winnitou schreef:Nap staat is weer aan de metacam en oogdruppels 4x dgs. Maanblindheid was opnieuw terug gekomen.
Wat een narigheid met al die paardjes....
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
winnitou schreef:Liquita ik wens je veel plezier met First op je nieuwe stal...Zal wel vreemd zijn. Hoelang stond je bij Veldt ??????
Nog even dan komen we allemaal alleen nog koffie drinken bij Veldt....
en dat je paard swinters ook gewoon minimaal 6 uur los kan staan 
Hackie schreef:winnitou schreef:Liquita ik wens je veel plezier met First op je nieuwe stal...Zal wel vreemd zijn. Hoelang stond je bij Veldt ??????
Nog even dan komen we allemaal alleen nog koffie drinken bij Veldt....
zou het toch wel een keer tijd worden dat ze bij Veldt gaan nadenken en wat aan de bodems gaan doen, (veel meer) paddocks en rijbakken en longeersingels.en dat je paard swinters ook gewoon minimaal 6 uur los kan staan
Hey Shena, heel veel sterkte nog ...![]()
Leuk dat het zo goed gaat met Maisie![]()
LIQUITA schreef:Ja Win, we kennen elkaar alweer zo lang. De tijd vliegt.....![]()
Vervelend dat de maanblindheid weer terug is gekomen. Succes met druppelen, ik duim dat het weer snel over is.
winnitou schreef:zit met kippenvel op mijn armen. Had net mijn nichtje aan de telefoon. Een van haar klasgenootjes van de tandartsass.opleiding wordt vermist in Friesland. Hadden van school een zeilkamp en de zeilboot is vandaag omgeslagen. Ondertussen heeft de politie ivm de harde wind het zoeken gestaakt.
Afschuwelijk, ook bij mij komen de herinneringen weer boven van een medewerkster van mij. Haar zoontje is in Noord-Holland verdronken nadat hij net een paar weken met zijn moeder herenigd was in Nederland (moeder werkte in Nederland en jongen en broertje en zusje woonden bij oma in Suriname). Hebben dat toen van heel dicht bij gemaakt en was er bij toen zij het bericht kreeg dat ze hem hadden gevonden (verdronken)
Ben een beetje van slag.
winnitou schreef:zit met kippenvel op mijn armen. Had net mijn nichtje aan de telefoon. Een van haar klasgenootjes van de tandartsass.opleiding wordt vermist in Friesland. Hadden van school een zeilkamp en de zeilboot is vandaag omgeslagen. Ondertussen heeft de politie ivm de harde wind het zoeken gestaakt.
Afschuwelijk, ook bij mij komen de herinneringen weer boven van een medewerkster van mij. Haar zoontje is in Noord-Holland verdronken nadat hij net een paar weken met zijn moeder herenigd was in Nederland (moeder werkte in Nederland en jongen en broertje en zusje woonden bij oma in Suriname). Hebben dat toen van heel dicht bij gemaakt en was er bij toen zij het bericht kreeg dat ze hem hadden gevonden (verdronken)
Ben een beetje van slag.
. LIQUITA schreef:Kreeg vandaag een mailtje van de eigenaresse van de stal waar ik naar toe ga. Met de vraag of ik een kast van hun wil gebruiken, of dat ik zelf een kast mee ga nemen. De kast die hun hebben is niet zo heel groot en de kast die ik zelf mee mag nemen mag veel groter zijn. Nou...daar hoefde ik niet lang over na te denken. Erik gaat een mooie grote kast voor me maken.
LIQUITA schreef:winnitou schreef:zit met kippenvel op mijn armen. Had net mijn nichtje aan de telefoon. Een van haar klasgenootjes van de tandartsass.opleiding wordt vermist in Friesland. Hadden van school een zeilkamp en de zeilboot is vandaag omgeslagen. Ondertussen heeft de politie ivm de harde wind het zoeken gestaakt.
Ben een beetje van slag.
Je jaggie, wat erg zeg. Kan me voorstellen dat je een beetje van slag bent
winnitou schreef:LIQUITA schreef:Kreeg vandaag een mailtje van de eigenaresse van de stal waar ik naar toe ga. Met de vraag of ik een kast van hun wil gebruiken, of dat ik zelf een kast mee ga nemen. De kast die hun hebben is niet zo heel groot en de kast die ik zelf mee mag nemen mag veel groter zijn. Nou...daar hoefde ik niet lang over na te denken. Erik gaat een mooie grote kast voor me maken.
En dan zo groot dat je ook echt alles er in kwijt kunt....
Das ook een voordeel van die stalling daar .... grote kast (naar behoefte)......
. En.....ik heb m'n trailer dan nog op een kleine afstand staan. LIQUITA schreef:winnitou schreef:En dan zo groot dat je ook echt alles er in kwijt kunt....
Das ook een voordeel van die stalling daar .... grote kast (naar behoefte)......
Nou...ik moet me wel aan een afmeting van 70 cm breed, 70 cm diep en 240 cm hoog houden. Anders wordt het zo een gaos. En.....ik heb m'n trailer dan nog op een kleine afstand staan.
winnitou schreef:ach maar in een kast van 70x70x240 past aardig wat (in iedergeval een trappetje/opstap voor de bovenste plank.
En hoe zit het met biks?

winnitou schreef:Xan hoe is het met de DA gegaan bij NoNo?

LIQUITA schreef:winnitou schreef:ach maar in een kast van 70x70x240 past aardig wat (in iedergeval een trappetje/opstap voor de bovenste plank.
En hoe zit het met biks?
Biks is het enige wat ik zelf moet kopen. Ik moet elke dag 2 bakjes klaar zetten met de hoeveelheid biks erin wat hij moet krijgen, en hun geven dat dan. Hooi krijgt hij 4 x per dag.
xan schreef:winnitou schreef:Xan hoe is het met de DA gegaan bij NoNo?
De DA heeft No gechecked op een aantal punten, hart en longen geluisterd, van alles gedaan bij hals
en hoofd (vraag me niet waar zo allemaal heeft lopen duwen en voelen) en niets gevonden dat niet
goed was.
Bloedonderzoek was ook goed.
Dus eigenlijk is ie gewoon gezond. Geen idee waar dan zijn uitstraling van het zich "niet happy" voelen
vandaan komt.
Nu is er alleen nog het punt van zijn rechterbeen, waar hij sinds afgelopen week niet helemaal goed mee
wegkomt. Maar of dat het nu is ?????
Ik moet wel zeggen dat ik hem vandaag al een stukje beter in zijn vel vond zitten.
Hij loopt weer te snuffelen in mijn zakken, en aan de knopen van mijn jas te knabbelen.
Hij ging ff lekker uit zijn dak in de longeercirkel toen hij vol in de wind kwam.
Dus misschien hebben de afgelopen 3 dagen rust hem wel goed gedaan.
Ik wil nu even een tijdje één dag rijden, één dag wat anders (longeren, lang in paddock, wandelen langs de dijk etc)
etc.
Kijken of ie daar wat beter van wordt.
Verder heeft nu ook al een week iedere avond weer een deken op, en ook aan de haren op zijn rug
kun je zien dat dat beter wordt.
Gewoon weer doorgaan dus, en goed in de gaten houden of dingen toch nog veranderen.
xan schreef:winnitou schreef:zou het toch wel een keer tijd worden dat ze bij Veldt gaan nadenken en wat aan de bodems gaan doen, (veel meer) paddocks en rijbakken en longeersingels.
De bodems van de bakken zijn vandaag allemaal gevlakt en zien er prachtig uit
. Maar fijn hoor, kan ik morgen teminste lekker rijden, ik heb privéles