We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_Sisi

Re: We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:51

Linda geef het een kans! Je kent bem niet mosschien is die helemaal geen partyanimal! Super leuk toch!!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:07

Ja als die me toevoegd dan accepteer ik hem wel en ik zie het dan wel!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:37

Hmm, Ferro is dr niet heel best aan toe helaas... Hij heeft een neurologische afwijking wat zich vooral uit aan z'n rechterkant en achterhand. Elk paard heeft een natuurlijke scheefheid, maar door z'n afwijking is het nóg erger geworden. Dit verklaard heel er zijn 'lompe' gedrag, normaal als je links van een paard staat en je wil hem omduwen naar rechts, zal hij eerst zijn rechter achterbeen opzij zetten en daarna met links aansluiten. Ferro die 'valt' met een willekeurig been naar rechts en soms raakt hij daardoor in de knoop met z'n eigen benen. Natuurlijk is lompheid ook wel de aard van het beestje, maar een aantal dingen zijn wel erg extreem. Zijn reflexen kloppen dus niet, en hij heeft minder invloed over zijn achterhand dan een paard zou moeten hebben.
Ook heeft hij, waarschijnlijk daardoor, zowel links- als rechtsachter een krampbeen vooral in stap en wat lichter in draf.
Zijn kaakgewricht zat helemaal vast, dat komt doordat hij een slecht gebit had. Zijn kaak en gebit zijn nu behandeld dus dat is gelukkig opgelust.
Het kan nu twee kanten op gaan, hij is 1,5 jaar geleden in de sloot gevallen en daar is dit waarschijnlijk allemaal begonnen. Of er is door die val ergens een ontsteking ontstaan waardoor hij nu die afwijking heeft. Als dat zo is kan het allemaal bijna helemaal genezen en zal hij er geen last meer van hebben
Of, en deze kans is vele malen groter, er is bij die val een zenuwbaan beschadigt en het zal allemaal nooit meer helemaal overgaan. We kunnen er wel voor zorgen dat zijn belemmering minimaal worden en hem aanleren hoe hij met zijn eigen lichaam om moeten gaan. Gelukkig is het wel zo dat hij, mits goede behandeling, er geen pijn meer aan zal hebben. Ze heeft gezegd dat hij in ieder geval wel gewoon zijn werk als rij- en wedstrijdpaard kan blijven doen.
Hij zal wel een 'aangepaste' training moeten hebben. Ze kent mijn instructrice heel goed dus ze heeft er wel vertrouwen in dat het goedkomt. Opzich hebben we een heel goed trainingsschema voor hem, dus ze zei dat we lekker door moeten blijven gaan op deze manier. Dan zal het allemaal wel goedkomen, hij moet wel periodiek onder behandeling blijven, maar als dat het enige is om hem gezond te houden heb ik dat er helemaal voor over!

@Linda: Lekker over je laten heen komen, eerst maar eens afwachten wat hij doet!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:15

Jeetje Ella wat heftig! Hoop dat het helemaal goed gaat komen met hem!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:51

Jeetje Ella, klinkt heftig!

@ Linn, laat het lekker gebeuren

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:49

de rijinstructeur zei vandaag dat ik een goede motoriek had goed de regels kende en de boorden
ik lette goed op het verkeer en keek goed in de spiegels in het begin had ik iets moeite om langs de stoep te rijden zat er iets te dicht op maar toen hij het zei was het klaar en ik had wat moeite met de rem om het rustig in te duwen maar daar had ik later ook geen last meer van
hij heeft gezegd dat ik in de eerste groep kom van 27 lessen
daar zit eventueel herexamen in en tussentijdse cbr examen ook krijg je een praktijk boek daar moet je voor elke les enkele hoofdstukken uit lezen zodat je weet wat je die dag gaat doen
dus zodra ik van alles zekerheid hebt morgen hoor ik of ik een van de drie huisjes krijg waar ik op gereageerd heb en dan ga ik in juni met lessen starten dan heb ik hopelijk eventueel mijn huisje op orde en mijn loon wat gespaard je kan in termijnen betalen als je maar alles hebt afbetaald voor je praktijkexamen

anwb staat bekend om streng maar rechtvaardig je kan er tegen of niet ik werd in het diepe gegooid vandaag ik had zaterdag maar halfuur gereden en moest nu het verkeer in en was best wel druk maar dit werd voor mij heel goed want zo kan ik bewijzen dat ik het kan en het werkt voor mij

elke rijschool werkt anders en heeft een andere procedure dus het werkt voor iedereen anders

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:54

Mooi dat het goed ging andrea! ik heb mijn praktijk examen gepland! alleen zit er wel een hele lange wachttijd voor :) maaar kan ik nog even lekker oefenen haha!

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:30

fijn dat het goed ging Andrea!
jij zit dus bij de anwb? daar wil ik ook bij gaan lessen.
ik ga denk ik als ik terug ben uit italie in of na de zomervakantie beginnen

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:36

ik wil het liefst juni beginnen hopelijk heb ik dan alles op orde
en ja anwb is echt een hele goede rijschool
en je krijgt met korting een verzekering als je daar je rijbewijs haalt haha

_Steph_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:48

Vervelend Ella!

Ik hoorde vandaag van een vriendin dat ze haar paard in heeft laten slapen, echt sneu. Hij had tijdje geleden koliek aanval, is geopereerd en toen moesten ze veel stappen. Toen ging het goed, maar opeens werd hij chagrijnig. Hij beet, schopte om zich heen enzo. Dierenarts erbij was het nog niet goed, hij had veel pijn. Echt sneu!

Ruby had een enorme buld op haar schouders. Waarschijnlijk een trap gehad en nu lijkt het beurs. Ze liep beetje onregelmatig, maar dat is wel logisch met zo'n bult. Net even gestapt en morgen maar kijken hoe het gaat!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:51

oeh jakkes nooit leuk zoiets

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:43

Steph en ik gaan zondagavond/nacht naar lentekriebels in Utrecht samen met mensen van mijn werk, leuk!!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:44

ooo gaaf!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:42

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:51

Wat goed van je dat je dat doet Suus! Heb je al veel op kunnen halen?
@Steph, pff wat naar is dat zeg... hoe ging het vandaag met Ruby?

Het is allemaal inderdaad best heftig met Ferro. Vanmiddag toenik bij hem ging kijken in de wei stond hij lekker te eten met zijn shetten vriendinnetjes :) hij heeft nu een week vakantie en dan volgende week kijken hoe het gaat. Gelukkig zei ze wel meteen dat we met hem kunnen blijven doen wat we nu doen omdat hij het nog niet in zo'n ver stadium heeft. Het zal ook niet erger worden, nu ee weten dat hij het heeft kunnen we er rekening mee houden en zal het niet slechter gaan, hopelijk gaat het alleen maar weer betrr.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 00:05

Ik hoop het ook voor je Ella!

Ik heb zin in dit weekend! Vrijdagmiddag komt Steph en gaat ze 's avonds in de les meerijden op Tango, ben echt super benieuwd hoe ze hem vind! En hoop echt dat ik weer op Cicero zit! Zaterdag gaan we eerst samen de post doen, daarna heel snel even naar city op zoek naar zo'n clutcher om mee te nemen zondagnacht. Daarna snel naar de manege want dan heb ik wedstrijd met Tango. Zondag lekker uitslapen en chillen en dan zondagavond gaan we naar dat feest lentekriebels. Waarschijnlijk gaan we er pas om 12 uur ofzo heen en die ochtend hebben we denk maar 3 uur slaap ofzo want we moeten er om half 11 alweer uit omdat ik om 12 uur de voorselectie van de zitcompetitie moet voorlezen haha. Dus wordt erg weinig slaap. En dan 2e paasdag ook nog bij La Cuba werken haha, daarna ben ik echt zo dood als een pier denk ik!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:22

ik heb het huisje gekregen echt super blij ik kan er in juni in
nu dus nog lekker sparen

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:50

Fijn Andrea!

_Steph_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:45

Ruby liep gister nog niet helemaal zuiver, maar ze was fel genoeg om te laten merken dat het geen pijn doet :) haha drukte maker!
Ik had ook les gister, maar wel rustig aan gedaan. Veel gestapt. Maar ze was braaf :) behalve toen ze even ging rennen. Waarschijnlijk om de instructrice te laten zien hoe hard ze kan ;)

@ Ella, wanneer weet je meer?
@ Linn, ik heb er zin in :)
@ Andrea; wat fijn !

Sietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 20:50

Sorrryyy lekkere ego post: ik heb mijn allerlaatste se-week gehad deze week! Na een hele week in de universiteitsbieb is het nu tijd voor een feestje <<) *\o/*

Ik ga morgen bijlezen! :evaw:

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:55

Super leuk Andrea!
@Sietse: wat lekker dat je klaar bent met je SE's :)
@Steph: Volgende week komt m'n instructrice weer om te kijken hoe het gaat. Als hij dan stabiel loopt en niet wiebelig is gaat ze er even op en rustig rijden. Dan kijken we samen verder hoe het gaat, ze heeft contact gehad met de osteopaat en ze hebben met elkaar besproken dat 1x per week rijden, als hij niet wiebelig is, wel kan. Over 6-7 weken komt de osteopaat weer om heb na te kijken en dan kunnen we pas zien of het probleem tijdelijk is, of dat hij het altijd zal blijven hebben.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 23:21

Zoooo pfoe het was DRUUUKKK op me werk!! Ben helemaal kapoet! Nu even lekker aan een cocktail en dan zo op me fietsje naar huis!

Geniet lekker van je feestje Sietse!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 15:11

joehoeee

omg ik droome vanacht van fp haha ;p
We gingen met zn alle een buitenritje maken..

Ik zeg meeeeeten !

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 15:38

haha mijn profiel was echt nog oud ;p
heb er maar ff twee nieuwe foto's in gezet.. Binnenkort weer wat leuks van maken ^^

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 15:43

haha klinkt als een leuke droom Patries!!

Lekker dat je klaar bent met je SE's Sietske! dat is zeker een goede reden voor een feestje! is toch de helft van je examen. Ging het een beetje goed?

Veel plezier dit weekend Linda en Steph!

Vanacht op stap geweest met de klas, was super gezellig. was 6uur thuis, nu een lekker chill dagje