Leuk Maaike dat je weer eens in Alkmaar bent.
Mooi Fab! Ik wist het natuurlijk stiekem al maar toch erg leuk!
Ik had gister een erg bijzondere dag. Moest filmopnames gaan maken te paard en op het strand enzo.
Afijn voor info: www.vita-care.eu
Maar die mensen ontwikkelen een simulatiepaard die dus de beweging van het paard nabootst. En terwijl de persoon dus op het simulatiepaard zit wordt er een film afgedraaid die gefilmd is tussen de oren door van het paard (waar ik op zat dus) en die dus ook meteen de bewegingen vast legt die dan geprojecteerd worden op het simulatie paard.
Afijn ik moest dus 09.00 uur te paard met nog 2 stagiaires naar de Schoorlse Zeeweg rijden. Ik op Zingaro en Norma en Everest waren ook mee. Kreeg zo'n oud betonnen Daaleman zadel wat aan alle kanten plat is en nergens steun geeft en daarop zat op de voorboom een statiefje van ong. 25/30 cm hoog geschroeft. Wat dus onwijs in de weg zit haha. Afijn wij daar heen gereden, en die meiden reden dan vooral voor me zodat het op die film ook voor de gene op het simulatie paard gaat lijken alsof hij niet alleen is. Camera op dat statiefje die dus tussen de oren door filmt en nog een geluidsrecorder er onder die het geluid van de beweging en de hoeven op neemt.
Eerst in de duinen gefilmd en dan nog een camera man die de benen filmt enzo voor de beweging. Daarna bij Hargen het strand op gegaan en daar verder gefilmt. Ben wel 10 x het strand op en neer gegaan in stap, draf en galop. En elke keer weer stoppen voor weer aanwijzingen of de camera weer resetten of batterijen verwisselen, wat Zingaro op d'n duur echt niet meer grappig vond steeds dat stil staan. Had wel een groot blunder moment: Caro belde mij want er was weer brand dus ik moest via de kerf het strand af zei ze, ondertussen had ik met m'n andere arm het uiteinde van de teugel vast want dat camera mannetje was bezig om batterijen ofzo te verwisselen en iemand anders had Zingaro vast. Tot hij het zat raakte en in eens nogal hoog de lucht in ging en met z'n voorbenen zo al die mensen aan de kant maaide. Afijn ik er bijna af want had aan dat stomme zadel niks geen steun en door dat statief kon ik ook niet naar voren gaan zitten ofzo.. Pff hij ging gelukkig ook weer vlotjes naar beneden. En ik ondertussen tegen Caro 'oh ik heb nu een stijgerend paard even een momentje hoor'. Het was allemaal wat. Uiteindelijk waren we om kwart over 2 weer terug op de manege.. Dus toch bijna 5 uur op dat stomme zadel gezeten, jullie willen niet weten hoe mijn lijf nu aanvoelt.....
Maar het was wel leuk! En het was mooi weer!
Iemand ook nog een idee wat ik aan kan doen met de open dag???? Thema is: Circus...