Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 08:35

winnitou schreef:
We zijn vanavond naar Schiphol geweest. Vrienden kwamen terug met hun meiden (incl adoptiedochter) uit China. Wat ontzettend leuk maar ook emotioneel om mee te maken. En wat een heerlijk kind is het. Er zit een koppie op met karakter, weet goed wat ze wil.
Rowan had voor haar een driewieler mee genomen en daar Yu-Lin keek steeds maar naar het fietsje. Toen een beetje de rust er weer was en iedereen begroet was heeft Rowan het fietsje gegeven, Met handen (en voeten) uitleggen dat het fietsje voor haar was. dus op het fietsje wijzen en dan naar Yu-lin,. Nog bij moeders op de arm ging op een gegevenmoment het vingertje richting de fiets en de jonge dame is er de hele avond niet meer af geweest. Wat heerlijk om te zien, dat glunderende koppie.

Fijn dat het allemaal goed gekomen is!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 08:36

Nicole1995 schreef:
Gister vergist in me vrije dag hahhaha,ik was op stal tot 10.45 werd ik gebeld waar ik bleef huh!!Ze hebben nog ff gekeken of ik thuis kon blijven maar helaas ben om 12 uur begonnen .Vandaag wel op tijd hahaha volgende week vrijdag ben ik wel echt vrij

Is dat even een tegenvaller! :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 08:40

@ Liquita: Zo op het eerste gezicht ziet het vosje er niet ziek of mager uit (vossen zijn doorgaans slank van postuur t.o.v. de door ons vaak vrij "vetgemeste" honden), maar ik ben natuurlijk geen dierenarts. ;) Maar wel griezelig dat zo'n beestje te dicht bij de mensen komt. Niet zozeer voor de mensen zelf, maar eerder voor het vosje. Als het wel een keer de verkeerde tegen komt, zou ik dat echt heel erg zielig voor dat beestje vinden. En dat, zoals je zelf ook min of meer aangaf, als gevolg van aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid voeden door mensen. ;( Ik hoop dat de Dierenambulance binnenkort nog een melding krijgt en iets voor het beestje kan betekenen (misschien op een heel andere plek uitzetten). ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 08:43

Na een paar keer met regen te hebben gewerkt (je zou het bijna vergeten na die paar mooie dagen), mag ik vandaag eindelijk weer eens met zon werken! *\o/* Vorige week mocht ik met een nieuw paardje rijden en als het goed is dan ben ik daar vandaag ook mee ingedeeld. Ben erg benieuwd! Hij rijdt erg fijn! ;)

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 08:45

ATE schreef:
brrrrrrrrrrrr eng hoor opeens met een vos in de tuin
fijn winn dat ze thuis zijn met nieuwe dochter
zijn andere kinderen op adoptie?

De 2 ander meiden zijn niet uit adoptie, zijn veertien en bijna 12 jaar oud.
Hebben ruim 8 jaar moeten wachten op de adoptie uit China.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 08:46

Nicole1995 schreef:
Gister vergist in me vrije dag hahhaha,ik was op stal tot 10.45 werd ik gebeld waar ik bleef huh!!Ze hebben nog ff gekeken of ik thuis kon blijven maar helaas ben om 12 uur begonnen .Vandaag wel op tijd hahaha volgende week vrijdag ben ik wel echt vrij

oeps!

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 08:49

Shenavallie schreef:
@ Liquita: Zo op het eerste gezicht ziet het vosje er niet ziek of mager uit (vossen zijn doorgaans slank van postuur t.o.v. de door ons vaak vrij "vetgemeste" honden), maar ik ben natuurlijk geen dierenarts. ;) Maar wel griezelig dat zo'n beestje te dicht bij de mensen komt. Niet zozeer voor de mensen zelf, maar eerder voor het vosje. Als het wel een keer de verkeerde tegen komt, zou ik dat echt heel erg zielig voor dat beestje vinden. En dat, zoals je zelf ook min of meer aangaf, als gevolg van aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid voeden door mensen. ;( Ik hoop dat de Dierenambulance binnenkort nog een melding krijgt en iets voor het beestje kan betekenen (misschien op een heel andere plek uitzetten). ;)

in Westerwatering (Zaandam) heeft een vos een poos in een tuin gebivakeerd. Vossen trekken steeds meer naar de steden toe (of de steden komen steeds dichter bij).
Gebieden van de vossen worden kleiner en een natuurlijke vijand hebben ze hier niet. (de wolven zijn wel weer in trek deze kant op via Duitsland)

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 08:50

Shenavallie schreef:
Na een paar keer met regen te hebben gewerkt (je zou het bijna vergeten na die paar mooie dagen), mag ik vandaag eindelijk weer eens met zon werken! *\o/* Vorige week mocht ik met een nieuw paardje rijden en als het goed is dan ben ik daar vandaag ook mee ingedeeld. Ben erg benieuwd! Hij rijdt erg fijn! ;)

werkse! en smeer je goed in!

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:27

LIQUITA schreef:
@ Winnitou: Ze is niet gebeten, en volgens de man van de dierenambulance heerst al een tijd geen hondsdolheid meer in nederland.

Ik ben er inmiddels via Google wel achter gekomen dat vossen wel tam kunnen worden, als ze worden gevoerd.

jawel hoor en ze zijn honds brutaal.
in zandvoort hebben ze er in de woonwijken ook vaak last van. vuilnisbakken e.d worden open gemaakt. als er te weinig eten is trekken ze de stad in.

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:28

Nicole1995 schreef:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ hahah blunder. foutje. hihihi,
dat heb ik gisteren ff gemist.

mntj

Re: Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:30

winn hij staat op marktplaats. kan je foto's zien.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:50

mntj schreef:
winn hij staat op marktplaats. kan je foto's zien.

wil je de link door geven thanx

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:54

Wat een weertje, heerlijk! Ben wel een beetje verbrand (ook al had ik me ingesmeerd), maar dat mocht de pret niet drukken. Morgen gaan we naar de musical Pjotr in Amstelveen (vrijkaartjes). Geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen. Dennis kent het verhaal wel, maar ik heb alleen een belletje als het om de naam gaat, niet om het verhaal. Kent iemand het? En is het boeiend? Als er niets aan is, dan is er hopelijk een pauze om er tussen uit te knijpen, ha ha! :D

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 13:28

winnitou schreef:
We zijn vanavond naar Schiphol geweest. Vrienden kwamen terug met hun meiden (incl adoptiedochter) uit China. Wat ontzettend leuk maar ook emotioneel om mee te maken. En wat een heerlijk kind is het. Er zit een koppie op met karakter, weet goed wat ze wil.
Rowan had voor haar een driewieler mee genomen en daar Yu-Lin keek steeds maar naar het fietsje. Toen een beetje de rust er weer was en iedereen begroet was heeft Rowan het fietsje gegeven, Met handen (en voeten) uitleggen dat het fietsje voor haar was. dus op het fietsje wijzen en dan naar Yu-lin,. Nog bij moeders op de arm ging op een gegevenmoment het vingertje richting de fiets en de jonge dame is er de hele avond niet meer af geweest. Wat heerlijk om te zien, dat glunderende koppie.

Wat lief van Rowan zeg <3

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 13:29

Nicole1995 schreef:

Oeps :=

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 13:57

M'n moeder is weer gebeld door dieren-ambulance. Ze kunnen (of willen) niet proberen het vosje te vangen. Ze vroegen aan mijn ouders of zij hun huisje open willen houden om zo het vosje naar binnen te lokken en te vangen. Nou willen me ouders er alles aan doen om het vosje te helpen, maar hier gaan en durven ze niet aan te beginnen. Ze hebben wel hun schuur open staan.
Inmiddels heeft m'n moeder gehoord dat het vosje in veel tuinen komt. Een man vertelde dat hij weet waar z'n slaapplek is, en dat hij/zij niet lijkt te reageren op geluiden. Hij ziet er wel slecht uit (al is dat misschien niet op de foto's te zien). Het lijkt erop dat het een oudere vos is (en misschien daarom ook wel doof). Het blijft natuurlijk allemaal gissen, maar 1 ding is zeker. Hij moet weg van dit volkstuinencomplex. En inderdaad niet voor de mensen maar voor het vosje zelf. Mensen zijn toch (misschien wel onterecht) bang voor zo'n wild beestje, zeker mensen met kleine kinderen en honden. Dus hij wordt dus ook aan alle kanten op allerlei manieren weg gejaagd.

Morgen komt iemand van staatsbosbeheer, en volgens de dieren-ambulance zal het vosje dan worden afgeschoten |( . Dit omdat er heel veel vossen blijken te zijn.
Ik ga maar duimen dat iemand het vosje nog kan vangen, zodat er dan goed gekeken kan worden wat hij mankeerd en een juiste beslissing genomen kan worden. Weer ergens uitzetten of anders dan toch inslapen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:35

Ik duim hard met je mee, Liquita!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:46

Zojuist terug uit Amstelveen, nou ja... via een omweg. De voorstelling van Pjotr begon om 13.00 uur, dus vanmorgen om half negen richting Brabant om Wesley op te halen bij mijn ouders. Daar waren we tegen tienen, snel een kop thee gedaan en tegen elven gingen we weer terug naar de Randstad. Onderweg nog even langs de Mac, anders waren we bang dat we tijdens de voorstelling zouden zitten knorren, en om kwart voor 1 waren we in de Schouwburg van Amstelveen. Ik had me er heel wat van voorgesteld, maar ben door het Zaantheater waarschijnlijk erg verwend... :o Het is van binnen heel oud en erg achterstallig, maar we gingen vol goede moed naar binnen. :D Dennis had opgezocht waar het boek van Pjotr (Jan Terlouw) ook al weer over ging, dus had ik al een beeld gevormd. Bleek het een zelfbedacht verhaal van iemand te zijn, die vandaag de premiere van de voorstelling had. :? Lekker verwarrend om twee dezelfde titels maar dan van twee verschillende schrijvers te hebben... Hoe dan ook: het bleek zwaar tegen te vallen. -O- Het was voor heel, heel kleine kinderen bedoeld (tot hooguit een jaar of 8, dus de oudere kinderen zaten zich stierlijk te vervelen). Er zat geen pauze in, dus vluchten was niet mogelijk. :D Voordeel: de voorstelling duurde maar 1 uur, dus geen ellelange zit. Je zult maar een kaartje gekocht hebben à 17 Euro, dan had je mooi afgezet geweest. :$ Maar we hebben er toch nog een leuke draai aan gegeven en zijn een (rommel)marktje in Amstelveen afgelopen en via Akersloot (even wat gedronken) weer naar huis. ;) Wesley baalde dat de voorstelling zo tegen viel: hij was liever op de camping gebleven, ha ha! Volgende keer beter! :D

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:08

Shenavallie schreef:
Zojuist terug uit Amstelveen, nou ja... via een omweg. De voorstelling van Pjotr begon om 13.00 uur, dus vanmorgen om half negen richting Brabant om Wesley op te halen bij mijn ouders. Daar waren we tegen tienen, snel een kop thee gedaan en tegen elven gingen we weer terug naar de Randstad. Onderweg nog even langs de Mac, anders waren we bang dat we tijdens de voorstelling zouden zitten knorren, en om kwart voor 1 waren we in de Schouwburg van Amstelveen. Ik had me er heel wat van voorgesteld, maar ben door het Zaantheater waarschijnlijk erg verwend... :o Het is van binnen heel oud en erg achterstallig, maar we gingen vol goede moed naar binnen. :D Dennis had opgezocht waar het boek van Pjotr (Jan Terlouw) ook al weer over ging, dus had ik al een beeld gevormd. Bleek het een zelfbedacht verhaal van iemand te zijn, die vandaag de premiere van de voorstelling had. :? Lekker verwarrend om twee dezelfde titels maar dan van twee verschillende schrijvers te hebben... Hoe dan ook: het bleek zwaar tegen te vallen. -O- Het was voor heel, heel kleine kinderen bedoeld (tot hooguit een jaar of 8, dus de oudere kinderen zaten zich stierlijk te vervelen). Er zat geen pauze in, dus vluchten was niet mogelijk. :D Voordeel: de voorstelling duurde maar 1 uur, dus geen ellelange zit. Je zult maar een kaartje gekocht hebben à 17 Euro, dan had je mooi afgezet geweest. :$ Maar we hebben er toch nog een leuke draai aan gegeven en zijn een (rommel)marktje in Amstelveen afgelopen en via Akersloot (even wat gedronken) weer naar huis. ;) Wesley baalde dat de voorstelling zo tegen viel: hij was liever op de camping gebleven, ha ha! Volgende keer beter! :D

ol moest ook meteen aan het boek van jan terlouw denken, maar Pjotr is een jongensnaam en kan dus van alles zijn. Volgende keer internet raadplegen om de verhaallijn te lezen en voor welke leeftijd het is.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:18

Vanavond geoefend voor de Kur op muziek. Deed de installatie in de kantine het niet. Konden we nog niet op muziek rijden. Baal van dat soort dingen, kan gebeuren maar vraag me af waarom er dan niet een muziekdrager neer wordt gezet zodat er wel geoefend kan worden (of dit van te voren bekend gemaakt zodat je zelf wat kan regelen).
Het was warm en vies stoffig in de binnenbak. Hebben wel lekker gereden (zonder muziek). Nap was behoorlijk nat.
Nog even met hem in de buitenbak rondgelopen en toen zag ik door het zonlicht op zijn oog dat er een hele rode baan in zat. Had hij voor het rijden nog niet.
Zelfs in de stal was het goed tezien (en niet alleen met de zonnestralen er op).
Morgenochtend komt de Dierenarts langs.

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:24

winnitou schreef:
Vanavond geoefend voor de Kur op muziek. Deed de installatie in de kantine het niet. Konden we nog niet op muziek rijden. Baal van dat soort dingen, kan gebeuren maar vraag me af waarom er dan niet een muziekdrager neer wordt gezet zodat er wel geoefend kan worden (of dit van te voren bekend gemaakt zodat je zelf wat kan regelen).
Het was warm en vies stoffig in de binnenbak. Hebben wel lekker gereden (zonder muziek). Nap was behoorlijk nat.
Nog even met hem in de buitenbak rondgelopen en toen zag ik door het zonlicht op zijn oog dat er een hele rode baan in zat. Had hij voor het rijden nog niet.
Zelfs in de stal was het goed tezien (en niet alleen met de zonnestralen er op).
Morgenochtend komt de Dierenarts langs.

als wij gingen oefenen dan hadden we altijd onze eigen dvd speler mee. incl verlengsnoer.
kantine is normaal altijd dicht op zondag avond.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:26

@Winn: ik las op de hyves van Valeria al iets over een rood oog.

En muziek installatie deed het nooit met oefenen. Wij namen altijd al een cd speler (met
verlengsnoer) mee.

Wanneer is die kur op muziek ook al weer ??

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:27

@Mntj: kadhfkaruefhdkjfhakrfakgrrrrrrrr

Echt geen gmail meer te krijgen op mijn laptop. Hij heeft een één of andere fout !!!!
Nog steeds !!!!!!!!!!

Doet ie het bij jou wel ???

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:29

winnitou schreef:
Shenavallie schreef:

ol moest ook meteen aan het boek van jan terlouw denken, maar Pjotr is een jongensnaam en kan dus van alles zijn. Volgende keer internet raadplegen om de verhaallijn te lezen en voor welke leeftijd het is.

We hadden vrijkaartjes gekregen, dus op zich niet zo'n probleem. Inderdaad, volgende keer op Internet kijken (en niet meer klakkeloos van Dennis' vermoeden uitgaan, ha ha)! :D

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:29

We hebben vanmiddag een cd opgenomen met nederlandse smartlappen :#
Een vriendin van ons werd 50 !
Had eerst helemaal geen zin, omdat ik totaal niet kan zingen, maar smartlappen
gaat nog wel.
Ik stond heerlijk bij het raam, hihi volgens mij was het vandaag erg druk op
de warmoestraat :D :D :D