Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

alano

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:53

mij longeren? wanneer?

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:55

hoeveelste stal? in het midden aan het eind? Knipoog wil alles weten Knipoog

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:55

alano schreef:
mij longeren? wanneer?

Volgens mij tussen half 5 en half 6?? (had geen flauw idee hoe laat het was!)

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:57

casjuh schreef:
alano schreef:
mij longeren? wanneer?

Volgens mij tussen half 5 en half 6?? (had geen flauw idee hoe laat het was!)

ja dat klopt wel maar waar was jij dan? heb je niet gezien....

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:01

ik was m'n naad eraf aan het werken in de grote binnenbak Lachen hahaha
Zonder zadel rijden is wel leuk maar niet als je paard heel erg gaat zweten. aaaauhw m'n kont doet echt een beetje zeer haha

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:02

Als jullie beide mij even in een pb-tje jullie e-mail adres geeft dan stuur ik het even op..ook uiteraard voor de overige liefhebbers.

Over de verzekering...ik heb via de telefoon doorgeven wat voor verzekering ik wilde hebben en samen hebben we alle gegevens doorgenomen.Vervolgens de keuringsdatum doorgegeven en thats it...
Vanaf het moment dat je de foon neerlegt gaat het in...je krijgt nog de voorlopige polis opgestuurd en als alles in orde is met het betreffende paard gaat de definitieve verzekering in...

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:02

o vandaar dat ik je niet heb gezien casjuh.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:09

Ze komt dan in stal 19 te staan, dat is de vijfde aan de rechterkant, gerekend vanaf de kastjes/spuitplaatsen. Zijn we bijna buren?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:13

O...vergeet niet de verkopende partij ook even in te lichten over het contract...stuur het evt op via de mail en neem zelf minimaal 3 kopieën mee.1 voor jezelf...1 voor de verkopende partij en 1 reserve Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 20:16

muiszje schreef:
erhm, er zit zo'n dik vlak voor (bij normale zadels de voorboom dus) en als je in de verlichte zit gaat zitten (staan dus) worden je benen juist weer naar achteren gedrukt.. als je wat hogere sprongen neemt is dat niet echt fijn!

Het is de bedoeling dat je een onafhankelijke zit ontwikkelt. Menig dressuurruiter is nu naar het zadel gevormd ipv andersom (ze kunnen dus niet zelf zitten). Kortom; ook als je springt zul je het moeten hebben van je onafhankelijke zit en niet van het zadel.

Enieweeee, je kunt altijd de positieve (!) feedback doornemen op die link die ik gaf Tong uitsteken

Patty! Wat geweldig! Eindelijk een eigen paard! Haha!
Ben blij voor je! Go jij! Go jij!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:17

Ja Peet, berg je maar, want op een verdwaalde hoevenkrabber na, heb ik geen spullen Haha!

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:18

PattyOosten schreef:
Ze komt dan in stal 19 te staan, dat is de vijfde aan de rechterkant, gerekend vanaf de kastjes/spuitplaatsen. Zijn we bijna buren?

o....ik reken altijd vanaf de gang waar je binnen komt. (vanaf de grote bak zegmaar) dan sta je dus eigenlijk aan de linkerkant Knipoog (dan zijn we nog minder buren Clown )

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:22

Nou ja, ben je er zaterdag? Dan kunnen we even precies uitmeten hoeveel meters we van elkaar verwijderd zijn!

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:32

hahah is goed Knipoog ja ik ben er elke dag...alleen weet niet hoelaat Knipoog

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:39

Voor de liefhebbers hier het voorbeeld van het koopcontract...let wel...dit is standaard voor ijslanders en kan natuurlijk aangepast worden naar de wensen van beide partijen!!

Paardenkoopcontract

De ondergetekenden:
en
1.
hierna te noemen verkoper;
2.
hierna te noemen koper
verklaren te zijn overeengekomen als volgt:

Koop:
Verkoper verkoopt aan koper die van verkoper koopt het IJslandse paard:
Geslacht:
Kleur:
Leeftijd:
Africhtinggraad:
Afstamming:
Vader:
Moeder:

Koopsom:
1.De koopsom bedraagt €
2.De koopsom wordt door koper…….

Aankoopkeuring:
Het keuringsrapport zal met de eigendoms papieren overhandigd worden nadat de koopsom betaald is en het paard is goedgekeurd door de verzekeringsmaatschappij cq dierenarts. .
Verkoper verklaart dat op het moment van ondertekening, het paard vrij van zomereczeem is, braaf bij het beslaan door de hoefsmid en niet bijt of slaat en geen hem of haar bekende gebreken vertoont.

Eigendomsoverdracht:
1.De verkoper staat ervoor in dat het paard zijn volledige en vrije eigendom is.
2.De overgang in eigendom in handen van koper en de overhandiging van de stamboekpapieren en de entingspas vindt plaats nadat de verkoper de volledige koopsom ontvangen heeft.

Risico-overgang:
1.Het risico voor schade aan of overlijden van het paard gaat op koper over bij de eigendomsoverdracht.
2.De kosten van ontwormen, beslaan en evt. diergeneeskundige ingrepen zijn voor rekening van de koper vanaf de eigendomsoverdracht.

Overige bepalingen:
1.Naast de in deze overeenkomst genoemde bepalingen werden er tussen de partijen nog enkele afspraken gemaakt. Te weten:

In tweevoud getekend te op 2006.

Verkoper Koper

Mooi contractje toch??

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:57

Goedenavond!

Patty, ik ga voor je duimen donderdag! Leuk dat je er bij komt. Het begint al aardig gezellig te worden op Wennekers, hihi.

Ik heb geloof ik box nr 279 gereserveerd, zo´n grote is dat. Op de hoek bij de onderdoorgang en er staat nu nog een quarter van Jos zelf in.

Casjuh: rij jij altijd zonder zadel op Pascal? In dat geval zal ik je snel genoeg herkennen, haha! Welke boxen heb jij eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:06

Good evening Lachen

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:11

Wat is het stilletjes Tong uitsteken
Goet ievening Doei!

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:12

Hey, Lavvie!
Heb je de IJsjes al gedaan? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:15

Jup even tegelijk rondgeslingerd, gevoerd en weer naar huis gereden Lachen had géén zin vandaag, en gisteren ook niet Bloos schaamschaam, maar gisteren hadden ze vrij van de bosrit de dag daarvoor, dus dat was niet erg, en vandaag rondgelsingerd dus iig wat beweging gehad Knipoog
Donderdag maar weer even wat fanatieks doen.. komt steeds wat tussen best lastig eiglk..

maar ach de eigenaresse is al helemaal niet fanatiek.. soms staan ze gewoon een week stil in de paddock.. dus wat dat aangaat hebben die beestjes telkens weer een cultuurshcok als ik kom dus ze zullen het wel niet zo heel erg vinden hihi Nagelbijten / Gniffelen

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:18

Mendi schreef:
Goedenavond!

Patty, ik ga voor je duimen donderdag! Leuk dat je er bij komt. Het begint al aardig gezellig te worden op Wennekers, hihi.

Ik heb geloof ik box nr 279 gereserveerd, zo´n grote is dat. Op de hoek bij de onderdoorgang en er staat nu nog een quarter van Jos zelf in.

Casjuh: rij jij altijd zonder zadel op Pascal? In dat geval zal ik je snel genoeg herkennen, haha! Welke boxen heb jij eigenlijk?

pas maar op! er reed er vandaag nog een zonder zadel in de grote binnenbak Lachen
Ik vind het gewoon heerlijk om zonder zadel te rijden. Je voelt gewoon veel meer. Behalve op veyton.... pfff op hem kan ik zelfs met zadel moeilijk doorzitten man!
Ik heb de nieuwe boxen naast de spuitplaats. Als je dus zeg maar van de parkeerplaats komt loop je voorbij de spuitplaats en dan zie je als het goed is veytons koppie al tevoorschijn komen aan je linkerhand (met een pluk hooi als hij nog wat over heeft...)
We staan naast tintin

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:21

Lav: Volgens mij komen ze bij jou niks te kort Pling Je zorgt er tenminste voor dat ze aandacht krijgen!

casjuh schreef:
pas maar op! er reed er vandaag nog een zonder zadel in de grote binnenbak Lachen

Was dat die man op een Andalusier? een bruine???
Die heb ik gezien.. wow!! (paardje dan Bloos )

Citaat:
Ik heb de nieuwe boxen naast de spuitplaats. Als je dus zeg maar van de parkeerplaats komt loop je voorbij de spuitplaats en dan zie je als het goed is veytons koppie al tevoorschijn komen aan je linkerhand (met een pluk hooi als hij nog wat over heeft...)
We staan naast tintin

Hi hi, ik ga je opzoeken! Ik sta in het andere straatje maar nog best dichtbij dan!

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:22

jij staat denk ik precies 2 stallen tegenover mij Lachen
Nee het was een meisje op een best wel groot paardje,
maarrrr die bruine andalusier!!! *kwijl* haha die heb ik ook gezien ja Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:22

Mendi schreef:
Lav: Volgens mij komen ze bij jou niks te kort Pling Je zorgt er tenminste voor dat ze aandacht krijgen!

(En de rest van de pony's.. vul nu elke avond de waterbak van die kleintjes, die is elke avond weer kurkdroog.. als ze me horen beginnen ze al te hinnikken.. erg zielig.. en meteen een flinke pluk hooi krijgen ze ook, net als die bonte!! Wist je trouwens dat die kleine drachtig is..?!?! En dan word ze zó verzorgd..

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:23

Hallo, ben ik weer. Doei!

Scooby, mooie foto's gezien OK dan! Ik wilde dat ik gisteren zon had Verdrietig

Welkom Suzanne Haha!

Pluutje schreef:
Wat ik ook die manege is Osdorp wil weten; alles Tong uitsteken Waar? Hoe duur? Hoeveel paarden/pony's? Geen binnenbak zeker?

Helaas voor jou. het is voor kinderen tot een jaar of 16. Ze hebben alleen ponies en merendeel shetlanders. Geen binnenbak. Zit naast de molen van Sloten bij de kaasboerderij (die is van haar vader)

Patty, spannend een eigen paard. Ik duim voor je donderdag. Knipoog