jaa het was heel leuk, ik heb echt vet veel lammetjes mogen verlossen! we werden daar ook gewoon alleen gelaten enzo! maarja wel vermoeiend van 9 tot 6 bij de schapen en dan nog die drukke kinderen die ons om half 8 wakker maakten en savonds druk waren haha! moest ook2 x opvoelen of er nog een lammetje inzit das vet raar! vet warm zon schaap en dik veel bloed aan je hand enzo haha!
jaa echt enorm veel geleerd! was er ook eentje daar kwam de baarmoeder gewoon helemaaaal uit zetten, er kwam zon dik lam uit dat die gewoon vacuüm gezogen had en toen kwam alles naar buiten! wij die man bellen er komt nog wat uit zegtie das de nageboorte wij zo uh nee dit is niet de nageboorte hij oke kom eraaan, half uur later kwam die aan waggelen, alles hing eruit (zal jullie de foto besparen) en toen zei die ohnee dat is idd niet goed, belde die de dierenarts, weer een half uur later kwam die, en die duwde em gewoo terug erin en toen een strikje erop zodat die er niet weer uit geperst kon worden dat was onze eerste bevalling alleen normaal lam weegt tussen de 3 en de 4 kilo deze woog 6 kilo hahaha!
mensen die mee gaan op de meeting, willen jullie in het andere topic reageren? over hoelaat we daar afspreken enzo. (misschien toch wat eerder dan half 2 omdat we miss de paarden zelf wel moeten halen enzo, en als we ook nog broodje willen eten is een halfuur wat krap..)
pff heb lang niet achter me laptop gezeten zeg!!! en anders even snel belangrijke mailtjes beantwoorden... Nu eindelijk eens tijd om te bokken. Heb een heel raar weekje gehad. Maandag was ik bij verzorgknollie (die fries x arabier) en ik had dr vastgezet (poetsplaats is buiten) en toen ging dr 1 de bak slepen en de trekken stond in n soort overkapping... Nouja daar moest ie uit en ik dacht ik gaat ff n stukkie opzij met paard... Echter dacht paard OOOOOH DAAR STAAT LEKKER GRAAAAAAS (ofzo) en die zette t op n rennen.... Het nadeel was dat dat gras aan de voerkant van de weg stond. Op die weg mogen ze 60 rijden, rijd niet vaak iemand maar als ze langskomen is t met n rotvaart.... Dus ik vasthouden, dacht ik geef n ruk aan dat touw om dr om te trekken, dan rent ze ten minste niet naar de weg. Maar dat mislukte omdat ik dus door me enkel ging en daardoor viel. Nu heb ik me rechterhand een stuk open liggen en me linker enkelbanden zwaar verrekt en waarschijnlijk ook deels ingescheurd... Knudde dus.... Vrijdag niet kunnen rijden, vandaag me proef ook af moeten zeggen.. Maar volgende week gaat ik gewoon weer rijden (denk ik, zoals t dr nu voor staat is dat wel de bedoeling). Was ik ook maandag voor het eerst begonnen bij me nieuwe (2e) werk... In n restaurant in t ziekenhuis... zo n zelfservice (zoals bij v&d maar dan beetje anders) Dus heb de hele week alleen maar achter de kassa gezeten xD Maargoed dat was ongeveer mijn verhaaltje Ohjah morgen of overmorgen terug naar de dokter(was namlijk toch maar even langs gegaan toen me tenen bewegen dinsdag bijna niet lukte) ben benieuwd.
Hahaha nee op die foto lijkt het wel wat meer hoor zo erg is het noiet kijk maar naar me buik daar ;p Ik heb daar zelfs groente gegeten! Ik zag er heel erg tegenop omdat ik bijna niets lust enzo haha maar ik heb alles gegeten! En hun eigen koe op gegeten (daar praten ze heel open over van hmm was dit roos of sjaak) niet dat ze zo heette want dat weet ik niet meer. Maar dat smaakte wel enorm lekker! En gister ook een stukje lamsvlees gegeten van hun eigen lammetjes, was ook erg lekker! Maar goed dat ik geen vegatarier ben haha!
En @marlous klote zeg dat je paard zo deed en dat jij nu auwiie hebt!
_Lucy
Geplaatst: 04-04-11 11:10
auuwww rot voor je marlous!!!
@britt, dat vind ik altijd zo raar, als mensen hun eigen dieren op eten xD bij vrieden van ons ook, daar werkte ik vorige zomer, en toen was ik daar en zeiden ze zo van ja die kalkoen gaat morgenochten op wintersport (zo noemden ze dan blijkbaar, ik snapte er niks van xD) dus de volgende ochtend liep ik de stal in, stond r een kruiwagen met allemaal bloed en veren en allemaal kattenpootjes omdat die het op hadden zitten likken, echt vet vies!! en toen kwam ik daar een tijdje later weer en waren we aan het eten, en hij zo van weetje nog die kalkoen van laatst? nou dit is m. ik had net t laatste stukje in mn mond gestopt, en gooide het er bijna weer uit! zij me allemaal uitlachen natuurlijk xD
haha, oke dan is het ook wel logies, maar toch vind ik het niet lekker als je vantevoren het dier nog ziet leven, en hem dan op eet xD zij hadden 2 volwassen mannetjes, en dat ging niet, dus toen aten ze er maar een op xD