Crossend met lol en plezier, door naar Reelaer topic deel 4!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:57

Echt stom Sanne!
Als het maar snel beter gaat met je vader!

xNathaliee

Re: Crossend met lol en plezier, door naar Reelaer topic deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:07

Hoi, ik kom even binnenvallen.
Ik heb meerdere keren een JT gedaan op 't reelaer, nu zie ik dat Ginny niet meer op de site staat..
Iemand die weet wat daar mee is ? (mag ook via PB)
Groetjes Nathalie.

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:22

Ginny is weer terug naar de oude eigenaar, dat is wat ik begreep.
Heb weleens hier op bokt een topic gezien met haar verzorger nu :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:35

Olijkje schreef:
haha, ja leuk he! Het was zo grappig barney kwam de wei in maar dat paard had m nog niet gezien. stond met zn rug naar ons toe.
En barney gelijk in keiharde galop erop af, en toen tie vlakbij was zag dat paard hem op eens, die schrok zich rot van dat aanstormende zwijn, en hij ging er vandoor haha

haha dat is wel heel grappig
staat die in de buurt

xSannee schreef:
Ik zou dus donderdag eigenlijk naar Spanje gaan, maar dat gaat niet door.
Mijn vader heeft al een lange tijd een longembolie. Een bloedpropje rond je longen zegmaar.
Hiervoor heeft hij medicijnen en alles, en toen ging het weer beter.
Maar in de week dat ik weg was ging het blijkbaar weer slechter, en hij is de hele tijd supermoe.
Dus nu gaan we niet naar Spanje... Ik vind het wel jammer maar hoop gewoon dat mijn vader zich snel beter voelt :(:)

god he, wat poedersuiker zeg!

storm vind ik cool :D

er was nog zo'n foto. alleen nog ietsje erger hoor... je zag allemaal water haha

@wiskybrokjes
ik snap wel hoor dat het verplicht is, en dat je er toen last van had is vervelend maar dan had je er 1 die niet goed passend was. Bij deze heb je er denk ik geen last van zo ver ik kan zien omdat de onderkant "omklapbaar" is eigenlijk. Deze zitten niet zo stug, heb zelf ook met van die blokjes, de oude zitten veel minder fijn, zijn veel stugger.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:41

ahaha die foto van storm nouja van het water is echt stoer hahaha!

M'n moeder heeft gister berekent hoeveel een eigen pony gaat kosten op jaarbasis en daar schrik je dan best van.. dus toen wilde ze écht nee gaan zeggen..

En toen kreeg ik vanmorgen een mail (doet ze vaker vanaf haar werk) dat ik Ivy mag als ze word goedgekeurt :D:D me like it!!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 16:42

Supergaaf Caittt <3
Heb je al iets gehoord vanaf t reelaer?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 16:45

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:47

Gaaf cait!
Eigen is echt duur ja . haha :P

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:47

het is idd wel duur hoor, maar heeft je moeder gezegd dat het toch wel mag?

xEmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 17:11

hee! heb net alles bijgelezen, was een lang weekend weg, leuke verhalen allemaal :D
kan niet op alles reageren maar balen van spanje sanne :(:) en ook van bonny thamar!
iedereen wil op marron haha of lijkt dat maar zo :P ben iig benieuwd naar verslag de foto's zien er echt super uit!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 17:43

Deel 1 van mijn verslagje!

Zondag
We waren er al om 6 uur, even de bedden opgemaakt en wat rond gekeken. Toen de inleiding enzo, en in het jeugdhonk een beetje zeggen wat voor pony je wilde. Van Marijt en Selinde kregen we een rondleiding. Toen was de indeling klaar, en ik mocht op Kristal. JT1 en ponykamp zouden eerst gaan rijden dus we gingen even naar de kamers. Langzaam gingen we de pony's beetje poetsen en toen opzadelen. Met opstappen ging al meteen heel handig want ze ging stijgeren... Gelukkig had Ramon d'r vast maar naja, handig weer xD. Daarna was ze een beetje vrolijk, in draf af en toe aangalopperen enzo. Maar verder vond ik dr wel heel leuk :)
's avonds gingen we rond half 3 slapen ofzo?

Maandag

We hadden twee wissels, Pavlov werd Darwin en Darwin werd Jade. Toen had iedereen zijn topmatch gevonden =D. Na het ontbijt moesten wij drollen scheppen. Toen JT1 klaar was mochten we naar de buitenbak. Eerst even voor ons zelf losgereden en daarna een volgorde gemaakt. Eerst Sjaan voorop, maar die wilde niet, dus toen nam Drole het van haar over. We hebben geoefend met twee aan twee opstellen, drie aan drie opstellen, in één spoor oversteken en met éne oversteken. Ruiterbewijstraining werd het genoemd. Toen gingen we naar de crosswei, weer even voor jezelf rijden.
Afbeelding

Daarna mocht je twee aan twee een klein parcoursje springen. Ik ging samen met Drole en Emma/Onyx. Ze sprong heel makkelijk alleen Drole zat in de weg xD Ook een keer door de waterbak plonsen.
Afbeelding

Toen iedereen geweest was, hadden we de eerste val gehad: Geanne was van Jade gevallen. Mega Toby kwam d'r gelukkig redden _O- (dit wordt later wel uitgelegd). Toen mochten we met zijn allen een paar keer door de waterbak. In stap. Nou dat hebben we geweten. Eerst ging Kristal, BAF. Dus ik helemaal doorweekt. Daarna Torino. PLONS. Kopje onder, jaja! en tenslotte besloot ook Storm dat het te warm was om te werken en nam een verfrissende duik.
Afbeelding
Afbeelding
(het meisje van Storm lacht hier nog, daarna ging Storm zelf xD)
Afbeelding

Daarna maar een paar keer in draf gedaan, de waterbak blijft toch ook wel een favoriet onderdeel bij mij hoor! Ooh Pythagoras liep gewoon tegen de hoge rand van de waterbak aan, dus ging op zijn knieën, mijn vriendin is er snel afgesprongen en stond zo buiten de waterbak haha! (5 strafpunten in 1 les xD)

's middags kregen we de politietraining dacht ik? Eerst alle enge dingen aan de hand laten zien. Ze was verrassend rustig! Dacht dat ze het veel enger zou vinden. Maar vooral de voetbal vond ze helemaal geweldig haha! De lintjes waar je onderdoor moest waren nog wel een beetje spannend... Toen de trekker, die was ook wel een beetje spannend. Daarna naar de Grote Wei geweest, even rondjes draven, daarna rondjes galopperen en dan allemaal apart (met zijn 2e) een rondje rijden. Lekker achter Drole aan, geen probleem =]

's avonds aten we aardappelschotel of aardappelpuree + wortels of broccoli + vissticks of kipnuggets of vegaburger. Ook hadden we een toetje =D Vla of Yoghurt en als je wilde kon je er siroop bij doen.
Na het eten gingen we leven ganzenbord doen. En wij wonnen =D Goed van ons heá! Ik had helemaal spierpijn van het vele rennen _O- Toen het donker was gingen we het dierengeluidenspel doen, die won JT1.

Dinsdag
Om half 9 op, om 9 uur ontbijten, we waren er weer klaar voor! Eerst op buitenrit, de volgorde was: (hij veranderd woensdag weer) Torino - Pythagoras - Darwin - Jade - Apollo - Mabel - Storm - Drole - Kristal - Onyx - Sjaan. We hebben wel alle enge dingen weer gehad hoor! Een enorme vrachtwagen (meerdere) en een aantal hele enge trekkers. Naja we hebben het overleefd! Ik vond Kristal wel echt superleuk buiten! Echt helemaal top. Na zo'n 2,5 uur kwamen we weer terug.
Afbeelding

's middags gingen we de cross doen natuurlijk =D Om een of andere reden wilden een heleboel mensen uit onze groep niet naar de grote wei? Dus bleven we in de crosswei. Eerst allemaal losrijden.
Afbeelding
Afbeelding

Daarna allemaal om de beurt parcoursje springen, toen ik Emma's zweepje even had geleend ging het prima! Lekker tempo en ze vond het best leuk geloof ik, haha!
Afbeelding
Afbeelding

Daarna wilde ze van iedereen een gelukte foto in de waterbak, dus allemaal een keer in draf en een keer in galop (wat bij maar heel weinig mensen lukte haha!)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen gingen we nog een paar keer door de waterbak, bij Torino maar meteen het zadel afgedaan. Daar werd Torino een beetje blij van. Dus: bokbokspringspring, en toen lag Nynke (net buiten de waterbak) op de grond xD En toen we een groepsfoto in het water wilde maken ging hij ook liggen. Kristal lag ook al weer bijna, dus heb d'r heel snel vooruit gereden haha!
Afbeelding
(wat zit ik lekker charmant hier)
Afbeelding

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:09

haha leuk joh :D

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:21

WiskyBokjes schreef:
Toen ik op KNHS instructieweek was had ik 'm ook om maar hij was te lang van achter dus met afsprongen etc was dat zó vervelend. Voor mijn gevoel kon ik mij ook amper bewegen en ik voelde mij zo opgesloten. :=
Opzich snap ik t wel dat t verplicht is, want ja iedereen rijdt wel op een van hun paarden. En veiligheid gaat voorop

dan heb je er een aan die niet past, als je een goed passende hebt hinderd het nauwelijks..
zeg ik eerlijk dat ik een hekel heb aan mn bp, maar die sanne op de foto's aan heeft die schijnen heerlijk te zitten! ik heb een ouder model wat minder soepel is, maar in de cross vind ik het veiliger, dat ding heeft wel een keer mijn schouder gered ;)

veer super dat hij leuk staat joh!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 18:22

Die ik aan heb is inderdaad heel fijn. Deze hebben ze heel veel op t reelaer, en hij is heel makkelijk :)

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:28

ik hou van zulke verhalen hahahha ! :D

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:28

mocht je namen noemen tijdens indelen (zondag?)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:29

hij heeft blokjes ofniet Sanne? want die heb ik nu ook, wilde een nieuwe bruine
nou moet ik alleen nog een bruin hoofdstel maat full :+ en een nieuwe springsingel in het bruin natuurlijk en dan ook nog voor jip nieuw hoofdstel maar met een beetje geluk kan ik maat full ook bij Jip om.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:33

ik wilde er ook zo een, maar om nu een nieuwe bp te kopen voor mn laatste half jaar vond ik te gek :P als ik later intensief ga rijden koop ik wel zoiets!

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:35

Leuk verslag san!
die bp lijken mij trouwens ook fijner zitten dan die vaste zeg maar :P

Daar is op de week 29 hyves bij ons vanalles over, over die namen.
De een zegt dat het niet mag en de ander wel :+
Ik zeg sws geen naam.
Maar vind het wel grappig haha.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:38

hoe bedoel je namen noemen dan? waar je op wil ofzo?

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:39

Jaa :P
Maar ze zeggen ook dat je als lesklant voorrang hebt :P
Of dat zo is, weet ik niet.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:44

oohw okee zal dan wel haha xD
volgens mij mocht het bij ons wel vorig jaar weet niet heel zeker meer.

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:49

Ik weet niet meer of mensen het deden haha.
Maar ik zie wel op wie ze mij zetten, ken de paarden enzo niet zo goed.
En vind er heel veel leuk haha :P

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:24

haha ik noem altijd wel naam anders kom ik NOOIT op tom haha!

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:26

Hahahah :P
Maar jij hebt ook echt voorkeur en kent de pony .
Ik ken amber, en heb lang geleden keer op indy, diesel en pim gereden.
Maar dat kan ik me niet heel goed meer herinneren haha.