The party starts when we arrive, Reelaerliefies nummer 5!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Freekjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 23:18

soesje321 schreef:
Hoi!

Ik zie dat er hier een tijdje niet is in gepost, maar ik wil in de zomervakantie een trektocht bij het reelaer doen, en ik vraag me af wat de ervaringen zijn :)
Ook zat ik eventueel te denken om eerder mijn ruiterbewijs te halen!

Hoi! wat leuk dat je er over denkt om naar het reelaer te komen!
ik heb zelf ook mijn ruiterbewijs daar gehaald en vond de begeleiding en de paarden top, ze bereiden je echt heel goed voor! ook heb ik een aantal keer trektocht gedaan en ben nu blijven plakken als begeleiding :D ik kan het je dus zeker aanraden! op stal doen we veel leuke dingen, in de bak, crossles, door de waterbak, buitenrit en de andere helft van de week, als iedereen goed is voorbereid gaan we op trektocht en overnachten we bij soort camping waar de paarden lekker in de wei kunnen staan.

als je vragen hebt over iets speciaals of over paarden of pony's stel ze gerust! het is inderdaad wat rustig geweest in het topic maar zijn nog veel reealer bokkers die je wat kunnen vertellen :Y) en naar de zomer toe wordt het altijd weer drukker met vragen en bokkers die elkaar hier meeten voordat ze op jt (=trektocht) gaan

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 01:08

Freekjuhh schreef:
soesje321 schreef:
Hoi!

Ik zie dat er hier een tijdje niet is in gepost, maar ik wil in de zomervakantie een trektocht bij het reelaer doen, en ik vraag me af wat de ervaringen zijn :)
Ook zat ik eventueel te denken om eerder mijn ruiterbewijs te halen!

Hoi! wat leuk dat je er over denkt om naar het reelaer te komen!
ik heb zelf ook mijn ruiterbewijs daar gehaald en vond de begeleiding en de paarden top, ze bereiden je echt heel goed voor! ook heb ik een aantal keer trektocht gedaan en ben nu blijven plakken als begeleiding :D ik kan het je dus zeker aanraden! op stal doen we veel leuke dingen, in de bak, crossles, door de waterbak, buitenrit en de andere helft van de week, als iedereen goed is voorbereid gaan we op trektocht en overnachten we bij soort camping waar de paarden lekker in de wei kunnen staan.

als je vragen hebt over iets speciaals of over paarden of pony's stel ze gerust! het is inderdaad wat rustig geweest in het topic maar zijn nog veel reealer bokkers die je wat kunnen vertellen :Y) en naar de zomer toe wordt het altijd weer drukker met vragen en bokkers die elkaar hier meeten voordat ze op jt (=trektocht) gaan

Wat leuk dat je leiding bent en dat je je ruiterbewijs hebt gehaald daar! Het klinkt ontzettend gaaf! Alleen ik ben niet zo een spring kampioen, is dat erg? Ik rij al een jaar ongeveer alleen maar buitenritten dus daar heb ik ervaring mee! Weetje misschien een leuke pony voor me? Ik houd van die lekkere snelle paarden, maar die wel gewoon braaf en onder controle te houden zijn en niet constant ervan Door gaan :+
Maar soms een streekje/klein bokje vind ik leuk! Als ik iets te kieskeurig ben zeg het maar dan pas ik het aan haha

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 17:37

Citaat:

Wat leuk dat je leiding bent en dat je je ruiterbewijs hebt gehaald daar! Het klinkt ontzettend gaaf! Alleen ik ben niet zo een spring kampioen, is dat erg? Ik rij al een jaar ongeveer alleen maar buitenritten dus daar heb ik ervaring mee! Weetje misschien een leuke pony voor me? Ik houd van die lekkere snelle paarden, maar die wel gewoon braaf en onder controle te houden zijn en niet constant ervan Door gaan :+
Maar soms een streekje/klein bokje vind ik leuk! Als ik iets te kieskeurig ben zeg het maar dan pas ik het aan haha

Leuk dat je komt ! Ruiterbewijs is zeer nuttig en je leert er onwijs veel van dus altijd mooi meegenomen :)

Veel mensen gaan nooit meer weg bij reelaer als ze eenmaal zijn geweest :P zo ook ik, dit jaar mn 11e jaar.

Dat je geen springer bent is absoluut niet erg. Je word hier goed in begeleid en iedereen doet mee op eigen niveau . Dat is zo fijn omdat ze alrijd verschillende hindernissen aanbieden . Alle paarden bij reelaer zijn leuk en dat klinkt stom maar dat is echt zo . Ik vind het ook gek dat hierboven word aangegeven dat de paarden niet aan het been waren want eigenlijk vind ik alle paarden altijd goed voorwaards :P echter zijn er natuurlijk ook wst paarden met een rustige mood dus misschien had ze net die getroffen haha . Als je wat vragen hebt over specifieke paarden mag je altijd pb doen :)

Fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 17:45

Ik had waarschijnlijk inderdaad precies de verkeerde getroffen haha. Kan zijn dat een ander die twee helemaal geweldig vindt maar het was gewoon niet mijn soort paard :P

soesje321

Re: The party starts when we arrive, Reelaerliefies nummer 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 18:02

Haha kan ook gebeuren! Gelukkig dat er springen 'op niveau' is haha. Wel fijn dat alle paarden gwn goed voorwaarts zijn anders zit je met zo'n paard die echt totaal niet naar voren te branden is haha

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 10:34

Poeh, net het hele topic gelezen (over een week ofzoiets ) en hey klinkt allemaal echt super!

LynnRuiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 10:53

Heey! Het Reelaer is echt een aanrader!
Vorig jaar ben ik voor het eerst op JT geweest en heb ondanks het slechte weer van de eerste paar dagen, onwijs genoten! De eerste paar dagen die je op stal doormaakt, waren bij ons erg nat. De crossweide was daarom te glad om echt te springen.. :( Gelukkig was het op de dag van de eerste buienrit en het crossparcour springen wel droog :D
Ook de trektocht was erg geslaagd. De route was erg mooi en de groep was heel gezellig. Ook de leiding was heel erg aardig! :) Natuurlijk had ik ook gewoon een leuk paardje; Armani <3 Zowel in de crosswei als op buitenrit had ze erg veel energie en ze kon echt super hard :)

Ondanks dat ik dit jaar niet weer naar het Reelaer ga, ben ik zeker van plan om nog een keer terug te komen!

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 13:28

LynnRuiter schreef:
Vorig jaar ben ik voor het eerst op JT geweest en heb ondanks het slechte weer van de eerste paar dagen, onwijs genoten! De eerste paar dagen die je op stal doormaakt, waren bij ons erg nat. De crossweide was daarom te glad om echt te springen.. :( Gelukkig was het op de dag van de eerste buienrit en het crossparcour springen wel droog :D
Ook de trektocht was erg geslaagd. De route was erg mooi en de groep was heel gezellig. Ook de leiding was heel erg aardig! :) Natuurlijk had ik ook gewoon een leuk paardje; Armani <3 Zowel in de crosswei als op buitenrit had ze erg veel energie en ze kon echt super hard :)

Ondanks dat ik dit jaar niet weer naar het Reelaer ga, ben ik zeker van plan om nog een keer terug te komen!

Klinkt heel leuk! Dankjewel! Wel balen van het weer haha.
Hoe is Armani? Lijkt me een leuk paardje voor mij namelijk haha :P
Superleuk dat je een leuke groep had enz. Welke leiding had je?

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:07

Leuk dat je wil komen!
Ook ik ben blijven plakken na een aantal jaar trektocht als leiding, dus vragen kan je hier altijd stellen :)

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:26

Leuk al die enthousiaste reacties! Ik zag op de site dat er twee jt groepen zijn: jt1 & jt2. Maar wat is het verschil daar tussen?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:44

soesje321 schreef:
Leuk al die enthousiaste reacties! Ik zag op de site dat er twee jt groepen zijn: jt1 & jt2. Maar wat is het verschil daar tussen?

Niks :+
Het zijn 2 verschillende groepen en het enige verschil is dat je de route andersom rijdt :))
Toen ik er was, was er niet zoveel contact met de andere groep. Je doet gewoon hetzelfde alleen hebt niet zoveel met elkaar te maken :)

Ik vind het jammer dat er maar 1 TREC week is. Precies de week dat ik niet kan := Had best wel weer willen komen na 2 jaar!

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:57

Iejoorr schreef:
soesje321 schreef:

Niks :+
Het zijn 2 verschillende groepen en het enige verschil is dat je de route andersom rijdt :))
Toen ik er was, was er niet zoveel contact met de andere groep. Je doet gewoon hetzelfde alleen hebt niet zoveel met elkaar te maken :)

Ik vind het jammer dat er maar 1 TREC week is. Precies de week dat ik niet kan := Had best wel weer willen komen na 2 jaar!

Aah! Ik dacht misschien dat je dan een heel andere route reed :P
Aah, nouja, als je een leuke groep hebt is het fijn! Wel jammer van de TREC! Dat kan ik begrijpen, het klinkt allemaal heel leuk!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 16:01

Ja vind ik heel jammer. Er zijn namelijk maar weinig (leuke) kampen van 18+. Maar wie weet wat ik nog tegenkom :)

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 16:51

Iejoorr schreef:
Ja vind ik heel jammer. Er zijn namelijk maar weinig (leuke) kampen van 18+. Maar wie weet wat ik nog tegenkom :)

Ja, de vriendin van mijn zus had ook moeite met een leuk 18+ kamp zoeken, maar heeft uiteindelijk eentje gevonden! Ik kan wel vragen waar ze was als je dat wilt?

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 16:52

Hoi!
Ik meld mij hier ook. Ik ga deze zomer de TRECtocht doen. Is voor mij de eerste keer dat ik bij 't Reelaer kom. Heb er wel al veel zin in!!

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 17:28

Ze was dacht ik naar rancho de elvano ( Hoe dat ook heet :)) )
Dat vond ze leuk, maar ze had het heel anders verwacht, dus dat was het enige maar voor de rest vond ze het leuk! Ze is alleen niet meer terug gegaan

Freekjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 13:02

Vorig jaar heb ik een week begeleid waarbij de helft van de jt trec was, dus niet per se in de trec week. Die meiden hadden afgesproken om in dezelfde week te gaan zodat ze met wat leeftijdsgenoten zaten, misschien kan je dat ook doen? Je mag prima buiten trec om ook gaan als 18+ :)

Armani is super leuk (zie m'n onderschrift hihi := ) maar niet alle paarden lopen elke week mee omdat ze soms een weekje rust krijgen, en in de zomer zijn er altijd veel meer paarden op stal dan in de winter, dus gelukkig zat keus! Je kan natuurlijk altijd wel een voorkeur opgeven maar als de hele jt op dezelfde pony wil dan kan dat natuurlijk niet :P

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 13:13

Freekjuhh schreef:
Armani is super leuk (zie m'n onderschrift hihi := ) maar niet alle paarden lopen elke week mee omdat ze soms een weekje rust krijgen, en in de zomer zijn er altijd veel meer paarden op stal dan in de winter, dus gelukkig zat keus! Je kan natuurlijk altijd wel een voorkeur opgeven maar als de hele jt op dezelfde pony wil dan kan dat natuurlijk niet :P

Haha ik zat net naar je onderschrift te kijken haha. Dat snap ik, trektocht is natuurlijk vermoeiend! Er zal vast wel een paardje tussen zitten die bij mij past!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 13:58

Ik ging met 18+ ook nog wel op JT hoor, ik ging vaak met een groep vriendinnen.. En anders heb ik met paardrijden toch niet zo veel last van leeftijdsverschil haha. :D

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 15:00

Maar welke week gaan jullie naar het reelaer?

LynnRuiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 15:47

soesje321 schreef:
LynnRuiter schreef:

Klinkt heel leuk! Dankjewel! Wel balen van het weer haha.
Hoe is Armani? Lijkt me een leuk paardje voor mij namelijk haha :P
Superleuk dat je een leuke groep had enz. Welke leiding had je?

Armani vond ik heel erg leuk! Van te voren had ik me bedacht dat ik liever geen haflinger en geen fries wilde, aangezien ik die rassen vaak wat minder leuk vind (natuurlijk zijn er uitzonderingen..;)) Toen kreeg ik Armani toegewezen en volgens mij is dat een Fries X Haflinger ;) Toch vond ik het zeker een leuk paardje! Ze is erg mooi om te zien en heeft hele fijne gangen. Met het springen in de binnenbak had ik niet echt het idee dat dat helemaal haar ding was, maar tijdens het crossen in de weide stonden de oortjes recht naar voren! :D Ook met de buitenritten had ze er lekker de vaart in en met het crossen over de heide lag ik samen met Tommy voorop ;)
Wel had ik af en toe dat ze zo overenthousiast was, dat ze lastig in de hand te houden was, ook doordat het een sterk paardje is. Toch is het eigenlijk allemaal vlekkeloos gegaan en vond ik haar erg leuk! <3

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 16:09

haha, precies de rassen die je niet wou, maar gelukkig is er toch een superpaardje uitgekomen. Ik kan tegen sterke paardjes, dus dat is fijn dat je dat zegt dat ik dat weet haha. Ze klinkt echt heel leuk! Mijn andere voorkeur is ook Tommy haha

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:14

Heeft iedereen trouwens een fijne kerst gehad?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:47

Haha, ja ik weet dat ik ook buiten de TREC meekan, maar ik heb niet een vast clubje meiden wat met mij meekan (veel hebben een eigen paard/ geen geld). Ik vind het daarom leuk om op kamp te gaan en nieuwe mensen te leren kennen, en ik wil dan niet het risico lopen dat ik al 20-jarige tussen de ''jonkies'' (no offence, jullie zijn heel aardig!) kom :+

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:49

Haha kan ik wel begrijpen! Is een keer op kamp zat ik tussen alleen maar 8 jarige, de oudste (buiten mij) was 9 en ik was 12 dusjaa. ;)