[HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Princesspres

Re: [HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:25

woooww chan, hijs best groot' :D
dat je er maar heeel veeel plezier van mag hebben!!

Lieve pb kaar! ik pb je later terug!

Klinkt goed joh! En wat vlug ook als je januari zou kunnen halen!

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:30

hahaaha een nieuwe pagina! :D joeehoeeee

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:37

Princesspres schreef:
hahaaha een nieuwe pagina! :D joeehoeeee

oliebol heb ik net gemist :(

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 22:40

zo me zussie dr nagels zijn weer mooi

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 23:13

Is goed Pres, ik hoor het wel.

Mooie lange nagels zijn helaas niet aan mij besteed, vind ze altijd wel mooi bij iemand anders

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 23:25

pressie houd ook wel van mooie lange nagels , helaas blijven ze vaak niet lang lang en mooi ;)

ga even douchen . heb net als een gek staan scheppen , vegen , hooi staan trekken enz. ben echt helemaal op :(

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 23:33

Mijn nagels breken al als ik een strobaal zie.... }:0 Op mijn werk mag ik ook geen lange nagels....zou het ook niet willen, hoor. Veel te bang dat iemand krabbels geef :(:) . Als ik vakantie heb, doe ik er een kleurtje op en laat ik ze een beetje groeien. En dan maar hopen dat ik geen strobalen tegenkom...... :+

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 08:43

haha nou die neppers blijven wel goed zitten bij het paard me normale beet ik eraf als ik een haakje had :D

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 10:32

guten morgen

het heeft hier gehoost,alles doorweekt gras, wei, bak .De wind valt mee

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:04

morning! :D

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:06

Ach Aniet, je waait hier ook nog steeds uit je panty dus..........

goedemorgen

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:34

nou het hoost hier nog steeds hoor kaar en ik heb geen achterberg bodem in mijn bak hihi,zeiknat dus hihi :D

Vanmiddag komt verzorgmeisje voor Aiko,nou die klotst er wel door en als het zo slecht blijft hoeft ze van mij ook niet,bel ik haar wel.Aiko kan vandaag ook vrij krijgen.

Gelukkig komen mijn poezels door het slechte weer net weer binnen.Heel goed,want ze kwamen net waarschuwen dat ze vanmiddag weer gaan jagen rondom ons huis.Dan hou ik ze liever binnen,een foutje is zo gemaakt nietwaar.

Ga nu ff stofzuigen en dan maar ff losgooien en uitmesten. :Y)

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:45

trouwens eef ar ging met een vriend kyken voor een scooter en hy beschreef jou en de scooter haha eçht toeval.

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:08

Alohaaa! Ben ik ook weer!

Ff een vraagie... Hoeveel kan het kwaad om je paard zonder deken te zetten als ze al langere tijd met een ongevoerde regendeken staat? Ze is het zo zat en als ze binnen staat heeft ze geen regen... dus dacht eraan om em maar af te gooien. ( Ze heeft wel een aardig vachtje eronder maar het is of dunner of platgeslagen door de deken.. Ik weet et niet zo goed := )

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:25

morning..... :)

Zo Eef der tuutje gezien, leuk ding! Een echte tink toy, maar ook super veel ruimte! :D Leuk hor Eef, veel veilige kiliometers toe gewenst...

Weet iemand waar ik oud papier in kan leveren?? Ben voor week 3 vergeten mijn papier buiten te zetten, stommen oen ikke.... 8)7

Soof ik zou het niet weten, Sieb heeft meer haar als Lay, dus moet denk wel kunnen := aangezien je regen deken ook ongevoerd is...

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:39

sybje schreef:
Alohaaa! Ben ik ook weer!

Ff een vraagie... Hoeveel kan het kwaad om je paard zonder deken te zetten als ze al langere tijd met een ongevoerde regendeken staat? Ze is het zo zat en als ze binnen staat heeft ze geen regen... dus dacht eraan om em maar af te gooien. ( Ze heeft wel een aardig vachtje eronder maar het is of dunner of platgeslagen door de deken.. Ik weet et niet zo goed := )

deken eraf halen,nu kan het nog,omdat het zeker bij jullie nog niet zo koud is.
Niet schrikken als ze even met de haren rechtop staat,dat is namelijk de manier om weer warm te worden.Als ze er echt bij gaat bibberen is het een ander verhaal.

Normaal gesproken kunnen hebben pelsdieren een super temperatuurmetertje.
Denk aan als ze zomers op het land staan en hoeveel temperatuurverschillen er zijn met de ene en de andere week en met alleen al de dag en de nacht.

Wees wel voorzichtig met ze uren in de regen zetten,dan kunnen ze wel tot op het bod toe koud worden.

Aiko van mij heeft niet eens zo een dikke vacht,maar stond wel de hele winter hier in -17 graden.
Joepi heeft voor zijn doen nu een dikke vacht,maar voor paardenmensen blijft het een lachertje en die staat nu ook nog dag en nacht in een buitenstal zonder deken.Ziet er super goed uit.Aleen als het erg zal regenen of sneeuwen krijgen ze ff regendek,maar niet bij miezer of een buitje.

Luister maar naar moeder de gans.Is oud en heeft dus net wat meer ervaring.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:41

bod moet bot zijn

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:03

Even geknipt en geplakt:

'Maar als paarden bibberen hebben ze het dan niet koud?
Soms zie je je paard bibberen daarom denken dus veel mensen dat ze het koud hebben
dat is echter niet zo.

Wij bibberen op het moment dat wij het koud hebben maar paard niet
als paarden bibberen dan gaan de haren opstaan waardoor ze een lekkere dikke vacht krijgen

Hoe meer ze bibberen hoe hoger en verspreider de vacht gaat staan een paard is dus goed in staat zich zelf warm te houden ook is bewezen dat paarden in de winter helemaal niet in de stal willen
Juist in de zomer gaan ze stal in om de zon te ontwijken
Daar uit kun je ook opmerken dat een paard goed zelf kan beoordelen hoe warm of koud dat paard het wil hebben'

het is een middel omzich zelf nog warm te houden ;) Lay bibberde laatst ook, maar voelde nog warm aan, maar door de regen lag heel der vacht plat, tsja ze moet toch wat hé als de haartjes niet meer overeind kunnen, maar ze dit nog wel probeert. Ze blijft er in ieder geval lekker warm door! :D

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:14

Kaaay je hebt een very important pb!!!

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:21

ééindelijk! :P haha just kidding....

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:35

denk dat het op stal wel kan hoor. Even niet rossen voor het huidvet en als ze de regen in gaat wel weer even een jas aam.
Tis vandaag al veeel zachter dan gisteren :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:41

Op stal staan ze uit de wind, en kunnen ze knabbelen om zichzelf warm te houden.. Maar om daarvoor nou 2 keer per dag op en neer te rijden :P
De groei van de vacht zal het niet tegen houden, en warmte geeft t ook niet af.. dus het nut van een regendeken in stal begrijp ik niet helemaal :D

Grappig aman! Het was niet helemaal wat die zocht, hij verwachte een gloednieuwe brommer voor een hele lage prijs :D Dat werd m dus ff niet haha

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:50

Nee en ik heb mijn bedenkingen al een tijdje. Ze heeft ook zo'n hekel aan die dekens! Maar met rotweer was het wel fijn dat ze hem ophad hoor :) Hij gaat vanaf vandaag sowieso wel af omdat het echt warm is.. Was gister niet geweest anders wastie dan al af geweest :j

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:59

Lay schreef:
Even geknipt en geplakt:

'Maar als paarden bibberen hebben ze het dan niet koud?
Soms zie je je paard bibberen daarom denken dus veel mensen dat ze het koud hebben
dat is echter niet zo.

Wij bibberen op het moment dat wij het koud hebben maar paard niet
als paarden bibberen dan gaan de haren opstaan waardoor ze een lekkere dikke vacht krijgen

Hoe meer ze bibberen hoe hoger en verspreider de vacht gaat staan een paard is dus goed in staat zich zelf warm te houden ook is bewezen dat paarden in de winter helemaal niet in de stal willen
Juist in de zomer gaan ze stal in om de zon te ontwijken
Daar uit kun je ook opmerken dat een paard goed zelf kan beoordelen hoe warm of koud dat paard het wil hebben'

het is een middel omzich zelf nog warm te houden ;) Lay bibberde laatst ook, maar voelde nog warm aan, maar door de regen lag heel der vacht plat, tsja ze moet toch wat hé als de haartjes niet meer overeind kunnen, maar ze dit nog wel probeert. Ze blijft er in ieder geval lekker warm door! :D

ja dat klopt helemaal maar dan hebben wij stadsmensen er vaak ook weer medelijden mee hihi.
Wij maken er zelf een beetje watjes van.

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 14:03

Idd Aniet hahaha, maar ja de wijsheid komt met de jaren, dus laat ze maar bibberen! Lay staat ook nog steeds zonder jas... en het gaat zóóóóo'hóóóó goed!
Soof ik doe siebie wel :)