@ Jo ik heb altijd het motto dat het voor mijngevoel een fijne proef geweest moet wezen! Want vaak is het zo dat ik me er heerlijk bij voelde en ik de punten kreeg ik af knapte!! Of andersom idd!! Dus ik vind gevoel het aller belangrijkste!
Mee eens! Wat ik ook altijd vind is dat ze vaak heel erg letten op of je wel netjes rechte lijnen/ronde voltes etc rijdt, maar ik vind het gewoon veel belangrijker dat mijn paard ontspannen en soepel loopt. Als ik dan mijn aftrek heb op een iets te hoekige volte, dan zij dat zo
Ik denk net zo hoor! Nu ben ik wel perfectionistisch wat het op de letter rijden betreft en de hoeken doorrijden maar vind het uiterst belangrijk dat zowel mijn paard en/of mijn pony plezier heeft gehad!!
Ik ben normaal gesproken ook waanzinnig veeleisend voor mezelf maar ik weet nu heel goed wat Collin nog wel en niet kan. Ik had vooraf ook al tegen de jury gezegd dat hij 2,5 maand uit de running is geweest en dat het me ook vooral niet om de punten zou gaan. Des te mooier is het als je dan alsnog een promotiepunt rijdt. Ik telde het protocol nog eens na en bleek 213 punten te hebben, niet dat het veel uitmaakt maar is toch weer een puntje hihi.
Hihih daarom ook Jo... Het paard moet er ook plezier in hebben!! En zoals nu het aankunnen!! Zo leuk om te lezen hoe trots jullie zijn!! Pfff wil ook weer!!
Jaaaa ik ben ook oprecht trots, niet alleen op Fjordie, maar ook op mezelf. Ik heb 3 of weken geleden voor het eerst op Fjordie gereden na er jaren bang voor te zijn geweest omdat ie zo hard ging, en moet je nu zien!
Jaa ik was ook helemaal verbaasd hoe goed het nou ineens tussen jullie klikt. Paar weken terug was het nog maar dat je dacht dat Paris ook op vrijdag gehuurd zou worden en dat je helemaal in paniek raakte omdat je helemaal geen andere paarden echt leuk vond En nu ging het zo goed met Fjordie! Echt wel leuk
Voor Yvonne was het ook al de eerste keer in best wel lang dat ze weer op Silvana had gereden want ze wordt bij ons in de les gehuurd
Haha gaat Christa leuk vinden, die is t 'alleenrecht' kwijt hoor Maargoed, ik hoef er echt niet elke week op, dat vind ik naar haar toe niet eerlijk, ze is ook echt helemaal weg van Fjordie..
Haha ja geeft niet toch? Jullie kunnen toch ook een afspraak maken dat jullie om de week op Fjordie gaan ofzo?
Amethyst_
Geplaatst: 21-11-11 23:30
Mijn proefje Grootste punten waar ik zelf tegenaan loop als ik het terug kijk is; kapstokjes, rechtop zitten en handen meer dragen/rechtop. Dat laatste stond ook op mn protocol.. Maar ben zo blij dat ik Fjordie netjes de baan door kreeg De rest zijn allemaal puntjes waar ik nog lekke raan kan gaan werken
Ja ik vind je erg netjes zitten hoor Ik vind het wel fijn, dit soort filmpjes/commentaar op het protocol. Heb je weer dingen waar je aan moet werken.
Qua houding kreeg ik alleen mee dat ik mijn hakken laag moet houden. Vorige keer ook al en ik zat nog wel iedere 10 seconden tijdens het proefje tegen mezelf "hakken laaaag" te denken. Stomme hakken ook
Sadira
Geplaatst: 21-11-11 23:41
Jolien87 schreef:
Ziet er netjes uit hoor! Wat mis ik dat, mogen lichtrijden tijdens de proef:P
Omg ja dat snap ik. Ik vrees al voor de tijd waarop ik op Vincent moet doorzitten. Dan mag ik wel eerst een ander zadel aanschaffen ofzo - au au au
Jamaar t irritante is dat je dan voor je gevoel het wel goed doet, maar dat het er heel anders uit ziet Voor mijn gevoel zit ik rechtop, maar dan kijk ik het terug en ziet er dus echt niet zo uit
En ach, ik rijd nu veel op paarden/ponies die onwijs lekker zitten, dan is een hele proef doorzitten niet erg Bij Fjordie zit ik liever door dan dat ik ga lichtrijden Vanaf welk niveau is het 'doorzitten, tenizj lichtrijden wordt gevraagd'? F10? Ik hoop t hahaha, daar ben ik bijna
Sadira
Geplaatst: 21-11-11 23:52
Haha ja klopt! Ik kán mijn hakken helaas ook gewoon niet zo laag doen omdat ik mijn enkelbanden gescheurd heb gehad vroeger. Zijn niet zo lenig meer. Als ik ze wel zo laag doe dan voel ik dat al heel gauw trekken en pijn doen, dus denk dat dat ook meespeelt. Dat ik ze dan onbewust toch 'veilig hou' door minder uit te drukken Ben al flink aan het oefenen dus het komt ooit wel goed xD
Oh man wat heb je dan geluk, haha. Fjordie zit inderdaad erg lekker. Lieske ook, vind ik. Maar bij Vincent kan ik op zich wel blijven zitten hoor, maar ik zit gewoon niet ontspannen. Verlies ik telkens bijna beugels ofzo. En hij heeft gewoon zo'n onprettig zadel Is mijn houding toch al niet optimaal op, maar doorzitten gaat pas echt pijn doen na een poosje
Vincent en Collin zijn niet de makkelijksten om uit te zitten Heb Collin een hele tijd vast gereden in mn les toen hij nét aan de manege verkocht was door zn eigenaresse die m in pension had,.. Toen vond Maryllia hem wel leuk bij mij passen Heb nog een keer L2 met m gereden, maar wat een hel was dat met doorzitten, echt nie lekker
Haha Collin is inderdaad ook niet de makkelijkste daarin! Dat weet ik ook nog wel! Verder fantastisch beestje, maar dat het doorzitten me is bijgebleven zegt op zich wel genoeg
Och Maryllia, wat is dat toch lang geleden xD hoorde ik nou dat ze bij Ritsaert werkt??