toch altijd wat afspreken en is het niks nou dan niet....

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:28

oeps....dubbel post Bloos

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:29

Haha tja wil geen guus en olgaverschijnselen meer en die waren in het begin ook wel aardig

maar leuk paard die nieuwe?

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:31

Joki schreef:
Haha tja wil geen guus en olgaverschijnselen meer en die waren in het begin ook wel aardig

maar leuk paard die nieuwe?

naja als het die is dan wel....maar dat lijkt me sterk want die liep geloof ik kreupel maar je kan toch altijd afspreken? ik snap jou niet hoor.... Tong uitsteken gewoon doen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 19:34

De stalhoudster was overgens loei enthousiast over het bewegen van Markies. Ze kwam helemaal speciaal naar mij toe om dat te vertellen Nagelbijten / Gniffelen

Morgen weer een lesje op Mootje, hihi. Daar heb ik heel deze week geen tijd voor gehad Boos!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:37

Haha tja het is voor mij een hele stap om weer niet te mogen bepalen hoe ik rijd; wilde zo een half jaar terug nooit meer op een paard stappen dus mijn zelfvertrouwen is nog niet wat het geweest is

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:39

gewoon doen! Knipoog Haha!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:39

Schimmelig schreef:
De stalhoudster was overgens loei enthousiast over het bewegen van Markies. Ze kwam helemaal speciaal naar mij toe om dat te vertellen Nagelbijten / Gniffelen

Morgen weer een lesje op Mootje, hihi. Daar heb ik heel deze week geen tijd voor gehad Boos!

ik kom echt een keer langs om em te rijden,, ben zo benieuwd! Knipoog
(gaat ie snel weg?!)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:52

Haha mijn Duitse trainer vind een bijrijdpaard wel een aardig idee als ik maar beloof geen wedstrijden te rijden

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 20:03

muiszje schreef:
Schimmelig schreef:

ik kom echt een keer langs om em te rijden,, ben zo benieuwd! Knipoog
(gaat ie snel weg?!)

Hij blijft Muis Lachen
Hij kan het zo goed met Mootje vinden Ja

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 20:04

AH! heeeeeeel mooi!