manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:00

Bianz, volgende week zondag weer op tv; Boer zoekt vrouw *\o/*
Kijken of er nog wat leuks tussen zit :))

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 20:06

Wel leuk dat Naomi zo fan is van Voice! Voice ook fan van Naomi? Met Daniel alles goed?

haha, Thirz en Bianz zitten vol spanning volgende week voor de tv ;) Staat er niet al iets van op een site oid? *gaat ff spieken*
Humz, laten 17 mei hun gezicht zien...
Voor het eerst een paardenfokker
Zoals altijd werd bij de selectie ook rekening gehouden met woonplaats, bedrijfstak en leeftijd. De melkveehouders zijn natuurlijk weer vertegenwoordigd, maar dit jaar maken we ook kennis met een fruitteler, een akkerbouwer, een kippenfokker, een glastuinbouwer en - voor het eerst - een paardenfokker. De boeren komen onder andere uit de provincies Flevoland, Friesland, Gelderland, Overijssel, Limburg en Noord-Brabant.

Nou wie weet: een leuke paardenfokker? :P

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:18

Nou, dat klinkt goed!!
Dan neem ik Nous gelijk mee, die is dol op mannen-paarden :P :+

Anne_87

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 20:23

Hahaha, nou geregeld! Hopen dat t een tof type is dan :P Én dat hij niets ziet in de vrouwen die hij in t programma ontmoet :Y) Zien we je vanzelf wel in de terugblik verschijnen: de relatie tussen boer ... en ... is niets geworden, máár hij had al snel een nieuwe liefde: Thiza! :D haha
Nous kan dan gezellie mee op date :Y) haha

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 20:24

én vandaag mooi weer hè Thirz :D Nog van t zonnetje genoten? Ik wel.. iets te lang in de zon aan t werk geweest, beetje rood nu :\

HIhi, meteen even zwart op wit: wij schrijven de brief als er een tof type tussen zit :P Deal! haha

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:27

Ja, ik vind dat een deal :)) (kan ik ten minste anderen de schuld geven :P)
En ik heb een heerlijke buitenrit gemaakt met Bianz, zonder slootacties; gewoon puur genieten! En vanmiddag ook nog ff lekker in de tuin gezeten, maar t bruinen wil niet zo snel bij mij!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 20:31

Heerlijk! Was ook echt lekker weer voor een heerlijke, puur genieten buitenrit! :D
Wij zijn ook lekker naar buiten geweest. Ik op Diego. Vond t prikkeldraad in t nieuwe bos al nooit leuk, maar op hem helemaal niet grappig! Hij is nogal van t kont opzij ene kant, opzij andere kant. Niet erg verder, maar dan met dat prikkeldraad :\

Hihi, en dan heb je dus géén inspraak in wat we in de brief zetten hè ;) En welke foto's we bijsluiten enz :P hahaha Ben benieuwd, straks is t een oude vent van 60 :') haha Nog erger: straks is t ineens écht een tof type :oo Kunnen we nog gaan nadenken over een leuke brief ook! :Y) En over de outfit van Nous :P haha Een mooie ROZE strik die match bij der mooie nieuwe ROZE deken! haha

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:51

Jeeee Boer zoekt vrouw!! Enneh Thirz, straks wordt het nog vechten om een leuke boer haha! Straks zit er dit keer echt een leuke bij, wij elke keer nog zeggen; hadden we maar geschreven! Gaan we dat dit keer echt doen, té grappig :D
Buitenrit was zeker heerlijk! Weer een nieuw rondje ontdekt met paar heerlijke galopbermen, genieten!
Nel, vervelend dat je ontstekingen weer opspelen! Rustig aan doen dan.
Bar, gefeliciteerd met je winstpunt!
Anne, lekker dat je ook een fijne buitenrit hebt gemaakt! Tsja, dat prikkeldraad is idd niks! Haha jullie met de roze deken! Renate was ook echt niet om te krijgen ;)
Morgen voor het eerst weer een paar uurtjes werken, ben benieuwd hoe deze week gaat verlopen!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 19:34

Nee tuurlijk is Renatie ook nie om te krijgen: hij is ook gewoon donker ROZE :P hahaha
Hihi en ik zie jullie al samen vol spanning zitten wachten op een antwoord ;) En dan gaan jullie samen meedoen met t programma! :D hihi, zie t al helemaal voor me!

hee en suc6 met werken van de week! Hoe ging het vandaag? Goed vol te houden? Nog energie over thuis?

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 20:15

:):) echt zo super gaaf en lief. Kwam vandaag thuis lag er een pakketje van mijn vorige stage + minor instelling: een handschoen met de tekst 'Want Bedankt!' en alle namen van de ET's erop :D (met een stuk chocolade erin :9 ) Vind t echt zo leuk! De titel van ons project was "Want,... ik wil het met twee handen kunnen" en dan t woord 'want' in een ovenhandschoen :P Duurde even eer ze door hadden dat de 'want' op de ovenhandschoen sloeg, maar hij is iig wel blijven hangen *D haha Heb er helemaal energie van gekregen! Kom maar op met die donderdag en vrijdag, ik kan het aan! 8-)

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:46

Rustig hier zeg!
Wat leuk Anne :j Das zeker weer een motivatie! Hoelang moet je nu nog? En eerst nog maar zien of die boeren leuk zijn, of we een brief durven schrijven en of we uitgenodigd worden :+

Zag net dit [RIJ-ITP] Mijn super stoere andalusier hengst@trec Zou Nous ook wel leuk vinden ;) Laaghangende tak is wel spannend :P Maar ga binnenkort weer eens naar t crossveldje, das ook alweer lang geleden!

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 07:54

Dat is erg leuk Anne! Super dat je zo gewaardeerd bent, dat moet zeker een goed gevoel geven.
Gaaf joh, zo'n trec! Zeker iets voor Nous! Orson moet nog even leren hoe waterbakken en kleine hindernisjes werken haha!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 08:14

En jij moet ook wel extra laag bukken bij zo'n tak :+ Of Orson moet dan op zn knieen gaan!

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:44

Whahaha zie ons al gaan: ik half onthoofd door de tak, Orson daarna in zijn eentje denderend door de waterbak :D

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:48

Bianz, jullie verjaardag is toch vanaf 20.30?
Ik heb namelijk zaterdag wedstrijd, moet om 18.00 mn laatste proef rijden, dus dat moet wel lukken dan :D

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:27

Ja hoor, je bent vanaf half 9 welkom (wel de 23e he ;) ) Succes met je wedstijd alvast, we horen wel hoe het ging daarna!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:15

Bianz schreef:
Whahaha zie ons al gaan: ik half onthoofd door de tak, Orson daarna in zijn eentje denderend door de waterbak :D

Wanneer gaan we ervoor trainen? :))

Marieke; onze paarden zijn een stel varkens :+ Ze hadden vannacht het hele weiland omver geploegd en zich van kop tot staart van onder tot boven in de modder gehuld. Lees; mn rode (of voor sommige roze :Y) ) deken is nu grijs en ben een uur bezig geweest om de modder van dr af te plukken!! Hopen dat ze zich vannacht schoner houdt!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 19:19

*krijgt flashback van járen terug* :+ Heb toen toch een keer iets getekend met Ijsbrand en een ruiter aan een hindernisbalk? Zie Bianz al hangen :Y) Ziet er wel stoer uit idd! En ook wel een gaaf paard :D Zaterdag kom ik weer eens neuzen op de Braamhof hoor!
Ow en ik loop stage tot 25 juni. Nog maar 6 weken dus.

Haha, lekker na t onweer zitten modderen dus :+ *houd je huid jong hè :P) Hihi nu is ie roze met witte (oke bruine :Y)) stippen! stik hip! hihi

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:59

ja Thirz ik zag t...kwam aanlopen bij de wei en dacht serieus dat Jade een andere deken op had hahaha....echt erg...heel die staart zat onder de modder, heb niet eens mn best gedaan die schoon te krijgen, vanacht wordt t weer vies... wel dr benen ff geschrobt, die waren toch vies...en helaas worden dr hoeven ook alweer zacht, ben zo bang dat ze toch weer die rotstraal krijgt, want dr straal laat aan 1 kant al los...maar weer flink aan de slag met egyptische zalf en teer...iemand nog andere oplossingen?

Tof Anne dat je zo'n fijne waardering hebt gehad, geeft je een goed gevoel he...

Nel hoest met je handen? al wat minder ontstoken??

Cis.....veilig aangekomen in amerika, niet helemaal zoals gepland las ik op je hyves...lekker dan...

Bianz, hoe was t met Orson vandaag?

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:17

Pfff ik ben echt KAPOT! Mn instructrise ging trouwen vandaag en wij gingen vanuit stal als verassing naar die bruiloft (helemaal in wedstrijdtenue met mooi gevlochten paarden + bandages)...
Dus eerst naar de kerk gereden, was ongeveer 3 kwartier rijden, daar opgesteld en moesten we een half uur wachten... toen achter de koets aangereden die naar de feestplek ging. Was ongeveer 1 uur rijden (met veel draven) en toen moesten we nog terug naar stal! Al met al 3,5 uur op mn paard gezeten... en ook nog behoorlijk wat kilometers afgelegd! Toen we wegreden was het mooi weer, maar het begon al snel te regenen... toen we bij de kerk stonden was het gelukkig droog en bijna de hele rit naar de feestlocatie ook, maar toen begon het toch te gieten!
Iedereen ZEIKNAT en koud... brrr! Niemand had een jas aan, alleen maar wedstrijdkleding... alles zeiknat en supersmerig...
Maar ze vond het wel een superverassing en moest er zelfs van huilen!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:17

We zijn eerst van hoogelande naar zoutelande gereden, toen van zoutelande naar huis ter schelde en toen weer naar hoogelande...

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 07:54

Heej Bar, k zag jullie nog rijden, k vond het wel jammer dat ik daar niks van af wist want had ook graag mee gewild met Voice!

Bianz hoe ist nou met jou?
Ik werk ook weer maar lig in mn vrije tijd op bed, elke dag wel een uurtje naar voice, om te longeren.
T gaat al wel beter, merk wel dat als ik weer wat meer wil gaan doen dat het dan meteen weer terug komt.
Dus ben nog erg voorzichtig.

Lekker hoor jullie modderpaardjes, ik heb Voice nog lekker snachts op stal dus voorlopig is ze nog schoon.
Ze is al goed afgevallen!

Mariekje, een tip voor je rotstraal, weet alleen teren en evt snachts op stal, dan hebben de hoeven tijd om op te drogen, maar dat is misschien geen makkelijke optie voor je...
Tis natuurlijk heerlijk om ze lekker dag en nacht op wei te hebben.

Ik ga naar stal doei.

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 21:38

Wel een leuke verrassing zo met die paarden Bar! Jammer van de regen :\ Toch geen spierpijn nu van de kou?

Lijkt me zo moeilijk hè: je in moeten houden omdat je lijf het (even) niet aan kan. Het moet en dat het beter voor je is weet je ook wel, maar dan nog.. Lastig hoor! Hopen dat je toch stapje voor stapje weer meer kan gaan doen Nel :)

En Jade was vandaag prachtig schoon! *D Spiegeltje! (vertel der maar ff nie bij dat ze voor de foto's flink door een sopje geweest is :+) En aan sommige stukken van de deken kon ik nog zien dat hij in een ver verleden paars was :Y) haha Máár we hadden wel mooi zonnetje om foto's te maken! *Gelukkig luisterde de weermeneer toch nog even naar ons!*

Te beginnen met dé primeur: de eerste keer dat een paard een ingevlochten staart heeft door Anne! :Y)
Afbeelding
Jade was er érrug blij mee natuurlijk! :P

Me Jade! *D Knap fotomodel mét nette pas gewassen en ingevlochten staart én eigen stylist genaamd Chris!
Afbeelding

Zoals u ziet draag ik hier op zijn advies mijn sjieke zwarte dekje:
Afbeelding

Met, let u goed op, roze accenten aan de rand:
Afbeelding

En natuurlijk draag ik mijn blingbling bloemetjes frontriem! Ik bedoel, je bent een sjiek model of nie!
Afbeelding

Om het geheel compleet te maken draag ik mijn nette zwarte peesjes! Die houden mijn benen mooi schoon, zodat ik zelfs na het harde werken direct weer mijn mooiste zelf ben!
Afbeelding

Mijn ruiter draagt, op advies van dezelfde bovengenoemde befaamde stylist, haar roze (heerlijk warme) vest!
Afbeelding

En een écht goed model draait der hoef natuurlijk niet om voor een net galopje! Je hébt natuurlijk toch een voorbeeld functie! 8-)
Afbeelding
Afbeelding

Uh.. ja ieder model heeft wel eens een off-momentje.
Afbeelding

Tsja en die vlecht.. Zo is ie toch ook mooi?
Afbeelding

*schud* Zie je, ziet niemand die ziet dat ik een beetje stoffig ben!
Afbeelding

Ik heb slechts 237 foto's gemaakt in totaal van Jade, dus Mariek zal nog wel wat aanvullen als ze wat leuke foto's heeft :P

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:50

oh anne echt geweldig die foto's en je commentaar....ben erg benieuwd naar de rest van de serie, die nu langzaam via msn binnenkomen....
enne, volgende week weer toch :o .....heb nu een abbo bij je he, zodat ik tenminste rechtop zit, en niet steeds naar jade kijk haha...
op sommige foto's zie je al heel mooi dat ze nu eindelijk spieren krijgt....ben echt superblij met de foto's, al had ik af en toe het gevoel dat ze beter liep dan op de foto's te zien is, maar dat is een moment opname....misschien maak ik nog wel eens een HAW topic aan hahaha..... _O-
als ik meer foto's heb zal ik er nog eens een paar met jullie delen..
Anne Thanks!!! +:)+

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 08:48

Leuke foto's en commentaar! Haha alleen... waar is het roze dekje?? :)
Anne, na je stage plannen we dan ook nog eens een rijfotosessie op zaterdag ;)
Nel, gezellig dat je er gisteren was, konden we weer ff bijkletsen! Hoef ik ook niet meer te antwoorden op je vragen haha! Vooral jij ook rustig aan doen he!
Bar, tof dat jullie met zijn allen (voor Miranda toch?) zo'n rit hebben gemaakt! Het is het allemaal waard geweest als zij er blij mee was!
Hoe is het met Cis? Alles ok in Amerika?
Thirz, eventingtraining staat binnenkort op de kalender haha! :D
Orson is donderdag goed onder handen genomen door osteopaat, dus ik wandel nu elke dag met hem. Dinsdag ga ik er weer op: duimen dat hij dan weer helemaal fit is! Hij liep de laatste weken niet 100% na 2 keer een beenblessure aan dezelfde knie, dus het werd tijd om hem eens binnenste buiten te keren. Straks ga ik op Flint rijden, omdat ik hem vanaf volgende week zaterdag voor Samantha een weekje verzorg; vond het vorige keer erg leuk op hem dus heb er zin in!
Tot laters!