Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:20

Eline, moet jij morgen ook naar slagharen? Ik werd net gebeld door ASA :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:21

Jaaa morgen ga ik ook :) bij het park. Leuk, jij ook dus? :D Kwart voor 9 bij ASA?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:24

Hij had het over half 10 vertrekken.. Moet er zo even langs om wat dingen te tekenen, dan krijg ik vast nog wel meer info :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:27

Half 10? Okee XD Maar wat doe je dan? Park? Horeca? Administratie? :P

Ik belde net nog of ik moest rijden met de auto, hij zei dat dat waarschijnlijk wel moest. Hij zei nog dat ie wel ging proberen of je bij mij in de auto kon als het qua tijden mogelijk was :P wel gezellig.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:32

Ik heb geen idee eigenlijk, maakt me niet zo heel veel uit :P Hoor ik straks wel :P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:34

Haha ja administratie scheen behoorlijk saai te zijn, de hele tijd gegevens verwerken. Maar daar zat je dan wel met een groepje mensen en da's op zich wel prima. Horeca krijg je zo'n standje met eten of drinken; ijsjes, slushies, worstenbroodjes, dat soort dingen. Op zich prima, maar is wel de hele dag staan en dat vond ik wat minder :P Park blijft mijn favoriet, om bij een attractie te zitten. Lekker stoeltje met verwarming in je hokkie waar je kunt zitten en de hele dag contact met gasten enzo.

In 't begin kon 't me ook niet zo veel schelen, maar ik vraag nu wel specifiek of ik naar park mag, haha :P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:36

Kan vanavond overigens niet zo heel lang nakletsen ;) heb beloofd naar Inés te gaan. Da's dat meisje dat er op de wedstrijd ook was, die van Leida :P die rijdt ook op vrijdag en daar ga ik eens een keertje bij kijken.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:40

Haha ik merk het wel, denk dat ik horeca het minst leuk zal vinden, ik zie het wel :)
Ah is niet erg toch, als ik morgen moet werken blijf ik ook niet zo lang :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:42

Haha is goed. Ja je maakt wel lange dagen op werk, maar ik kan het eigenlijk beter hebben dan van mijn oude baan (kassadraaien). Ik maak meer uren met veel minder pauze, maar kom vaak zelfs eerder terug van pauze :P haha.

Aaah heb weer zin in vanavond :D Hoop wel dat Vinnie iets beter loopt nu, want met de wedstrijd liep hij onregelmatig -O-

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:52

Aaaaah ik kan bijna niet meer lopen van de spierpijn :') En nu een keer niet van het paardrijden :')
Ik zat gister in Slagharen bij de octopus.. En dan moet je voor elk rondje de beugels checken.. Maar die ondergrond heeft een lichte helling, dus eigenlijk heb ik elke paar minuten een heuvel op en af gelopen :P Dus nu staan mn kuiten STRAK van de pijn :P Ohja, en ik ben gestruikeld over mn attractie :') Hoe dom. Ik wou even een huppeltje over zo'n 'arm' maken, alleen huppelde ik niet hoog genoeg :') Dus been lekker blauw nu :P

Het was wel heel erg leuk! :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:50

Ja whahah :P hard werken joh! :') merk je ook weer hoe 'goed' je conditie is na een dagje Slagharen... had ik ook hoor. Viel vandaag wel mee want hoefde geen beugels te controleren, maar als dat wel moet ben je altijd wel aardig wat aan het rondlopen xD

Vincent is zo'n topper he <3 ging vandaag hem en Silvana uit de paddock halen. Ik kwam aanlopen en zodra hij me zag rende hij naar de draad toe en bleef hij wachten, volgde me naar de ingang en ik kreeg meteen een dikke neus in mijn gezicht van "jeej, aandacht!" Toen met Silvana en hem terug. Silvana sjokte een beetje mee, maar Vins neus leek wel met lijm aan mijn nek vast te zitten, haha. Wat een knuffelbeest. De les ging ook goed trouwens. Hij laat je ook wel precies weten of hij tevreden is of niet hoor; ik was iets te streng met mijn hand en meteen kwam die dikke tong van 'm naar buiten van "je doet me au!". Fijn dat hij dat zelf aangeeft :D

We reden trouwens in de kleine bak ivm een springwedstrijd. Nou waren wij maar met z'n vieren dus dat ging wel; Vin, Silvana, Paris en My Lady... maar het uur voor ons was een pony-uurtje met tien of elf mensen....dat was wel eventjes héél druk. :')

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:33

Trouwens, wedstrijdinschrijvingen zijn...........vol :') jesus.
Thanks, Jolien, dat je wil voorlezen he :]

Edit: Trouwens, hoeveel winstpunten heb je eigenlijk nodig hier om naar de F7 te gaan?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:43

Jezus haha, ze lagen er vrijdagavond pas :Y) Ik heb meteen ingeschreven :D Maar binnen 2 dagen vol? Dat is wel echt achterlijk snel, dan heb je gewoon geen tijd om in te schrijven als je op een andere dag rijdt... Maar, als je je op de wachtlijst zet, krijgen de eerste 8 a 10 voorrang bij de volgende wedstrijd toch? Zoiets werd me verteld

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:11

Ik doe het graag hoor Eline:)
Je moet 4 punten hebben om over te gaan, dat geldt voor alle klassen. Behalve F1 en F2, dan heb je er 2 nodig.
de inschrijvingen zijn steeds sneller vol, wel een goed teken dat er zoveel animo voor is:) Eerder duurde het zelfs weleens twee weken voor de inschrijvingen vol waren.
Ik doe niks meer met een wachtlijst, omdat ik anders tot op de laatste dag de startlijst moet aanpassen. Maar ik doe het nu zo, dat degenen die geen kans hebben gehad om zich in te schrijven (dus de ruiters die rijden op de dagen dat de inschrijvingen al vol waren) zich al kunnen inschrijven voor de eerstvolgende wedstrijd. In dit geval dus de ruiters die rijden op ma, di, wo en do.

Wat leuk dat je weer aan het werk bent Lotje, maar wat is ASA? Een uitzendbureau? Of werk je altijd in Slagharen? En hoeveel dagen?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:15

ASA is een uitzendbureau voor studenten :) Dus word gewoon egbeld als ze ergens iemand nodig hebben, op dagen dat ik heb aangeven te kunnen werken :D

Maar, is het dan niet zo dat er straks weer mensen zijn van de andere dagen die geen kans meer maken? Of zie ik het dan verkeerd? Is vaker wedstrijden organiseren een optie, of is dat organisatorich niet haalbaar?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:32

Dat is organisatorisch inderdaad niet haalbaar. Op zondag worden er lessen gegeven en die wil je ook niet te vaak cancelen. Daarnaast moet je ook weer iedere keer vrijwilligers, juryleden en barpersoneel regelen.

Heel zwart-wit gezien zijn er altijd wel mensen die achter het net vissen bij de wedstrijd. Er is meer animo dan plek voor iedere wedstrijd. Iedere maand is er weer een andere groep ruiters die mee kunnen rijden. Tegen ruiters die echt heel graag iedere wedstrijd mee willen rijden, zeg ik ook altijd dat ze dan het beste langs kunnen komen zodra de lijsten er liggen. Die vragen me ook altijd op welke dag ik de lijsten neer leg, dat is sowieso altijd de week na de afgelopen wedstrijd en dan iedere maand een andere dag. Zo zijn het nooit dezelfde ruiters die telkens achter het net vissen. Hoewel het toch iedere maand grappig is om te horen dat ik de lijsten altijd op de dag neerleg, waarop ik die maand toevallig de inschrijving heb geopend;)

Hoe je het ook doet, er zijn altijd ruiters die een keer pech hebben of het niet met je eens zijn. Maarja, geloof het ook niet, ik kan niet heksen:P

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:55

Zo te horen doe je het helemaal prima met die startlijsten Jolien!
Bij ons op de manege zijn de fnrs-wedstrijden ook helemaal hot en zijn de inschrijflijsten ook snel vol. M'n collega welke de inschrijvingen doet geeft altijd aan dat de mensen welke geen kans hebben gehad zich in te schrijven omdat de lijst zo snel vol zat, voorrang krijgen bij de volgende wedstrijd.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:09

Oh best veel, 4 promotiepunten ;o dacht altijd dat er minder nodig waren.

Volgens mij heb je het verder inderdaad prima geregeld met de startlijsten hoor :)
Ik was wel blij dat ik net op tijd kwam, haha, want toen ik vrijdag wegging lag die lijst er nog niet, en dat zal tegen half 9 of kwart voor 9 's avonds zijn geweest, en toen ik zondagochtend om half 11 kwam aankakken waren er nog 5 plekken over ofzo! Nog snel mijn naam bij kunnen schrijven en toen was hij na de les meteen vol.
Ben benieuwd of we dit keer weer als eerste of als laatste moeten :P alhoewel ik meen dat er dit keer meer paarden hadden ingeschreven dan de vorige keer. Yvonne (voorleesYvonne xD) doet ook weer mee, met Silvana, da's ook wel leuk.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:16

Ah da's leuk dat ze weer mee doet! Ik sprak haar laatst, en toen vroeg ik haar waarom ze nooit mee mee doet.. Maar ze had geen paard meer waar ze een klik mee had, wel sneu. Dus leuk nu!
Jo, mag ik je dan ook vast reserveren? Gezien Yvonne bij ons in de categorie ook moet rijden... En Rachel heb ik een tikkeltje aanvaring mee gehad, dus die ga ik niet vragen :Y)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:20

Ja het probleem is dat ze met Silvana een klik heeft, maar Silvana wordt in onze les geleast :+ Maar Michelle is echt al heel lang gewoon niet meer op komen dagen en dan pakt Yvonne haar altijd. En nu ze er ook de wedstrijd op mag rijden, wilde ze het wel weer proberen, haha.

Rachel is altijd... hm xD vind haar niet heel handig voorlezen om eerlijk te zijn. Vind het moeilijk om haar te volgen omdat ze de nadruk op een heel andere plek in de zin legt dan ik verwacht. Ik meende dat ik Jolien hoorde zeggen dat ze de paardencategorie zou doen? Of had ik dat verkeerd begrepen?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:23

'doet'? Qua voorlezen? Je moet altijd eigen voorlezer regelen toch.... Sorry, ik mag haar sinds vorige wedstrijd gewoon niet meer zo :')

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:24

Weet ik niet, omdat Yvonne in principe volgens mij gewoon iedereen leest tegenwoordig :') Daar gaat ze zelf al een beetje van uit. Maar ze kan de paarden dus niet voorlezen omdat ze dan zelf rijdt. Maar ik volgde het gesprek maar half omdat ik aan het andere eind van de bar zat dus ik heb het misschien niet goed begrepen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:39

Op de startlijst zet ik bij de klassen F4 en hoger altijd neer dat ruiters een eigen voorlezer moeten regelen. Maar vaak biedt Yvonne of Rachel wel aan om voor te lezen, maar omdat dit niet altijd kan moeten deze ruiters hier wel rekening mee houden.

Ik was niet van plan om de hele categorie voor lezen in eerste instantie, maar het ziet er naar uit dat dit nu wel gaat gebeuren, niet erg hoor hihi;)
Maar er is een ruiter die altijd op de donderdagavond rijdt en die heb ik beloofd om te helpen met alles bij de wedstrijd omdat het allemaal nieuw is voor hem, dus die zou ik ook inderdaad voorlezen. maar ik vind het wel leuk om jullie voor te lezen:D
Volgens mij zo uit mn hoofd zijn het jullie vieren die meerijden met de volwassenen, of ik moet iemand over het hoofd hebben gezien.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:41

Ah okee :) verkeerd begrepen dan, excuus. Maar leuk! heb er al weer helemaal zin in. Op wie rijdt die persoon van de donderdag dan? :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:45

Daar zijn we nog niet helemaal over uit:P In de les rijdt hij doorgaans op Fjordie of Lieske. Ik denk dat Lieske wel een goeie optie is voor 'm. hij rijdt F4.