Zodiac had ik hier al eerder gemeld waarom, en Anne was vndaag voor het eerst, die rijd ik normaal altijd zonder maar Martijn (die hun altijd rijd) die kwam vanmorgen naar me toe dat ik echt even aan de buiging moest werken en ik ze dus met touwtjes moest rijden zodat ik niet zoveel met de voorkant bezig hoefde te zijn maar echt even met die achterbenen aan de gang kon. Op het eind heb ik bij beide ook even zonder touwtjes gereden hoor.
leuk linda! maar ik vind ze allebij een heel klein beetje naar binnen kijken, misschien lette je zelf een beetje te veel op de gene die in t midden stond ofzo..
probeer dit eerst ff super onder de kni te krijgen
_Linn_
Geplaatst: 06-04-11 19:48
L_bonsai_L schreef:
leuk linda! maar ik vind ze allebij een heel klein beetje naar binnen kijken, misschien lette je zelf een beetje te veel op de gene die in t midden stond ofzo..
Kan kloppen, maar ik was ook veel bezig met buiging dus misschien dat de foto's net op dat moment gemaakt zijn.
SsSimonee
Geplaatst: 06-04-11 19:49
mariekeoo schreef:
miejmoon schreef:
@ Marieke oke maar wat is nou de volgende stap
probeer dit eerst ff super onder de kni te krijgen
kan echt wel meer tegelijk hoor wil komende dagen wel wat te doen hebben
dat is een soort van laag met sierlijke effecten er op.
joorteloog,deviantart.com daar kan je ze weg halen. die plak je op je plaatje en dan kun je in je lagen menu zie je normaal staan maar je kunt ze ook in andere vormen zetten. bv enkel lichter maken of optelling. als je dat hebt gedaan kun je met de gum ( met zachte randjes moet je ff instellen) een laag er over heen doen
in je lagen menu zou ik als ik jou was een nieuwe laag openen . dan klik je boven aan laag en dan nieuwe laag. als je je lagen menu niet ziet doe je cntl + l dan heb je dat menu ook.
Britt_Sisi
Geplaatst: 06-04-11 19:59
miejmoon schreef:
waaromrijd je alle 2 met touwtjes?
waarom kijk je gelijk daar naar? je weet toch helemaal niet hoe die paarden zijn.
@britt, naar binnen vallen/lopen is toch ook scheef? dat betekend meestal dat jij scheef op je paard zit (heb ik zelf ook, dan probeer ik te horen wat mn instructrice zegt, en dan hang je automatisch een klein beetje naar binnen) is niet erg ofzo, maar gewoon iets waar je een beetje op moet letten, want anders krijg je paard er last van
Maar Brittje scheeflopen is niet goed voor een paard hea Tenzij de ruiter het vraagt maar op de lange zijde moet een paard normaal gesproken niet naar binnen lopen met het hoofd..
een normaal paard loopt scheef, meestal met zen kont naar buiten als je dan een beetje schoudervoor rijd lopen ze recht, ik rij sindskort in de binnenbak met spiegels dan kan je dat heel goed zien
ik bedoel dan ook niet hoofd alleen naar binnen maar wel schouder mee..
_Linn_
Geplaatst: 06-04-11 20:17
EllaBellaah schreef:
Haha Lin ik zie toch je eigenwijze linkerhand soms op komen Anne is wel knap zeg!
Jaaaa die stomme linkerhand van mij!!!! Ik heb het echt niet door als ik aan het rijden ben.....zie ook op sommige foto's dat is soms wat hol zit, daar moet ik ook echt op letten!
en sommige mensen rijden nou eenmaal met hulpteugel wat maakt het uit, moeten ze toch zelf weten.. doen ze heus niet voor niets. sommige paarden kunnen makkelijk zonder en bij sommige gaat het niet.. op mijn oude verzorgpaard reed ik ook wel eens met elastiek omdat die gewoon niet wou buigen.
ik kan echt niet tegen al dat commentaar daarover, ze heeft em toch ook helemaal n iet strak vast oid..
Maar ook schouders moeten recht staan op een recht stuk. Afgelopen zaterdag nog een hengst afgekeurd omdat ene schouder meer getraind was dan ander... en dan gaat een paard scheef lopen.
jaaaa maar je snapt niet wat ik bedoel de meeste paarden lopen met hun kont naar binnen als je dan schoudervoor rijd (voor jou gevoel zegmaar) dan gaan ze recht lopen..
Britt, ik geef er absoluut geen commentaar op, ik vraag er na. mag dat niet? Vind linda haar redenen erg logisch klinken, en vind touwtjes zeker niet slecht.
ik zeg niet dat het uit maakt, ik rij er zelf ook mee, maar snap wel dat iemand dan nieuwsgierig is waarom je er mee rijd met hulpteugel rijden is soms juist goed. maar als ik iemand er mee ziet rijden vraag ik me wel af waarom.
het is niet echt commentaar, maar gewoon een vraag waarom.