We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kim345

Re: We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:01

Woehoe!! vandaag de eerste klasse 3 goed uitgereden van 80 km!
Met een heuse eindsprint zo onwijs gaaf!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:31

Gefeliciteerd Kim!!! Super gaaf!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 21:51

Wauw gefeliciteerd kim !!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 23:57

gefeliciteerd kim

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:55

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:44

Mooie foto's marieke maar mag ik je een tip geven? Op bijna elke foto staat de horizon scheef en dat is jammer!

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:49

jups klopt. heb ook wel rechte hoor. maar heb geen goeie handgrip op mijn camera. en dan is het heel vervelend fotos maken

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:00

Leuke fotos maren! Ga je dit jaar nog op kamp?
Gefeliciteerd kim! Super goed!

c_lyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:16

Ja maren en Pim komen bij mij in de week! :)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:33

Welke? 2? Haha

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 09:50

Super stoer Kim!!
80 km woow.. hoelang hebben jullie er over gedaan?

Gefeliciteerd met je nieuwe huisje Andrea!

Leuke foto's maren

Marieke je topic zal ik later even bekijken, ben benieuwd

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:11

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:51

Uhm om half 9 ben ik gestart en om 3 uur ben ik gefinished. Min een uur pauze in totaal dus 5,5 uur in totaal!

Ik heb een verslagje getypt als jullie het willen lezen kan ik het hier neerzetten?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 16:14

Leuke berichten weer hier

Ja leuk Kim wil ik wel lezen

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 16:26

Dan toch ons eerste klasse 3! Dit jaar eerst leersum de 45 km gestart en Ommen de 60 km. Dat ging beide prima al weigerde smurf te drinken.
Dus toch zitten dubben, wel of niet voor de klasse 3 gaan? Want als ze niet drinkt.... maar aan de andere kant verbeterde haar turgor wel steeds op de nakeuring in de klasse 2. Eten deed ze inmiddels wel goed dus toch maar ingeschreven!
Dus de vrijdag al van alles ingepakt, wortels gehaald, appels gehaald, een grote bak hooi van stal meegenomen en 's ochtends nog vers (nat!) gras geplukt.
Smurf van stal gehaald, die al voer had gehad gelukkig, en zo hop de trailer in. (Dat ging hartstikke snel dus heel erg fijn!) En op naar wateren toe om kwart over 6!

Aangekomen op het terrein eerst maar de spullen gepakt voor de vetgate en dat meegenomen dan was dat maar vast klaar. Als allereersten van de dag aangemeld en toen maar gaan wandelen met smurf voor de voorkeuring. Voorkeuring was prima, turgor was 1 en een A voor locomotie.
Om 8 uur was de voorbespreking, dat leek me ietsje krap voor de start dus het zadel er vast opgelegd zodat ik alleen nog maar het hoofdstel in hoefde te doen. Ook voor het eerst met vlechtjes gereden zodat smurf haar warmte beter kwijt kon en hopelijk minder zou zweten met het oog op de turgor.

Om 10 voor half 9 erop en met ze 5en waren we aan het losstappen. het stomme is dat ik nooit zenuwachtig ben voor een wedstrijd maar nu gierden de zenuwen door me heen! Terwijl er de eerste 2 rondjes niks anders is als normaal en smurf maakt zich ook nooit al te druk voor de massastart.
Dan heb je nog 5 min... dan nog 1... dan 15 seconden en bij 5 gaan ze dan aftellen.. 5, 4, 3, 2, en ja!
Nou daar gingen we dan lekker rustig weg, het viel allemaal direct een beetje uit elkaar maar dat was geen probleem.
Smurf liep fijn, ze draafde lekker door en algauw kwamen we toch weer met zijn vieren bij elkaar. Nummer 1 was al vooruit gereden en die hebben we de rest van de rit niet meer gezien behalve in de vetgate.
En zo gingen de kilometers voorbij, ik ben naast annelies voorop gaan rijden en smurf en giovanni liepen prima samen. af en toe ging smurf zelfs voorop in een lekker draftempo! Ik was verbaasd want smurf kan ontzettend mutsen en dan wil ze er absoluut niet voorbij. Nouja nu dus wel dus dat hebben we afgewisseld.

Alleen het eerste hek hebben we open moeten doen, de rest stond allemaal open met een vrijwilliger ernaast. echt top!!
Op groompunt 3 stonden bakken water, de rest stopte dus ik probeerde door te rijden, een goede oefening wegrijden bij de groep en na een klein mutsmomentje ging dat goed. Yess!
Ze reden ons al snel weer bij dus weer gezellig samen verder.
Bij groompunt 5 zijn er nog foto's gemaakt bedankt daarvoor!

Afbeelding

Afbeelding

En zo vloog de eerste ronde eigenlijk voorbij! we hebben alleen maar gedraafd en dat ging prima. Op 1 km ben ik gaan stappen al duurde dat nog wel wat lang. Op de vetgate aangekomen direct het zadel eraf getrokken en gaan koelen. Na 2 min en 10 sec aangeboden met een hartslag van 56. Ontzettend snel voor smurf haar doen!
Locomotie was weer netjes en de turgor was nu zelfs <1!!
Smurf heeft op de vetgate staan vreten van het gras en het hooi met af en toe een wortel tussendoor. Drinken hoefde nog niet maar dat had ik ook niet verwacht.

Annelies was eerder in de vetgate dus we zouden elkaar onderweg wel weer tegenkomen want samen rijden was hartstikke gezellig! Dus op naar ronde 2! Het eerste stuk ging prima maar na groompunt 4 had smurf een beetje last van een dipje. Gelukkig kwam Ineke achterop dus daar even achter kunnen rijden fijn!
Na een tijdje kwam er een waterplas dus ik denk toch proberen want meestal drinkt ze uit plassen. En ja hoor uit de meest smerige plas drinkt ze een paar slokken water!
:rofl:
Het is niet veel maar het is wel een begin!
Ineke reed al verderop en smurf had weer motivatie gevonden dus wij zijn lekker doorgegaloppeerd afgewisseld met stukken draf.
Na een tijdje reden we ook annelies weer achterop dus weer gezellig met zijn tweeën verder gereden. Dan smurf voorop, dan giovanni voorop. Zo blij dat smurf nu af en toe ook voorop gaat!

Afbeelding

2e rondje was ook vrij snel voorbij nu doorgedraafd tot 500 meter en toen gaan stappen. Op de vetgate na 4 min aangeboden in de binnenbak. oliebol ze telde toch wel erg lang... en het was benauwd binnen en in de gang achter ons stond een paard te stampen. Ik voelde smurf al verstrakken oliebol! En ja hoor hartslag 76..... Ze wilde nogmaals tellen maar idd gewoon 76. Dus naar buiten en toen kwam marlies met een waterslang top! Dus lekker afgespoten en smurf dronk zowaar uit de grote bakken op de vetgate!! :lol:
Maargoed, wateren staat bekend als een wedstrijd met veel water en nattigheid en dat hadden we nog niet gehad vandaag. Ik was bezig met smurf bij de waterbakken. Ik stond er met mijn rug naartoe en smurf kreeg jeuk dus die schuurt haar hoofd tegen me aan en hoppa daar lag ik dan in de waterbak! :rofl:

Maar de hartslag moest nog geteld worden.. mijn vader had gevoeld en dacht dat het wel goed zou zijn rond de 60 of zo ergens. Dus besloten aan te bieden en dan maar hopen... Dit keer in de buitenbak blijven staan en ze begon met tellen. Als smurf haar hartslag nou maar laag bleef want dat was die van mij zeker niet! En ja hoor hartslag 48 dus top!!

Locomotie weer prima en na een halfuur weer opzadelen voor de laatste ronde! Annelies heeft 10 min op ons gewacht omdat we graag samen wilden rijden echt top!
Ineke zat net voor ons en die wilden we wel graag inhalen. Dus op de zandpaden algauw een lekkere galop ingezet en zo een stuk doorgegaan en Ineke weer ingehaald. Dus we reden op dat moment op plek 3 en 4.
Bij de controlepost toch even vragen hoever nummer 2 voor ons zat.... Nummer 1 was niet meer in te halen ze had al een uur voorsprong. Nummer 2 zat dus 5 minuten voor ons maar ik dacht, ach hij heeft vast ook het gas erop dus die zien we vast niet meer.
Maar dan gaan we de bocht om en ineens reed hij daar dan!
Dus we keken elkaar aan en dachten tsja als hij dan toch vlak voor ons is... Even een stuk meegereden en toen zouden we galopperen. Eerst hij voorop en toen annelies en ik erlangs. We hadden best een stevig galoptempo maar hij ging ook mee. Chips plannetje mislukt!
Smurf deed nog even mee, iedere keer dat hij ernaast of er voorbij ging keek smurf nog even extra lelijk :rofl:
Zo hebben we een paar km doorgereden tot ongeveer groompunt 3, daar stonden de waterbakken en smurf en giovanni stonden samen uit de bak te zuipen :idea:

Wij reden snel weer door daarna want hij wa snog aan het groomen maar hij zat er zo weer achter. Bij groompunt 4 hem maar laten gaan en besloten om gewoon rustig door te rijden tot de finish.
Ze hadden nu beide een dipje en smurf wilde er nu ook niet meer langs om voorop te gaan... jammer!
2 km voor de finish kwamen er fietsers naast ons fietsen en smurf leefde weer helemaal op. Die moest je inhalen! Dus ze heeft toch nog een klein stukje nog voorop gelopen. Op de weg weer omgewisseld en zo nog 1 km tot de finish!
Toen we bijna bij het terrein waren een stevige galop ingezet en zo doorgegaan tot het hek, smurf sprong perongeluk opzij op het fietspad en ja zo galoppeerden we 5 m over het asfalt... 1 jurylid viel hier blijkbaar over maar het had verder geen consequenties. Het was niet met opzet gegaan en nu weet ik het en zal ik er in het vervolg extra op letten.
In een stevige galop draaiden we de bocht door en gooiden we de paarden los en daar gingen we sprinten naar de finish! Annelies was eerder maar dat moest ook zeker, zij had immers het meeste kopwerk gedaan en we hadden haar toch nooit ingehaald.
maar wat was dat gaaf zeg! om na 80 km nog een sprint eruit te kunnen persen ik ben trots op smurf!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nu klaarmaken voor de nakeuring eerst gekoeld en daarna bij de trailer hooi laten eten. Nog wat tips meegekregen van Jarmilla dus toen we nog een kwartiertje hadden wat gaan wandelen en af en toe een hapje hooi tussendoor. met nog 5 min toch even nog de hartslag gecheckt en weer te hoog... dus hop snel nog een aantal kannetjes erover en dan heel rustig naar de nakeuring toe lopen.
Ik kneep hem behoorlijk maar smurf stond rustig. Ze bleef weer lang tellen ( echt dan schiet mijn hartslag wel omhoog!) en toen ja prima hartslag 52! Yesss toen dacht ik al dit komt goed!
We waren er nog niet natuurlijk maar de rest was ook prima turgor zelfs perfect! En dan als laatste de locomotie nog maar ook prima.
En dan hebben we het gedaan! 80 km wat gaaf zeg!!

Ik heb weer hartstikke veel geleerd onderweg en heel veel tips meegekregen hartstikke fijn! We hoorden op de nakeuring dat nummer 1 was afgekeurd dus we schoven allemaal een plaatsje op.
Dus ik heb nog een mooie beker in ontvangst mogen nemen! Stiekem wil ik dat al sinds mijn 7e of zo haha en nu eindelijk een beker!
de gemiddelde snelheid was 14,3 km/h met maar 2 min achter de nummer 1 nu. Als we dat hadden geweten... haha ;)

Ik heb een heerlijke wedstrijd gehad en de wedstrijd was top georganiseerd! En nu geniet smurf van een welverdiende vakantie!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:19

Goed ja lijkt me.ook zo gaaf dit

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:15

Wauw super leuk om te lezen kim! Echt toppers!
Kan je me eens uitleggen hoe dat zit met de klasses? Is er nog een hogere klasse ofzo? En zoja hoeveel km is dat dan?

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 15:07

Wat leuk Kim dat het zo goed is gegaan!!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:35

Bedankt!

@britt
Je hebt 5 verschillende klasses, kennismakingsklasse ook wel impulsrubriek genoemd is de eerste. Dit is dus echt om kennis te maken en hier kun je ook geen winstpunten verdienen. de afstand is dezelfde als die van klasse 1 tussen de 20 en 39 km. In de klasse 1 kun je dus wel winspunten halen, maximaal 3 per wedstrijd en met 15 winspunten mag je over naar de klasse 2.
Klasse 2 is dan van 40 tm 79 km. Iedere wedstrijd kun je 3 winspunten halen en dan mag je over naar klasse 3.
Klasse 3 is van 80 tot 119 km. Deze klasse mogen smurf en ik nu dus starten en we hebben nu 1 winspunt hierin gehaald! Met 3 winspunten mogen we weer over naar de klasse 4.
Klasse 4 is de hoogste klasse, dit is 120 tot 160 km op 1 dag.

Je hoeft niet persee direct een hoegere klasse te gaan rijden als je het startgerechtigd bent, doe ik ook niet. Je mag altijd een klasse lager starten, ook al start je normaal Klasse 4 mag je ook best klasse 1 starten als training bijvoorbeeld.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:05

oohh oke! en als je dan die hoogste gehaald hebt heb je niets meer?

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:29

dan kan je naar de EK en WK's denk ik :P ?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:49

Je moet dan eerst CEI starten dat is internationaal en daar heb je ook 3 klasses in van 90 km tot 160.
Je mag volgens de oude regels na 2 x een klasse 3 CEI * starten en wanneer je die goed uitrijdt ** en dan ***. En wil je dan ek en WK rijden moet je daar ook weer kwalificaties voor halen maar dat weet ik niet precies hoe dag zit. Dat is toch niet op mij van toepassing ;)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 23:13

haha zeg nooit nooit kim! wie weet hahaa! bedankt voor de uitleg!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 04:11

Geslaagd bij de outlet stores in Tulare! Ik heb gekocht: een blazer van Calvin Klein, een jeans en 2 shorts van Levi's, en 2 vestjes van Gap! Ook heerlijk geluncht bij Applebees en een heerlijk ijsje op bij Cold Stone, waarvan de helft nu nog in me vriezer staat omdat het zo veel was! Geslaagde dag dus!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 08:01

Hmm denk niet dat dat is wat ik wil. Ik ben wel gevraagd voor de young riders en dat is natuurlijk wel gaaf!