Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 23:31

winnitou schreef:
dus ook je ton met biks moet in de kast?
en het aantal klaarzetten is natuurlijk afhankelijk van de momenten dat je komt op stal

Nee hoor, de ton hoeft niet in de kast. En ja, inderdaad zet ik het aantal bakjes klaar afhankelijk van het moment dat ik op stal kom. Maar hij krijgt dan 2 bakjes op een dag ;)

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 23:32

winnitou schreef:
was NoNo maar een soort mr ED, dan wist je wat er met hem aan de hand is of was. Maar volgens mij mist hij Sproet

Hahaha...ja dat denk ik ook. Ik heb vernomen dat er per 1 juli een stal (naast Sproet) op de goudkust vrij komt ;)

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 23:33

winnitou schreef:
ik duik mijn bed in, welterusten

Me too...truste :*

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 08:19

LIQUITA schreef:
winnitou schreef:
was NoNo maar een soort mr ED, dan wist je wat er met hem aan de hand is of was. Maar volgens mij mist hij Sproet

Hahaha...ja dat denk ik ook. Ik heb vernomen dat er per 1 juli een stal (naast Sproet) op de goudkust vrij komt ;)

Misschien moet ik daar dan maar op solliciteren :D

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 08:21

winnitou schreef:
Nap staat is weer aan de metacam en oogdruppels 4x dgs. Maanblindheid was opnieuw terug gekomen.

En toch snap ik niet dat Angelo hier niet verder mee gaat dokteren.
Dus naar de oogkliniek in Utrecht.
Nap heeft er ook nog eens heel veel pijn van, en daar zijn ze toch echt wel heel wat kundiger dan een gewone DA

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 08:27

Gatver, de gatver....ik ben helemaal niet lekker, ben aan de diaree. Afgelopen woensdagavond ben ik al vanaf m'n werk ziek naar huis gegaan omdat ik duizelijk en misselijk was. Gisteren leek het alweer over te zijn, maar niet dus. En ik had juist zo'n zin in m'n privéles vanmorgen. Vanmiddag zou ik met San naar de Albert Cuyp Markt gaan, en dat heb ik dus ook maar afgezegd ;( .

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 08:27

winnitou schreef:
zit met kippenvel op mijn armen. Had net mijn nichtje aan de telefoon. Een van haar klasgenootjes van de tandartsass.opleiding wordt vermist in Friesland. Hadden van school een zeilkamp en de zeilboot is vandaag omgeslagen. Ondertussen heeft de politie ivm de harde wind het zoeken gestaakt.
Afschuwelijk, ook bij mij komen de herinneringen weer boven van een medewerkster van mij. Haar zoontje is in Noord-Holland verdronken nadat hij net een paar weken met zijn moeder herenigd was in Nederland (moeder werkte in Nederland en jongen en broertje en zusje woonden bij oma in Suriname). Hebben dat toen van heel dicht bij gemaakt en was er bij toen zij het bericht kreeg dat ze hem hadden gevonden (verdronken)
Ben een beetje van slag.

Bah, dit is vreselijk.

LIQUITA

Re: Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 08:28

Goeiemorgen Manon en José :wave:

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 08:29

LIQUITA schreef:
Nou...ik moet me wel aan een afmeting van 70 cm breed, 70 cm diep en 240 cm hoog houden. Anders wordt het zo een gaos ;) . En.....ik heb m'n trailer dan nog op een kleine afstand staan.

Wat een heerlijke afmeting voor een kast.
En dan die hoogte, kun je ook mooi je dekens ophangen aan de binnenkant van je kast.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 08:30

LIQUITA schreef:
Goeiemorgen Manon en José :wave:

Hey Goedemorgen Petra en Manon

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 08:30

Dadelijk lekker les Liquita ??

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 08:32

Ik ga vanavond weer meerijden in de les van Mntj.
Dan moet Erna ook even goed kijken hoe No nu echt loopt, want ik kan het niet helemaal
goed meer zien. Loopt ie nu goed of niet ????? Misschien kan ik het beter voelen.
Heb er wel weer zin in hoor. Mis het rijden toch ook wel.
Heb ook echt al een week niet meer gereden, vorige week vrijdag voor het laatst priveles gehad,
daarna niet meer gereden |(

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 08:32

xan schreef:

Nee, helaas niet. Zie voor waarom een paar berichtjes hier boven

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 08:37

Ik ga nog wat proberen te slapen......

Doei!

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 08:40

LIQUITA schreef:
xan schreef:

Nee, helaas niet. Zie voor waarom een paar berichtjes hier boven

Oeps sorry, niet gelezen.

Dat is echt heel vervelend voor je.
Jammer voor je leuke dingen van vandaag.

Ik hoop dat je nog even wat kunt slapen en dat je dan wat opgeknapt bent.

Beterschap.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 08:41

Ik zit al weer een uurtje op mijn werk.
En druk dat het is :z :z :z

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:43

xan schreef:
winnitou schreef:
Xan hoe is het met de DA gegaan bij NoNo?

De DA heeft No gechecked op een aantal punten, hart en longen geluisterd, van alles gedaan bij hals
en hoofd (vraag me niet waar zo allemaal heeft lopen duwen en voelen) en niets gevonden dat niet
goed was.
Bloedonderzoek was ook goed.

Dus eigenlijk is ie gewoon gezond. Geen idee waar dan zijn uitstraling van het zich "niet happy" voelen
vandaan komt.

Nu is er alleen nog het punt van zijn rechterbeen, waar hij sinds afgelopen week niet helemaal goed mee
wegkomt. Maar of dat het nu is ?????

Ik moet wel zeggen dat ik hem vandaag al een stukje beter in zijn vel vond zitten.
Hij loopt weer te snuffelen in mijn zakken, en aan de knopen van mijn jas te knabbelen.
Hij ging ff lekker uit zijn dak in de longeercirkel toen hij vol in de wind kwam.
Dus misschien hebben de afgelopen 3 dagen rust hem wel goed gedaan.

Ik wil nu even een tijdje één dag rijden, één dag wat anders (longeren, lang in paddock, wandelen langs de dijk etc)
etc.
Kijken of ie daar wat beter van wordt.
Verder heeft nu ook al een week iedere avond weer een deken op, en ook aan de haren op zijn rug
kun je zien dat dat beter wordt.

Gewoon weer doorgaan dus, en goed in de gaten houden of dingen toch nog veranderen.

Daar had ik het laatst nog met een oudere man over, die al jaren paarden fokt: de deken is vaak het probleem. Doordat mensen die dingen op en af doen, worden paarden ellendig en sommigen gaan er ook juist van hoesten/verkouden worden. Deken af laten is de beste remedie. En lekker elke dag zoveel mogelijk los. Deze man heeft meerdere beroemde springpaarden gefokt en vertelde me dat zijn paarden (ook degene die hij nu nog heeft) het hele jaar gewoon buiten staan. Op winterdag, weer of geen weer, staan ze zelfs zonder deken buiten en ze hebben nog nooit wat gemankeerd en ze zijn heel werkwillig. Je moet alleen even wat meer tijd aan poetsen besteden als je wat met ze wilt doen. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:44

LIQUITA schreef:
Gatver, de gatver....ik ben helemaal niet lekker, ben aan de diaree. Afgelopen woensdagavond ben ik al vanaf m'n werk ziek naar huis gegaan omdat ik duizelijk en misselijk was. Gisteren leek het alweer over te zijn, maar niet dus. En ik had juist zo'n zin in m'n privéles vanmorgen. Vanmiddag zou ik met San naar de Albert Cuyp Markt gaan, en dat heb ik dus ook maar afgezegd ;( .

:(:)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:45

xan schreef:
Ik ga vanavond weer meerijden in de les van Mntj.
Dan moet Erna ook even goed kijken hoe No nu echt loopt, want ik kan het niet helemaal
goed meer zien. Loopt ie nu goed of niet ????? Misschien kan ik het beter voelen.
Heb er wel weer zin in hoor. Mis het rijden toch ook wel.
Heb ook echt al een week niet meer gereden, vorige week vrijdag voor het laatst priveles gehad,
daarna niet meer gereden |(

Dat wordt spierpijn, ha ha! :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:50

Vanmorgen weer met Maisie in de buitenbak gereden (met de kar) en ze liep echt super!!!! *\o/* Ik heb me heel erg geconcentreerd op de aanwijzingen van de les van eergisteren en het werkte!!!! :D En voorwaarts, echt top!!!! ;)
En natuurlijk nog even mijn vriendinnetje lekker gepoetst! De melk hing nog in druppeltjes aan haar uier, gek hoor. Ik heb het nog geproefd, maar het is al wat stroperig en licht zuur, dus niet echt goed meer. Daarna lekker met de hele groep het land op, heerlijk! :D

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:56

Shenavallie schreef:
Daar had ik het laatst nog met een oudere man over, die al jaren paarden fokt: de deken is vaak het probleem. Doordat mensen die dingen op en af doen, worden paarden ellendig en sommigen gaan er ook juist van hoesten/verkouden worden. Deken af laten is de beste remedie. En lekker elke dag zoveel mogelijk los. Deze man heeft meerdere beroemde springpaarden gefokt en vertelde me dat zijn paarden (ook degene die hij nu nog heeft) het hele jaar gewoon buiten staan. Op winterdag, weer of geen weer, staan ze zelfs zonder deken buiten en ze hebben nog nooit wat gemankeerd en ze zijn heel werkwillig. Je moet alleen even wat meer tijd aan poetsen besteden als je wat met ze wilt doen. ;)

Ik heb zijn deken niet steeds op en af gedaan.
De deken is afgegaan omdat het zo warm werd.
Hij heeft in de winter een deken op omdat hij anders zo dik in de haren komt en te veel gaat zweten als hij aan het werk moet.
En ik hem dan niet meer droog kan krijgen.
Dus niet omdat ik te beroerd ben om te poetsen ! Poetsen doe ik namelijk graag.

En waarschijnlijk is hij weer dik in de haren gekomen omdat de nachten ineens weer kouder werden
en bij ons op stal de deuren steeds openstaan en het dus koud wordt en de paarden dus weer een dikkere
vacht moeten aanmaken.

En ja ik wil ook graag dat mijn paard meer buitenkomt. Maar dat kan nu eenmaal niet bij ons.
Dus die discussie ga ik niet aan.

Eigenlijk vind ik jouw reactie op mijn stukje iets waar ik totaal niets mee kan.
Geen toegevoegde waarde dus.

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:03

lekker aan het werk xan.
tijd over dat je op bokt zit. hahaa
vanmorgen lekker gereden.
ga nu ff eten. ga een broodje maken met zalm enzo. ga ff denken hoe het ga doen.

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:04

shen.
moet de bodem wel zo zijn dat de paarden het gehele jaar buiten zijn.
andere kant van het land dus.
en dat was vroeger. haha toen waren de keien ook groter. en vergeet niet de kuilen.
vroeger was niet alles beter.
en nu worden de paarden veel meer in het bloed gefokt.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:07

mntj schreef:
lekker aan het werk xan.
tijd over dat je op bokt zit. hahaa
vanmorgen lekker gereden.
ga nu ff eten. ga een broodje maken met zalm enzo. ga ff denken hoe het ga doen.

Het is inderdaad erg rustig op de vrijdagochtend hier.

haha prompt gaat de telefoon

Nog een uurtje en ik mag gaan :D

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:14

geworden. geroorsterd broodje in gesmeerd met een teentje knofllook.
zalm snippers gemaakt met mayo en sla.
best lekke. knoflook is wat sterk. dus de rest van de dag dorst. haha