[#3]Manege Belvedere: Dromende Hobbelaars met ambitie's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 09:44

Dyanne mooie foto's :j .

Met Diva ben ik sinds 2 dagen weer echt aan het rijden, wel met bloed, zweet en tranen. T die helpt me nu elke dag met rijden, hij loopt er achteraan met de longeerzweep. Ze kan nog steeds goed bokken, maar nu voel ik het beter aankomen (het punt is, ze bokt wanneer ze terugkomt in een gang, ipv wanneer ze harder gaat, dat maakte het ook lastig om uit te zitten). Gisteren kon ik zowaar weer een heel rondje alleen door de hele bak draven en heb ik zelfs een galopje gedaan :j . Maar het is nu wel echt even afzien hoor, ik zit er ook (nog) niet voor mijn lol op.

__Nathalie__

Re: [#3]Manege Belvedere: Dromende Hobbelaars met ambitie's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 10:57

Doet ze dat alleen als je er op zit of ook aan de longe?

Wel fijn dat je weer rijd, je moet er toch even door heen. Als het straks weer beter gaat ben je blij dat je door gezet hebt ;)

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 19:08

ladypaard schreef:
alleen nu had iemand zaterdag lady verkeerd voer gegeven en was dus haar buik weer helemaal opgezet (dus zadel schuift dan gigantisch). en ik was even vergeten dat zij dan ook haar anderbenen slecht optilt.

Dus nu ook het spoor over gedraafd maar bij de laatste rails gaat het fout en blijft ze haken. en ben ik samen met paard onderuit gegaan. Alles helemaal goed gegaan, alleen lady heeft een paar wondjes op haar been, en een gekneust been.
en ik dus spierpijn, en een paar blauwe plekken (been was toch iets onder paard gekomen en heb lichtjes een hoef tegen mn buik aan gekregen).
maar als ik er over nadenk, heb ik echt geluk gehad.

Nee dat meen je niet? Ongelovelijk dat jij er ook over draaft! :n

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 19:50

Citaat:
met wat voor draad heb jij die ringen aan je deken gemaakt? was vanmorge bij de hakkebar 4 ringen kost gewoon 20 euro :7

anneke staat ze op speciaal voer dan ofzo? is ze met een ijzer blijven haken ofzo?

zo'n vent op bokt (Remco ofzo) heeft ook steeds ijzerwaren te koop, moet je daar even kijken, prijzen vielen daar mee.

nee gewoon met hoef in gesleept, dus niet eens met het ijzer (die zat er ook nog goed onder :Y) ) Dierenarts heeft vandaag heel even gekeken omdat het toch steeds iets opzwelt (en je dus bij lady niks zeker weet :7 ) maar zag er allemaal goed uit, want met stappen slinkt het wel steeds ietsjes.
mijn spierpijn wordt gelukkig stuk minder (alleen me blauwe plek steeds groter :') )
Ze mag nu alleen nog maar granenmix, hier zitten geen extra stoffen in, en de grootste boosdoener suiker. maar het gaat om alles wat in de buik gaat "gisten" dus ook geen brood, appels, wortels etc.

dyanne ik ken het gevoel, ik laat die spieren nu prikken (dry needling) werkt erg goed is de spier meteen van de spanning af.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 19:52

Lilian__ schreef:
ladypaard schreef:
alleen nu had iemand zaterdag lady verkeerd voer gegeven en was dus haar buik weer helemaal opgezet (dus zadel schuift dan gigantisch). en ik was even vergeten dat zij dan ook haar anderbenen slecht optilt.

Dus nu ook het spoor over gedraafd maar bij de laatste rails gaat het fout en blijft ze haken. en ben ik samen met paard onderuit gegaan. Alles helemaal goed gegaan, alleen lady heeft een paar wondjes op haar been, en een gekneust been.
en ik dus spierpijn, en een paar blauwe plekken (been was toch iets onder paard gekomen en heb lichtjes een hoef tegen mn buik aan gekregen).
maar als ik er over nadenk, heb ik echt geluk gehad.

Nee dat meen je niet? Ongelovelijk dat jij er ook over draaft! :n

Ik ken de discussie maar voor mij is stap geen optie, juist dan gaat ze normaal struikelen, springen etc.
het lag dit keer echt aan haar dikke buik en gesleep met de achterbenen. dus volgende keer draaf ik er gewoon weer overheen (nou ja met dichtgeknepen ogen :') ) en ik neem haar niet meer mee als zij een opgezette buik heeft (want dan kan ik niet meer opstijgen in het bos als ik er naast sta om één of andere reden :) dat voelde namelijk erg lu llig daarna, en ik schaamde me al rot dat ik neerging voor al die auto's )

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:22

maar jullie zijn daarna nog doorgereden of niet?

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:39

__Nathalie__ schreef:

Wel fijn dat je weer rijd, je moet er toch even door heen. Als het straks weer beter gaat ben je blij dat je door gezet hebt ;)

Het bokken bedoel je? Het bokken en staken doet ze puur als ik erop zit. Over de benen (los en aan de longe, en met rijden ook als ze loopt) loopt ze beter en correcter dan ooit :) echt gewoon rad. Ik ga nu nog even doorbuffelen al was het vandaag wel weer even pittig hoor. Met opstappen wil ik mijn been erover slaan, waarop ze meteen een paar flinke bokken afgaf, dus ik stond er meteen weer naast. Daarna nog een paar bokken gegeven en toen was ze aardig braaf. Ik kijk het tot eind volgende week aan en dan wil ik eigenlijk als doel hebben om weer zelf, zonder hulp door de bak te kunnen rijden en me vooral ook veilig voelen op het paard.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:42

Hoe was t om Silvano weer te rijden manon :D :P

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:43

maar bah wat een gedoe zeg :(:)
Succes er mee.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:44

x_Anne_x schreef:
Hoe was t om Silvano weer te rijden manon :D :P

Werken :P . Maar volgens mij voelde hij aan dat ik al aardig spierpijn had, want hij was best heel braaf
en lekker los aan de voorkant, dus ik heb lekker relaxed gestuurd, maar ben toch met hem aan het werk geweest :j .

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:47

haha, zo moeilijk is ie toch niet :P
Maar mooi dat je nog een beetje relaxed hebt kunnen sturen :)

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:49

Precies het is echt wel een heel leuk paard :j .

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:00

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:31

oe ja die is mooi manon!

Wel grooooot!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:29

Sunrise_ schreef:
__Nathalie__ schreef:

Het bokken bedoel je? Het bokken en staken doet ze puur als ik erop zit. Over de benen (los en aan de longe, en met rijden ook als ze loopt) loopt ze beter en correcter dan ooit :) echt gewoon rad. Ik ga nu nog even doorbuffelen al was het vandaag wel weer even pittig hoor. Met opstappen wil ik mijn been erover slaan, waarop ze meteen een paar flinke bokken afgaf, dus ik stond er meteen weer naast. Daarna nog een paar bokken gegeven en toen was ze aardig braaf. Ik kijk het tot eind volgende week aan en dan wil ik eigenlijk als doel hebben om weer zelf, zonder hulp door de bak te kunnen rijden en me vooral ook veilig voelen op het paard.

Heeft ze niks in der rug? dat ze met opstappen al bokt? Of anders heeft ze misschien gewoon een paar flinke klappen nodig?
Geeft toch niks dat je hulp nodig hebt :) als je dat een veiliger gevoel geeft dan kun je er ook meer uitrijden!

Ziet ging lekker aan de longe, ze ging als een sneltrein :Y) heb losjes de pessoa er aan gehad 15 minuutjes, eerst maar weer rustig op bouwen :)

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:35

Naath heb je de fotos gemaild. Rijden ging wel lekker:)

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:37

En nu ga ik slapen haha daaaaag

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 23:31

blinggggggggg
Afbeelding

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 07:57

hee heb je ze ontvangen? Had ze via mn telefoon gestuurd werk goed dus :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:15

ja :D heb m alleen wel moeten oplichten anders zag je niet veel haha

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:46

jaaaaa eindelijk lekker weer :D :D :D

En wat heerlijk dat het gewoon tot 7 uur savonds licht is! binnekort klok uurtje naar voren dan is het nog langer licht :D

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:31

Heb net lekker gereden met les. Mn nieuwe auto ligt heerlijk voor de trailer voel m niet eens :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:32

ja dat is echt top die auto ervoor!

misschien ga ik zondag wel ff er op kim, heb zoveel zin ff te rijden al is het maar 10 minuten :D

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:58

Isgoed kijk maar even, ik hoor 't wel. Ik ga pitten lig te internetten in me nest met me blackberry haha

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 15:45

<3