Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:12

dank je wel manon... gelukkig heb ik beter nieuws...

net terug uit slootdorp, krimpie maakt het goed ze krijg kleine porsies hooi, steeds iets meer verdeeld over de dag en eigenlijk vind ze het te weinig. Ze heeft weer enorme honger en drinkt weer. Heb haar waterbak gevuld en was 3min later leeg wat ben ik hier blij mee. Vanavond krijgt ze een halve kilo krachtvoer verdeeld over 2 keer en morgen ochtend ook.

Wanneer dit goed blijft gaan haal ik haar maandag ochtend op, bel dan even met mnr knoop om te overleggen. Krijg ik de gastro gold mee om thuis verder te gaan maar kan ze in elk geval lekker naar huis. Ze is enorm afgevallen niet normaal, je kan alle ribben zien, bij flanken 10 cm naar binnen maar ze heeft weer eetlust en drinkt. Dit trekt weer bij, rustig aan opbouwen met voer. Ze heeft geen koliek meer gehad en ook geen pijnstillers...

Morgen ochtend weer even kijken bij haar en stukje wandelen.. Was ze vandaag ook erg blij mee evenals een poetsbeurt.. en maar hinniken heel de tijd, denk dat ze thuis wel mist...

de bloedwaardes waren ook goed, niks schrikbarend.. lever te zwak kan komen door de koliek, misschien toch kleine verstopping gehad, maar dit trekt weer bij zei mnr knoop. Haar nieren werken nu te goed :) hier ben ik onwijs blij mee naar de oorzaak spierbevangenheid vanuit nieren.

JoJz

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:26

Jeetje Manon, sterkte!
Gelukkig gaat het met die van jou beter Bonny!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:38

Afbeelding
vandaag in haar stalletje, zo staat ze er vanaf gister bij dat de verdoving uitgewerkt was

Afbeelding
enorm in en afgevallen,
nu de druk van haar buik is verdwijnt het bolle en zie je pas wat ze geleden heeft...

Maar ze eet weer en ik heb nog niks gehoord dus het gaat goed :)

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 23:25

Pfoeh, wat is ze dun.. Hoop dat je haar maandag kan halen!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 15:45

Jeuzus Bon.. hoop dat ze snel opknapt!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:45

morgen mag ze als alles goed blijft gaan weer naar huis zo trots op mn lieve merrie... Dan rustig aan alles weer opbouwen, voer , gewicht 100 kilo erbij ofzo, daarna rustig weer wat aan de slag... Na het krachtvoer van gister avond en vanochtend geen koliek gehad, dus vanavond en morgen ochtend weer iets meer...

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:02

Manon heel veel sterkte met het verlies van je paard! Wat snel en wat heftig.. Maar idd wel de meest eerlijke keus tegenover je paard!
Jeetje Bonny.. Wat is ze afgevallen! Gelukkig gaat alles beter met haar en staat ze nu weer thuis op stal?

Open dag weer gehad! Het zat echt vanaf het begin af aan vol op de tribunes. Proeflesjes waren ook allemaal vol. Hadden van te voren opgaven gehad en steeds groepjes van 8 opgeschreven. Maar ook de 'open groepjes' kwamen allemaal vol, elk groepje over heel de dag bestond uit 9 of 10 mensen bijna. Hebben ook nog tel. nr's opgeschreven van mensen die we niet meer konden plaatsen. Stuk of 20 personen die dus nog een proeflesje willen. Verder ging alles goed, geen ongelukken of valpartijen. Alles liep gesmeerd en iedereen zag er leuk uit!
Als ik foto's heb van m'n pak zal ik m plaatsen!

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:04

Bonny, wat is ze dun zeg! Ze is nooit een geweest die dik was toch?
Heb je der weer thuis?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:19

Ik heb haar vanochtend opgehaald en de 1e spekjes komen weer.. of spekjes, 1e gewicht komt er weer bij, ze heeft honger, krijg hooi, halve tot kilo biks met muesli en maismeel en lucerne.. Rustig aan opvoeren, maar er is al verschil met gister, toen nog zo'n opgetrokken buik, is nu al een stuk minder

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:23

Wat voo rmuesli geef je der?
Fijn dat ze weer thuis is zeg!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:32

pavo sportsfit

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:40

Met een speciale reden?
Ik geef Mel havens 'green vet' in combinatie met Lucerne. Ze is daar erg snel een heel stuk dikker van geworden!!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:33

jah met speciale reden, zit weinig zetmeel in en energie op basis van olie... ze mag niet veel zetmeel ivm die maagzweer.. Ook lucerne erbij en beetje maismeel

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 20:23

ow zo!! Ja anders kon je miss proberen wat mel krijgt.. werkt erg goed namelijk :)

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 17:56

Zooo lekker dagje voor mezelf :)
Lekker in huis aan het klooien geweest, beetje extra opruimen schoonmaken enzo! Wat kleding weggedaan :)
Ben lekker bij de kapper geweest, weer een flink stuk eraf!
En oh ja, Maarten en ik hebben vandaag een jaar verkering! Dus gaan straks lekker ergens wat eten!
En volgende week donderdag naar Spanje!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 18:54

hier paar foto's van hoe het nu gaat

Eerst de foto's van woensdag 3 en daarna komen er 2 van vandaag.. Je ziet al stijgende lijn...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en dan nu die van vandaag

Afbeelding

Afbeelding

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 13:00

Poeh wat is ze dun zeg! Hopen dat dat snel bijtrekt! Daar heeft ze echt flink op in moeten leveren...

Ik ben lekker vanmiddag vrij, vanavond vollemaansrit rijden.
Nu nog even lekker verder met mijn schoonmaakwoede..
Heb trouwens een hele grote bos met 24 rode rozen staan :) Gekregen van Maarten!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 17:17

en dan nagaan maartje dat het al weer beetje bij getrokken is... in vergelijking met die foto van op de kliniek..

Rustig aan bij trekken, ze krijgt nu heel veel te eten, onbeperkt hooi enz... maar mag niet te hard gaan met krachtvoer, voor het geval het te zwaar op de maag valt

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:51

Jeetje meiden.. we hebben vanmiddag Zusanne uit de sloot moeten halen met brandweer en alles.
Suus en Lotte stonden nog op de Schapenlaan, zouden we deze week binnen halen.
Afijn telefoon van iemand van de manege die door de polder reed met haar paard dat Suus in de sloot lag.
Ik werd dus gebeld door Marjolein die achter de bar stond.. Ik Caro gebeld. Wij hup in de auto met Sandra, Patrick, Caro, Anoeska en ik.
Ter plaatse halster aangedaan en maar niks geprobeerd want ze lag er heel ongunstig bij. Sloot was ook erg diep, ze heeft ruim anderhalf uur op haar achterbenen moeten staan met de voorbenen net op de kant. Brandweer gebeld enzo. Het enige wat wij konden doen was haar hoofd vast houden. Brandweer kon er ook niet goed bij komen want door dat ze in een 'staande' houding stond zeg maar bleef de slang achter haar billen niet zitten. Nog linke soep ook met 2 brandweerlieden in het water en een paard dat zomaar ineens een opleving krijgt af en toe en dan alle kanten uit kan 'vallen'. Uiteindelijk ruim een half uur bezig geweest gok ik tot alles redelijk goed zat en toen riep Boj heel hard dat alle mannen die stnoden te kijken maar even moesten helpen trekken. Konden we haar na ongeveer 6 mislukte pogingen gelukkig op de kant trekken.. Man dat ze dr was moest ik toch wel even een traantje wegvegen!
Maar wat een mensen d'r dan staan die het allemaal beter weten joh!
Stond zo'n boertje aan de andere kant van de sloot te roepen hoe we 't moesten doen enzo, afijn toen Boj vroeg wie er kwamen helpen stond hij er mooi niet bij! En zo nog een paar van die betweters.. vreselijk. En wij stonden gewoon met 4 meiden haar hoofd boven water te houden..
Het was echt ontzettend heftig.. Ben dr nog een beetje raar van.. Op d'n duur kreeg ze ook weer een opleving en zakte ze helemaal verkeerd weg, ging ze bijna onder.
Gelukkig alles goed gekomen en nu staat ze lekker gedoucht en onder een dikke deken in stal..

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:11

Poeh, heftig hoor gelukkig is alles goed gekomen! Gelukkig maar dat iemand haar zag anders had het wel anders kunnen lopen denk ik.

Bonny zo inderdaad mager zeg, hoop dat ze snel opknapt!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:49

Nou krimpie krijgt weer praatjes, drammen om naar buiten te gaan, heel hard hinniken als het niet te snel gaat, en als ik haar stal open heb om te gaan wandelen en een meter verderop touwtje moet pakken proberen te ontsnappen... Ben echt blij,
ga als het zo door gaat woe en do rustig longeren of stappen onder het zadel in de bak

poeh maartje, dat is wel schrikken idd, heb op mijn eerste manege keer merrie uit de sloot moeten trekken, haar veulen stond op de kant heel hard te hinniken en wou er steeds bij springen..

Hoe gaat het nu met haar?

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:44

Nadat ik d'r onder de douche had gezet, wat uiteraard nogal wat moeite kostte aangezien ze toch redelijk stressy was, zo goed mogelijk droog gemaakt met een zweetmes. Daarna deken op en buiten scheen het zonnetje nogal dus heb haar toen in de paddock gezet. Er was toen ook geen stal vrij op de boerderij. Kon ze toch nog een beetje blijven bewegen. Grappige was dat ze ook heel rustig rondjes ging stappen als of ze dacht 'ja want anders heb ik morgen spierpijn'. Nou die spierpijn krijgt ze sowieso natuurlijk. Daarna even een stalletje klaar gemaakt met extra veel stro (ja dat zit tussen mijn oren ;) ) en flink wat hooi d'r in. Tegen 6en heb ik d'r toen binnen gezet en toen was ze zo goed als rustig en ook al redelijk droog. Ging lekker staan te eten enzo.
Morgen maar in de stapmolen of aan de hand stappen en even in de paddock of op een landje oid. Kijken hoe het dan met d'r gaat.
Voordeel was dat d'r hoofd niet onder water is geweest, anders heb je natuurlijk weer vergrote kans op longontsteking enzo.

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:50

Jeetje Maartje! Ik rij altijd terug over de Teugelaan en dan zie ik ze altijd staan. Vanmiddag stond ze wel bij de sloot, maar lag er niet in... Zal wrs vlak daarna gebeurd zijn denk ik....
Gelukkig op tijd opgemerkt door iemand en gelukkig staat ze nu lekker warm op stal!
Ik ben weer in Groningen en morgen weer om 8:00 aan het werk! Vroegggg!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 08:47

Jeetje wat heftig! Gelukkig is Suus dr uit. Was lotte nog rustig gebleven of stond die dr ook onrustig bij?

Lekker dat ze weer binnen staan :)

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:31