Bij ons worden ze ook niet buiten gezet.
Maar onderling worden wel elkaars paarden buitengezet.
Peeps staat per dag minimaal 3 uur buiten, meestal langer.
Vaak staat ze al buiten als ik op stal aankom
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

spettertjuh schreef:Irene, ik kan me er ook wel wat bij voorstellen dat je hond fel is op katten. Die twee grote honden van mij gaan ook achter katten aan als ze loslopen en luisteren echt niet meer. Ik heb geen idee of ze de kat dood zouden bijten en dat terwijl ik zelf 4 katten heb en die doen ze niks. Ook ik scheld wel eens op mensen die hun kat gewoon buiten laten lopen zodat andere er last van hebben. Er loopt bij mij wel eens een kat over het balkon van de buren verderop. Deze mensen heb ik gewaarschuwd dat als mijn honden op het balkon zijn en die kat komt eraan dat de kans bestaat dat de kat naar beneden valt of erger..... Het kan deze mensen niks schelen, tsja dan houdt het voor mij ook op, hoe zielig ook voor die kat.
Met 12 merries in een hele grote bak, gaat prima! Ze kunnen daar ook nog wel wat knabbelen, blaadjes, een grassprietje onder het hek door of wortels van de bomen opgraven
. Evita mocht lekker het land op de hele dag, maar dat mogen alleen de oudjes
). spettertjuh schreef:Ja waar jij staat is het ook allemaal super..................
Heerlijk hoor werken.. betaald krijgen voor je niks doen, beetje bokken, tv kijken, koffie drinken, sigaretje roken
AnitaJoeri schreef:Nou i ben niet voor het geromantiseer over de hele dag buitenstaan.
Voor mij is er maar 1 optie dan en dat is een inloopstal.Als ik zie hoe de paarden meestal staan na een half uur spelen,kun je mij niet wijsmaken dat ze daar gelukkig van worden.
Ik heb nu het geluk om ze bij huis te hebben en zie het ook aan mijn eigen paarden.Ze zijn gewoon blij als ze weer hun stalletje in mogen na een paar uur paddok.
Wat ik vind is dat eigenaren ze goed moeten laten bewegen en niet alleen vandaag.Iedereen weet waar die aan begint met een paard.
Ook ik maakte soms werkdagen van 10 uur en wist dan toch mezelf zo opzij te zetten dat Joepi toch zijn beweging kreeg.Dan maar niet naar de film.
Door weer en wind was ik er en altijd op een buitenstal.Heel wat koude verzopen dagen afgewerkt en daar ben ik nog trots op ook.
Ireen_ schreef:spettertjuh schreef:Irene, ik kan me er ook wel wat bij voorstellen dat je hond fel is op katten. Die twee grote honden van mij gaan ook achter katten aan als ze loslopen en luisteren echt niet meer. Ik heb geen idee of ze de kat dood zouden bijten en dat terwijl ik zelf 4 katten heb en die doen ze niks. Ook ik scheld wel eens op mensen die hun kat gewoon buiten laten lopen zodat andere er last van hebben. Er loopt bij mij wel eens een kat over het balkon van de buren verderop. Deze mensen heb ik gewaarschuwd dat als mijn honden op het balkon zijn en die kat komt eraan dat de kans bestaat dat de kat naar beneden valt of erger..... Het kan deze mensen niks schelen, tsja dan houdt het voor mij ook op, hoe zielig ook voor die kat.
Deze hond kwam gewoon onze tuinen in om de katten te pakken. Van de dierenambulance moest hij gemuilkorft worden als ze hem los wil laten lopen, maar vrees dat zo iemand dat niet gaat doen. Hij liep al uren los, ze hebben de eigenaar op kunnen sporen omdat de hond een chip had. Als je kat een tuin in gaat van een hond dan is het eigen schuld, beetje blaffen en er achteraan rennen maakt me niet uit, maar honden die echt gaan moorden en niet kunnen luisteren moeten ze gewoon aanlijnen of muilkorven. Maakt niet uit of ie dan fel is op katten of op paarden of op kinderen...
doordeweeks laat ik hem smorgens er 45 min inzetten, en savonds gaat hij meestal los met zijn vriendjes en nog een x in de molen en dan nog rijden wandelen of longeren dus hij beweegt lekkr en wij doen het ook vaak voor elkaar voorderest.
Was ook zulk heerlijk weer. Nu me jas etc gelijk in de was
want tank spettert nogal in draf door de plassen.
amandaaa schreef:lekkr mam,
Nou vindt de stapmolen ook een uitkomst hoor doet hij meer in als in de paddock en volgens mij vindt hij het nog leuk ookdoordeweeks laat ik hem smorgens er 45 min inzetten, en savonds gaat hij meestal los met zijn vriendjes en nog een x in de molen en dan nog rijden wandelen of longeren dus hij beweegt lekkr en wij doen het ook vaak voor elkaar voorderest.
vandaag een heerlijk buitenritje met tank gemaakt hij was dit keer niet wild en we zijn de weg over gestoken en in het nieuwe park zeg maar een rondje gaan rijden daar hebben ze ook al mooi zand gestort echt heerlijkWas ook zulk heerlijk weer. Nu me jas etc gelijk in de was
Net lekkr een broodje en dalijk een verjaardag, en morgen lekkr mijn haartjes laten knippen ben ze zo zat en dan kan ik het daarna gelijk verven.
AnitaJoeri schreef:amandaaa schreef:lekkr mam,
Nou vindt de stapmolen ook een uitkomst hoor doet hij meer in als in de paddock en volgens mij vindt hij het nog leuk ookdoordeweeks laat ik hem smorgens er 45 min inzetten, en savonds gaat hij meestal los met zijn vriendjes en nog een x in de molen en dan nog rijden wandelen of longeren dus hij beweegt lekkr en wij doen het ook vaak voor elkaar voorderest.
vandaag een heerlijk buitenritje met tank gemaakt hij was dit keer niet wild en we zijn de weg over gestoken en in het nieuwe park zeg maar een rondje gaan rijden daar hebben ze ook al mooi zand gestort echt heerlijkWas ook zulk heerlijk weer. Nu me jas etc gelijk in de was
Net lekkr een broodje en dalijk een verjaardag, en morgen lekkr mijn haartjes laten knippen ben ze zo zat en dan kan ik het daarna gelijk verven.
zal er 1 op je drinken hoor Aman,kost geen enkele moeite.
Pelham bitje bevalt goed hè met Tenk.
Volgende keer leen ik Aike van Tessa [Leuke naam hoor] en gaan we samen ff het park onveilig maken.Ff naar alle nieuwe ruiterpadjes kijken.Kunnen ook een kroegentocht houden hihi eerst naar Kaar en Marion en dan naar Jetje haha lijkt me nu al leuk.