schouwse ruiters topic....

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Yavanna

Re: schouwse ruiters topic....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 09:05

Pfoe, jij liever dan ik. Op muziek, joh, dat kan jij wel. Enne pak d'r maar aan hoor Lachen

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:31

Ik vind het superknap van je hoor Jow, hartstikke goed en het is, begrijp ik, ook niet echt een makkelijk paard he, waar je op reed ?
Stal Hexagon, klinkt bekend.....wel raar dat alleen zij genoemd zijn in de krant.Ik zou een klacht indienen ! Knipoog Clown

Leuk, die oefenproefjes morgen, het meisje wat ik een lesje geef op een shetje, wist van niks, ze rijdt ook op Grol. Cool

Ik ben de gelukkige eigenaar van 3 shetjes uit de opvang. Ik laat ze om en om door mn tuin lopen, want mn weides zijn vooral Shireproof, de shetjes stonden gister zo weer voor mn neus Haha!
3 dubbel afgezet, mét flink poerie erop en nog erdoor he !!!
Wat is een goeie shetafrastering ? Gaas zeker ??

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:55

thanx!! ja mn sunny is een hete, maar gaat steeds beter!!

hmz.... bij ons blijven ze wel achter gaas... en er staat ook stroom bij..
ik wilde gister komen kijken maar toen moest ik weer bij meisje helpen opzadelen, paard was nogal druk Tong uitsteken

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:06

Zo, kom ook weer es binnenvallen, GAAF jOW, wat een kick, ik doe het je niet na(droomt verder)
Hier alles onder controle, pup gaat prima, is een pittige tante,druk en aanwezig, wel erg lief en gezellig.
Gerrit gaat eigenlijk lekker,met wat relaxte ritjes door de week, beetje wei en 2 lesjes per week, hier gedijt meneer wel op, hij loopt wel veel meer ontspannen en dat voor een paard wat eigenlijk nooit onstpannen loopt.......
Als dat zo doorgaat, ga ik na de zomer es verder kijken, of ik de stap durf te nemen naar de M1, verstandelijk weet ik dat de overgang zo groot niet is, maar toch, zoveel spanning die wij dan produceren, daar kan Delta Nuts heel zeeland mee voorzien van stroom!!

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:24

haha, wel goedkoop stroom dan!!

joh marion, M is echt makkelijker!! m2 niet zo, maar M1 wel... en oefenen op ontspanning he Tong uitsteken

AppaloosGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 08:53

mammaslamma schreef:
Ik heb es goed in mijn kasten gerommeld, 12 Juli is er op Grol een paardenbeurs voor gebruikte spullen,blijkt dat ik toch wel weer een zak of 3 heb voor de markt,er zitten zelfs ongebruikte spullen bij, dus leeg allemaal je kasten en breng het op Grol, of kom zelf, altijd wel wat bij.

Wat houd dit in? is dat je zelf aan een tafeltje mag zitten met je spullen, of moet je dat ergens inleveren?
Ik heb namelijk ook denk ik wel wat spullen die de deur uit mogen.. Tong uitsteken

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:04

zooo.. kwas best wel blij dat ik gister weer thuis was.. khad t kkoouuudd!!
hoe waren edy dr punten nog yavannah??
wat eenpubertje he Tong uitsteken

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 09:33

@ Alyssa, je mag zo ook bij mij inleveren, Anita en ik organiseren het samen, en dan lever ik ze wel weer bij Anita in.
Maar het houdt dus in dat je je spullen inlevert, en dat wij ze verkopen, en dan gaat er 20% van je verkoop naar Grolkids, omdaar voor de kids het een en ander te organiseren. Lachen

Nou, de punten van je vader waren niet verkeerd, 187 en van Monique 176, maar ja, dat heb je als je maar 5 m wijkt ipv 10. Oren zaten zeker in haar rijlaarzen. En tja, het is echt een enorme puber, hebben de hele week al problemen met haar... heel vermoeiend, en je gaat enorm aan jezelf twijfelen. Maar het gaat gelukkig over, al duurt het een paar jaar... * zucht *
En het was zeker koud, heb nog ff na liggen rillen in bed. brrrrr.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 09:34

@ Marion, je kan het joh, je hebt een paard wat echt heeeel leuk loopt, en nog mooi toont ook, enne ik ben wel erg benieuwd naar je pup hoor, heb je al een foto?

Oh, enne Leon heeft zijn shet ( lees haf ) al weer ingeruild voor een echte shet...... een echte mini nango Haha!

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:01

ja en ik ben daar op gaan zitten, verklaarde ze me voor gek omdat hij zo zou bokken.. uuhh hij was stikbraaf!!!

yavanna: gooi haar maar weekje op strafkamp bij bevelander! haha. ik heb nog gezegt tegen dr dat ze maar eraan moet komen, niet tevreden zijn met net aan, maar iedere pas knallen.. hoop dat ze dat beetje opgevangen heeft Tong uitsteken en voor de rest een tip voor moeders.. niet teveel met pubers bemoeien.. vreemde ogen werkt altijd beter

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 12:38

Is goed, kan ze van de zomer op een strafkamp komen Haha! En ja, ik bemoei me er ook niet te veel mee, maar voel me dan altijd heel schuldig als anderen zich ermee bemoeien :S Krijg ik een beetje het gevoel dat ik misbruik maak van....

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:00

nee joh, daar zijn ze toch voor, ik vind t juist leuk om een beetje te helpen en te doen. t is niet voor niks mn werk en anderen vinden dat ook leuk. zeker als het resultaat boekt. maar ze moeten t zelf willen en er voor gaan..

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 17:34

Puberteit, daar zit ik nog ff vandaan, hoop ik, tegenwoordig zijn die meiden al zo vroeg rijp, vind een jaar of 15 jong genoeg om te puberen........

Ik heb trouwens een afspraak bij Kris Booy, voor de tandjes van onze shetjes en Gerrit, de shetjes zijn nog nooit nagekeken, Gerrit werd bij z'n vorige baas altijd gedaan, ben benieuwd of het nodig is en wat er gaat gebeuren.

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 17:46

nou marion.. ik heb een paar pubers die ik les.. en die zijn nog geen 15 maa rheb er ook weer een paar die daarna pas komen haha

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 20:26

Marion, heb je een prima tandarts aan !! ben benieuwd hoor !!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:41

Ja ik vond haar ook erg goed!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:52

Heyyyy!
Pfff kom net terug van zeilkamp, het was echt top.
Ga morgen de filmpjes uppen, want die instructeurs waren een stel melige geile nichten dat willen jullie niet weten. Huilen van het lachen

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 14:35

Pfoe, was dat wat. Lopen Edie en ik vanmorgen naar de wei om Ro te pakken, ligt er in de wei tegenover hun wei een paard, en eigenlijk zag je geen beweging, geen ademhaling niks. Dus ik zeg tegen Edie, dat paard is volgens mij dood.
Loop de wei in, en kijk, en ja hoor, dood paard. Waarschijnlijk heeft hij een hartaanval gehad, arm dier. Hij is van een toerist, daar moet je toch ook niet aan denken hoor, lekker op vakantie gaan met je paard, en je paard gaat hier dood. Arme mensen ...

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:00

He, da's nog es een bericht, zal je maar gebeuren, op vacantie met je paard en dan komt die te overlijden.....
Moet er sowieso niet aan denken, onze knollie's zijn nog betrekkelijk jong, 2 van 7 en Gerrit is 10, maar hoop er toch mee te doen tot ze echt oud zijn, dan zijn wij ook aan ons pensioen......

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 09:17

he get, wat eng zeg !
Moet er ook niet aan denken !! heb je die mensen opgezocht, Yavanna ?

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 14:48

Nee, ik weet niet van wie hij was, maar op de manege waren ze al aan het wachten op die mensen. Ik bemoei me er dan maar verder niet mee. Heftig hoor.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 17:59

't is stil hier.
Vandaag is Edie van Ro afgestapt, hij bokte en steigerde de hele bak door, en werd ze toch wel angstig, wat ik ook zou zijn. Gelukkig had ze les van Amber, en heeft Amber Ro er door heen gereden. En nu gaat ze hem een keer per 2 weken rijden, eigenwijze takkebok Haha!

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:08

o bah, dat zou ook niks voor mij zijn hoor, spring er ook af dan Clown
Ging het met Amber gelijk beter ?
is het een eigenwijsie joh, of heeft ie zn buien ?

Vandaag is Dingena geweest voor mn opvang-shetje....aaaaaa merrietje is nog maar net 2,5/ 3 jaar.....ws wel al gedekt in het voorjaar, dus volgend vroeg voorjaar hebben we er ws wel 1 bij huppelen.

Ik heb nu alles binnenstaan, ze gaven zulk slecht weer op en buienradar liet hier wel steeds een staartje zien, maarre.....alles staat te zweten op stal !!
Ik vind onweer niks, dan wil ik alles binnen hebben. Knipoog

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 08:49

En dan is het pas vannacht gaan onweren... en het ging nog aardig te keer ook.

Ja, Amber reed hem er gelijk doorheen, die is toch wel een dik aantal jaren meer ervaren, en weet wel een beetje hoe een paard kan reageren. Bij zijn vorige eigenaresse was hij ook zo eigenwijs, als hij iets moeilijk vind, gaat hij in protest, en als je afstapt, dan weet hij dat hij gewonnen heeft. En Amber blijft zitten. Edie weet nu wel wat ze moet doen als hij weer zo doet, en dat scheelt wel Haha!

Leuk een shettebeebie in het voorjaar. En hoe is het met je paardje afgelopen, was de da tevreden over haar?
Heb overigens vannacht gedroomd dat Leon ( van Nango ) een keer met je meereed, en dat hij af moest stappen om dat je paard zo aan de diarree was Haha!:D waar kan je over dromen he... hihi

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:08

Heeft het hier vandaag nog een beetje geregent?