Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 16:14

Ah, vooruitgang! Hyper!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:19

Ja..nu alleen Fax zijn humeur nog een beetje op zien te vijzelen.Ik hoop dat zijn knietjes goed genoeg zijn voor woensdag.Ik wil graag even met hem naar het bos,daar kan hij ook lekker van opknappen.Maar ja...morgen eerst maar beetje longeren in de bak,even rustig aan doen en dan zien we woe wel weer.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 16:26

Hou mij op de hoogte! Komt vast wel goed met Faxjes humeur Lachen
Even duimen dat hij voor woensdag weer helemaal goed is.

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:29

Pffff, wat ben ik verveeld na een dag pc-hangen zeg!
Dat doe ik echt nooit meer Haha!

De "gezondheidsheer" is trouwens niet langsgekomen Tong uitsteken

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 16:30

Goh Tong uitsteken

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:32

Die komen alleen als je op een goede locatie woont... Clown zeg maar waar ze voor de deur kunnen parkeren.Of als ze vermoeden dat je het te bond maakt.Ik heb hier nog nooit iemand gezien hoor...sterkter nog,toen ik een paar jaar geleden een burn-out had heb ik na een half jaar zelf maar eens gebeld Bloos

Tuurlijk houd ik je op de hoogte Peet!!

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:23

muiszje schreef:
Welkom suzanne!
Je hebt een mooie merrie ja (lijkt als 2 druppels water op Boaz, alleen is die ruin Lachen zal ff een foto zoeken!)
Tis hier heel gezellig, maar soms met wat gezever ertussen door, gewoon onzin meebabbelen en je zit goed Knipoog

Dank je... hahaha wel grappig het is te merken dat je in mijn profiel hebt gekeken anders noemt niemand mij Suzanne Clown
Maar bedankt voor het compliment over mijn merrie... ben benieuwd naar foto's van Boaz

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:56

welkom suzanne!

ik ga naar de gamma Clown
Doei, doei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:09

Hallo hallo ik ben er weer Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:13

@ gera: Je kan Linda Polak proberen, das een western manege, maar heeft ook een aantal prive stallen, voor pension klanten, ze hebben een hele grote buitenbak, 2 paddocks en stukjes land..
http://www.naturalwestern.nl/ is de link... Ze zit op de Oosteinderweg bij het Amsterdamse Bos..
Verder zou ik niets weten..

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:19

Nou ben ik weer even hoor... Nog steeds niet bijgelezen maar echt ff nog geen tijd voor. Ben wel erg benieuwd wat betreft een mogelijk paard van Patty ofzo???

Wat ik ook die manege is Osdorp wil weten; alles Tong uitsteken Waar? Hoe duur? Hoeveel paarden/pony's? Geen binnenbak zeker?

Wat nog heeeeel schattig was... Toen we gisteravond aankwamen op schiphol stond het dochtertje van ong. 2,5 van 1 van de advokaten met haar moeder te wachten. Dat meisje had een bordje met daarop: "papa Marcel, hier is Mijntje" en een pijltje naar beneden, dat hield ze trots omhoog. Toen zag ze haar vader in de verte lopen en rende ze naar hem toe, nog steeds met haar bordje omhoog. Echt zooooo cute! Haha!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:57

Joki schreef:
Met EV's heb ik al aardig wat te stellen gehad; die draaien heet en kennen dan geen uitknop meer en als je een baanev heb kan je vol aan zijn bek hangen; je hangt toch nooit harder dan zijn exjockey. Met de EV die ik ken hoef je ook niet te gaan stappen om af te vloeien (voordeel als het met av wel kan) aangezien je dan helemaal een leipo krijgt. Als ik er echt niks meer mee kan draaf ik op het tempo redden wat er te redden valt keihard door en maak daarna vrolijk hetzelfde rondje opnieuw om te kijken of hij zich dan wel kan gedragen.

En DAT is nou net waarom ik een EV wil Haha!

Pluut: HOOOOOEEEE schattig! ik zie het al helemaal voor me.. daar ga je volgens mij als vader spontaan van huilen Clown

Peet: Nora wordt wel steeds mooier hoor, onderhals gaat eraf.. maarja haar rug is gewoon te lang, dat is het hele eieren eten.. echt jammer, want ze heeft wel de mentaliteit om een goede sport pony te worden..

Tink: wat fijn dat het wat beter gaat met beer een fax.. nu nog hopen dat de knietjes mooi genezen, en jouw schouder natuurlijk ook!

Bonte: we duimen voor Mamsie Ach gut

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 19:11

Noortje zou best een leuk springertje kunnen zijn, maar dan moet Ies wel willen, hihi.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:14

hmm,.. soms loopt ze een beetje raar van achter.. beetje slappig.. ik weet niet of springen dan een goed id is, maar nora vind het wel fantastisch ja:)
(maarem.. met boomloos kan je bijna niet springen,, dat ding voor doet pijn als je echt gaat staan..)

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 19:28

muiszje schreef:
hmm,.. soms loopt ze een beetje raar van achter.. beetje slappig.. ik weet niet of springen dan een goed id is, maar nora vind het wel fantastisch ja:)
(maarem.. met boomloos kan je bijna niet springen,, dat ding voor doet pijn als je echt gaat staan..)

Kul Muis Tong uitsteken
Waar baseer je dat op? www.boomloosrijden.nl voor de details.

Het klopt dat boomloos niet gemaakt is om mee te springen (daar schuift het teveel voor). Een enkele sprong kan echter wel, maar dat het 'pijn zou doen' dat klopt niet hoor.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:37

Nou, net terug van Wennekers, die Jos is een aardige man! We hebben uitloopstal nummer 19 gereserveerd. De keuring is een dag naar voren gehaald. Ze wordt dus nu donderdag gekeurd. Als alles goed is, komt ze zaterdag hierheen!
Hebben jullie nog tips voor de keuring: ik weet al van de kogels en knieen achter, en de longscopie. Verder nog iets cruciaals?

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:40

PattyOosten schreef:
Nou, net terug van Wennekers, die Jos is een aardige man! We hebben uitloopstal nummer 19 gereserveerd. De keuring is een dag naar voren gehaald. Ze wordt dus nu donderdag gekeurd. Als alles goed is, komt ze zaterdag hierheen!
Hebben jullie nog tips voor de keuring: ik weet al van de kogels en knieen achter, en de longscopie. Verder nog iets cruciaals?

bloed laten afnemen voor de keuring. (conrtoleren ze op verdovende middelen en of alles in orde is)

welk rijtje van de uitloop stallen dan?

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:42

Schimmelig schreef:
muiszje schreef:

Kul Muis Tong uitsteken
Waar baseer je dat op? www.boomloosrijden.nl voor de details.

Het klopt dat boomloos niet gemaakt is om mee te springen (daar schuift het teveel voor). Een enkele sprong kan echter wel, maar dat het 'pijn zou doen' dat klopt niet hoor.

erhm, er zit zo'n dik vlak voor (bij normale zadels de voorboom dus) en als je in de verlichte zit gaat zitten (staan dus) worden je benen juist weer naar achteren gedrukt.. als je wat hogere sprongen neemt is dat niet echt fijn!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:44

alano schreef:
bloed laten afnemen voor de keuring. (conrtoleren ze op verdovende middelen en of alles in orde is)

De eerste rij vanaf de grote bak volgens mij. Sta jij daar ook? Ik ben niet bang voor verdovende middelen, moet ik dan toch laten prikken?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:45

PattyOosten schreef:

Als je een goede DA hebt komt er een hele lijst die ze na gaan kijken.Zorg dat je ook goede afspraken maakt mbt evt "proef-periode" en wees zelf aanwezig bij de keuring.Ik heb evt een koopcontract voor je wat je volledig aan kunt passen(is nu specifiek voor ijslanders).Daarmee heb je een rechtsgeldig eigendoms document in handen.
Heb het met beide ijslanders gedaan en beide verkopers waren er erg content mee.Zou dus ook niet weten waarom het niet met een warmbloedpaard zou kunnen.
Zowel stamboek papieren als paspoort zijn geen wettelijk eigendomsbewijs.Wel een evt "verkoop-briefje"

Spannend hoor!!

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:46

PattyOosten schreef:
alano schreef:

De eerste rij vanaf de grote bak volgens mij. Sta jij daar ook? Ik ben niet bang voor verdovende middelen, moet ik dan toch laten prikken?

ik was ook niet bang dat de mensen die het paard aan mij verkochten verdovende middelen hadden gegeven maar ze (de vorige eigenaren, was zelf niet bij de keuring) hebben wel bloed af laten nemen om te kijken of alles goed was.

ik sta in de 2de rij...sta jij links of rechts?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:49

Heb je trouwens al wat met de verzekering afgesproken??Mijn paard was al in de verzekering op het moment dat hij was goedgekeurd namelijk.Je krijgt dan een voorlopige verzekering die later kan worden omgezet in een vaste verzekering.Op deze manier is je paard meteen verzekerd op het moment dat ie van jou is..wat er dan ook gebeurd

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:50

hmm ik heb toch echt geen pijn gevoeld toen ik met Pascal ging springen (boomloos). ok ok het was dan ook een sprongetje van niks Tong uitsteken maar toch Lachen
geen zin in school?!?!?!?!?!
ik zou er op dit moment echt een moord voor plegen!!! Ik wil zo graag weer naar school! Helaas is het dit jaar niet doorgegaan omdat ik pascal nog moest verkopen enzo. Bah.... ik wil écht weer naar school (en ik heb geen koorts! heb het net opgenomen)

Vandaag met de fiets op stap geweest. Valt toch nog best mee de afstand van de VU naar wennekers.... was er met ongeveer 20 minuutjes. Daarna veyton gereden. haha kwam er een arabiertje (geloof ik?) in en dat meisje deed alvast alle deuren dicht want hij kan uit het niets heel hard wegrennen. Heb ik weer! dacht ik Knipoog Veyton rent nl. gráág mee... Gelukkig heeft veyton zich keurig gedragen Haha!
Pascal was ook lekker in zijn hum. Het zweet droop m'n naad in en van zijn naad af! hahaha en in mijn ooghoeken zag ik alano longeren Lachen
tja.... en dan heb je zoveel energie verbruikt dat je vergeet om ook nog eens naar huis te moeten fietsen.... naar slotermeer Wow! Heb het in 3 kwartier gefietst Haha! en ik was blij om weer thuis te zijn zeg!
Ik ben helemaal gesloopt, durf bijna niet te raden hoe ik morgen m´n bed uit ga stappen hahahahaha

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:52

Tinky12 schreef:
Ik heb evt een koopcontract voor je wat je volledig aan kunt passen(is nu specifiek voor ijslanders).Daarmee heb je een rechtsgeldig eigendoms document in handen.
Heb het met beide ijslanders gedaan en beide verkopers waren er erg content mee.Zou dus ook niet weten waarom het niet met een warmbloedpaard zou kunnen.
Zowel stamboek papieren als paspoort zijn geen wettelijk eigendomsbewijs.Wel een evt "verkoop-briefje"

Spannend hoor!!

Zou ik die ook mogen Haha!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:53

Ik ben zelf bij de keuring, dus dat zal geen probleem zijn.
@Tink, ik wil graag jou koop contractje hebben, fijn! En die verzekering, daar vragen ze of die is goedgekeurd, dat weet ik natuurlijk nog niet, moet ik daar even over bellen?

@ Alano, we komen aan de rechterkant te staan.