Stal Langelaan praat DEEL 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jonge_Monte

Re: Stal Langelaan praat DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 06:07

Zo was weer flink lezen zeg.
Peet, nog ff dan heb je er 1tje bij lopen Knipoog
Lin lekker dat je met Thom het Delftsehout in duikt, is ook wel eens goed.
Haha! Haha! Jammer dat Ietsen nog niet zo ver is anders had ik wel met je mee gereden.
John de tandarts is al bij mij geweest.
Ietsen had veel last dus heb ik hem gebeld.
Was dit keer dus heel erg nodig. Haha!
Ietsen was heel erg braaf en vond het heerlijk. Nagelbijten / Gniffelen
Zo nu gaan we weer aan het werk hier, want er is een flinke kerstdrukte.
Oftewel een GEKKENHUIS Nagelbijten / Gniffelen

Reentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 08:07

Snackie schreef:
MIJn scooter was van de week weer gemaakt, en in orde.
Dus vrolijk gaan werken,mocht ik een half uurtje eerder weg,dus ik vrolijk op weg naar de volgende klant.
Rij ik braaf richting die klant,word ik aangereden op mijn scooter!

Die kerel heel gehaast, en omdat ik wa verzekerd ben,krijg ik toch niets uitgekeerd,dus hoefden zogezegd geen schadeformulier in te vullen.
en weg was hij,ondertussen zijn nummerplaat opgeschreven en zijn type auto,en de politie gebeld, scooter in gruzelementen.

dus mijn scooter staat weer bij van dijk, voor reparatie, die kunnen niet eerder als donderdag naar die scooter kijken,en tussen kerst en oud en nieuw zijn ze nog dicht ook! zit weer lekker mee hoor!

het fijnste van allemaal is ook nog, het nummer bord klopte niet bij zijn auto. hij heeft een lichtblauwe nissan sunny, en het nummerbord was van een opel astra.

fijn....

En heb je er zelf niets aan overgehouden?
Ik zat vorig jaar rond deze tijd helemaal in het verband omdat ik was aangereden op mijn brommer. Ik heb er toen ook geen politie bij gehad hoor!

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 08:51

Snackie schreef:
Dus vrolijk gaan werken,mocht ik een half uurtje eerder weg,dus ik vrolijk op weg naar de volgende klant.
Rij ik braaf richting die klant,word ik aangereden op mijn scooter!

Die kerel heel gehaast, en omdat ik wa verzekerd ben,krijg ik toch niets uitgekeerd,dus hoefden zogezegd geen schadeformulier in te vullen en weg was hij,ondertussen zijn nummerplaat opgeschreven en zijn type auto,en de politie gebeld, scooter in gruzelementen.

dus mijn scooter staat weer bij van dijk, voor reparatie, die kunnen niet eerder als donderdag naar die scooter kijken,en tussen kerst en oud en nieuw zijn ze nog dicht ook! zit weer lekker mee hoor!

het fijnste van allemaal is ook nog, het nummer bord klopte niet bij zijn auto. hij heeft een lichtblauwe nissan sunny, en het nummerbord was van een opel astra.

fijn....

Hoe kom je erbij dat je niks vergoed krijgt. Daar is die WA-verzekering nou voor! Om schade die je aan derden aanricht te kunnen vergoeden. Hij is aansprakelijk voor jouw schade hoor! Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Serada op 19-12-07 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 08:55

Wat is een WA autoverzekering
WA staat voor Wettelijke Aansprakelijkheid. Zoals de naam al aangeeft, biedt de WA autoverzekering dus dekking tegen de schade waarvoor een automobilist wettelijk gezien aansprakelijk is. Op het moment dat een bestuurder van een auto in het verkeer schade aan andere personen of voertuigen veroorzaakt, dan wordt die schade gedekt door deze autoverzekering. De WA dekking is de minimale dekking die een autoverzekering kan bieden. Een WA dekking binnen een autoverzekering is in Nederland (en een groot aantal andere landen) een verplichte dekking! Zonder autoverzekering mag je in Nederland geen auto in je bezit hebben (tenzij deze in een schuur bewaard wordt). Deze verplichting zorgt er voor dat alle verkeersdeelnemers de garantie hebben dat ze een schadevergoeding ontvangen zodra ze - door de schuld van een andere autobestuurder - schade leiden.

Welke schade wordt gedekt bij een WA autoverzekering
Alle schade die met een verzekerde auto veroorzaakt wordt en waarvoor de eigenaar aansprakelijk is, valt normaal gesproken binnen de WA dekking. Hierbij geldt vaak wel een maximum. Dit maximum ligt wettelijk rond de miljoen euro per slachtoffer en 5 miljoen per ongeval. Veel verzekeraars bieden echter een hogere maximale dekking aan.

Voor de duidelijkheid: alleen externe schade is gedekt. Dus schade aan het motorrijtuig zelf of aan de bestuurder van het motorrijtuig valt niet binnen de WA dekking. Deze schade kan wel verzekerd worden, maar dan met een uitgebreidere autoverzekering.

De schade is gedekt als de eigenaar zelf een ongeval veroorzaakt, maar ook als een andere automobilist in de auto rijdt. Ook binnen de WA dekking valt de schade die veroorzaakt wordt door goederen die met de auto vervoerd worden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan schade die ontstaat als goederen van de imperiaal zijn gevallen.
Er bestaat een aantal mogelijke situaties waarbij de verzekeraar de schade weliswaar wel zal voldoen, maar waarbij de schade door de verzekeraar verhaald zal worden op de verzekerde. Denk hierbij aan schade die opzettelijk veroorzaakt wordt. Of schade die veroorzaakt wordt bij het rijden onder invloed.

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 09:18

Goedemorgen Andrea!

Ben je van mening dat het zijn schuld is? Want dan kun je het idd aanvechten in de hoop dat hij schuldig wordt bevonden en dan mag hij mooi voor de kosten van het maken van je scooter opdraaien. Gelukkig gaat het goed met jou, ik schrok me rot toen ik t las!! Zou er iig wel achter aan gaan hoor!

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 09:30

xDaayx schreef:
Ben je van mening dat het zijn schuld is? Want dan kun je het idd aanvechten in de hoop dat hij schuldig wordt bevonden en dan mag hij mooi voor de kosten van het maken van je scooter opdraaien.

Tja, dat concludeerde ik eigenlijk wel uit haar tekst...

deborah26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 09:37

lin met spettertje gaat het heel goed.hij vindt het heerlijk buiten, zelfs met deze kou. hij heeft natuurlijk wel een lekkere warme deken op.
ik verbaas me nog wel steeds om de nieuwe spetter hoor. van de week had ik heel vroeg les en toen vroor het nog. normaal is hij dan zo gek als een deur, en ken hem natuurlijk ook al jaren zo. dus toch wel voorzichtig erop, met gekke spetter in me achterhoofd. dus moest ik van irma me teugels losser houden en vertouwen op spetter. en die spetter is zo verschikkelijk braaf, heel relax in galop. irma zegt vergeet die jaren dat hij zo was, want nu is hij zichzelf. heel lief en braaf. irma zegt je hebt een hele brave haflinger waar niks kwaad inzit, maar vroeger zijn energie niet kwijt kon. hij heeft het zo nooit bedoeld.
dus ja is wel wennen voor me, maar ben natuurlijk wel heel blij dat ik dit voor hem gedaan heb.het is echt genieten om zo schatje in de winter te hebben haha. was hij zomers ook als hij lekker buiten liep. maar in de winter was het etter inplaats van spetter. maar nu haal ik de sp er niet meer af hoor haha. hij bokt zelf niet meer met longeren, ook dan loopt hij heel relax. terwijl dat vroeger zijn hobby was. maar in de actief stal speeld hij wel heel druk met zijn vriendjes en vliegen ze het terrein heen en weer.
vandaag krijgt hij weer een behandeling van iris.
dat gaat ook heel goed, hij wordt steeds losser door het lijf.je moet maar snel een keertje langs komen, lijkt me gezellig!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:25

xDaayx schreef:
Goedemorgen Andrea!

Ben je van mening dat het zijn schuld is? Want dan kun je het idd aanvechten in de hoop dat hij schuldig wordt bevonden en dan mag hij mooi voor de kosten van het maken van je scooter opdraaien. Gelukkig gaat het goed met jou, ik schrok me rot toen ik t las!! Zou er iig wel achter aan gaan hoor!

Ik heb geen poot om op te staan,want ookal was ik al 15 m, in die straat, ik moet rechts voorrang geven,plus dat zijn nummerbord niet klopte, tsja.. geen poot om op te staan.
Dus volgens de regeltjes was ik fout ook.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:27

Hmm dat is dan idd lastig An...Als hij nou fout was geweest had je verzekering dat allemaal gaan uitzoeken met dat kenteken.
Nou gelukkig is het alleen maar blikschade en ben je zelf ongedeerd.....

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:34

dat is idd het belangrijkste

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:22

zo zeg wat een toestand, gelukkig mankeer je niks dat is het belangrijkste ik heb dat een paar jaar geleden ook gehad, ging echt vliegend over de motorkap en niet even vragen gaat het nee hoor, ze wilde zo weer weg rijden, heb er gelijk werk van gemaakt,

klote dat het nummerplaat niet klopte, en nu?

goedemiddag allemaal,

fijn dat het goed gaat met spetter deborah, heb nog geen tijd gehad om te komen kijken ,maar dat houden we wel warm hoor

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:22

lin weet je al wanneer jerry komt??

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:19

Zo lekker Debor, een hele nieuwe spetter Knipoog

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:21

corina,nu heb ik geen poot om op te staan

JackMo

zo ben je al klaar voor vandaag wil.
ik zag vandaag volgensmij je mannetje nog rijden in een witte grote bus in honselersdijk toen ik naar me werk ging om kwart voor 1

Jonge_Monte

Jeetje An, wel vervelend allemaal.
Ik krijg ook het idee dat deze persoon zonder verzekering zich in het verkeer begeeft Misselijk

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:22

Wie weet had ie ook wel geen rijbewijs en idd geen verzekering als hij zich zo snel uit de voeten wilde maken.

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:24

Snackie schreef:
Ik heb geen poot om op te staan,want ookal was ik al 15 m, in die straat, ik moet rechts voorrang geven,plus dat zijn nummerbord niet klopte, tsja.. geen poot om op te staan.

Ja, dan wordt het inderdaad een ander verhaal. K.lote zeg want nu zit je met een hoge kosten post en dan ook nog net voor de dure dagen. Sterkte meid!!

deborah26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:54

ja wil, zeker lekker zo rustige spetter, maar moet soms nog wel wennen hoor dat hij zo braaf is. ben ik na 8 klote winters helemaal niet gewend. kan je nagaan hoe leuk ik het al die jaren in de winter had kunnen hebben haha. en dat terwijl hij nu anderhalf kilo krachtvoer krijgt. voorheen stond hij niet op bixs maar op meusli met niks erin.
andrea wat klote zeg! dat is wel flink balen zeg!

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:25

balen zeg , tja dan heb je niks, en kan je zelf voor de kosten opdraaien, pff sterkte

fijn toch deborah hij is gewoon voldaan van het buiten staan de hele dag, lekker hoor

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:39

JackMo schreef:
zo ben je al klaar voor vandaag wil.
ik zag vandaag volgensmij je mannetje nog rijden in een witte grote bus in honselersdijk toen ik naar me werk ging om kwart voor 1

Ja dat kan zegt hij Haha! Haha!
Ja ik heb weer een lekker heftig dagje gehad Maaike, was 4 uur pas thuis, heb helaas niet veel fut meer over dus sla ik vandaag Ietsen over Bloos
Gelukkig wordt hij elke dag naar buiten gedaan Knipoog
Dus is het niet zo erg. Haha!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:38

Serada schreef:
Snackie schreef:

Ja, dan wordt het inderdaad een ander verhaal. K.lote zeg want nu zit je met een hoge kosten post en dan ook nog net voor de dure dagen. Sterkte meid!!

Txs meiden,
Tsja,nederland is op sommige vlakken toch raar hoor..

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 09:20

Goedemorgen!!

Andrea, helemaal mee eens!

Vandaag nog een dagje werken en dan is het tijd voor 2 hele heerlijke weken vakantie! Ben er echt aan toe! Heb 16 weken aaneensluitend gewerkt, ben ik echt niet gewend!

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 09:59

xDaayx schreef:
Goedemorgen!!

Andrea, helemaal mee eens!

Vandaag nog een dagje werken en dan is het tijd voor 2 hele heerlijke weken vakantie! Ben er echt aan toe! Heb 16 weken aaneensluitend gewerkt, ben ik echt niet gewend!

Dat is ook een heel ander ritme met werken hé...!

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:06

Zeker weten! Met school begin je de ene keer vroeg, de andere keer lekker uitslapen. De ene keer ben je al super vroeg weer thuis, de andere keer wat later. Is wel lekker hoor, zeker met de paarden, nu ben ik door de weeks altijd 's avonds. In de zomer vind ik dat nooit zo erg, maar in de winter is het altijd al donker.. Als we een binnenbak zouden hebben, zou het al veel minder erg zijn haha. Maargoed.. wie weet nog in de toekomst Lachen