[HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: [HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:47

Wel fijn dat jullie de paarden voor elkaar in de molen zetten.

Bij ons worden ze ook niet buiten gezet.
Maar onderling worden wel elkaars paarden buitengezet.
Peeps staat per dag minimaal 3 uur buiten, meestal langer.
Vaak staat ze al buiten als ik op stal aankom :P

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:47

We moeten het toch met elkaar doen en dat kan ook omdat we natuurlijk een vrij kleine stal zijn

Als je dit soort dingen onderling kan regelen dan is dat heel fijn. Op een grote stal is dat vaak toch wat moeilijker

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:50

Nou i ben niet voor het geromantiseer over de hele dag buitenstaan.
Voor mij is er maar 1 optie dan en dat is een inloopstal.Als ik zie hoe de paarden meestal staan na een half uur spelen,kun je mij niet wijsmaken dat ze daar gelukkig van worden.

Ik heb nu het geluk om ze bij huis te hebben en zie het ook aan mijn eigen paarden.Ze zijn gewoon blij als ze weer hun stalletje in mogen na een paar uur paddok.
Wat ik vind is dat eigenaren ze goed moeten laten bewegen en niet alleen vandaag.Iedereen weet waar die aan begint met een paard.
Ook ik maakte soms werkdagen van 10 uur en wist dan toch mezelf zo opzij te zetten dat Joepi toch zijn beweging kreeg.Dan maar niet naar de film.
Door weer en wind was ik er en altijd op een buitenstal.Heel wat koude verzopen dagen afgewerkt en daar ben ik nog trots op ook.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:51

spettertjuh schreef:
We moeten het toch met elkaar doen en dat kan ook omdat we natuurlijk een vrij kleine stal zijn

Als je dit soort dingen onderling kan regelen dan is dat heel fijn. Op een grote stal is dat vaak toch wat moeilijker

Een kleine stal met super grote boxen Kaar.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:55

Ja Anita je hebt ook gelijk qua bewegen, vandaar dat ze bij ons best veel in de stapmolen staan. Het is voor ons ook makkelijk, natuurlijk maar daarnaast voor de paarden supergoed.

Ja grote boxen hebben we wel en ik heb het er super naar mijn zin en zeker ook Blando, hij staat niet meer tegen zijn deur te beuken en constant maar om aandacht te vragen. Ook niet als hij mij hoort, wacht gewoon rustig totdat ik hem kom halen

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 12:09

Fijn dat blando eht zo naar zijn zin heeft.

Peeps wil na 3/4 uurtjes ook wel weer naar binnen hoor.
Dan gaat ze roepen :P

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 12:25

Met peepsje gaat het nu toch ook super na het andere stal avontuur. Het is ook heel goed voor haar en het veulen om zo veel mogelijk buiten te staan. Veel bewegen en veel frisse lucht is goed voor de groei van het veulen

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 12:31

Jep, gaat super.
peeps en wij hebben het super naar ons zin en dat vele buitenstaan is ook goed voor haar en het veulen inderaad :D
Ze krijgt al een lekker buikie en is weer lekker in training.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 12:43

Wij helpen elkaar ook met paarden buitenzetten, zodat ze er allemaal minimaal 2x per dag uitkomen en dan nog rijden o.i.d. Er zijn drie paddocks, waarvan er twee ruim genoeg zijn om twee paarden tegelijk in te zetten. En natuurlijk een ruime longeerbak, waar ze onder toezicht (geen gaten graven in de mooie bodem!)ook los mogen. en dan een goede rijbak, de bodem is super, gelukkig. In de winter ook voor mij geen gesjouw met emmers, er is hier ook een warmtedraad aangelegd. We hebben het dan ook super naar onze zin, we merken ook aan Storm dat ie er superrelaxed bij staat. Hij krijgt 3x per dag een berg ruwvoer en ik zet zelf het krachtvoer klaar, dat 2x per dag wordt gegeven. Daarnaast krijgt ie na het werk nog slobber/zemelenmixje.
Ja, de hele dag buiten is idd leuk, maar wel zoals ik het bij Warenko had, inloopstal en genoeg ruwvoer gedurende de dag. En niet tot over de kogels in de prut. Het leukst is dan als er nog een vriendje bij staat.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:01

Ja waar jij staat is het ook allemaal super..................

Heerlijk hoor werken.. betaald krijgen voor je niks doen, beetje bokken, tv kijken, koffie drinken, sigaretje roken

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:08

spettertjuh schreef:
Irene, ik kan me er ook wel wat bij voorstellen dat je hond fel is op katten. Die twee grote honden van mij gaan ook achter katten aan als ze loslopen en luisteren echt niet meer. Ik heb geen idee of ze de kat dood zouden bijten en dat terwijl ik zelf 4 katten heb en die doen ze niks. Ook ik scheld wel eens op mensen die hun kat gewoon buiten laten lopen zodat andere er last van hebben. Er loopt bij mij wel eens een kat over het balkon van de buren verderop. Deze mensen heb ik gewaarschuwd dat als mijn honden op het balkon zijn en die kat komt eraan dat de kans bestaat dat de kat naar beneden valt of erger..... Het kan deze mensen niks schelen, tsja dan houdt het voor mij ook op, hoe zielig ook voor die kat.

Deze hond kwam gewoon onze tuinen in om de katten te pakken. Van de dierenambulance moest hij gemuilkorft worden als ze hem los wil laten lopen, maar vrees dat zo iemand dat niet gaat doen. Hij liep al uren los, ze hebben de eigenaar op kunnen sporen omdat de hond een chip had. Als je kat een tuin in gaat van een hond dan is het eigen schuld, beetje blaffen en er achteraan rennen maakt me niet uit, maar honden die echt gaan moorden en niet kunnen luisteren moeten ze gewoon aanlijnen of muilkorven. Maakt niet uit of ie dan fel is op katten of op paarden of op kinderen...

Paarden gaan hier 's ochtends na het eten naar buiten en komen halverwege de middag weer binnen om te eten. De meesten zijn het dan ook wel zat :) Met 12 merries in een hele grote bak, gaat prima! Ze kunnen daar ook nog wel wat knabbelen, blaadjes, een grassprietje onder het hek door of wortels van de bomen opgraven :+ . Evita mocht lekker het land op de hele dag, maar dat mogen alleen de oudjes :)
Yade staat in de binnen stallen, volgensmij waren de leidingen daar vorig jaar ook niet bevroren. Buiten was dat wel zo (bijna de hele winter lang ;) ).

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:19

Dat klopt Irene, Qua honden heb je daar ook gelijk in, ook ik houd ze aangelijnd omdat ik niet wil dat mijn hond achter een kat aangaat en dan vervolgens dood gereden wordt omdat ze blind en doof worden van het niet meer luisteren en dan denk ik, dan de kat maar dood. Het klinkt heel hard. Mijn zus heeft een hele mooie kattevolliere gebouwd in haar tuin met katteluikje en gangetje naar de volliere toe. Ideaal en ik vind dat alle kattebezitters zoiets moeten hebben. Honden mogen niet loslopen, dus waarom mogen katten dat dan wel en lekker poepen en piesen in andermans tuin.

Het is heerlijk als je paard nog een paar uurtjes per dag naar buiten kan en fijn als dat op een goede manier gerealiseerd kan worden toch?

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:20

spettertjuh schreef:
Ja waar jij staat is het ook allemaal super..................

Heerlijk hoor werken.. betaald krijgen voor je niks doen, beetje bokken, tv kijken, koffie drinken, sigaretje roken

toe maar Kaar.Lekker centjes op die manier verdienen is echte aanrader.

Nou kleertjes liggen gestreken klaar en eettafel staat ook gedekt.Nog ff afstoffen en dan gaan de boys ff naar de wei en ik ff uitmesten.Om 2 uur moeten de eerste biertjes en snapsjes erin,tijdens het maken van mijn deurkrans bij de buren.

Dan ga ik nog ff mini donutsjes bakken en om 5 uur kan het feest beginnen.

Oh die Sienenmien is al 2 dagen behoorlijk aan het buitenspelen zonder mij , misschien gaat het toch nog wat worden met die baby mits ze niet weer de perenboom in klimt.
De kersenboom kan ze wel weer uit.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:40

Ach dan kan Ruubje weer de pereboom in om haar eruit te halen

Veel plezier met je feestje Anietje

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:45

AnitaJoeri schreef:
Nou i ben niet voor het geromantiseer over de hele dag buitenstaan.
Voor mij is er maar 1 optie dan en dat is een inloopstal.Als ik zie hoe de paarden meestal staan na een half uur spelen,kun je mij niet wijsmaken dat ze daar gelukkig van worden.

Ik heb nu het geluk om ze bij huis te hebben en zie het ook aan mijn eigen paarden.Ze zijn gewoon blij als ze weer hun stalletje in mogen na een paar uur paddok.
Wat ik vind is dat eigenaren ze goed moeten laten bewegen en niet alleen vandaag.Iedereen weet waar die aan begint met een paard.
Ook ik maakte soms werkdagen van 10 uur en wist dan toch mezelf zo opzij te zetten dat Joepi toch zijn beweging kreeg.Dan maar niet naar de film.
Door weer en wind was ik er en altijd op een buitenstal.Heel wat koude verzopen dagen afgewerkt en daar ben ik nog trots op ook.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik wel blij ben dat Sybie de hele dag buiten kom. Ze is zelf chagrijnig als ze niet buiten komt en staat ook nog met dikke stalbenen na een dag binnen staan. Zou wel lekker zijn als ze een schuilplekkie hebben maar het valt bij ons best mee met doortochten enzo.
Ik vind dat paardjes ook genoeg beweging moeten krijgen, ik merk de laatste tijd dat Syb dat ook wel echt nodig heeft.

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:52

Ireen_ schreef:
spettertjuh schreef:
Irene, ik kan me er ook wel wat bij voorstellen dat je hond fel is op katten. Die twee grote honden van mij gaan ook achter katten aan als ze loslopen en luisteren echt niet meer. Ik heb geen idee of ze de kat dood zouden bijten en dat terwijl ik zelf 4 katten heb en die doen ze niks. Ook ik scheld wel eens op mensen die hun kat gewoon buiten laten lopen zodat andere er last van hebben. Er loopt bij mij wel eens een kat over het balkon van de buren verderop. Deze mensen heb ik gewaarschuwd dat als mijn honden op het balkon zijn en die kat komt eraan dat de kans bestaat dat de kat naar beneden valt of erger..... Het kan deze mensen niks schelen, tsja dan houdt het voor mij ook op, hoe zielig ook voor die kat.

Deze hond kwam gewoon onze tuinen in om de katten te pakken. Van de dierenambulance moest hij gemuilkorft worden als ze hem los wil laten lopen, maar vrees dat zo iemand dat niet gaat doen. Hij liep al uren los, ze hebben de eigenaar op kunnen sporen omdat de hond een chip had. Als je kat een tuin in gaat van een hond dan is het eigen schuld, beetje blaffen en er achteraan rennen maakt me niet uit, maar honden die echt gaan moorden en niet kunnen luisteren moeten ze gewoon aanlijnen of muilkorven. Maakt niet uit of ie dan fel is op katten of op paarden of op kinderen...

Nino wil nog wel eens achter katten aangaan maar hij is het al gauw zat als ze stil staan.. Dan weetie niet zo goed wattie moet doen. Lilly is helemaal gek op Nino en die knuffelt em vaak, gaat ook gewoon op hem liggen. Nino snapt er niks van als ze bij hem komt liggen. Zittie je een beetje bang aan te kijken.

Ik vind dat zo bizar dat sommige mensen het niks doet als er zo iets gebeurt. Als nino zoiets zou doen zou ik hem aan de lijn houden en muilkorven. Hijs niet goed alstie dat zou doen.
Zelfde als bij paarden. Als hij erachteraan gaat en in benen gaat happen (wattie niet doet hoor) is het zijn eigen schuld alstie een trap krijgt. Moettie maar luisteren.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 14:04

even kleine update

Rose sekt staat in de koelkast,klaar om te knallen. ;) :9 ;)

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 14:31

lekkr mam,

Nou vindt de stapmolen ook een uitkomst hoor doet hij meer in als in de paddock en volgens mij vindt hij het nog leuk ook :D doordeweeks laat ik hem smorgens er 45 min inzetten, en savonds gaat hij meestal los met zijn vriendjes en nog een x in de molen en dan nog rijden wandelen of longeren dus hij beweegt lekkr en wij doen het ook vaak voor elkaar voorderest.

vandaag een heerlijk buitenritje met tank gemaakt hij was dit keer niet wild en we zijn de weg over gestoken en in het nieuwe park zeg maar een rondje gaan rijden daar hebben ze ook al mooi zand gestort echt heerlijk :D Was ook zulk heerlijk weer. Nu me jas etc gelijk in de was :( want tank spettert nogal in draf door de plassen.

Net lekkr een broodje en dalijk een verjaardag, en morgen lekkr mijn haartjes laten knippen ben ze zo zat en dan kan ik het daarna gelijk verven.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 14:40

Lekker hoor dat je zo super met Tankie naar buiten kan. Blando is ook alleen geweest maar ik ben er nog wel naast blijven lopen.

Er komt ooit eens een dag............??????

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:07

haha die blan jullie worden vanzelf wel een x samen stoer hoor :D

Wel lekkr he extra centjes verdienen, heb ook wel eens een heel weekend snachts etc gewerkt door mijn pieperdienst en dan krijg je zowiezo een tarief voor consignatie en de rest schreef ik overuren, moet zeggen tikte toch aardig aan, ondanks alles wat er af ging

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:07

nu heb ik helaas geen pieperdienst meer :(

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:14

Ik werk ook niet elk weekend over hoor maar alleen als ik zin heb of geld nodig en nu was het laatste de doorslag hahaha

Je hebt dan geen pieperdienst meer maar je hebt wel een hele leuke baan er voor terug gekregen toch met ook een aardig salarisstrookje

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:25

Zo...ben ik weer effies...drukkies he met werken :+
Nou ik ben net klaar dus ga zo naar stal,helaas gaat de zon ook net weg :(

Met Mandy gaat het goed.....maar het blijft een Fjord met alle streken er bij....pfffff
De molen even niet nadat ze een paar keer stroom heeft gekregen op haar tere lijfje is ze er een beetje panisch voor geworden maar we beginnen wel weer een keertje rustig aan.

Van de week gaat de verkoop in mijn Barefoot cheyenne maat 2 zonder vps met fenders,beugels,singel en pad.
Ook mijn Hafpad voor onder een boomloos zadel,helemaal nieuw alleen gepast maar haar rug is er te kort voor :+
Nieuw 95 euro mag weg voor 50!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:31

amandaaa schreef:
lekkr mam,

Nou vindt de stapmolen ook een uitkomst hoor doet hij meer in als in de paddock en volgens mij vindt hij het nog leuk ook :D doordeweeks laat ik hem smorgens er 45 min inzetten, en savonds gaat hij meestal los met zijn vriendjes en nog een x in de molen en dan nog rijden wandelen of longeren dus hij beweegt lekkr en wij doen het ook vaak voor elkaar voorderest.

vandaag een heerlijk buitenritje met tank gemaakt hij was dit keer niet wild en we zijn de weg over gestoken en in het nieuwe park zeg maar een rondje gaan rijden daar hebben ze ook al mooi zand gestort echt heerlijk :D Was ook zulk heerlijk weer. Nu me jas etc gelijk in de was :( want tank spettert nogal in draf door de plassen.

Net lekkr een broodje en dalijk een verjaardag, en morgen lekkr mijn haartjes laten knippen ben ze zo zat en dan kan ik het daarna gelijk verven.

zal er 1 op je drinken hoor Aman,kost geen enkele moeite.
Pelham bitje bevalt goed hè met Tenk.
Volgende keer leen ik Aike van Tessa [Leuke naam hoor] en gaan we samen ff het park onveilig maken.Ff naar alle nieuwe ruiterpadjes kijken.Kunnen ook een kroegentocht houden hihi eerst naar Kaar en Marion en dan naar Jetje haha lijkt me nu al leuk.

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:36

AnitaJoeri schreef:
amandaaa schreef:
lekkr mam,

zal er 1 op je drinken hoor Aman,kost geen enkele moeite.
Pelham bitje bevalt goed hè met Tenk.
Volgende keer leen ik Aike van Tessa [Leuke naam hoor] en gaan we samen ff het park onveilig maken.Ff naar alle nieuwe ruiterpadjes kijken.Kunnen ook een kroegentocht houden hihi eerst naar Kaar en Marion en dan naar Jetje haha lijkt me nu al leuk.

Kom maar op hoor ik lust zo af en toe ook wel een neutje :D