Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:31

Amethyst_ schreef:
Nou Jo, die "maar" F10 proef is een niveau hoger dan ik nu net mag starten ;) Mooie oefening idd...

Nouja vooruit, als je dan kijkt naar het feit dat de teller op F15+3 staat, dan valt F10 nog wel mee voor ons. Ben benieuwd hoe hij het doet vanavond.

Amethyst_

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:38

Jo :Y) Je zet net een reactie op Andrea haar foto, maar als je goed kijkt op de vorige pagina staat daar al dat ze m niet voor 3 dagen gaat leasen :Y) Dat heet alleen voor die fnrs jury cursus is ;)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:39

Waarom heeft de Haerst trouwens besloten dat je 4 winstpunten voor elk niveau nodig hebt? Voorschrift van de FNRS is toch 1-2-3 afhankelijk van niveau?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:49

Niet om mensen voor de schenen te schoppen, maar ik denk dat het ook wel eens handig is om duidelijk de reglementen op papier te zetten... Ik hoor regelmatig het woord reglement vallen als het om wedstrijden gaat, maar wat zijn die dan? Want dat lijkt niemand te weten... Afgelopen wedstrijd mocht een vrouw uit mijn categorie van paard wisselen omdat haar eerste paard te kijkerig was, maar iemand waarvan de pony kreupel was mocht niet op een andere... Een beetje 2 maten meten is dat.. Denk dat het voor iedereen duidelijker is als het gewoon zwart wit op papier staat, dan hoef je bij vragen alleen met t papier te zwaaien van; jongens, hier staat aaaaaalles in. Just sayin'

edit; even een toevoeging.. Zelfde als het om clubkampioenen gaat.. Hoe gaat die telling? Hoe veel wedstrijden moet je mee hebben gedaan om uberhaupt in aanmerking te komen? Dat soort dingen. Dat scheelt denk ik een hoop vragen die keer op keer gesteld worden, en dus uiteindelijk een hoop tijd en energie vanuit het bestuur :)
Laatst bijgewerkt door Amethyst_ op 04-11-11 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:50

Ja, daar ben ik het wel mee eens, dat zou wel fijn zijn :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:25

Zullen we dat soort dingen gewoon even gezellig "achter de schermen" bespreken? Als je daar vragen over hebt, kan je beter even pb'en oid. Maar in ieder geval, we're working on it.
Voor nu anyway: het verschil zat 'm toen in het feit dat het in het ene geval om een manegepaard ging en in het andere geval om een eigen pony. Maar achteraf is dat ook opgelost, so what's the problem?
Het is niet allemaal zo simpel te organiseren als het lijkt;)

@ Eline, wat bedoel je trouwens met 1-2-3 afhankelijk van het niveau?
De FNRS zegt nu dat je het zelf mag bepalen als manege, variërend van 2 t/m 5 punten. Voor de F1 en F2 hebben we 2 punten besloten en de rest 4. Bij 2 of 3 punten gaat de promovering te snel en bij 5 punten duurt het alweer langer. 4 punten leek ons een mooie middenweg. Je moet af en toe gewoon een keuze maken:)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:27

Waarom zou dat achter de schermen moeten? Lijkt me toch fijn als er voor iedereen duidelijkheid over wordt gegeven? Het is toch geen geheim?

Nou volgens mij is minimum voor F1 enzo 1 punt, voor dingen als F6 2 punten en bij de laatste proeven 3? Maar kan ik mis hebben. Ik vroeg me gewoon af waarom ze per se voor 4 hadden gekozen :) of daar een redenering achter zat.
Thanks voor de uitleg.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:33

Dat achter de schermen snap ik ook niet helemaal.. Het is toch juist fijn als het voor iedereen duidelijk is..? Het gevoel wat ik (en met mij meer ruiters) soms krijgen is dat het 'reglement' naar believen wordt aangepast.. De ene keer wordt dit gezegd, de andere keer weer iets heel anders... Het is geen aanval, hoewel je wel gigantisch in de verdediging schiet... En er is geen probleem, ik noemde het als voorbeeld. Ik weet alleen dat er toen tegen Linda H nogal heftig gereageerd was dat dat niet volgens het reglement was, terwijl zij zoiets had van; ja maar, wat zijn de regels dan?

Lang verhaal kort is het gewoon heel erg onduidelijk, en daar moet gewoon verandering in komen, punt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 18:49

In dat geval nodig ik jullie van harte uit op een bestuursvergadering om ons te helpen;) We zijn er hard mee bezig maar alle bestuursleden hebben gewoon een baan dus kunnen niet iedere dag bezig met de organisatie (al zouden we wel willen).

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:10

Je ziet het veel te veel als een aanval, als je nou eerst es niet zo giga in de verdediging zou schieten...
Ik zeg toch niet dat jullie elke dag er mee bezig moeten zijn, of niets goed doen? Ik geef alleen aan wat met mij heel veel mensen denken, dat er gewoon duidelijkheid moet komen qua regels. Één lijn, die voor iedereen duidelijk is. Zwart op wit, zodat niemand er nog tegenin kan gaan. Dat scheelt jullie uiteindelijk ook heel veel gedoe, dan hoef je het niet elke keer weer mondeling toe te lichten ;) Sorry hoor, maar ik krijg heel erg het idee alsof wij niet mogen zeggen dat wij verbetering wensen... Dan wordt er meteen maar geroepen dat we het zelf maar moeten doen? :?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 00:06

Wij hebben hier ook op F1 en F2 promotie met 2 promotiepunten en vanaf F3 en hoger ook pas bij 4 promotiepunten. Wij hebben dus ook die middenweg als waarvoor de Haerst heeft gekozen, is inderdaad wel de meest voor de hand liggende weg.

Verder ... ben ik niet van mening dat Jolien in de verdediging schiet, maar dat anderen hier met een best wel onaardige toon hier berichten posten. Vind Jolien toch best heel vriendelijk reageren. En zoals ze zelf al aangeeft: iedereen heeft een baan naast de rijvereniging, dus niet alles kan vlot vlot geregeld worden.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 00:09

Hm, ik vind niet dat ik onaardig geweest ben. Ik zei alleen maar dat ik dacht dat zoiets niet achter de schermen hoefde :+ bedankte haar zelfs nog voor haar uitleg.

Okee, thanks voor de uitleg over de promotiepunten ook, jij :)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 00:10

Ow, sorrie, doelde ook meer op een andere post, niet op jou. :) Was daarin niet helemaal duidelijk.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 00:11

Aah okee :+ geeft niet. Denk ik al, doe ik mijn best om het netjes te verwoorden :P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 00:14

Huh. Bokt geeft een popup. "Er zijn geen nieuwe privéberichten."

Ja wáárom geef je dan een melding? _O-

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 00:17

Toegegeven, ik reageerde misschien wat te pittig ;) Laat ik het zo zeggen, ik krijg soms het idee dat het bestuur in het algemeen gezien, niet altijd even open staat voor suggesties of kritiek.. Terwijl het uiteindelijk gewoon goed bedoeld is, alleen soms in een verkeerd jasje ;) Als er nou gewerkt wordt aan zoiets als een reglement wat nu gehanteerd wordt op papier te zetten, dan is het toch klaar? :) Het zal misschien lastiger zijn dan het op een buitenstaander overkomt, maar de FNRS proeven worden nou toch al een flinke tijd gereden.... :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:08

Mooi poedersuiker, ik heb wss de ziekte van pfeiffer :\ moet nog bloedprikken, maar alles wijst er op ;(

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:27

Oei da's niet zo mooi Lotje, hoe kom je daar zo op?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:39

Nou ik ben al een goede 2,5 week telkens heeeel moe, en veel hoofdpijn enzo.. En afgelopen donderdag 'escaleerde' dat een beetje, toen kon ik gewoon echt mn bed niet uit, telkens flauwvallen en trillen en heel erg zweten enzo.... En sindsdien kan ik heel erg weinig hebben, telkens hoofdpijn, stijve nek, maar een paar uur uit bed kunnen...
Dus vanochtend naar de dokter geweest.. Daarvoor had ik nog eventjes met Rowie en Kevin gesproken, die hebben het allebei gehad... En eigenlijk alles wees er al op, want sinds vanochtend heb ik ook dikke klieren... En de dokter noemde wat mogelijke 'aandoeningen', maar daarvan vond hij eigenlijk alleen pfeiffer heel aannemelijk.. Dus nu moet ik bloedprikken, en dan nog weer naar de huisarts voor uitslag en evt behandelplan, wat ik wel en niet mag doen enzo... Dikke kans dat ik paardrijden weer dag dag moet zeggen voor een tijdje :(

En het mooie is, er is een kansje dat ik het van Kevin heb gekregen :') Hij had het toen niet actief, maar het kan zijn dat ik het wel van hem heb gekregen, en nu mn weerstand minder wordt dat het naar boven komt :P

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 22:06

Oef, beterschap Annelotte!!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 15:09

Sterkte meis ;( Ik hoop dat je het in elk geval dan niet zo lang hebt want het kan echt een slepende ziekte zijn, heel naar. Hou ons op de hoogte van de uitslag.

Weet je trouwens al of je de wedstrijd uiteindelijk wel of niet gaat rijden? Of laat je dat nog even afhangen van hoe je je voelt? :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:15

Zoals ik me nu voel ben ik eigenwijs en ga ik gewoon.. Heb gevraagd of ruilen naar Fjordie kon, daar hoef minder hard op te werken.. Dat wacht ik even af. Op Paris red ik simpelweg niet :) En kan Fjordie niet, dan wellicht Target?

Voel me wel oké, slaap erg veel... Hoop snel duidelijkheid te hebben :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:31

Jeej, volgende week met Fjordie mn proefje proberen. Ik ben benieuwd! In de les ging het laatste stukje onwijs goed, dus heb er wel vertrouwen in :)

Ben wel een beetje zenuwachtig voor woensdag, dan krijg ik uitslag van t bloedonderzoek...
Vandaag een stukje aan het wandelen geweest met mama, maar toen ik thuis kwam, moest ik wel meteen op bed, en heb ik eerst een uur geslapen... Dus dat er iets niet goed is, moge duidelijk wezen :P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:49

Fijn dat je op Fjordie mag :) En dat het zo goed met Fjordie gaat ook dat je dat aandurft! ^^

Ik ben stiekem ook zenuwachtig met jou voor woensdag. Had de dag helemaal in mijn hoofd geprent :)
Ik hoop dat het geen pfeiffer blijkt te zijn, maar sowieso is zekerheid hebben wel fijn, wat het ook is.

Nee, dat klinkt zeker niet goed, maar wel fijn dat je nog in staat bent om kleine dingetjes te doen, zelfs als je daarna erg moe bent.

Sterkte! Y;(

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 23:05

Ja het irritante is.. Dat als ik de hele dag rust hou, ik barst van de energie, en me hartstikke fit voel.. Maar zodra ik uit bed ga en dingen ga doen, word ik moe en ziek.. Maar je MOET er wel af en toe uit, anders verslap je al helemáál..

Paris zou ik met een proef gewoonweg niet redden, daar moet je veel en veel te veel aan rijden. Fjordie moet je natuurlijk ook wel rijden, maar die is wat lichter in alle hulpen, daar moet ik meer zitten en iets minder hard werken :)