Mensen die op Stal Wennekers staan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mysecrets

Re: Mensen die op Stal Wennekers staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:07

Volgens mij is dat fuego!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 20:07

Ja, met mijn bijrijdster (gimme_spurs op bokt)

Vandaag deden we niet mee, verkeerde merk paard ;)

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:19

Wat gaaf dat je bijrijder dat gewoon allemaal mag. En helemaal super leuk dat ze op 'uitgelicht' stonden.

Kunnen andere misschien mee helpen om de lente te bestellen? Als de wind er niet zou zijn, gaat het nog wel, maar ik vind het niet meer leuk deze kou

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:39

MoOtJuHh schreef:
Wat gaaf dat je bijrijder dat gewoon allemaal mag. En helemaal super leuk dat ze op 'uitgelicht' stonden.

Ja ik mag alles! :j Doe er ook wel erg mijn best voor hoor. Ik beschouw Fuego als mijn eigen paard, en zo verzorg ik hem ook. Gaucho en ik gaan ook samen naar een Bootcamp met Pinksteren (vorig jaar ook geweest met Pasen) en ik doe dus wedstrijden met hem, ga naar het bos, rijden, longeren, grondwerk enz. enz. enz. Ik word vrij gelaten in wat ik met hem doe. En daar ben ik erg blij mee! :j

Shannaxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 13:31

Ik help graag lente te bestellen! Ga vanavond maar naar stal, wordt bijna van me scooter afgeblazen

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 23:18

Is er morgen toevallig iemand tussen 10 - 13 op stal? O:)

Shannaxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:34

Ik denk ik

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:54

Ik

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:15

Shannaxxxx in welke stal staat je paardje precies? Dan kan ik even spieken naar jouw topper (mag ook per pb). Bevalt het tot nu toe op stal?

Shannaxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:23

4e uitloop halverwege rechts, staat met oranje letters op de kast. Ja bevalt prima!

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 15:07

Ik zit een beetje rond te kijken voor zomerwerk, en bedacht me dat ik eigenlijk ook wel graag tussen de paarden terecht zou willen. Misschien wil ik dus voor mensen die op vakantie zijn, dagjes uit willen, minder tijd hebben, etc, in de zomer wat werk verichtten. Tegen betaling dan wel. Nu ben ik in principe behoorlijk veel dagen in de vakantie gewoon thuis, dus ik heb tijd genoeg, en het is ook wel weer zo flexibel dat je het goed kan plannen en dan bijvoorbeeld 's ochtends of 's avonds tijd hebt om andere dingen te doen.

Nu vroeg ik mij af of dit uberhaubt een beetje rendabel is. Ik hoef geen bakken met geld te verdienen, dan had ik wel de horeca in gegaan, maar 20 euro in de maand is me echt te weinig. :+ Ook wil ik niet mensen die er al langer "werken" het gras voor de voeten wegmaaien (al vermoed ik niet dat dit zou gebeuren). Dus hebben jullie iemand nodig deze zomer of kennen jullie iemand? :D Dan kan ik namelijk een beetje kijken of het rendabel genoeg is!

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:29

Je kan ook aan de vaste mensen doorgeven dat je wel wil bijspringen. Denk dat zij ook wel eens een dagje niks willen of een week vakantie. Zou ik in ieder geval doen. Verder ga ik je in gedachte houden, voor het geval dat. Al wordt je van mij alleen niet rijk ;)

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 17:45

Goeie, MoOtJuHh. :j En het is niet echt een dikmaker van de zakken, maar wel leuk om te doen! :D En je krijgt ook nog eens je dagelijkse behoefte Vitamine D en beweging. :')

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:24

Volgens mij verdient het wel aardig. Ik heb het in het verleden wel eens gedaan (een dagje geholpen) en was vooral blij dat het over was :P

30 paarden van stal naar een landje en dan nog je eigen paardje doen, nee ik vond het niet voor herhaling vatbaar. Met 10 paarden is het nog wel leuk, maar daarna. Ook vind ik het 'zielig' als er niet voldoende water is en dat kost ook tijd en energie (slangen slepen).

Verder wel heel goed voor mijn conditie en zoals je al aangegeeft, voor je vitamine D aanmaak.

Edit: Misschien kun je nog helpen mesten op stal 3 ochtenden in de week (volgens mij van 7-10 uur). Het schijnt wel redelijk te betalen.
Edit2: Hoe gaat het met jou en je pony?

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 18:57

7-10 is voor mij wel wat vroeg, moet een half uur komen fietsen. :P In principe niet erg, maar om half 7 door het A'damse bos ga ik liever niet wagen. :P

En het moet inderdaad wel een beetje reasonable blijven, maar gelukkig kan ik mensen "weigeren" mocht dat nodig zijn. :)

En met mijn pony gaat het wat minder, hij is nog niet echt helemaal zuiver. Ben er weinig geweest de laatste tijd omdat ik het enorm druk heb met school, dus de boer regelt voor mij alles en houdt hem in de gaten. Het liefst laat ik van de zomer even foto's maken, weet ik tenminste waar ik aan toe ben. Hopelijk is het gewoon de kou in zijn oude beentjes waardoor hij wat stijver is.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 23:15

Balen dat 't niet zo lekker gaat met D zeg Maartje! Ik hoop inderdaad voor je dat het gewoon de kou was. Had Arr ook flinke last van. Zomer was prima te doen, maar winter.. Hopelijk komt je man er snel weer bovenop! Mocht de lente nog tevoorschijn komen natuurlijk.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:33

Hallo, ik kom even binnenvallen hier!
Heb dit topic middels de zoekfunctie gevonden. Ben mij een beetje aan het oriënteren qua pensionstalling rond Amsterdam. Weet iemand hier hoe ver of hoe lang Wennekers fietsen is vanaf Amsterdam centrum?

Alvast bedankt! :*

En zouden jullie een sfeerbeschrijving kunnen geven?

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:50

Ik heb even via maps opgezocht, en 't is zo'n 14 kilometer op de fiets. Dat is zo'n 50 minuten fietsen.

Persoonlijk vind ik 't niet zo heel gezellig op Wennekers.
Door dit topic ken ik wel een paar aardige meiden, maar kom ze niet zo vaak tegen etc. Dus ik ben er eigenlijk echt om m'n paard te doen en dan weer weg. Soms met mensen die ik ken een praatje maken maar meer niet.

Edit: op de fiets vanaf centrum gezien

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:50

Sjel, aan tijd durf ik je niet te zeggen. De sfeer vind ik persoonlijk heel erg afhankelijk hoe je jezelf opstelt en op welke tijd je komt en waar je staat. Ik kom vaak heel vroeg in de ochtend en dan zijn er weinig tot geen mensen (ja het personeel, maar die moeten werken en hebben niet altijd tijd voor een praatje).

Mijn rijtje vind ik wel gezellig. Mijn buurtjes zijn gezellig en betrekken je ook in het gesprek als je dat tenminste wil. De ander kant is weer dat als je met rust gelaten wil worden, dit ook gemakkelijk kan. Ook ken ik redelijk wat mensen uit andere straatjes. Eerlijk gezegd heb ik alleen de TS 1x ontmoet en verder ken ik niemand uit dit topic echt in real life.

Ik denk zelf dat de sfeer geheel aan jezelf ligt en ook wel een beetje aan je straatje. Toen ik net kwam op stal met mijn paardje, kwam iedereen zich voorstellen en aangeboden om te helpen als het nodig was.

Kom gerust eens lang op stal om te kijken en vraag gewoon aan mensen wat ze vinden en wat ze doen (zodat je het kan vergelijken misschien met wat jij doet en wil met je paardje).

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:28

Ik vind het super gezellig op wennekers! Ik heb het ook wel erg getroffen met mijn rijtje denk ik!

Ik ken wel een aantal meiden uit het topic, erg gezellig! :)

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:49

Zou iemand morgen voor mij even bij Don Grego kunnen kijken hoe hij is? Hij was vandaag erg mat. Vorige keer dat hij zo was had hij de volgende dag koliek...

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:05

Ik ben vanavond pas op stal, maar ik zal dan wel even langs lopen!

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:03

Myrthee_ schreef:
Persoonlijk vind ik 't niet zo heel gezellig op Wennekers.
Door dit topic ken ik wel een paar aardige meiden, maar kom ze niet zo vaak tegen etc. Dus ik ben er eigenlijk echt om m'n paard te doen en dan weer weg. Soms met mensen die ik ken een praatje maken maar meer niet.

Dit ligt niet aan stal, maar geheel aan jezelf! Als je geen zin hebt in sociale contacten kan je inderdaad helemaal 'verdwijnen' in de mensenmassa. Maar hoe ik het ervaren heb, is dat als jezelf openstelt voor anderen de rest heel vriendelijk, behulpzaam en aardig is. Tuurlijk zitten er een aantal rotte appels tussen, maar hé er staan zowat 300 paarden. Kan me niet voorstellen dat je met niemand aansprak hebt?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:09

KylaLover, ik ben rond 16:30 op stal en wil ook wel even kijken. Waar staat Don Grego? Ik kan ook mijn telefoonnummer even pb'en, dan kan ik een sms of whatsappje nara je sturen als ik op stal ben als je wil.

Wb gezelligheid ben ik het helemaal eens met melissa_b :D .

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:33

Melissa, ik heb wel aanspraak met de mensen die ik ken. En de rest zeg ik ook gedag.
In de uitloopstallen vind ik het overigens wel redelijk gezellig.
Maar mijn vp staat in de normale boxen, daar is als eerst vrijwel nooit iemand op de tijd dat ik er ben.
Als tweede staat iedereen daar vrij ver van elkaar af, dus praten vanuit stal gaat ook niet echt lekker.
Ook vind ik de aardigere mensen in de uitloopstallen staan. En vele in de normale boxen zijn toch meer in de sport en heel streng voor 't paard etc. Veel mensen wil ik al niet veel te maken mee hebben door de manier waarop ik ze op het paard zie zitten.

Ik vind een tik zo nu en dan echt niet erg hoor. Maar met je paard naar 't bos met een strakke slofteugel etc. Dat vind ik een beetje apart. Tuurlijk ken ik de achterliggende reden niet, maar het geeft mij wel een "hmmm" idee. Of mensen die hun paard flink de krul in trekken etc. Ik ga liever om met mensen die aardig voor hun paard zijn.