Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:37

Ik heb jou helaas niet zien rijden Eline.. Mijn proef ging super relaxt, ben alleen verkeerd gereden :P Had uiteindelijk 220 -2 :P
Jo, t was voor collin natuurlijk ook maar pas geleden dat hij nog stil stond.. Je hebt m best wel lang ingereden, dus vind persoonlijk niet heel gek dat ie dan zo moe is :) heb je proef helaas niet gezien, was even proef bespreken met Dorien :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:38

Ooh goed man! :) Zonde van die -2 zeg! Anders was je volgens mij tweede geweest :P

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:52

Ja dan had ik maar 2 puntjes onder jou gezeten :) wat had yvonne, die was 2e toch? Ik ga volgende keer echt weer op Fjordie, wat kan ik heerlijk ontspannen op dat dier! Na een les met Paris ben ik helemaal leeg, maar nu kan ik nog wel een keer :P en ze is zo lief met poetsen en vlechten, ze stond heerlijk te slapen :+:

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:09

Weet ik niet precies, maar ik dácht 219? Idk, ik vraag het zondag wel :)

Fijn dat het zo lekker ging met Fjordie :) kost toch wat minder energie als zo'n paard uit zichzelf wel loopt he, haha :P

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:42

Gefeliciteerd dames, met jullie punten en prijzen! Wij hadden vandaag ook weer een fnrs-wedstrijd op de manege en alle kiddo's hebben een promotiepunt in de wacht weten te slepen! Poownies lieten zich vandaag ook allemaal van hun meest voorbeeldige kant zien, waren dus allemaal super braaf en dat is ook altijd erg fijn!!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:46

Afbeelding
Kiiijkkkk, Fjordie dr roosjes! Beetje rare foto haha, maar je kan de eerste paar wel goed zien. Ik heb er wel lang over gedaan, een uur denk ik, maar ik heb nu wel redelijk de slag te pakken! Volgende keer ietsje minder roosjes denk ik. Zijn ze iets groter, maar ben ik er wel minder lang mee bezig :P En de voorpluk invlechten ipv gewoon vlechten, t 'naaien' ging echt voor geen meter :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:55

Heb je wel gelijk in hoor Lotje;) Het inrijden duurde langer dan ik gepland had. Ik rij hem meestal zo'n 40 minuutjes in en 's ochtends ging het allemaal behoorlijk vlot maar 's middags duurde het veel langer.
En Collin z'n conditie is inderdaad nog niet wat het wezen moet, vandaar dat ik ook al tegen de jury had gezegd dat ik zou aanzien hoe Collin zich zou redden tijdens te proef en dat ik eventueel zou afgroeten als hij het echt niet volhield. Maar hij heeft ons er heel dapper doorheen getrokken.
Echt een kanjer!

En je knotjes waren inderdaad echt heel mooi geworden, ik had Fjordie volgens mij niet eerder zo netjes gezien en dan te bedenken dat ze -volgens mij(?)- niet de meest makkelijke manen heeft;)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:00

Wauw, heeeeel netjes voor een eerste keer Annelotte! En inderdaad, Fjordie heeft absoluut niet de makkelijkste manen om te vlechten. Zou zo niet er aan af zien dat het pas je eerste keer was!

Super dat Collin er toch zelf ook voor de volle 100% is gegaan Jolien!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:04

Ja daar ben ik ook wel heel trots op Dymphke. Alleen ik heb achteraf wel het gevoel dat hij iets te ver is gegaan voor zichzelf. Het was direct wel weer een heel zware opgave voor 'm.
Ik heb de F16 proef al doorgelezen maar gek genoeg ziet die er veel simpeler uit, er zit in deze ook middenstap, terwijl er in de F15 alleen draf en gallop zit, geen stap dus dan trek je in één keer door.
Het enige lastige wat erbij komt is dat het wijken dit keer vanaf de hoefslag naar de middenlijn moet, maar dat is dan slechts 5 meter, terwijl het in de F15 10 meter is. Dus rijtechnisch gezien is de overgang van de 15 naar 16 niet zo heel groot. Ik verwacht alleen wel dat de beoordeling een stuk zwaarder zal zijn, maar daar komen we maar op één manier achter;)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:05

Hihi, ze heeft juist super easy manen :Y) Vond ik iig :P Vrij lang, maar allemaal dezelfde lengte, en overal ongeveer even dik :) Bovenaan wel wat losse plukjes, maar die zie je op de foto gelukkig niet :) En ze bleef gewoon gigantisch netjes stil staan. Lekker op rust, ze vond al dat getut wel prima! :+:

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:08

Ah wat fijn zeg, dus ze kan wel rustig zijn;) Ik had altijd gedacht dat zij van die rommelige manen had. Maargoed, good for you;)
Even een tip: ik leg de formulieren er morgen weer neer voor de wedstrijd van december. Er zijn niet zo heel veel plaatsen meer vrij omdat de ruiters die deze maand geen kans hadden, zich al in mochten schrijven voor december. Dus als jullie nog mee willen doen, zou ik als ik jullie was morgenavond of dinsdag even langs de manege gaan om je op te geven:P (gratis tip van het huis hihi)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:15

Ah super om te weten! Hoe veel mensen hebben zich ong nu al ingeschreven dan? Moet natuurlijk niet zo zijn dat de wedstrijden op voorhand al vol zitten met mensen die er de vorige keer niet bij konden :P Maar dat zal ook wel loslopen :)

Hm, ik heb geen foto van Fjordie met losse manen, dat zou wel een leuke vergelijking zijn.. Want ze heeft op het moment echt hele mooie manen. Misschien dat mensen zo'n idee hebben van rommelige manen omdat ze fjord in zich heeft? Ik had in mn gedachten ook dat ze lichtere manen had :') Weet ook niet hoe ik daar bij kom :P

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:34

Oh flauw. Ik moest in mn proef halthouden bij E.. En oke ik stond ietsje voor E :P Maar op mn protocol staat 'Via stap naar halthouden'. Kijk ik net mn proef terug (Nog bedankt Eline!), zet Fjordie echt werkelijk 1 pas in stap :roll: Moeten ze daar echt zo streng op zijn?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:48

Hm beetje jammer van dat halthouden dan:(

Ik heb zo geen idee hoeveel mensen zich al hebben ingeschreven voor december, maar aan de andere kant: degenen die er nu al opstaan hebben vandaag niet mee kunnen rijden.
Maar vanavond februari (in januari is de pdd) worden de inschrijvingen per mail gedaan, dus dan hoef je niet per sé op een bepaalde dag te rijden om een kans te maken. En dan maar hopen dat dat wat eerlijker zal verlopen dan:)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:51

Inschrijvingen per mail? Hoe moet ik dat voor me zien?

Je hebt trouwens een pbtje hihi

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:54

Ik zag het, so do you;)
Er komt een speciaal e-mail account voor inschrijvingen van de FNRS-wedstrijden.
We zouden dan bijvoorbeeld kunnen zeggen dat iedere maandag na de wedstrijd de inschrijvingen zijn geopend om 12 uur 's nachts ofzo. Alle aanmeldingen die daarvoor zijn gedaan, tellen dus niet mee. En vol is vol. Op die manier weet iedereen wanneer hij/zij een mailtje moet sturen met de nodige gegevens en zodra ik 50 aanmeldingen binnen heb gaat er een bericht op de site dat de inschrijvingen vol zijn. Degenen die krijgen dan ook nog wel zelf een mailtje terug dat ze niet meer mee kunnen doen, anders weten ze nog niet waar ze aan toe zijn. De betalingen vinden dan plaats op de wedstrijddag zelf bij het secretariaat. Het is een kwestie van uitproberen, maar het schijnt dat het bij een heleboel verenigingen al op die manier gaat.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:58

Klinkt opzich wel goed :) Dan kan iedereen voor zichzelf beslissen wanneer ze willen inschrijven :) Je hoeft niet persé ervoor naar de manege. Ben benieuwd!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:59

Goed idee! En zo zou je degene welke net buiten de boot vallen alvast op de lijst voor de volgende keer kunnen zetten, of niet?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:04

Bijvoorbeeld ja, die mails kan ik dan in een aparte map bewaren bijvoorbeeld. Maar het is even afwachten om hoeveel mensen het dan gaat.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:11

Maar 50 starts? Het zijn er altijd meer toch?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 01:41

Oh lastig, ik ben morgenmiddag en avond tot 10 uur 's avonds weg, maar zou wel graag inschrijven. Annelotte, ga jij wel? Zo ja, zou je dan misschien mijn naam er bij op willen zetten? Want ik kan er niet echt college voor gaan missen :P maar zou het zonde vinden om niet mee te kunnen doen. Het ging nu zo lekker, ik wil in die flow kunnen blijven :)

En dat qua mail klinkt op zich wel goed.
@ Annelotte: volgens mij waren er nu 45 plaatsen. Meen ik.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:29

Nope, er waren gisteren 50 starts. Dat hebben we normaal, alleen bij de wedstrijden van september en oktober was er iets misgegaan waardoor er ongeveer 60 starts waren. Maar de standaard is 50.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:38

Okee :) Ik snap. Dan heb ik dat verkeerd gezien. Ik dacht dat de lijst tot nummer 45 ging, maar dan zal ik zelf wel de 45e zijn geweest die mijn naam had opgeschreven en heb ik het gewoon verkeerd onthouden, haha.

Jolien, vind jij het goed als iemand anders mijn naam op het formulier schrijft dan? Dat ik morgenmiddag even langs ga om mijn informatie in te vullen? :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:59

nee de lijst gaat tot 50.
Het is eigenlijk niet de bedoeling dat ruiters zich door een ander laten inschrijven, omdat het soms voorkomt dat iemand met 5 formulieren komt aanzetten. Ik pb je ff;)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:08

@Jolien: Thanks voor de pb
@Annelotte: Laat maar wat betreft die naam op de lijst zetten dan :P