Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rytm

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 18:10

Ja inderdaad, ik zou eerst dat veulen veilig stellen. :)

Nee ik ga pas vrijdag naar Duitsland Jasmijn, Brecht is vannacht vertrokken met twee paarden en heeft vanmiddag vetcheck gedaan en moet pas donderdag proef rijden.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:12

Ja klopt, is Elise :) ze zit ook in t Nrps topic waar ik ook veel zit :)
erwin is goed, zowel als da en als osteo. Blijft rustig en is niet zo duur.
Vind het zelf een fijne man, eerlijk en recht voor zijn raap!

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:44

Zoo ik ben ook weer terug van vakantie en heb bijgelezen maar weet de helft al niet meer hahah.

@ jasmijn, wat een gaaf dier zeg en leuk dat je vriend ook paardenfan is geworden!
@ maartje & merel, leuk druk met ponykampen zeg, word er al moe van als ik eraan denk haha.
@ maaike, welkom terug in het digitale land! Wel gaaf zeg allemaal wat je meemaakt, vind het toch wel bijzonder hoor
@ anike, poe dan schrik je toch ook wel als ze onderuit gaat
@ Joyce, hoe is het met je rug??

Nou ik kan ook weer trots zijn op mezelf, gister na 4 weken niet rijden voor het eerst dit jaar buiten gereden en nog wel op een van de nieuwe, oilily. Wel een heel braaf paardje maar retesnel echt niet normaal haha. Magoed ik dacht gewoon doen, bp aan en gaan! ik heb het overleefd, alles meegedaan en slechts 1x gedacht "als er nu wat gebeurt dan stap ik af" dus vond mezelf heel stoer :)

Weet trouwens niet of ik het al verteld had maar ik ga weer studeren! Engelse taal en cultuur aan de UvA! En om nog ff gekker te doen ga ik overmorgen naar een adviseur of het mogelijk is om er ook Spaans bij te doen, zou ik heeel graag willen maar het is wel heftig denk ik.

Verder heerlijk weekje in spanje gehad. Was super warm maar hebben toch niets gedaan, op een dagje barca na, dus ideaal!
Was wel mooi, het dorp waar we altijd naar toe gaan had 5 dagen gaypride dus het hele dorp liep over van de travo's, relnichten en alles. Supergrappig :P

Ow en nog wat anders big nieuws..

Ik woon sinds 2 weken samen in alkmaar! <3

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:13

Super leuk fab! Zowel je vakantie als je rit op oilily :D

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 16:06

Wow da's veel nieuws tegelijk Fab! Oilily haha zo'n leuke naam!!
Super van je vakantie en ook echt blij voor je dat je samenwoont, lijkt me heerlijk! Krijgen we foto's van je huisje?
Enne..doe maar fanatiek joh..zo aan de studie!

Ik heb vandaag m'n liefste wedstrijdpaardje op de foto laten zetten, ze liep alleen niet op en top maar heb er nog wat leuke dingetjes van kunnen maken. Alleen de draffoto's zijn niet zo goed, moment dat ze echt begon te draven was batterij op maar ga morgen nog een herkansing doen.
Moet ze ff uploaden enzo, uno momento!

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:11

Ben benieuwd :D

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:15

Me 2 :D

Fabienne, leuk dat je samenwoont, lekker hoor!
2 universitaire studies samen, heftig hoor :oo
Ach, kost je wel maar 1x collegegeld dus je kan het altijd proberen..
Laatst bijgewerkt door madelief88 op 21-07-10 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:21

@ Madelief Dat was niet Maartje, maar Fabienne die samen is gaan wonen ;)
Wel heftig ja Fab, maar moedige beslissing! Ik vond dat je het erg netjes deed op Oililly (wat ik zag dan)
Mijn rug doet toch behoorlijk pijn (naja het is meer zijkant rug/bil :P) Heb vannacht amper geslapen van de pijn en kon mijn bed niet meer uit komen vanmorgen :P Vandaag wel beetje gelopen en bewogen en dat werkt wel iets, als ik lang zit wordt het gewoon erg stijf, toch wel een behoorlijke inwendige kneuzing denk! Heb voor morgen iig mn werk afgebeld, dat gaat even niet lukken :P
Voor degenen, die denken waar heeft ze het over, ik ben gisteren van Zetra gevallen, nadat ze schrok en we een hindernispaal tegenkwamen, ik ging linksaf en zij rechts en toen lag ik :D

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 16:38

Auw!! Ga je er nog naar laten kijken of niet? Beterschap iig!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:45

Joyce, argg zat hele tijd met Maartje in mn hoofd stom (beetje moe), heb t verbeterd ;) AU! Dat je gevallen bent, vervelend joh.
Spring je veel de laatste tijd?

Ik heb vd week ook weer eens gesprongen met Fuur, ga nooit zo hoog met hem, vind ik te eng lol. Ging Jasmijn ook maar eens met Fuur springen, na de sprong, "sjees, ik snap dat je springen met Fuur eng vindt, hij knalt er echt over.." :D
Ik weet niet wat hij precies doet, maar ben geen springruiter dus ben dan maar blij dat ik blijf zitten haha, binnenkort maar eens een springlesje :D

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 16:48

Meet Arencio, 5 jaar oud :)

Rondje draf
Afbeelding

Contragalopje
Afbeelding

Gewoon galopje
Afbeelding

Zo moet het dus niet..
Afbeelding

Ietsje beter
Afbeelding

Galophoppp
Afbeelding
Afbeelding

Drafff
Afbeelding

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:52

Arencio!! Leuk hoor, om haar nog eens te zien en vind het nog steeds zo leuk voor je dat het uiteindelijk toch nog zo heeft uitgepakt dat je haar kan rijden :j Ze lijkt wel gegroeid (lengte) en sowieso in de breedte :D

Maar ziet er goed uit Maaik, ga je nu vaak met haar op wedstrijd?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 16:58

Ik zat ook net te denken 'dat beest lijkt vet groot onder mij :D '
Maar ze is idd wel rond de 1.68m denk ik. En paard geworden :j
Ja we hebben er 4 gehad afgelopen 2 maanden. Eerste keer had ik 65%, daarna uitschieters met 82% en 78% en de laatste keer 73% want toen had ik wat foutjes door een omvallende boom naast mn ring :+
Ze loopt de proeven wel foutloos nu waar ik de eerste keer nog onzeker was met m'n eenvoudige wissel vanuit contra en achterwaarts enzo, doet ze nu super.
Laatst bijgewerkt door Rytm op 21-07-10 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:00

Super joh, en op wat voor niveau rij je dan met haar (omgerekend haha). Je bent ook helemaal niet zo groot :P
En 1.68m vind ik HUGE (maar das heel persoonlijk haha).

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 17:04

madelief88 schreef:
Super joh, en op wat voor niveau rij je dan met haar (omgerekend haha). Je bent ook helemaal niet zo groot :P
En 1.68m vind ik HUGE (maar das heel persoonlijk haha).

Ze loopt de FEI proeven voor 5-jarige dressuurpaarden. Da's met wat figuurtjes in draf en middendraf doorzitten twee keer, halt en achteruit op de korte zijde, dan middenstap en uitgestr. stap, dan teugels opnemen en stap-galop, dan middengalop en dan stukje contra dan vanuit contra eenvoudige wissel, dan weer korte diagonaal contra en dan naar draf, dan op de volte hals laten strekken en dan middenlijn, halt, groeten.
Da's mn proef eigenlijk.. vond het eerst best zwaar voor een 5jr maar als ze er een beetje ritme in krijgen gaat het wel.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:35

Super leuk Maaik! Je ziet dat je qua zit echt beter bent gaan zitten, maar zie toch Maaike terug :) leukk!

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:09

Stoer allemaal hoor Fab! Lijkt me wel zwaar 2 studie's maar waar een wil is, is een weg. En super leuk dat jullie nu samen wonen, lekker een eigen plekje creeëren. Oililly is inderdaad wel super snel, maar wel super eerlijk. Ze doet het echt boven verwachting goed :) En ook nog is lekker in Spanje geweest, top hoor allemaal!
Wat een knapperd Maaik, ziet er goed uit. Leuk dat je ook die FEI proeven er mee rijdt, maar wel zware proeven voor een 5 jarige lijkt me.
Gaat het weer een beetje Joyce? Je had toch wel een flinke klapper gemaakt.
Hoe is het nu met je paard Aniek?

Ik heb echt een relaxte week, 't is verder niet druk op de manege behalve ponykampen. Zondag lekker op het strand gelegen, maandagavond wezen mountainbiken in het bos met Boj en Maarten, gisteravond verjaardag gehad, vanavond ga ik golfsurfen en nu lekker beetje klooien in m'n huisje.
Mountainbiken was echt super gaaf, had ik nog nooit gedaan. Ging niet zo hard als Boj en Maarten, die hebben wat meer lef en power dus ze gingen gewoon steeds op mij wachten. (was wel mooi, konden hun weer even uitrusten) Wel zwaar was het, maar kon gewoon door blijven gaan enzo!
Zondag begint er weer een weekje kamp, al de 4e week dan! Gaat toch weer super snel.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 17:22

Mja ze moeten al enigzins op het achterbeen lopen, dat wel, maar verder zitten er nog niet echt moeilijke oefeningen in gelukkig.

Jij bent wel lekker sportief joh, dat surfen, doe je dat al lang?

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:39

Gelukkig iets rijtechnisch! Elise heeft aangegeven dat ze zich vast heeft gezet. En dat t met 2a3 weken als ik zo rij als ze heeft aangegeven, al stukken beter moet zijn :D
ze heeft er zelf 3kwartier ongeveer opgezeten en daarna ik nog even :) was fijn om mel weer even te voelen als ze ooit begon to worden :) dat was toen san der ook deed rijden :j

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 19:19

Fijn Aniek!! Ben benieuwd.

Brecht heeft 67% gereden vandaag, zaten wat foutjes in. Was 13e in de landenproef.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:40

Gelukkig maar Aniek! Hopen dat het inderdaad snel opgelost is.
Keurige score toch Maaike? Of was hij zelf niet tevreden?
Was de eerste keer dat ik ging surfen, wel gaaf hoor en 't ging me nog niet eens zo slecht af. Kheb blijkbaar een vrij goed evenwichtsorgaan haha. Nee, was echt heel leuk.
Oh ja, kheb ook nog een rondje geskeelerd vandaag, dat doe ik morgen ook nog denk ik en dan denk ik morgenavond mountainbiken. Ik voel me altijd zo lekker als ik gesport heb!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 20:43

Doel was bij de eerste 10 te geraken dus moet eigenlijk rond de 70% scoren. Maar hij was ook een keer geschrokken geloof ik.

Lijkt me super dat surfen, echt!!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 12:01

Ich bin on my way to Germanyyyy. :D
Tot maandag allemaal!!

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 13:28

Veel plezier en succes gewenst daar!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:50

veel plezier daar maaik... en wat een knap ding is dat geworden zeg :D