De vier hoeven aan de macht, in alweer deel 8!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Re: De vier hoeven aan de macht, in alweer deel 8!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:52

Ik duim ook mee!

SabrinedeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:00

Jo: ik had inderdaad een toets vanochtend, gelukkig gehaald!!
Wat gek, die tanks op de snelweg! Meestal vervoeren ze die op een trailer dacht ik.

Roos: gekke bult zeg, misschien trekt het vanzelf weer weg!

Xandra: deken al gepast? :) , ik heb net als Marloes Nika dekens, erg fijn zijn ze!

xandra88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:03

Ga vanavond de deken passen! Opzich geen ramp, want mag gewoon terug komen met de deken, maar dat is dan weer zo veel heen en weer gerace ;)

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:45

Wat goed van je Sabine!! Dat heb je al in de pocket :D
Wanneer ga je eigenlijk stages lopen? Althans, neem aan dat dit gaat gebeuren?

Bah ik heb het koud! Ga straks lekker de rest van de avond op bed onder warme deken tv kijken :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:56

Ik heb voor het eerst sinds februari de verwarming aan! Zit ook al de hele dag in pyjama...
Maar heb wel weer wat gegeten.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:58

Toch niet helemaal mijn ding Jolanda, vind het hartstikke leuk om met paarden te werken maar wil het niet als vaste baan.

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:59

Balen dat het nog zo slecht gaat met je rug Jolanda..
En dat van die tanks op de snelweg heb ik inderdaad ook al een keer meegemaakt, schiet echt niet op he.. Waarom ze over de snelweg gaan was mij toen ook een raadsel.

Xandra, brr dat lijkt me helemaal niks als de verwarming op je werk het niet doet vooral als je zittend werk hebt. Inderdaad maar dik inpakken.
Paste de deken op Lotta?

Gipsy soliciteerde vandaag om achter het behang geplakt te worden. :+ Bultje op zijn singelplek is zo goed als weg dus ik ben er weer even opgegaan met een barebackpadje en me neckrobe. Gewoon even lekker rondhobbelen in de bak was het plan, het serieuze komt in de vakantie wel weer. Nou dat nam Gipsy iets te letterlijk. De eerste 5 minuten was hij heel braaf en luisterde hij perfect! Maar daarna... zo stront eigenwijs! _O-Stalgenootje lag helemaal dubbel van het lachen. Liep hij braaf een rondje en opeens weer in een spurtje naar de hoek waar lang gras langs de bakrand staat. Ik kon doen wat ik wilde, meneer luisterde gewoon NIET. Ging hij doodleuk staan grazen, moest zelfs afstappen om hem uit die hoek weg te krijgen. En dat grapje herhaalde 3x, had ik het eindelijk voor elkaar dat hij die hoek niet meer inrende, ging hij met zijn eigenwijze kop keihard achteruit lopen ipv vooruit. _O- En lol dat hij had en mijn stalgenoten mij maar uitlachen. Als je niet tegen een stronteigenwijs paard kan, begin dan nooit aan een tinker. :') Ik ben uiteindelijk nadat hij eindelijk een rondje braaf rondgestapt had maar afgestapt en terug gegaan naar stal. Morgen maar een nieuwe poging. :Y)

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:06

LieZ_Horses schreef:
Toch niet helemaal mijn ding Jolanda, vind het hartstikke leuk om met paarden te werken maar wil het niet als vaste baan.

Toerisme klinkt leuk!

Roos, ik vond het dus ook al raar om die op de snelweg te treffen
Heerlijk toch een paard met humor! Ik hou ervan :D

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:09

Komt me bekend voor Roos :)) Jimmy heeft soms ook van die geintjes, heerlijk blijf ik dat vinden!

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:14

Haha ja ik vind het ook heerlijk hoor, ik hou er wel van als ze een beetje karakter tonen. :P Gisteravond deed hij ook al zo stout, liep hij zo zijn stal uit en ging hij even in de grote leegstaande stal kijken, tuurlijk Gips. :+
Ik zal morgen hem eens filmen samen met Tosca, dat is zo ontzettend schattig. Tosca is helemaal verliefd op Gipsy. :Y)

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:18

Wat leuk zeg! Hoe gaat het met Tosca?
Daar heb ik op leren galopperen :))

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:19

Mevrouw Tosca <3

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:37

Met Tosca gaat het heel goed, ze moest heel erg wennen, vond alles spannend en liep snurkend over het erf haha. Scheen ze op haar vorige stal aan het begin ook te doen. :P Moest er wel op lachen, verwacht je helemaal niet van Tosca, dat brave manegepaard die nergens van op keek. Maar inmiddels is dat een stuk minder en staat ze 's ochtends vroeg al te roepen dat ze naar buiten wil.
Ze staat nu lekker samen met Gipsy in een wei. Eerder stonden ze met z'n vieren maar de andere twee paarden staan momenteel even op het langere gras, maar dat hebben Gips en Tos niet echt nodig. :+

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:59

Tosca vond ik altijd zo leuk om mee naar buiten te gaan!

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:49

Weet iemand eigenlijk hoe het met Sanne is? Heb haar al heel lang niet meer voorbij zien komen op Facebook, Bokt of op de manege..?

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:48

Grrr bijna 1 uur en ben nog wakker >;) Dat heb je als je de hele middag en avond op bed ligt.

xandra88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 07:40

Nog wat kunnen slapen Jolanda?

De deken paste net aan! Ze heeft natuurlijk brede schouders, dus dat is altijd lastig. Moet alleen nog even een bondje aan de deken maken of laten maken, anders blijft er niets van haar manen over.

Heerlijk he Roos van die eigenwijze paarden, kan mij je gevoel heel erg goed voorstellen.

Heeft iemand nog een orgineel idee om als sjabloon op de billen te laten staan bij Lotta? Heb nu in mijn hoofd dat er 3 sterren op moeten komen, maar misschien heeft iemand van jullie een heel goed idee? :)

SabrinedeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:22

Jo: ik heb volgende week vakantie en die 2 weken daarna stage. De eerste week op allerlei afdelingen om ook wat te weten wat de radiologie en anesthesie inhouden enz. De week daarop heb ik verpleegstage en loop ik mee met de verpleegkundige, om ook de basiszorg te kunnen (mensen wassen, eten geven op de po zetten). Daar heb ik niet zo'n zin in...

Roos: hihi die gekke Gips! Het is en blijft een Tinker!

Xandra: fijn dat de deken zo goed als past :) . Gaaf om sterren te laten staan! Ik zit er ook aan de denken om Cas te scheren.

Jorinda heeft gisteren op Cas gereden en dat ging eigenlijk best goed. Maar ineens kreeg hij het weer in z'n kop en trok hij steeds weer z'n hoofd naar beneden en maar blijven galoperen. Uiteindelijk heeft ze het nog aardig kunnen afsluiten.

xandra88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:57

Lastig Sabrine dat zijn gedrag op dit moment niet eenboudig is. Hebben jullie enig idee waar dit vandaan komt of is het gewoon zijn verlate puberteid?

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:54

Nee slecht geslapen, kon niet fijn liggen. En als ik dan sliep werd ik weer wakker doordat ik wou omdraaien maar wat niet lukte :+

Sabine, klinkt allemaal leuk en interessant! Al snap ik dat je de zorg niet zo ziet zitten, is ook zo niks voor mij haha

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:57

Xandra, ik heb de sterren al liggen :P Wat ook leuk is, is een vallende ster

SabrinedeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:52

Xandra: hij is door meerdere therapeuten en DA nagekeken en is verder helemaal in orde. Hij is gewoon een flinke puber. En daarnaast is het een paard dat erg veel begeleiding nodig heeft. Hij is een laatbloeier en je moet ook veel geduld hebben met hem.

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 18:01

Xandra, ik zou een jack russel doen! Dan ben je wel origineel.
Zoiets als dit:
Afbeelding

Ik ben lekker met Gipsy naar het bos geweest vandaag, mijn bedrijfsbezoek ging niet door dus ik had opeens heel veel tijd. Nou die bosrit kon geen kwaad, Gipsy schoot er al haast vandoor toen ik nog maar 2 seconden op zijn rug zat. Het eerste stuk in het bos was ook met volle vaart haha. Lekker dier is het toch!

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 18:04

Gips had er zin in :))

Heb Jimmy lekker z'n poetsbeurt gegeven en daarna weer lekker in het herfstzonnetje met z'n kudde gezet!

AshleyvdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:05

Leuke verhalen allemaal!!

Ik mag naar de vakantie de paardjes op stage gaan scheren!!
En ben zo blij dat die van mij heerlijk in zijn zomervachtje blijft!!
Hij is nu alleen omdat die op stage met deken op stal staat heel donder geworden een echte koffievos,
Ik vind hem nu echt mooi!!