Was een leuke les. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Was een leuke les.

Haha gelijk heb je! Succes met trainen!
.
.
.
.
Goede training is het halve werk.. het paard moet het wel leuk blijven vinden
Kirsten_S schreef:Melanie_B schreef:Word hij elke dag bereden? Misschien is het daarom wel dat hij sloom is.. Elke dag rijden gaat 'n paard ook vervelenGoede training is het halve werk.. het paard moet het wel leuk blijven vinden
Hard werken zal die, werk moet niet leuk zijn!
![]()
Grapje, handige tip

Broccoli schreef:Wat doe jij zoal als afwisseling? Longeren, rijden en? Ik longeer Merania eigenlijk nooit. Ze vindt het echt niet leuk en bijzetten gaat al helemaal niet. Dat vindt ze echt eng, de tut.
Maar voorlopig staat ze even een weekje stil. Mevrouwtje heeft een hoefzweer.
. Broccoli schreef:Wat doe jij zoal als afwisseling? Longeren, rijden en? Ik longeer Merania eigenlijk nooit. Ze vindt het echt niet leuk en bijzetten gaat al helemaal niet. Dat vindt ze echt eng, de tut.
Melanie_B schreef:Broccoli schreef:Wat doe jij zoal als afwisseling? Longeren, rijden en? Ik longeer Merania eigenlijk nooit. Ze vindt het echt niet leuk en bijzetten gaat al helemaal niet. Dat vindt ze echt eng, de tut.
Ik wissel het heel erg af. Zoals de schimmel, die nog erg jong is, reed ik eerst altijd om de dag. Momenteel pakt hij het zo goed op dat ik hem nu wat vaker rijd. Daarnaast komen ze vrijwel elke dag (met mooi weer) in de wei en lopen ze elke dag in de stapmolen. Ene keer worden ze aan de bijzet gelongeerd, dan met een halster, dan een keer in de wei gelongeerd, dan weer een keer springen, dan een keer een bosritje, dan weer een keer hard aan het werk, keer ergens anders rijden.. Ik zorg en probeer er zoveel mogelijk aan te varieren. Moet je niet denken dat ik nooit periode's heb dat ik niet elke dag rij.. ik heb ook wel eens periode's gehad dat ik WB een week lang elke dag reed, maar dit had een reden en daarvoor trainde ik ook. Als ik concour heb train ik ook anders en pas ik mijn training daarop aan.