Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:28

Wow Maaik, wat een dier heb jij onder je kont zeg, echt heel stoer!

Gelukkig is het iets rijtechnisch anike, kan je lekker met der aan de slag.

Lekker sportief Maartje, ik ga vanaf volgende week ook weer aan de slag. Iig 3 x in de week naar de sportschool en als me knieen het trekken misschien nog wat hardlopen. Ook heb ik een nieuwe fiets gekocht waar ik lekker mee kan touren dus hopelijk zit het weer een btje mee, wnat hoef nog maar 2 weken te werken en dan stop ik en heb ik 3 weken vrij, dus lekker aan de gang.
Mag ook wel want moet vanaf september weer op het hockeyveld staan en zonder conditie gaat het hem niet worden :+
Iig vanaaf weer lekker rijden dus dat is iig iets

Ow en ik mag spaans erbij gaan doen! Heb ook me rooster al en opzich is het te doen alleen werken en een soiciaal leven zal een btje puzzelen worden 8)

- Maandag vrij
- Dinsdag van 9 tot 3
- woensdag van 9 tot 5
- donderdag van 9 tot 5
- vrijdag van 10 tot 15

Oliefjuh

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:56

Man dat is prima te doen :P !!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:59

Ja, de tijden op de uni zijn altijd relaxt, ik had vorig jaar ook weinig contacturen.. Maar het huiswerk :+
Dáár ging de meeste tijd inzitten :Y)

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:31

Klopt.... Maar het valt wel goed te plannen. Studie is echt wel zo gemaakt dat je er nog iets naast kan doen ;) .

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:35

Uiteraard.. Maar Fabienne gaat 2 opleidingen doen, vind ik toch een ander verhaal worden ;) Ik vind het best pittig, en met het huiswerk van 2 opleidingen ebrij, zou ik mijn bijbaantje er niet meer bij kunnen houden bijv. En in mijn geval (rechten) was het huiswerk nou, echt wil min 10-20 uur extra per week zo'n beetje (afhankelijk van hoe goed je het wilde maken uiteraard :P ).

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:45

Klopt, maar het is echt niet onmogelijk om daarbuiten nog gewoon te werken of een sociaal leven te onderhouden of iets dergelijks. Ik kom bij mij op de uni ook mensen tegen die twee studies doen, zoals bijvoorbeeld economie en rechten of economietrie, bedrijfskunde en psychologie, dat zijn ook echt niet de makkelijkste studies. En een aantal daarvan zijn ook nog ontzettend actief bij hun studentenleven en werk, noem het maar op.
Ik zou het zelf niet kunnen, vind één studie al meer dan genoeg ;) . Doe er nog 2 administratieve bijbaantjes, paard helemaal zelf, studentenvereniging en een vriendje bij, dus ik ga het dan niet redden hhaha :D .

Bovendien, 10-20 uur? Dat lijkt me nog relatief weinig dan.. Helemaal met rechten, gezien je daar heel veel stukken moet lezen.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:48

Staat ook minimaal bij.. Maar even serieus, als je zelfs maar uitgaat van 15uur zelfstudie per week per studie, zou je met bovenstaand rooster aan totaal uur studie aan 57 uur studie per week zitten, pfoei nou mij echt never nooit gezien, vind 1 studie al genoeg werk, met idd baantje, paard, vriend ernaast..

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:50

Persoonlijk vind ik het ook genoeg zo hoor :D .

Maar komt vast wel goed Fab, gewoon goede balans tussen vinden!

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:51

Wat jij zegt manon, over mensen die ook 2 studies doen en dan die zware, is voor mij ook een van de redenen geweest dat ik het gewoon ga doen. Ik dacht als mensen eco en psychologie oid kunnen doen, moeten 2 talen ook wel lukken. En spaans het eerste jaar is denk soweiso goed te doen aangezien het echt alleen maar de taal leren is en geen randvakken heb en er overlapt ook nog her en der wat.
Het enige irritante vind ik dat ik 2 dezelfde vakken moet volgen alleen maar omdat ze een taalinvulling hebben :(

Moet alleen wel nog ff een baantje vinden, heb alleen geen zin om te zoeken :+

Hoe gaat het eigenlijk met je studie manon? want ik kan nog wel herinneren dat het in het begin niet echt soepel ging toch..

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:54

Naja, denk dat jouw studie ook best zwaar zal zijn hoor Fab! Maar dat komt wel goed!

Jes, klopt! Gaat nu wel lekker, heb vrijdag nog één herretje en dan ben ik lekker klaaaar :D .

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:57

Goedzo! Kan je ook lekker vakantie gaan vieren (h)

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:59

Ja klopt zin :D

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:21

Twee talen zal inderdaad iets minder heavy zijn, verwacht ik (maar dat weet ik niet want heb ik nog niet geprobeerd :D ). Wat ben je van plan later met die talen te gaan doen Fabienne?

Ik start in sept. met voeding en dietetiek aan de HVA :D

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 16:44

Jeuzus wat banketstaaf jullie ineens veel. :D

Ik ken dr echt niks van, van die studies dus kan er niet veel over zeggen. Maar iig leuk dat je het gaat proberen Fab!
En rechten was het toch niet zo Madelief?

EK was leuk, ONWIJS MOOIE locatie, bij Ann Katrinn Linsenhof, niet normaal, echt heb nog nooit zoiets gezien. Terrein van Hans Peter of KNHS in Ermelo is er echt niets bij.
Brecht was eerste proef 13e met wat foutjes zelfs nog dus dat gaf een reeele kans om de kur te halen. De tweede proef liep die fijn maar de punten bleven hangen op wederom 67 waarmee ie nu rond de 20e plek eindigde dus geen kur... Heel erg jammer en we hebben echt wel even gebaald maarja, niets aan te doen.

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:11

Ja idd ik zat ook al te kijken "huh vieding en dietiek"? Maar wel leuk, heeft me ook altijd wel geintresseerd!

Ah balen Maaike, waren de punten wel terecht of streng gejureerd?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 11:13

Eerste proef was terecht, tweede had hoger mogen zijn.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:46

Nee rechten beviel niet, te theoretisch heel heel veel lezen.. En veel Europese vakken want me weer te weinig interesseerde.
Voeding en Dietetiek is veel iets heel anders ja :D Maar ben er altijd al geinteresseerd in geweest en ben dan ook heel benieuwd of het een beetje gaat bevallen. Krijg ook kookles :D :')
En misschien ooit nog daarna ook iets met voeding v. dieren doen, dat ik mens en dier kan combineren ofzo. Maar eerst dit maar afronden.

Maaike, jammer dat de resultaten tegen vielen, volgende keer beter! Nu weer lekker terug? Bevalt je studiootje nog een beetje?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 19:06

Nee, dit was laatste jaar bij de jeugd he..en bij de senioren is het pas vanaf grand prix weer EK enzo..
Ja bevalt nog wel hoor, heb t tijdje geleden helemaal verbouwd maar je ziet nog wel sporen van onze tijd haha. Die kleden over de bank enzo en ons afdruiprek. :P

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 20:05

Ja ons vet coole afdruiprek, wilde m ook voor hier maar ze hadden m niet :n

Das dan wel balen, denkt Brecht nog wel dat niveau te halen met Sital? Of heeft hij een evt andere troef?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 09:27

We gaan eerst proberen de Future Test te rijden van de winter en zo door op bouwen. Je weet het nooit van te voren, een goed lichte tour paard geeft geen garantie voor GP en andersom ook niet. En daarbij, wij willen bv niet een paard wat dan wel GP loopt maar dat maar 64% ofzo bij elkaar loopt. Grand prix rijden om maar grand prix te rijden is het doel niet dus dat moet je ook voor ogen houden.
We hebben niet meteen een opvolger, oudste zijn nu 6 geworden en staan op ZZ licht niveau dus dat duurt nog een kleine 2 jaar tot die lichte tour aankunnen.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 11:59

Er is hier inderdaad veel gekletst!
Over die studies kan ik niet mee praten sorry ;), maar ik vind het wel knap van je dat je het gaat doen Fabiënne.
Rechten gaat idd best veel tijd in zitten, als ik die studieboeken van Maarten bekijk ben ik blij dat ik maar simpel op een manege werk!
Leuk Madelief dat je weer een passende opleiding hebt gevonden.
Manon ook lekker dat je vakantie kan gaan vieren, hoe ging je her?
Gaaf hoor Maaike wat je allemaal mee maakt. Ik snap dat wel van die GP, daarin moet je wel mee kunnen komen anders rij je voor spek en bonen mee.

Ik heb een zeer relaxt weekje kamp gehad. Had 28 kinderen, Caro had er 11 van de instructieweek 18+, dus lekker alles rustig aan kunnen doen. Had ook nog eens 3 vrijwilligers die gewoon alles deden wat ze zagen, dus dat je niet alles hoefde uit te leggen. Zodoende hebben we echt kunnen chillen tussen door! Nu lekker thuis.. wasmachine aan enzo.. en vanavond naar Popweekend in Schagen. Nu ook 3 weken geen kamp, en dan 2 weekjes wel en dan is het alweer voorbij. Gaat toch super snel.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 12:07

Klinkt goed Maartje! :D

Ik wilde even laten weten dat Vive verkocht is! Gister gekeurd en alles was oke.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:00

hmm oke, waar is die naar toe verkocht? in belgië of in nederland of ergens anders?

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:13

Oh super dat hij nu verkocht is! Idd wel benieuwd of hij in NL of in Belgie verkocht is...

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 05:51

Belgie. Hij blijft hier nog een maand, zodat ze er nog les mee kunnen nemen en hem leren kennen.