Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 16:59

Zo, terug van ASA en een semi-toevallige ontmoeting met Annelotte daar :p haha

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 17:03

Hahaha. We hadden morgen al slagharen collega's kunnen zijn :Y)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 17:05

He, dit forum heeft geen like-button :P jammer. Was wel grappig geweest xD

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:02

Welke ******* heeft bedacht om die staanders in de bak te zetten zeg :P Mag hopen dat ze zondag weg zijn :Y) Voor alle vroege vogels onder ons; ik moet als 4e starten, mn eerste proefje samen met Paris!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:05

Afbeelding
Wiej, foto van vanavond. Ik wéét dat hij niet vierkant staat, en ik wéét dat ik mn handen te dicht bij me heb :Y) Maar t was ff snel voordat ik afstapte :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:15

Haha dat is dus precies mijn foto met Vincent; staat niet perfect, maar net voor ik afstapte _O- Hij is mooi hoor :)

Omg als eerste starten, help, ben erg benieuwd. Ben blij dat ik iig iets langer kan inrijden, want wat ik vandaag merkte is dat ik wel eventjes tijd nodig heb om hem goed te activeren. Was Vincent ook te lui voor vandaag, die zag je inderdaad echt denken van "oh oliebol, zullen we haar weer hebben". Geen sporen, wel heel wat kriebeltjes met de zweep, totdat Vincent dacht eens lekker opzij en omhoog te bokken. Ikke ergens half op de nek, bleef er maar net op. Toen voor straf maar meteen eventjes tien rondjes flink laten galopperen :') toen was het gezeur gelukkig over en liep hij als een speer.

Nu nog hopen dat die staanders inderdaad weggaan uit de hoeken xD kunnen we allebei nog een fatsoenlijke proef rijden XD

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:15

Haha ik word net gebeld dat iemand nu Vincent heel netjes met naald/draad aan het invlechten is en dat Yvonne wel even vraagt of ze dat tot morgen wil laten zitten :D Jeej, dat scheelt weer een hoop werk!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:16

Ja dat was dus voor de foto's met Maarten en Christa :D Ik heb Paris net ook ingevlochten :) Kwam aan 2 vlechtjes niet meer toe, maar die zou Dana voor me doen :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:46

Haha echt? Geweldig :P Dan ben ik jullie erg dankbaar daar ;)
Heel veel plezier vanavond!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:47

Ja jij hebt morgen een paard met naald-en-draad knotten, ik saaie met elastiekjes ;( Maargoed, ik gun t je hoor :Y)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:49

Haha lekker puh ;) Die van jou ziet er toch vast ook wel goed uit? :] En het zal de jury vast niet zoveel kunnen schelen hoor.

Pfft, Yvonne zei dat ze tegen haar zeiden dat langer inrijden écht niet toegestaan was. Hoop dat we dan even tijd hebben om langs de grote bak te gaan enzo D:

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:51

Nou ze kunnen maar mooi de ** krijgen. Onze paarden hoeven maar 1x te lopen, en ik heb nou eenmaal meer tijd nodig om haar in te rijden. Ik ga echt geen uren rijden, maar ik moet haar toch een beetje los kunnen rijden :roll:

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:52

Ja tegen de tijd dat ik een beetje warmgestapt heb moet ik dan al bijna gaan rijden, dan heb ik toch niet de tijd om 'm voorwaarts en rond te krijgen enzo? Dus ik vind dat we lekker samen wat eerder moeten kunnen beginnen :P

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:03

Gewoon doen. Volgens mij zijn die strengere regels echt meer voor de kinderen enzo hoor...
Ik ben er om half8 denk ik :) Lekker rustig klaar maken en dan tegen 10 over 8 ofzo paard op :) Ongeveer

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:06

Ja precies :) Kan ik ook wel begrijpen, als je dan die arme Éclaire hebt die 10 keer op een dag mag komen opdraven voor nog een klein kindje... Die kun je niet telkens een half uur laten inrijden....

Ik ben er ook om half 8, dan zie ik je dan :] Dan even lekker uitgebreid borstelen en poetsen en rustig opzadelen, en dan er gewoon op klimmen :)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:52

Chill Eline!! :D Heb jij mooie knotten!!

Begrijp de regels wel, idd om te voorkomen dat de pony's niet hun benen uit hun lijf moeten lopen, maar ook om de competitie eerlijk te houden: zo krijgt de één anders de kans om z'n paard lekker een half uur of 3 kwartier los te rijden, terwijl de ander het met 10 - 15 minuten moet doen. Als ik zelf met FNRS wedstrijden op m'n werk bij het losrijden moet staan, ben ik daar heel streng in. Jammer dan, maar regels zijn regels en iedereen heeft gelijke rechten en kansen, dus ook iedereen mag maar max 10 - 15 minuten losrijden, of je nou F15 rijd en je paard maar 1 x loopt of dat je F3 rijd en je pony 6 keer moet lopen.

Anyway, veel succes morgen dames!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 07:06

Aan de andere kant is onze 'groep' volwassenen maar met vier, en als je die allemaal eerder laat inrijden is er weer niks aan de hand :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 08:58

En dan blijkt wel weer hoe "goed" de ruiters, de startlijst lezen;)
Er staat namelijk heel duidelijk onderstreept dat pony's max. 15 minuten mogen inrijden.
Voor paarden is er een uitzondering omdat deze maar 1 keer hoeven te rijden, dit gebeurt in overleg met de wedstrijdleiding. (C'est moi:P) Maar zoals Dymphke al zei is het voor pony's niet te doen als die allemaal langer of korter mogen inrijden.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:07

Ja ik zag dat 'pony's' wel staan (dat zei ik ook nog tegen Annelotte), en dat snap ik inderdaad. Maar er werd me dus door anderen buitenom verteld dat dat niet uitmaakte en dat wij dat ook niet mochten.

Nou ja, 218 punten valt best mee :) ik ben wel tevreden zo.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:04

Wie waren die anderen dan als ik vragen mag?
Het komt namelijk nog weleens voor dat anderen bepaalde informatie verstrekken die niet klopt. Dan krijg je dus misverstanden, beetje jammer;)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:04

Euh, Yvonne vertelde het, maar ze had het gevraagd op de manege, dus de informatie kwam van iemand anders. Als ik eraan denk vraag ik het haar volgende week wel (dik kans dat ik het dan vergeten ben hoor :P).

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:30

Ik houdt dezelfde regels altijd aan voor iedereen, dus of iemand (ik val nu wel in herhaling volgens mij :P) nou F15 rijd en z'n knol maar 1 keer hoeft te lopen of iemand F3 waarbij de poownie 6 keer loopt. Anders kunnen ouders/kinderen in lagere categorien ook gaan claimen dat ze langer in willen rijden.

Maargoed, bij de haerst mag het dus wel, in overleg met de wedstrijdleiding. Vindt ik ook een goeie oplossing :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:16

Als je in een hogere klasse rijdt heb je over het algemeen meer tijd nodig om in te rijden.
Daarnaast rijden paarden maar 1 of 2 keer op een dag. Tot nu toe hebben ouders nog nooit moeilijk gedaan en als ze dat wel doen dan hebben we genoeg redenen om onze keuze mee te onderbouwen;)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:21

Ik vind ook wel dat er een verschil zit tussen de paarden en pony's op de manege hier. Bij het inrijden van Rivaldo of Éclaire ofzo ga je erop zitten en begin je je rondjes te rijden. Als je Alex en Vincent bij het inrijden zag vandaag, die begonnen rond te stuiteren, durfden niet langs de hoeken, niet langs de deur, etc. Dan kun je denk ik wel iets meer tijd gebruiken om zo'n paard op z'n gemak te stellen en daarnaast nog behoorlijk in te rijden. Die paarden hebben toch allemaal iets minder ervaring dan de pony's die elke wedstrijd 5+ keer lopen.

Bovendien worden de paardenklasses apart beoordeeld van de pony's, dus het is niet alsof het per categorie oneerlijk is, ofzo.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 17:06