De vier hoeven aan de macht, in alweer deel 8!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

josewoos

Re: De vier hoeven aan de macht, in alweer deel 8!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:39

Gelijk heb je hoor! Gefeliciteerd met je puntje! Dan staat je teller nu op 13 of zo?

SabrinedeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:29

Jolanda: samenwonen bevalt nog steeds! :)

Annemiek: gefeliciteerd met je punt! Wat fijn om te horen dat Tommie ook weer goed gaat, logisch dat je voor hem kiest!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:44

Volgens mij al 15. Dus dat is wel heel leuk.
En Tommie blijft natuurlijk altijd nummer 1!!
Ik geniet heel erg van hem en vind het heel leuk om weer met hem aan de slag te gaan, al is het natuurlijk niet heel intensief.

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:12

Wie van jullie heeft Wicked al gezien? Ik ben er gisteren geweest en hij is zooo gaaf! :D

Jo, ik men ongeveer 1 keer per week. :) Meestal 2 span, soms enkelspan. En heb ze beide ook een aantal keer gelongeerd inmiddels, ben vooral bezig met Oranda, de merrie. Maar die staat dus nu op rust aangezien het echt foute boel is.

Voor de mensen die het leuk vinden om te zien, dit zijn de twee paarden waar ik mee men (let niet op Oranda haar bit, ze zat er net mee te klooien):
Afbeelding
Oranda is de linker, Tinus de rechter.

Suzanne, leuk dat je een paardje hebt waar je lekker mee kunt rijden! Spring je zelf ook fanatiek aangezien het een springpaard is? Jammer dat er kissing spines is vastgesteld.

Lisa, jij hebt dus lekker wat te rijden, jij hoeft je echt niet te vervelen zo te horen. :P Hopelijk is Jimmy snel weer helemaal in orde! :) Hoe ver ben je nu met je opleiding?

Annemiek, is Tommie weer helemaal oké? En ik snap dat je er weinig lol in ziet om met een manegepaard te starten. Kost natuurlijk ook een hoop geld idd.

Morgen weer naar school na een weekje thuis studie. Weer even afkicken maar volgende week herfstvakantie dus zo slecht heb ik het niet momenteel. :)

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:22

Leuke foto Roos! Hoe lang duurt je opleiding nog?

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:32

Dit is mijn laatste jaar!! En moet zeggen dat ik ook wel blij ben dat het einde nu in zicht komt. :j Het is een super leuke opleiding maar kijk er wel naar uit om echt aan het werk te gaan en wat nieuwe stappen te zetten in plaats van suf weer een jaar school.

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 22:14

Wat leuk dat je ment zeg Roos, zag wel een keer op facebook voorbij komen dat je je diploma ging halen!
Lijkt me wel een hele leuke afwisseling!

Nee ik dressuurde 'm alleen, heb wel 1x een heeeel laag sprongetje gemaakt.
Maar door die kissing spines gaat dat niet meer, doet hem pijn dus dat wordt ook niet opgebouwd!

Wat fijn dat je weer kan rijden met Tommie zeg Annemiek, had eigenlijk geen updates gelezen op facebook bij Sanne oid.

xandra88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 08:45

Wat ontzettend leuk om al die verhalen te lezen!
Iedereen is druk met 1 of meerdere paardjes en zijn lekker op weg met rijden.

Annemiek, gefeliciteerd met je laatste punt! :D

Ik heb gister helaas niet kunen starten, want ben zaterdagnacht erg ziek geworden. Fikse buikgriep onder de leden. Vandaag gaat het alweer een stuk beter gelukkig.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:28

Niks aan om ziek te zijn!
Gets ik lees op fb dat veel mensen vanmorgen moesten krabben, de zomer is dus echt voorbij... ;(

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:32

Ik moest twee weken terug ook al krabben voordat ik naar mijn werk kon. Dit weekend ook al. Het was vanochtend vroeg ook echt koud!

xandra88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:22

Gelukkig voel ik mij echt al een heel stuk beter, morgen waarschijnlijk gewoon weer aan het werk ;)

Bah krabben, nog vroeger je bed uit om op tijd op je werk te zijn.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:55

Brr, wat een kou alweer!
Gezellig het topic weer inleven :))

Jimmy wouden we halfverwege deze maand scheren omdat ie er inmiddels alweer aardig dik inzit, maar nu ie stil staat en we moeten afwachten laten we hem nog zo staan omdat ie er verder nu ie lekker staat geen last van heeft.

Fijn dat je weer lekker aan de slag bent met Tommie Annemiek!

Wicked is gaaf he Roos! Ik heb Wicked 3 jaar terug in Londen gezien :)
Vervelen hoef ik me zeker niet! Zat leuks om te rijden! :D En Jimmy lekker te verzorgen!
Leuk span heb je!
Ik zit nu in m'n derde en laatste jaar, laatste loodjes dus. Nog 2 stages en dan klaar!

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 13:47

Fijn dat je je alweer wat beter voelt Xandra! :)

Dus we zijn beiden dit jaar klaar Lisa, lekker gevoel he? :D Wat ga jij doen zodra je klaar bent? Ander opleiding of aan het werk?

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:04

Ja heerlijk! Nu nog druk met projecten, 2 stages en dan lekker klaar!
Ik wil hierna Toerisme gaan doen, waarschijnlijk op het TIO in Utrecht, maar eerst open dagen afwachten voordat ik keuzes maak.
Commercieel Toeristisch Managment

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:04

En jij? :D

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:42

2 totaal verschillende paarden, maar ben heel blij met ze! :)

Afbeelding

Afbeelding
Tweede keer dat ik erop zat, beugels zitten inmiddels langer.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:08

Wat leuk Lisa dat je zo lekker aan het rijden kan Lisa! :D Toerisme is wel heel wat anders, hoe kom je daar zo op?
Roos, lekker dat je hierna klaar bent! Wat voor soort werk wil je gaan doen?
Annemiek, wat heerlijk dat je weer lekker met Tommie kan gaan rijden! Hoe gaat dat nu? Hoeveel kan ie aan?
Sabrine, wat ontzetend fijn dat Cas weer lekker aan het werk kan en dat ook doet! Lijkt me wel heel vervelend dat je zelf niet lekker kan gaan rijden... Rijdt Jorinda hem nu de hele week?
Jolanda, wat ontzettend balen dat er niets aan te doen is, dat lijkt me een naar idee.
Xandra, fijn dat je je weer wat beter voelt!
Suzanne, het is inderdaad balen van Owen... Merk je veel verschil met de medicijnen die hij nu krijgt?

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:14

Reizen in het algemeen trekt me heel erg, net als reizen uitzoeken etc. :)

AshleyvdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:17

@marloes, fijn dat je weer lekker een half uurtje kan rijden! Toch weer het gevoel dat je iets kan doen..
En momenteel rij ik even geen wedstrijden omdat ik in Liessel zit voor stage dus Dodge blijft daar in het weekend staan.. We zijn wel een beetje aan het rond kijken maar voorlopig is het wel even goed zo! En ik zelf wil er graag nog wel eentje gaan starten. Weet alleen nog niet wie en moet ook even met me moeders overleggen of ze het goed vinden!

@roos, je plaatst wat en is niet eens heel leuk nieuws! Gipsy met bacterie en een menpaard op 3 benen. Hoe gaat het nu met ze?? En leuk dat je nogsteeds aan het mennen ben!!

@ Sabrine, wat raar dat cas bij jou idioot gaat doen! Is het een uitprobeer fase? En wel verveld dat je zusje ermee weg rijdt en jij toe moet kijken!!

@ Susanne, leuk dat je nog steeds lekker aan het rijden ben!! Maar waar heeft het paard het zitten dan??

@ Lisa, wat vervelend dat de smid hem te kort heeft gekapt! Ben je mooi klaar mee!! En leuk dat je een paardje erbij heb en dat je een fijn plekje heb daar!!!Leuk foto's ziet er goed uit!!

@ Annemiek, gefeliciteerd met je puntje!!

@Xandra, beterschap!!!

Mijn verhaal staat bij maloes in het stukje!
Op stage heb ik ook 2 leuke paarden die ik mag rijden!!

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:18

Ah wat een leuk paard Lisa! Heel anders, maar volgens mij wel leuk!

Marloes, nee we zijn weer gestopt met die medicijnen, ik had het idee dat hij wat minder goed at!

Ashley, in z'n rug helaas, dus dat is wel vervelend!

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:27

Bevalt het op stage Ashley? En bevalt het Dodge daar? :))

Oeh vervelend zeg Suus!

AshleyvdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:31

Maar suus, als die het in ze rug heeft waarom mag je hem dan wel rijden? Dat is toch helemaal niet fijn voor hem??

Lisa, jah het bevalt super! En Dodge moets wel even wennen maar gaat goed nu!!

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:14

Als hij lang laag loopt vind hij het heel fijn, maar hij mag niet opgepakt gereden worden of ermee gesprongen worden. Ik heb eigenlijk geen verstand van Kissing Spines maar de eigenaresse zegt dat hij gewoon gereden kan worden als hij maar niet opgepakt wordt, volgens mij kan kissing spines ook nog een heel stuk 'genezen', minder worden. Maar ik heb eerlijk gezegd echt geen idee, volgens haar wel!
We longeren hem ook met bijzet en dat vind hij heerlijk!

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:19

Oh gelukkig Ash! Hoelang moet je daar nog stage lopen?

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:54

Kissing spines = kussende wervels. Als een paard rond en correct gereden wordt dan ontspant hij zijn rug en bolt hij zijn rug dus, dan komt er wat ruimte tussen de wervels en doet hem het dus niet of iig minder pijn als er iemand op zijn rug zit. Als een paard zijn rug niet goed gebruikt (wat natuurlijk sowieso niet goed is) dan holt hij zijn rug dus en raken die wervels elkaar meer en dat doet dan pijn aangezien dat kraakbeen er niet of heel weinig zit bij 1 of meerdere wervels. Kissing spines kan soms genezen worden maar alleen als het nog in een heel begin stadium zit. Zodra er heftige ontstekingen zijn of al botwoekering is dat niet meer mogelijk. Het is te vergelijken met de artrose die Gipsy heeft maar dan in de rug van het paard.
Sorry, ik weet dat jullie niet om uitleg vroegen maar vindt het ontzettend interessant, heb me hier een paar jaar terug heel erg in verdiept. :)

Leuke opleiding Lisa! :) Vind ik inderdaad wel wat voor jou. :j
En knappe paarden heb je toch! :)

Ashley, leuk nieuws is het zeker niet nee.. Maargoed, we zullen zien hoe het loopt. Vanavond Gipsy onderzoeken of hij niet nieuwe plekken heeft gekregen. Jullie moeten maar even meeduimen.. Hoop zo dat het wassen heeft geholpen en de bacterie nu de kop is ingedrukt. Helpt ook wel dat het nu niet zoveel meer regent. Oranda is nog steeds hetzelfde, zal vanavond eens informeren wat Utrecht zei.

Marloes, het liefst een baan die te maken heeft met diergezondheid, liefst in de dierziektebestrijding! Verder vind ik voeradvies ook heel interessant en bedrijfsoptimalisatie ook. :)