Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:53

mntj schreef:
geworden. geroorsterd broodje in gesmeerd met een teentje knofllook.
zalm snippers gemaakt met mayo en sla.
best lekke. knoflook is wat sterk. dus de rest van de dag dorst. haha

maar wel heel lekker............

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:18

xan schreef:
Shenavallie schreef:
Daar had ik het laatst nog met een oudere man over, die al jaren paarden fokt: de deken is vaak het probleem. Doordat mensen die dingen op en af doen, worden paarden ellendig en sommigen gaan er ook juist van hoesten/verkouden worden. Deken af laten is de beste remedie. En lekker elke dag zoveel mogelijk los. Deze man heeft meerdere beroemde springpaarden gefokt en vertelde me dat zijn paarden (ook degene die hij nu nog heeft) het hele jaar gewoon buiten staan. Op winterdag, weer of geen weer, staan ze zelfs zonder deken buiten en ze hebben nog nooit wat gemankeerd en ze zijn heel werkwillig. Je moet alleen even wat meer tijd aan poetsen besteden als je wat met ze wilt doen. ;)

Ik heb zijn deken niet steeds op en af gedaan.
De deken is afgegaan omdat het zo warm werd.
Hij heeft in de winter een deken op omdat hij anders zo dik in de haren komt en te veel gaat zweten als hij aan het werk moet.
En ik hem dan niet meer droog kan krijgen.
Dus niet omdat ik te beroerd ben om te poetsen ! Poetsen doe ik namelijk graag.

En waarschijnlijk is hij weer dik in de haren gekomen omdat de nachten ineens weer kouder werden
en bij ons op stal de deuren steeds openstaan en het dus koud wordt en de paarden dus weer een dikkere
vacht moeten aanmaken.

En ja ik wil ook graag dat mijn paard meer buitenkomt. Maar dat kan nu eenmaal niet bij ons.
Dus die discussie ga ik niet aan.

Eigenlijk vind ik jouw reactie op mijn stukje iets waar ik totaal niets mee kan.
Geen toegevoegde waarde dus.

Ho ho ho, je hoeft je niet meteen aangevallen te voelen hoor! Ik ben ook helemaal niet uit op een discussie, want zoiets vind ik verspilde energie: men weet het voor zichzelf toch vaak beter, zeker in discussies. Ik moest er door hetgeen jij had geschreven alleen aan denken wat die man zei. Hij zei nog wel meer, maar dan staat half Bokt hier te steigeren, dus dat hou ik tussen hem en mij. Moet wel zeggen dat ik het met heel veel dingen die hij zei eens ben, maar dat is nu eenmaal ieder zijn eigen mening. Ik heb het alleen opgeschreven, omdat het misschien voor NoNo (ook) helpend kan zijn. Niets onwaardevols dus.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:20

mntj schreef:
shen.
moet de bodem wel zo zijn dat de paarden het gehele jaar buiten zijn.
andere kant van het land dus.
en dat was vroeger. haha toen waren de keien ook groter. en vergeet niet de kuilen.
vroeger was niet alles beter.
en nu worden de paarden veel meer in het bloed gefokt.

Klopt, je moet het wel treffen. Toch hoef je niet helemaal naar de andere kant van het land: het hangt ook (deels) af van de zorg die een landeigenaar aan zijn land besteed. In de polder is het sowieso lastig, omdat het veelal "apenland" is. Maar daarbuiten is het best goed te doen! ;)

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:07

Shenavallie schreef:
Daar had ik het laatst nog met een oudere man over, die al jaren paarden fokt: de deken is vaak het probleem. Doordat mensen die dingen op en af doen, worden paarden ellendig en sommigen gaan er ook juist van hoesten/verkouden worden. Deken af laten is de beste remedie. En lekker elke dag zoveel mogelijk los. Deze man heeft meerdere beroemde springpaarden gefokt en vertelde me dat zijn paarden (ook degene die hij nu nog heeft) het hele jaar gewoon buiten staan. Op winterdag, weer of geen weer, staan ze zelfs zonder deken buiten en ze hebben nog nooit wat gemankeerd en ze zijn heel werkwillig. Je moet alleen even wat meer tijd aan poetsen besteden als je wat met ze wilt doen. ;)

xan schreef:
Ik heb zijn deken niet steeds op en af gedaan.
De deken is afgegaan omdat het zo warm werd.
Hij heeft in de winter een deken op omdat hij anders zo dik in de haren komt en te veel gaat zweten als hij aan het werk moet.
En ik hem dan niet meer droog kan krijgen.
Dus niet omdat ik te beroerd ben om te poetsen ! Poetsen doe ik namelijk graag.

En waarschijnlijk is hij weer dik in de haren gekomen omdat de nachten ineens weer kouder werden
en bij ons op stal de deuren steeds openstaan en het dus koud wordt en de paarden dus weer een dikkere
vacht moeten aanmaken.

En ja ik wil ook graag dat mijn paard meer buitenkomt. Maar dat kan nu eenmaal niet bij ons.
Dus die discussie ga ik niet aan.

Eigenlijk vind ik jouw reactie op mijn stukje iets waar ik totaal niets mee kan.
Geen toegevoegde waarde dus.

Shenavallie schreef:
Ho ho ho, je hoeft je niet meteen aangevallen te voelen hoor! Ik ben ook helemaal niet uit op een discussie, want zoiets vind ik verspilde energie: men weet het voor zichzelf toch vaak beter, zeker in discussies. Ik moest er door hetgeen jij had geschreven alleen aan denken wat die man zei. Hij zei nog wel meer, maar dan staat half Bokt hier te steigeren, dus dat hou ik tussen hem en mij. Moet wel zeggen dat ik het met heel veel dingen die hij zei eens ben, maar dat is nu eenmaal ieder zijn eigen mening. Ik heb het alleen opgeschreven, omdat het misschien voor NoNo (ook) helpend kan zijn. Niets onwaardevols dus.

Ik voelde me dus duidelijk wel aangevallen, vooral over dat laatste van dat poetsen.

Maar wees eerlijk het had toch geen toegevoegde waarde op mijn verhaal over No ?
Althans ik kan het niet vinden.

Het was een beter stuk geweest als die oude man iets verteld had over paarden die in het voorjaar
wel eens een dipje hebben ofzo. En hoe je dat wellicht kunt oplossen.
Daar had ik dan misschien wat aan gehad.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:09

winnitou schreef:
mntj schreef:

Tjemig dat wordt zeker vanavond met een boog om jou heenrijden :D

Nee, haha ik weet het al, ik eet vanavond gewoon ook iets met knoflook :j

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:16

wijs :D

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:42

mntj schreef:

xan schreef:
winnitou schreef:

Tjemig dat wordt zeker vanavond met een boog om jou heenrijden :D

Nee, haha ik weet het al, ik eet vanavond gewoon ook iets met knoflook :j

jullie hoeven toch niet te zoenen of heb ik wat gemist..... (ben ook zo naief)

winnitou

Re: Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:44

NoNo mist gewoon zijn billenmaatje en (ex-overbuurvrouw)Sproet, zet hem maar eens bij Sproet in de buurt.
Wie weet is het wel een leuke plek voor NoNO een buitenstal. Zomer en winter lekker met zijn hoofd buiten kunnen staan

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:26

winnitou schreef:
jullie hoeven toch niet te zoenen of heb ik wat gemist..... (ben ook zo naief)

Whahaha nee je hebt niets gemist.

Maar we staan wel altijd graag bij elkaar :+

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:27

winnitou schreef:
NoNo mist gewoon zijn billenmaatje en (ex-overbuurvrouw)Sproet, zet hem maar eens bij Sproet in de buurt.
Wie weet is het wel een leuke plek voor NoNO een buitenstal. Zomer en winter lekker met zijn hoofd buiten kunnen staan

Ze hebben vandaag samen in de paddock gestaan, en zie.............. No is weer een heel eind
opgeknapt :D

Maar ik ga inderdaad eens nadenken over een buitenstal.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:34

Heb trouwens de knoop van mijn rijjasje terug. via de stomerij. Had dus toch gelijk dat ie er nog aanzat voordat ik het jasje inleverde. Maar nu moet ie er weer aangezet worden.... voor 19 juni

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:06

heb weer eens een opruimbui. dan wordt er een kast open getrokken en alles weer eens uitgezocht, uiteindelijk is de puihoop groter en kom ik nooit met de planning uit waardoor een deel weer in de kast verdwijnt.
Maar er gaat toch weer een hoop richting de container. Lijkt wel of het steeds makkelijker wordt afstand van spullen te nemen. (heb nog genoeg over)

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:50

net de kur voor 19 juni weer doorgenomen en getekend... als ik straks op het paard zit weet ik het waarschijnlijk niet meer (haha) hersenaftakeling noemen ze dat toch

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:56

Shen,ik ga je echt ff bellen hoor zal wel zondag worden want heb het ff druk gehad en vandaag en morgen werken.Ben je niet vergeten hoor!!!

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:04

.
Laatst bijgewerkt door Nicole1995 op 27-05-11 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:16

:+ Ging ff mis :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:36

xan schreef:
Shenavallie schreef:

Ik voelde me dus duidelijk wel aangevallen, vooral over dat laatste van dat poetsen.

Maar wees eerlijk het had toch geen toegevoegde waarde op mijn verhaal over No ?
Althans ik kan het niet vinden.

Het was een beter stuk geweest als die oude man iets verteld had over paarden die in het voorjaar
wel eens een dipje hebben ofzo. En hoe je dat wellicht kunt oplossen.
Daar had ik dan misschien wat aan gehad.

Dat is dan helemaal niet terecht geweest, daar ik duidelijk heb geschreven "als je wat met ZE wilt doen". Het sloeg dus op die paarden van die man (anders had ik er wel NoNo neergezet als het over jou en hem ging). ;) Goed, is dat ook meteen weer duidelijk, over naar het volgende onderwerp! :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:39

winnitou schreef:
Heb trouwens de knoop van mijn rijjasje terug. via de stomerij. Had dus toch gelijk dat ie er nog aanzat voordat ik het jasje inleverde. Maar nu moet ie er weer aangezet worden.... voor 19 juni

Daar heb je een heel handig trucje voor: Butofix. Eén handeling en je krijgt het er zo goed als niet meer vanaf! Heb ik ook bij mijn Koetsjassen gedaan, want daarvan bleven de knoopjes steeds achter m'n bok/rugsteun haken (en vielen er dus ook vanaf)... Heb er nu helemaal geen last meer van! ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:40

Nicole1995 schreef:
Shen,ik ga je echt ff bellen hoor zal wel zondag worden want heb het ff druk gehad en vandaag en morgen werken.Ben je niet vergeten hoor!!!

Is goed! Ben zondag vrij, dus makkelijk(er) bereikbaar! ;) Take it easy!

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 00:59

Shenavallie schreef:
winnitou schreef:

Daar heb je een heel handig trucje voor: Butofix. Eén handeling en je krijgt het er zo goed als niet meer vanaf! Heb ik ook bij mijn Koetsjassen gedaan, want daarvan bleven de knoopjes steeds achter m'n bok/rugsteun haken (en vielen er dus ook vanaf)... Heb er nu helemaal geen last meer van! ;)

heb je Butofix hier in de buurt gekocht of via internet? Heb nl geen zin (en geen voeten voor)om stad en land af te zoeken

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 08:28

winnitou schreef:
[
heb je Butofix hier in de buurt gekocht of via internet? Heb nl geen zin (en geen voeten voor)om stad en land af te zoeken

Op de markt kun je het sowieso kopen, weet ik van mijn moeder. Zij heeft het nl. voor mij daar gekocht.

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 14:12

`nicol heb je nog lekker geshopt???

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 14:13

moest ff google wat dat is hoor butofix had er nog nooit van gehoord.
had ik tien jaar eerder moeten weten haha.
ga ze maar aanschaffen voor de rijjassen. lijkt me geweldig.

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 14:14

winnitou schreef:
net de kur voor 19 juni weer doorgenomen en getekend... als ik straks op het paard zit weet ik het waarschijnlijk niet meer (haha) hersenaftakeling noemen ze dat toch

werd wel laat he. haha
blijft t vast niet hangen.
ff studeren. :D

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 14:26

haha, hoe laat was jij weg ????

Gelukkig geen drankcontrole gehad, de rondjes van Jeroen waren er misschien toch
wel een paar teveel :)