Ik weet verder ook niet waarom ze geen bitringen deed ofzo, ik dacht altijd dat bitringen waren om het bit beter passend te maken?
Maar zij had me wel het bitloze hoofdstel gegeven
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

maar de eigenaar (rianne) zij tegen mij dat ze er nooit echt problemen mee had gehad met dat uitscheuren.. Maar zowiezo is bitloos toch veel fijner met buitenrijden 
Carmina (dat andere paard) is een hele rustige tinker en zelfs die ging helemaal dribbelen en schuin lopen door mijn lieve verzorgpaard

Dat doe Dunya ook, nu hij dat ding om heeft doet hij het niet meer. Het heeft niet de werking om een paard aan de teugel te laten lopen.
sorry kan echt lichtelijk agressief worden van mensen die hun paard wel 'even' rond rijden) 
PrimaDonna_ schreef:Ja bij ons was dat ook gebeurt, maar dit kwam niet doordat het meisje wat erop zat heel hard trok maar hij nam heel veel kracht op zijn mond waardoor ze hem niet makkelijk terug kon nemen.
Was hij niet moeilijk zonder bit ??
Mij lijkt dat toch wel wennen en beetje eng als je nog nooit bitloos hebt gereden...
In de vorige weken waren zijn mondhoeken ook al een beetje kapot.
Begreep ook niet helemaal waarom zijn eigenaresse geen bitringen om zijn bit had gedaan, zou ik toch wel doen...