Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Shenavallie schreef:Vanavond de uitleg gekregen over waarom het veulen van Sytje het niet gered heeft. Het is allemaal razendsnel gegaan: het veulen is er in no-time uitgekomen, inclusief de nageboorte (alles tegelijk). Waarschijnlijk is het staand gebeurd, want Sytje had geen ligplekken. Er werd elk uur gekeken, maar het is dus zeer snel eruit gekomen. Het vlies was zeer taai, waardoor het veulen het niet zelf kon stuk maken. Met veel moeite heeft de vrouw van Oege nog geprobeerd om het vlies stuk te krijgen, maar het veulen was toen al overleden... Eén troost: gelukkig gaat het met Sytje naar omstandigheden goed.
. Ik wens jullie heel veel sterkte
winnitou schreef:Nicole1995 schreef:Zo he he ik kan ff op de pc,eerst wezen shoppen met lars o.a ook voor kleren en heel erg nodig waren nieuwe schoenen.Helaas pindakaas niks luks meer waren waarschijnlijk net te laat volop kortingen natuurlijk heel leuk behalve als je geen leuke schoenen meer kunt vinden.Nu hebben we helaas geen schoenen.Ben niet zo van schoenen via internet maar ga het toch maar eens proberen een keetje eens kijken bij dat Zalando of hoe heette dat ook alweer die site.Slaapkamer ook weer in bezig geweest.Vouwgordijnen met husby op gehangen en 2 witte planken die ik ga inrichten met spulletjes van me werk,wat ik nog had en andere dingen.Oud stoeltje en 2 lampenvoetjes White washed geschilderd staan te drogen nog.Helemaal happy met me slaapkamer.Nog 2 mooie grote rechthoekige smalle manden of potten met grijsachtige planten erin die moet ik nog ff shoppen.En dat kussen dat is echt super vanacht zo lekker geslapen voor mij inderdaad geen ander meer.Ga weer wat doen tot laters...
Je kunt ze altijd terugsturen als het niet past!

Nicole1995 schreef:@Winn,zou het zoute water je voet soms goed doen?Is voor paardenbenen ook goed.
xan schreef:Morgen komt de DA voor No.
Bloed afnemen en kijken naar zijn algehele gestel.
En net vanavond had ik het idee dat het wat beter ging. (Zul je altijd zien)
Maar bij het longeren reed Renee met zijn auto over het gravel bij de trailers,
normaal gaat No dan aan de ren, nu dus niet. Toch ook wel iets om over na te
denken.
Daarna lekker staan grazen, volgens mij vindt ie dat wel erg lekker.

LIQUITA schreef:Lieve Veldt Schatjes!!!
Omdat ik niet iedereen persoonlijk zal spreken, en omdat dat het nu waarschijnlijk wel al als een lopend vuurtje door de manege gaat wil ik hier even mededelen dat ik per 1 juli a.s. geen Veldt Schatje mee ben.
Want....First gaat de manege verlaten. Hij gaat naar een pensionstal (met 35 paarden) in de Zuidoostbeemster (Sanne weet wel waar). Hij kan daar lekker elke dag op een privé-landje staan (het hele jaar door, als ik dat zou willen). Met binnenbak 20x40 (met Agterberg bodem) en een buitenbak 20x60 (met zorgdrager bodem en polyvlokken) en een Longeerkraal. Paaren worden elke dag buiten gezet, krijgen 4 x per dag hooi, 2 x per dag biks (dat is het enige waar ik zelf voor moet zorgen, maar het wordt wel gegeven) en er wordt elke dag uitgemest (behalve op zondag).
Het geeft wel een heel dubbel gevoel, maar wel een heel goed gevoel. Ik loop al een tijdje met de gedachten rond, maar de gezelligheid bij Veldt hield me erg tegen. Ik baal er gewoon van dat het nu al bijna 2 maanden mooi weer is, en dat First pas eind juni of zelfs begin juli het land op kan. EN.....voor de gezelligheid kan ik gewoon nog op visite blijven komen. Ik ben dan ook zeker van plan om dit te gaan doen!!! DUS!!! jullie zijn niet van mij af.
En ook hier zijn jullie niet van mij af hoor, al ben ik de laatste tijd hier niet te bekennen. Maar dat heeft ook met het mooie weer te maken. Komt goed hoor...SCHATJES!!!!
smuidra schreef:LIQUITA schreef:Lieve Veldt Schatjes!!!
Omdat ik niet iedereen persoonlijk zal spreken, en omdat dat het nu waarschijnlijk wel al als een lopend vuurtje door de manege gaat wil ik hier even mededelen dat ik per 1 juli a.s. geen Veldt Schatje mee ben.
Want....First gaat de manege verlaten. Hij gaat naar een pensionstal (met 35 paarden) in de Zuidoostbeemster (Sanne weet wel waar). Hij kan daar lekker elke dag op een privé-landje staan (het hele jaar door, als ik dat zou willen). Met binnenbak 20x40 (met Agterberg bodem) en een buitenbak 20x60 (met zorgdrager bodem en polyvlokken) en een Longeerkraal. Paaren worden elke dag buiten gezet, krijgen 4 x per dag hooi, 2 x per dag biks (dat is het enige waar ik zelf voor moet zorgen, maar het wordt wel gegeven) en er wordt elke dag uitgemest (behalve op zondag).
Het geeft wel een heel dubbel gevoel, maar wel een heel goed gevoel. Ik loop al een tijdje met de gedachten rond, maar de gezelligheid bij Veldt hield me erg tegen. Ik baal er gewoon van dat het nu al bijna 2 maanden mooi weer is, en dat First pas eind juni of zelfs begin juli het land op kan. EN.....voor de gezelligheid kan ik gewoon nog op visite blijven komen. Ik ben dan ook zeker van plan om dit te gaan doen!!! DUS!!! jullie zijn niet van mij af.
En ook hier zijn jullie niet van mij af hoor, al ben ik de laatste tijd hier niet te bekennen. Maar dat heeft ook met het mooie weer te maken. Komt goed hoor...SCHATJES!!!!
Liquita ik wens je veel plezier met First op je nieuwe stal...Zal wel vreemd zijn. Hoelang stond je bij Veldt ??????
Nog even dan komen we allemaal alleen nog koffie drinken bij Veldt....