manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

voicenel

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 08:25

Mooie fries!

He Dames, hebben jullie al je paspoort voorzien van een medisch vel?
Moet vóór 30 juni hé, anders kost het meer.

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:48

Goeiemorgen!
Haha ja hoor Nel, die heb ik al maanden binnen ;) Wat goed dat Daan de plas-c aan het ontdekken is! Nog even en hij is zindelijk, da's ideaal natuurlijk.
Bar, mooie foto's, Shaar loopt er lekker bij! En ik vind het alleen maar een compliment dat je je stang niet strak hoeft te hebben hoor ;)
Anne, mooie fries! Is je week stage goed verlopen met dat boek lonkend naast je?
Marieke, de 2 weken gaan al opschieten; hoest Jade nog?
Kims, hoe staat het bij jou met je stage? Nog steeds lekker tijd voor Febe omdat het zo dichtbij is?
Cis, leef je nog, daar in het verre Amerika?
Thirz, nog 2 nachtjes slapen... spannend!! Je gaat echt een topvakantie hebben, dat kan niet anders! En Nous gaat op bootcamp bij mij, dus die is dan ook weer superblij als je thuis komt hihi :D
Nou, ik ga zo eens richting stal en dan gaan we lekker naar het strand, heerlijk!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 12:35

Volgens mij is t ook écht lekker op t strand! Ik ben toch maar thuis gebleven; nog iets te veel te doen.. Ná mn stage ga ik een keer mee hoor :D
Hoe is t met je armen Mariek? nog steeds zo warm en jeukend?
Volgens mn ouders liepen er ook echt al kuddes mensen vanmorgen naar t strand. Zal ook wel weer lekker druk zijn daar denk. Of viel t mee?
*kijkt boos de overdrijvende wolk weg*

En t boek lonkt nu meer dan tijdens stage Bianz ;) Heb meer zin om lekker lui in mn stoel te hangen in de zon, dan zo actief achter de laptop vanalles moeten :+ Maarja, nog even :)

Hoe is t met je tas Thirz? Ik ben ook echt benieuwd naar de foto's en verhalen *D Een ergo is ook 2 maanden naar Argentinie geweest. Zij kwam ook terug met super verhalen en foto's. Ben benieuwd wat jij allemaal gaat zien enz! :):)

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 16:52

Zo ik ben ook heerlijk op het strand geweest! Ben echt al bruin geworden de afgelopen dagen :D

Zo lekker naar shaar...

@ Nel: ik heb mn inlegvel al lang binnen...

Woensdag ga ik trouwens met shaar naar de kliniek voor longonderzoek.

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:43

Nou, ik vind t ook wel erg spannend worden hoor, maar tis goede spanning; heb er zin in :):)
Vandaag nog laatste keer les gehad; Nous dacht dat t vanmorgen afzien was, maar dan heeft ze de longeer-sessies bij Bianz nog niet gehad :+ Neehoor, Nous is is goede handen bij dr! En Marieke geeft dr ook iedere dag een snoepje; die komt niets te kort ;) (al ga ik dr wel missen!) Daarna nog een paar uur op strand gelegen. Vond t heel heel flauw dat jij niet meer meeging hoor Anne; volgende keer ga je echt mee, kom ik je persoonlijk ophalen ~~}>
Nu net mn tas ingepakt voor t grootste deel; hij zit nu al vol! Morgen nog een laatste paardendagje en verder laatste dingen inpakken en regelen. Daarna vroeg gaan slapen, want ik ga midden in de nacht op weg naar Schiphol; moet er om 05.00u zijn om in te checken.
Er zijn daar genoeg computers bij de hostels onderweg volgens mij, dus zal jullie wel op de hoogte houden :)

Succes woensdag Bar bij de kliniek! En Nel; ringrij-ze dinsdag!
Marieke; rustig aan weer opbouwen met Jade; komt vast goed! Ik zie jou nog wel in de week tussen onze vakanties in.
En Bianz; succes met Nous en jij ook lekker genieten van je vakantie in Engeland :j
Anne; boek moet uit zijn als ik terugben, ok :P Hihi!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 10:07

Haha strenge Thirz :P Maar is goed hoor ;) Een volgende keer ga ik mee!
En dat boek uit.. Túúrlijk! :Y)

Gister op mn rug verbrand :+ Was vergeten dat de zon hoog staat en dus best tijdens het werken achter de laptop op mn rug kan schijnen. Dus nu maar een ander shirtje aan en zo eens kijken of ik weer in de zon kan :) Heb er gewoon een vakantie gevoel van zo :):) Heerlijk!
Zijn jullie toch niet verbrand gister? Best verradelijk met die wind!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 20:54

Had nog foto's beloofd van t Jazz festival :) Mevrouwtje was vrijdag der USB stick vergeten *grbll* Maar na lang zeuren (konden we erg goed met zn allen :+) heeft ze der wat op haar hyves gezet :D Over 2 weken allemaal maar eens overzetten op USB :)

Lekker helder ook op de foto's :Y) haha Ach we hadden lol :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 03:03

Nou, ik ben op plaats van bestemming aangekomen hoor :) Veilig en wel.
Gisternacht om half 2 ging mn wekker om naar Schiphol te gaan en nu zijn we net in ons hostel aangekomen. Tis hier 5u vroeger dan bij jullie. Vliegreis viel opzich nog wel mee, al ben je t de laatste paar uur echt beu!! Ga zo lekker douchen en mn bedje opzoeken, tis hier nu 6 graden, ook wel wat kouder dan bij jullie he :+ Maar dan weten jullie iig dat ik goed ben aangekomen! :wave:

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:18

Heej Thirz,
Fijn dat je veilig bent aangekomen!
Brrr koud daar hoor!

Leuke foto's anne, t ziet er gezellig uit!

Wij hebben gister ringgereden, tg was super gezellig, met mooi weer!
Ik reed op Bliksem mee, (fjord van Linda) en Wilco op Voice.
Ik had helaas maar 11 ringetjes, Bliksem moest nog even leren hoe het moest, dus sochtends gallopeerde hij nog niet zo goed door de baan, maar smiddags had ie het door en ging ie als een speer, waardoor het steken al beter ging.
Wilco had 20 ringen, dus das heel goed.

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:37

Zo, nu ben ik wat meer wakker dan gister; zie nu ook de foto´s van Anne :+ Ziet er zeker gezellig uit!
Leuk dat je op Bliksem hebt ring gereden Nel!

Vliegveld in Madrid is trouwens chaotisch groot: we moesten met een ondergrondse trein naar de gates worden gebracht, ook een aparte beleving! En aangekomen in Argentinie werden we onderzocht door mensen met mondkapjes op: ze zijn erg streng! Vannacht lekker geslapen, net ontbeten en we gaan zo Buenos ontdekken :)

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:41

Wat leuk zeg dat het ringrijden goed ging!

Zooo thirz, fijn dat je goed aangekomen bent, veel plezier!

Nou even mijn verslag van de kliniek;
Vanmiddag ben ik met shaar voor een broncoscopie bij van Dijk geweest. Hij had eerst geluisterd en hoorde dr een beetje piepen tijdens de ademhaling en daarna heeft hij naar binnen gekeken met een cameraatje.
Bij dr stembanden was iets irritatie te zien, en toen we verder keken zagen we een soort schuim. Dit komt doordat ze dus allergisch is en dit irriteert de luchtwegen waardoor er een zwelling ontstaat (die zwelling is vocht met eiwitten) rondom de longblaasjes. Door het ademen worden die eiwitten als het ware opgeklopt en ontstaat er een schuim!
Naja behoorlijk sneu dus voor shaar... ze heeft nu 1 injectie gehad en moet 14 dagen ventipulmin.
Verder moet ze dag en nacht op wei in de zomer en staat ze nu in de winter in een buitenbox. Ook moet ze nat hooi hebben of kuilgras...

Kortom, shaar is dus allergisch voor stof en met deze medicatie + aanpassingen moet ze ongeveer binnen 1 week weer helemaal de oude zijn...

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:55

Trouwens moet jullie nog wat bekennen...

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 19:04

Owjee wat moet je ons nog bekennen? Zwanger? Nog een paard op komst? *is nieuwsgierig*

Wel balen van Shaar zeg. Gelukkig heb je der nu helemaal laten onderzoeken en weet je wat je eraan kan doen! :)

Ik vind 11 ringen al goed hoor Nel :P Zie me zelf er nog geen steken nl :+ Was Voice braaf? Of is ze weer bokkend door de baan gegaan? Of deed ze dat niet meer?

Jeeeej Thirz netjes heel aangekomen :D Fijn! En gelukkig viel de reis je ook nog wel mee. Hopen dat de terugreis je ook mee gaat vallen (al gaan we daar nog maar niet aan denken ;) Geniet eerst maar van Argentinie *D)
*ziet thirz al met een ondergrondse naar t vliegtuig sjezen, en vervolgens door doktersmensen (denk er meteen ook maar ff doktersjassen bij voor t totaal plaatje :P) met mondkapjes onderzocht worden*
Lijkt me een hele beleving! :Y)
Hoe is Buenos? Veel ontdekt?

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:17

Tweede optie anne!
Euhm nou vanaf oktober is dit mijn nieuwe aanwinst!!!
Dolce Vita :D
Serano Gold x Rossini
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:58

Fijn Thirz dat je goed bent aangekomen....is Buenos een beetje een mooie stad, voor zover je dat gister hebt kunnen zien....wel gek dat jhet 5 uur vroeger is...gaan wij lunchen sta jij pas op...haha...leuk ook dat je ons op de hoogte houdt...

Bar, ik had al gespiekt in je andere topics, want daar had je het gister al in gezet...maar leuk, nog een paardje dr bij....Gefeliciteerd...
maar goed dat je met shaar bent gegaan dus, hopen dat ze snel opknapt

anne ziet er gezellig uit...

Met Jade dr keelontsteking gaat het gelukkig weer beter, nog 1 weekje medicijnen en vroeg opstaan, gelukkig konden Thirz en Bianz ook een paar keer dr medicijnen geven smorgens, scheelde mij weer een keer vroeg naar stal.....Thanks daarvoor...
Ze wordt ook echt alweer lastiger, gaat dr grenzen weer verkennen, betekend dat ze zich duidelijk weer beter voelt. Vrijdag weer les, rustig aan, alleen stappen, maar ook daarin kunnen we nog een hele hoop doen...Heb er weer zin in..

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:09

Fijn dat het beter gaat met Jade!
Wat een gedoe he met die paarden?!

Simon geeft shaar 2x per dag dr medicijnen op een boterham, dus dat is ideaal, hoef ik zelf niet naar stal sochtends...
Gisteravond ging ik dr in dr nieuwe wei zetten (omdat ze nu dag en nacht buiten blijft) en madam liep echt naast me te dribbelen en was in de wei flink aan het showen. Erg ziek voelt ze zich dus gelukkig niet!
Hopelijk slaan de medicijnen snel aan, zodra ze weer normaal ademt (en niet staat de pompen) mag ik dr weer rustig oppakken. Denk dat dat niet lang zal duren...

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:00

In dit topic had ik t ook al gisteren gepost hoor marieke...

Even wat foto's van ons kattenbeest!

Daar lig je dan... lekker niet charmant te slapen... komt je baasje een foto maken :(!
Afbeelding

Neeee ik wil niet op de foto!
Afbeelding

Ok dan... ik ga er even mooi voor liggen!
Afbeelding

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 19:30

Leuk paardje hoor! Paardje waar je het op onze verjaardag al over had gehad? Heeft wel een lief hoofdje :)
*ook ik had stiekem al even in een ander topic gespiekt gister. Daar had je t al eerder geplaatst. Was te nieuwsgierig om te wachten tot je t ook in dit topic zou verklappen O:) Máár heb wel netjes eerst gegokt en dáárna pas gespiekt! :D
hihi en gekke mojito :Y) Ach als t maar lekker ligt hè :+

Jade ook weer aan de beterende hand. Maar goed dat je dan nu weer mag gaan rijden! Weer even duidelijk de grenzen stellen: klaar met het ziekteverlof :P

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:39

Nou kom net van stal, shaar was helemaal hyper en sleurde me bijna mee toen ik met dr ging wandelen...
Ook heb ik dr lekker gepoetst en ze ademde zo goed als normaal! Morgen dus even aankijken en zaterdag als alles goed gaat weer rustig aan de gang... Ben echt zoooo blij!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 08:53

+:)+ jeeeej! Super Bar! Gelukkig werken de medicijnen dus! En voelt ze zichzelf totaal niet ziek :P haha

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:07

Jee wat een nieuws hier! Ik loop even een paar dagen achter en im mis de helft! Wat gaaf Bar, een nieuw paard! Meer info: leeftijd, verwachtte stokmaat, ras etc.? Fijn dat het weer beter gaat met Shaar, dat is al een mooi vooruitzicht! Mojito is ook een grapsok haha!
Haha die Jade kan er weer tegenaan! Wel fijn hoor, ze zag er dinsdag ook lekker fit uit. Ben benieuwd hoe het met lessen gaat vanmiddag, zie je vast nog wel.
Anne, bedenk me net dat je me nog had gesmst, helemaal vergeten te antwoorden, sorry! Ga ik alsnog ff doen :)
Thirz heeft het ook prima naar d'r zin in het verre Zuid Amerika: het moet echt een superervaring zijn! Nous is op Haanstra trainingskamp bij mij en vermaakt zich ook prima whahaha! Met Orson ben ik nu begonnen sinds gisteren met langzaam opbouwend een paar rondjes aan de hand stappen in de bak. Vind hij errug saai haha. Voorzichtig optimistisch omdat hij de laatste 3 dagen een stuk voorwaartser is en bijna niet meer struikelt, volgens Annemarie is dat een goed teken, dus duimen maar. Komende 2 weken stappen opbouwen, dan er weer op en dan heeel langzaam uitbreiden met de minuut en vanuit stap naar draf etc. Wie weet kan ik ook zulke positieve verhalen typen straks als Marieke en Bar (al is het dan heel wat anders, maar het gaat om het idee).
Vanmiddag mag ik weer op Flint rijden, leuk!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:19

Ik zal echt voor je duimen Bianz! Het is jullie echt gegund dat het allemaal weer goed komt!

Euhm nou Dolce Vita is een merrie die vorig jaar bij ons op stal is geboren. Ze is gefokt door Miranda Weijermans uit het paard Jolika. Jolika is ook de moeder van de wedstrijdpaarden van Miranda zelf en ook van t paard van Roos Mes (echt n heeeel gaaf beest).

Dolce Vita dr vader is Serano Gold, n hengst waar edward gal volgens mij op rijdt. De vader van dr moeder is Rossini.

Verder is het de bedoeling dat ze ongeveer 1.65 hoog wordt en ze heeft dus volledige KWPN papieren...

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:23

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:37

Hier was ik weer voor een korte update vanuit hier :)
Wat gaaf Bar van je nieuwe aanwinst, ze heeft zo´n lief schattig koppie!! En fijn dat Shaar alweer aan de betere hand is, die vind het vast niet erg om nu dag & nacht naar buiten te gaan he ;)
En Marieke: Jade weer gereden? Zonder hoesten? Was ze braaf?
Bianz: fijn dat er wat positief nieuws is rondom Orson, duim nog heel hard voor jullie! Geweldig dat Nous zo goed getraind wordt, vind ze t zelf ook nog wel leuk? Hihi :+ Leuk dat je weer op Flint mag rijden, want dat kan je altijd echt missen als je even niet kan rijden!

Nou, dan hier nog wat van mijn belevenissen. Gister echt zoiets cools gedaan: paardrijles in polo gehad :)) Dat was zooo gaaf!!! We werden opgehaald na uurtje rijden kwamen we bij mooi complex aan, zo groot! Paarden gezadeld en we hebben eerst wat les gehad, hoe houdt je stick vast en hoe en wat en daarna wedstrijdje gedaan. Paarden zijn super wendbaar en kunnen zo van niets keihard weggalopperen en weer stoppen en 180 graden draaien. De paarden volgen ook echt zelf de bal, zo grappig. (paarden waren gewoon af en toe sneller met reageren op de bal dan wijzelf :+ ) Er komen ook nog wel veel regels bij kijken, best nog een lastige sport! Nu hebben we wel erge spierpijn, toch aantal uren met zo´n stick intensief gereden, en die dingen zijn niet heel licht! Heb nog foto´s, maar krijg ze hier nie op de compu, dus die houden jullie tegoed!
Vandaag laatste dagje Buenos, vanavond gaan we met de nachtbus verder reizen naar t noorden. Daar is het vast ook wat warmer weer :) Tot de volgende keer!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:45

Haha geweldig zeg Thirz! Lijkt me echt leuk om te doen!

Shaar was vandaag weer helemaal beter! Madam was behoorlijk ongeduldig en barste van de energie. Dus heb even 20 min gereden aan de lange teugel. Gewoon wat stappen en draven. Ze liep heerlijk te proestte en moest maar 1x kuchen. Morgen weer wat meer oppakken.
Daarna Dolce Vita uit de wei geplukt... naja geplukt, madam wilde eigenlijk liever niet mee. Eventjes 10 min gepoetst, toen werd ze nogal ongeduldig (hinniken joh naar dr weidemaatjes!)... dus maar weer terug in de wei gezet en flink beloond. Echt zo vreemd, ze is nu al een stuk groter dan shaar, dus hoe ik er ooit op moet komen als ze 3 is, dat wordt nog wat!