Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Verrichting Ermelo 2000 (07-09 t/m 15-11)
Eerlijke, betrouwbare hengst. Hij heeft ruim voldoende bereidheid om te werken en laat zich voldoende bewerken.
De stap heeft voldoende ruimte en is zuiver. De drafruimte is ruim voldoende. Hij beschikt over voldoende afdruk en souplesse. De galop heeft een goede ruimte en voldoende afdruk. Hij zou zich beter moeten laten sluiten. In alle gangen zou het achterbeen meer gebogen moeten worden. De aanleg als dressuurpaard is matig tot voldoende en hij geeft zijn ruiter een voldoende gevoel.
Als springpaard ruim voldoende afdruk. Hij springt snel van de grond, maar zou meer moeten terugspringen. Hij beschikt over een goede voorbeentechniek en maakt de sprong achter ruim voldoende af. Hij zou meer moeten basculeren. Hij heeft het hoogste punt achter de sprong. De hengst lijkt voorzichtig en toont over veel vermogen te beschikken. Als springpaard ruim voldoende tot veel aanleg en hij geeft zijn ruiter een goed gevoel.
Op stal en in de omgang gedraagt Mill Reef-VDL zich normaal.
Geen veterinaire bijzonderheden.
LaFunkyJazz schreef:apart, in de adertenie stond mill reef x lucky boy.
Mill reef is best bekend hoor voert veel bloed, en Glendale heeft Nimmerdor, Farn, MarcoPolo.
Toch best ok
Mick_G schreef:LaFunkyJazz schreef:apart, in de adertenie stond mill reef x lucky boy.
Mill reef is best bekend hoor voert veel bloed, en Glendale heeft Nimmerdor, Farn, MarcoPolo.
Toch best ok
Voor springen inderdaad wel. Maar idd nimmerdor en farn geven ook dressuurpaarden. Van marco polo weet ik niet, die ken ik niet zo goed.
Ik heb in de advertentie staan: Millreef x glendale x lucky boy.
Mill reef ken ik zelf niet, maar ik vind het een mooie hengst. Mooi hoog op de benen, dat heeft Zancho ook.
Mick_G schreef:Ik geloof trouwens dat het lucky boy XX was, want hij heeft 25% XX bloed, dat zal niet alleen van Mity Wind XX komen.
LaFunkyJazz schreef:Mick_G schreef:Ik geloof trouwens dat het lucky boy XX was, want hij heeft 25% XX bloed, dat zal niet alleen van Mity Wind XX komen.
jawel hoor.
Mama = 50% Die dus in 2en verdeeld is door de moeder en vaderlijn, en dus allebei 25%
papa= 50% ook in 2en, dus allebei 25%
En de vaderlijn van de vader is volbloed, derest niet