Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xDeena_

Re: Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 06:34

En ik op carlos :P Was een leuke les.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 06:57

Goedemorgen!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:07

Goede morgen!

Zaterdag is er weer een onderlinge wedstrijd bij ons op stal en ik ven de fotografe van die dag!!
Vind ik wel leuk om te doen, eerst altijd jureren en schrijven maar dat gaat niet samen met fotograferen haha!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 12:09

Bandit komt voor in dit filmpje:

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 12:13

Wie?

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 12:20

Hihi leuk dat ie zo hoog is geindigt , ik was vroeger echt gek van bandit en wilson ! :P

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:18

AAAH! Bandit! <3

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:45

Leuk! Bandit tweede :D

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:02

Je ziet Nickey ook op de foto bij het Animal Event :P

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:12

Olaaa :)

Melissa, heb je gemist op de Almelose Ruiterdagen??
Ik kom er net vandaan, heb 2 fijne rondjes gesprongen met WB :):)
Sabina Roosenboom en Helen Gijsbert waren er ook nog! Maar die hadden niet goed gereden.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:22

He Mel, Nee ik wilde wat vrije tijd voor mezelf. Ga volgende week namelijk weer heel de week naar Ermelo.
En wil niet Az zo laten stikken in die periode. Dus als ik niet in Ermelo ben dan ga ik lekker trainen met Az.
Heb 1 juli namelijk weer wedstrijd haha dus daar moet wel voor getraind worden.

En was gisteren op de manege en zag toen Sabina Rooseboom vertrekken richting Almelo :P

Fijn dat je twee fijne rondjes hebt gesprongen met WB :D

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:23

Ooh okee :P Haha gelijk heb je! Succes met trainen!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:12

Het is idd best dood hier maar denk idd dat het komt door de laatste loodjes op school voor de vakantie begint :P .
Bij mij is het vooral stage 40 uur in de week en ik had afgelopen weekend het Dier Event op school :P.

Ben thuis net van stage, zo eten en dan naar Andy.
Moet ik maar ff kijken wat ik ga doen.

Ik rij eigenlijk heel weinig, ik longeer hem vooral.
Hij is zo traag en lui dus dat doet hem ook wel goed.
Iedereen rijd hem natuurlijk en hij wordt amper gelongeerd heb ik het idee.
Maja ik betaal wel een bijdrage voor het rijden dus ik ga niet als enige elke keer longeren.
Dan betaal ik alleen maar om te longeren :Y) .
Afgelopen zondag heb ik hem ook gelongeerd met een hindernis op de volte.
Daar werd ie wel goed actief van door die hindernis. Maja je moet hem wel echt opjagen. Dat is een nadeel..

Denk dat ik wel op het veld ga rijden en dan korte buitenrit ofzo.
Ligt er aan of Sabine vanavond nog naar stal komt :j .

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:53

Word hij elke dag bereden? Misschien is het daarom wel dat hij sloom is.. Elke dag rijden gaat 'n paard ook vervelen ;) Goede training is het halve werk.. het paard moet het wel leuk blijven vinden :)

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:03

Melanie_B schreef:
Word hij elke dag bereden? Misschien is het daarom wel dat hij sloom is.. Elke dag rijden gaat 'n paard ook vervelen ;) Goede training is het halve werk.. het paard moet het wel leuk blijven vinden :)

Hard werken zal die ~~}> , werk moet niet leuk zijn! :Y)

Grapje, handige tip :D

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:52

Hoooi :)
Bajel loopt eindelijk weer goed. Meneer heeft waarschijnlijk erg gevoelige zolen.. Nu met ijzers eronder is het een wereld van verschil

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:56

Sabinee__ schreef:
Hoooi :)
Bajel loopt eindelijk weer goed. Meneer heeft waarschijnlijk erg gevoelige zolen.. Nu met ijzers eronder is het een wereld van verschil

Gelukkig!! Eindelijk weer aan de slag! *\o/*

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:15

Kirsten_S schreef:
Melanie_B schreef:

Hard werken zal die ~~}> , werk moet niet leuk zijn! :Y)

Grapje, handige tip :D

Is echt zo..Ik pas mijn trainingen echt met 'zorg' aan. Ik kijk wat er komende periode komen gaat en basseer mijn training daarop. Elke dag rijden (en dan vooral langdurige en weken lang) worden ze echt niet beter van. :n

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:36

Wat doe jij zoal als afwisseling? Longeren, rijden en? Ik longeer Merania eigenlijk nooit. Ze vindt het echt niet leuk en bijzetten gaat al helemaal niet. Dat vindt ze echt eng, de tut.
Maar voorlopig staat ze even een weekje stil. Mevrouwtje heeft een hoefzweer. -O-

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:50

Oh balen Nadien..! Je zal wel geschrokken zijn ook..

Ik weet nou niet of ik dit luguber vind of mooi..
Afbeelding

(Tis nog een concept hoor - Wil Bajel eigenlijk zonder halster en de kleuren wat beter overeen laten komen.)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:51

Vind dit concept 'mooier' alleen de kleuren zuigen zwaar, en rondom rock is het niet helemaal goed gegaan..

Afbeelding

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:19

Broccoli schreef:
Wat doe jij zoal als afwisseling? Longeren, rijden en? Ik longeer Merania eigenlijk nooit. Ze vindt het echt niet leuk en bijzetten gaat al helemaal niet. Dat vindt ze echt eng, de tut.
Maar voorlopig staat ze even een weekje stil. Mevrouwtje heeft een hoefzweer. -O-

Ik wissel het heel erg af. Zoals de schimmel, die nog erg jong is, reed ik eerst altijd om de dag. Momenteel pakt hij het zo goed op dat ik hem nu wat vaker rijd. Daarnaast komen ze vrijwel elke dag (met mooi weer) in de wei en lopen ze elke dag in de stapmolen. Ene keer worden ze aan de bijzet gelongeerd, dan met een halster, dan een keer in de wei gelongeerd, dan weer een keer springen, dan een keer een bosritje, dan weer een keer hard aan het werk, keer ergens anders rijden.. Ik zorg en probeer er zoveel mogelijk aan te varieren. Moet je niet denken dat ik nooit periode's heb dat ik niet elke dag rij.. ik heb ook wel eens periode's gehad dat ik WB een week lang elke dag reed, maar dit had een reden en daarvoor trainde ik ook. Als ik concour heb train ik ook anders en pas ik mijn training daarop aan.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:27

Sabine je kan er ook een texture op doen.
Dan zie je de kleur verschillen niet zo erg :D .

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:31

Broccoli schreef:

Buitenrijden, crossen, springen. Jaa voor jou word dat moeilijk. Lijkt me ook moeilijk dressuurpaarden gevarieerd rijden. Denk dan meer aan verschillende plekken en een gevarieerde training. Maar het blijft lastig.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:36

Melanie_B schreef:
Broccoli schreef:

Ik wissel het heel erg af. Zoals de schimmel, die nog erg jong is, reed ik eerst altijd om de dag. Momenteel pakt hij het zo goed op dat ik hem nu wat vaker rijd. Daarnaast komen ze vrijwel elke dag (met mooi weer) in de wei en lopen ze elke dag in de stapmolen. Ene keer worden ze aan de bijzet gelongeerd, dan met een halster, dan een keer in de wei gelongeerd, dan weer een keer springen, dan een keer een bosritje, dan weer een keer hard aan het werk, keer ergens anders rijden.. Ik zorg en probeer er zoveel mogelijk aan te varieren. Moet je niet denken dat ik nooit periode's heb dat ik niet elke dag rij.. ik heb ook wel eens periode's gehad dat ik WB een week lang elke dag reed, maar dit had een reden en daarvoor trainde ik ook. Als ik concour heb train ik ook anders en pas ik mijn training daarop aan.

Jaa en het is denk ik ook voor jou nodig. Ik heb dat ook namelijk, zie mezelf niet elke dag dressuren. Bah en daar doe ik ringo zeker geen plezier mee. Vind drie dagen achter elkaar al teveel voor hem haha.
Wij hebben geen stapmolen maar ik stap met beide altijd vrij veel in de wijk, op het harde. Ze hebben dan ook bijna nooit *klop klop* beenblessures.. tenzij het door anderen factoren kwam. Maar daar houd ik ze wel levendig mee.