Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:19

Vanavond de uitleg gekregen over waarom het veulen van Sytje het niet gered heeft. Het is allemaal razendsnel gegaan: het veulen is er in no-time uitgekomen, inclusief de nageboorte (alles tegelijk). Waarschijnlijk is het staand gebeurd, want Sytje had geen ligplekken. Er werd elk uur gekeken, maar het is dus zeer snel eruit gekomen. Het vlies was zeer taai, waardoor het veulen het niet zelf kon stuk maken. Met veel moeite heeft de vrouw van Oege nog geprobeerd om het vlies stuk te krijgen, maar het veulen was toen al overleden... Eén troost: gelukkig gaat het met Sytje naar omstandigheden goed.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:25

Oh ja, het veulen van Dieuwke heeft uiteindelijk een andere naam gekregen: in plaats van Jerke heet het nu Jeske (naar een of andere Friesche wielrenner). Jerke schijnt namelijk "eend" in het Fries te betekenen en dat vond de vrouw van Oege toch een beetje een stom idee. Het scheelt maar 1 letter...

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 21:40

Hallo allemaal,

Bedankt voor de lieve berichtjes. Ik blijf hier zeker komen hoor. Moet toch van alles op hoogte blijven ;) .

Ik moet zeggen dat mijn beslissing al goed voelde, maar na een paar dagen nog beter is gaan voelen. Al heb ik er wel de afgelopen nachten slecht van geslapen := .

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 21:44

Shenavallie schreef:
Vanavond de uitleg gekregen over waarom het veulen van Sytje het niet gered heeft. Het is allemaal razendsnel gegaan: het veulen is er in no-time uitgekomen, inclusief de nageboorte (alles tegelijk). Waarschijnlijk is het staand gebeurd, want Sytje had geen ligplekken. Er werd elk uur gekeken, maar het is dus zeer snel eruit gekomen. Het vlies was zeer taai, waardoor het veulen het niet zelf kon stuk maken. Met veel moeite heeft de vrouw van Oege nog geprobeerd om het vlies stuk te krijgen, maar het veulen was toen al overleden... Eén troost: gelukkig gaat het met Sytje naar omstandigheden goed.

Tjee wat erg Shena |( . Ik wens jullie heel veel sterkte :*

Nicole1995

Re: Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:56

@ Shen,wat erg en zo zonde een op zich gezond veulen zo te verliezen.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:57

winnitou schreef:
Nicole1995 schreef:
Zo he he ik kan ff op de pc,eerst wezen shoppen met lars o.a ook voor kleren en heel erg nodig waren nieuwe schoenen.Helaas pindakaas niks luks meer waren waarschijnlijk net te laat volop kortingen natuurlijk heel leuk behalve als je geen leuke schoenen meer kunt vinden.Nu hebben we helaas geen schoenen.Ben niet zo van schoenen via internet maar ga het toch maar eens proberen een keetje eens kijken bij dat Zalando of hoe heette dat ook alweer die site.Slaapkamer ook weer in bezig geweest.Vouwgordijnen met husby op gehangen en 2 witte planken die ik ga inrichten met spulletjes van me werk,wat ik nog had en andere dingen.Oud stoeltje en 2 lampenvoetjes White washed geschilderd staan te drogen nog.Helemaal happy met me slaapkamer.Nog 2 mooie grote rechthoekige smalle manden of potten met grijsachtige planten erin die moet ik nog ff shoppen.En dat kussen dat is echt super vanacht zo lekker geslapen voor mij inderdaad geen ander meer.Ga weer wat doen tot laters...

Je kunt ze altijd terugsturen als het niet past!

Heb schoenen besteld voor hem,zelf heeft ie natuurlijk gekozen nu hopen dat ze passen binnen 2a3dagen levertijd geen verzend of retourkosten.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:50

@Shen, wat een verdrietige gebeurtenis. Sterkte.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:52

Morgen komt de DA voor No.
Bloed afnemen en kijken naar zijn algehele gestel.

En net vanavond had ik het idee dat het wat beter ging. (Zul je altijd zien)
Maar bij het longeren reed Renee met zijn auto over het gravel bij de trailers,
normaal gaat No dan aan de ren, nu dus niet. Toch ook wel iets om over na te
denken.
Daarna lekker staan grazen, volgens mij vindt ie dat wel erg lekker.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:53

Winn: lekkere dagen gehad zo te lezen.
Je had het weer ook wel me.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 00:30

Nicole1995 schreef:
@Winn,zou het zoute water je voet soms goed doen?Is voor paardenbenen ook goed.

Het water is nog erg koud dus dat lijkt me niet dat het goed is voor mijn gewrichten, maar denk wel dat stromend water goed is voor de bloedsomloop (werkt als een massage). en het zout is goed voor wonden en exceem, maar dat heb ik niet aan mijn voeten

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 00:34

xan schreef:
Morgen komt de DA voor No.
Bloed afnemen en kijken naar zijn algehele gestel.

En net vanavond had ik het idee dat het wat beter ging. (Zul je altijd zien)
Maar bij het longeren reed Renee met zijn auto over het gravel bij de trailers,
normaal gaat No dan aan de ren, nu dus niet. Toch ook wel iets om over na te
denken.
Daarna lekker staan grazen, volgens mij vindt ie dat wel erg lekker.

sterkte dan maar, bliven toch zorgenkindjes die paarden vooral omdat ze niet zelf kunnen vertellen hoe ze zich voelen

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 00:34

xan schreef:
Winn: lekkere dagen gehad zo te lezen.
Je had het weer ook wel me.

ja was heerlijk, heb genoten! en Rowan ook!

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 06:58

@Xan,Goed dat je ff bloed laat afnemen.Is niet leuk als je paard zich niet lekker voelt.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 08:38

Nicole1995 schreef:
@Xan,Goed dat je ff bloed laat afnemen.Is niet leuk als je paard zich niet lekker voelt.

Het is net zoals Winn al zegt, konden ze (zo af en toe) maar praten, dan was het duidelijker.
Afwachten maar.
Gister vond ik dat No er wel pattent uitzag. Maar toch zeker niet de oude hoor.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 08:38

Goedemorgen Ate :wave:

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 08:59

Dank jullie wel voor jullie medeleven! Dat waardeer ik echt!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 09:09

Ondanks het minder fijne nieuws, zijn we gisteravond toch naar menles gegaan en dat is een hele fijne geweest. Omdat Maisie niet zo voorwaarts is, ben ik al een tijdje bezig met veel overgangen en figuren rijden. Helaas mocht dat niet baten en bleef ze zo sloom. Ik ben gisteravond naar de instructeur toe gereden en heb hem gevraagd of hij misschien een stukje met haar wilde rijden om te kijken hoe ze zou moeten/kunnen lopen. Dolblij was ik toen hij daarmee instemde en plaats nam op de bok. Mijn mond viel open van verbazing toen ik zag hoe Maisie kan lopen, zó gaaf! Heel voorwaarts en prachtig "aan de teugel". Het "geheim" zat hem in de zweep: ik ben te aardig voor haar en gebruik de zweep meer om haar te aaien dan haar werkelijk een opdracht/correctie te geven. Beter een keer een goede mep met reactie, dan 20x een slap tikje zonder. Het lag dus, zoals ik wel vaker aangaf bij de instructie ("Wat doe ik verkeerd?" of "Iets doe ik vast niet goed"), aan mij. Na deze les liep ze zoveel prettiger, dat ik daar morgen op stal heel graag mee verder wil oefenen. :D
Ook zijn we na de les nog over het grasveld wezen rijden en ook daar was ze super braaf! ;)

smuidra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 09:19

Wat jammer van dat veulen....dat het dan op het laatste moment mis gaat.....

Het is elke keer weer leuk om te lezen hoe je met Maisie bezig blijft...Het zit hem soms in kleine dingen...

smuidra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 09:24

LIQUITA schreef:
Lieve Veldt Schatjes!!!

Omdat ik niet iedereen persoonlijk zal spreken, en omdat dat het nu waarschijnlijk wel al als een lopend vuurtje door de manege gaat wil ik hier even mededelen dat ik per 1 juli a.s. geen Veldt Schatje mee ben.

Want....First gaat de manege verlaten. Hij gaat naar een pensionstal (met 35 paarden) in de Zuidoostbeemster (Sanne weet wel waar ;) ). Hij kan daar lekker elke dag op een privé-landje staan (het hele jaar door, als ik dat zou willen). Met binnenbak 20x40 (met Agterberg bodem) en een buitenbak 20x60 (met zorgdrager bodem en polyvlokken) en een Longeerkraal. Paaren worden elke dag buiten gezet, krijgen 4 x per dag hooi, 2 x per dag biks (dat is het enige waar ik zelf voor moet zorgen, maar het wordt wel gegeven) en er wordt elke dag uitgemest (behalve op zondag).

Het geeft wel een heel dubbel gevoel, maar wel een heel goed gevoel. Ik loop al een tijdje met de gedachten rond, maar de gezelligheid bij Veldt hield me erg tegen. Ik baal er gewoon van dat het nu al bijna 2 maanden mooi weer is, en dat First pas eind juni of zelfs begin juli het land op kan. EN.....voor de gezelligheid kan ik gewoon nog op visite blijven komen. Ik ben dan ook zeker van plan om dit te gaan doen!!! DUS!!! jullie zijn niet van mij af :P .

En ook hier zijn jullie niet van mij af hoor, al ben ik de laatste tijd hier niet te bekennen. Maar dat heeft ook met het mooie weer te maken. Komt goed hoor...SCHATJES!!!! :*

Liquita ik wens je veel plezier met First op je nieuwe stal...Zal wel vreemd zijn. Hoelang stond je bij Veldt ??????
Nog even dan komen we allemaal alleen nog koffie drinken bij Veldt....

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 12:50

Ook gezellig toch Smui, moeten we wel afspreken zodat we allemaal tegelijk op de koffie gaan :9k .

Ik kom vanaf 1998 bij Veldt, en in 2000 kocht ik mijn eerste paardje Neelie.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:26

smuidra schreef:
LIQUITA schreef:
Lieve Veldt Schatjes!!!

Omdat ik niet iedereen persoonlijk zal spreken, en omdat dat het nu waarschijnlijk wel al als een lopend vuurtje door de manege gaat wil ik hier even mededelen dat ik per 1 juli a.s. geen Veldt Schatje mee ben.

Want....First gaat de manege verlaten. Hij gaat naar een pensionstal (met 35 paarden) in de Zuidoostbeemster (Sanne weet wel waar ;) ). Hij kan daar lekker elke dag op een privé-landje staan (het hele jaar door, als ik dat zou willen). Met binnenbak 20x40 (met Agterberg bodem) en een buitenbak 20x60 (met zorgdrager bodem en polyvlokken) en een Longeerkraal. Paaren worden elke dag buiten gezet, krijgen 4 x per dag hooi, 2 x per dag biks (dat is het enige waar ik zelf voor moet zorgen, maar het wordt wel gegeven) en er wordt elke dag uitgemest (behalve op zondag).

Het geeft wel een heel dubbel gevoel, maar wel een heel goed gevoel. Ik loop al een tijdje met de gedachten rond, maar de gezelligheid bij Veldt hield me erg tegen. Ik baal er gewoon van dat het nu al bijna 2 maanden mooi weer is, en dat First pas eind juni of zelfs begin juli het land op kan. EN.....voor de gezelligheid kan ik gewoon nog op visite blijven komen. Ik ben dan ook zeker van plan om dit te gaan doen!!! DUS!!! jullie zijn niet van mij af :P .

En ook hier zijn jullie niet van mij af hoor, al ben ik de laatste tijd hier niet te bekennen. Maar dat heeft ook met het mooie weer te maken. Komt goed hoor...SCHATJES!!!! :*

Liquita ik wens je veel plezier met First op je nieuwe stal...Zal wel vreemd zijn. Hoelang stond je bij Veldt ??????
Nog even dan komen we allemaal alleen nog koffie drinken bij Veldt....

zou het toch wel een keer tijd worden dat ze bij Veldt gaan nadenken en wat aan de bodems gaan doen, (veel meer) paddocks en rijbakken en longeersingels.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:26

LIQUITA schreef:
Ook gezellig toch Smui, moeten we wel afspreken zodat we allemaal tegelijk op de koffie gaan :9k .

Ik kom vanaf 1998 bij Veldt, en in 2000 kocht ik mijn eerste paardje Neelie.

kennen we elkaar al weer zolang!

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:27

Ate wanneer kunnen we wat afspreken over het lenen van de scootmobiel van je moeder!

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:28

Xan hoe is het met de DA gegaan bij NoNo?

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:29

Nap staat is weer aan de metacam en oogdruppels 4x dgs. Maanblindheid was opnieuw terug gekomen.