Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_26

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:40

Nou, vertel eens wat Doriet :D

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:56

Nou, ehm tsjaa,

Ik heb gister weer paardgereden :D tsjaa, en natuurlijk weer gesprongen! Gossie ik sprong een meter hoger over de hindernis dat ie eigenlijk was! Jammer dat ik daar geen foto van heb :Y) !
En verderr... ik heb mijn eerste 8.7 voor engels weer binnen! Jeuh! *\o/*
En ik heb volgende week alweer toetsweek,, dat word weer stressen!
En die week daarna, hebben wij een uitwisselingsproject met Tsjechië, dus komen er Tsjechen hier, word vast een gezellige boel! En daarnaa.. herfstvakantie! Hebben jullie eigenlijk tegelijk herfstvakantie met hier?

Dat is zo ongeveer wat hier in Friesland gebeurd iss!

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 14:15

Haha, ben ik ook weer op de hoogte van je :)

Wat leuk! Bij wie heb je paardgereden dan? :D
Wow, goedzo van je engels! :))
En zo hé, nu al weer toetsweek, dat is vroeg :oo
Bij mij duurt het nog wel even voordat ik dat weer heb..
Wat leuk van dat uitwisselingsproject! :D Gaan jullie dan ook naar Tsjechie toe? :)
Ik moet nog ongeveer 3 weken en dan heb ik herfstvakantie geloof ik :) Maar nu alweer druk met toetsen enzo :\
En wij hebben in de 4e altijd zo'n reis, de dagen voor de herfstvakantie. Maar vorig jaar(omdat ik ben blijven zitten) ben ik naar Parijs geweest, echt super. Alleen dit jaar ging Parijs niet door omdat er niet genoeg aanmeldingen waren en kon ik alleen nog maar naar de Ardennen. Maar dat zijn allemaal van die survival achtige dingen en daar hou ik niet van dus ga ik niet :P
En nu ga ik bruggers helpen :) En dan de laatste dag mee naar de efteling met ze :D

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 17:25

Zozo druk hier

Ik had vandaag de clubkampioenschappen heb ik gelachen :P Dressuur ging wel aardig (punten nog niet binnen) Springen dramatisch :Y) 1 weigering op 1 en 2 op 3 dus uitgebelt :P Cross was wel leuk (H) Ging wel heel goed wel wat weigeringen maar meeste sprong ze

Deze foto wou ik jullie niet ontnemen (ben trots op mn meisje (L) )
Afbeelding

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 12:51

Ah, springen was niet zo'n succes dus!
Leuke foto trouwens! Stoer!

Anne: O, ik rij vaak bij een vriendin en die haar moeder geeft mij dan elke keer les. Zo ook gister dus...

En ik heb er idd veel zin in dat die tsjechen hier komen, een aantal van onze klas gaan dan ook weer naar Tsjechië toe, maar ik niet, ik ga naar Schotland met t vliegtuig! :P

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 22:25

Wow, stoere foto! :D
Heb je nog meer foto's? :)

@Doriet: Oke, schotland, das ook vet! :D

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 07:28

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 07:59

Oke leuk, ik ga kijken :):)

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 14:25

tosca is nu inderdaad wel, woensdag is ze weg gegaan naar een vrouwtje die 2 weide's heeft met schuilstal.
ze had het gelijk naar de zin, ze kijgt binnenkort er een vriendje bij zodat ze niet alleen staat

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 14:39

Ohw wat leuk voor Tosca :D ben blij dat ze zo goed terecht gekomen is!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:04

Inderdaad, dat verdient ze! Lekker rustig rondlopen op een weitje met schuilstal en speelmaatje. Hopen dat haar nieuwe eigenaresse blij met haar is :j

Hier ook maar weer eens een update van mij. Ik heb hier alweer veel te lang niet gepost..! Gisteren heb ik mijn afstudeerpresentatie gehad (niet dat ik nu al afgestudeerd ben, ik mis nog een aantal puntjes, moet nog stage lopen enzo ;) ). Marleen (afstudeermaatje) en ik hebben een handboek geschreven voor mensen die in dierentuinen werken met diertransacties, waarin alle stappen van de transacties beschreven staan, een draaiboek, contactlijsten, checklijsten, overzicht van wetgeving enzovoort. Een hele bevalling, maar we zijn er dan ook trots op! Gisteren hebben we gepresenteerd, het lokaal zat vol met publiek, dus dat was erg leuk. We hebben voor de presentatie een 7 gekregen en al met al (presentatie, verslaglegging, proces en eindproduct) als eindcijfer een 6. Niet zo'n denderend cijfer, maar we hadden niet anders verwacht; het proces ging moeizaam en we lagen onze (superstrenge) begeleidend docenten niet zo. Maar ach, dat kan gebeuren. We zijn maandenlang overstelpt met kritiek en hebben de moed ons dus vaak in onze schoenen voelen zakken en alsnog kregen we als positief commentaar dat we zo'n positieve houding en doorzettingsvermogen hadden. 'We hadden wel verwacht dat jullie een keer in een dip zouden komen te zitten' zeiden ze nog, maar ik laat me niet zodanig kennen dat ik jankend tegenover ze ga zitten hoor :D ;)

Maargoed, dit is afgerond en daar ben ik zo blij mee..! Joepie *\o/*

Verder gaat het prima hier, ik ben nu wat alleentjes, Jeroen is 3 weken op vakantie met zijn familie en ik kon vanwege bovenstaande en andere schooldingen niet mee. Met Jessie-de-bijrijdpoownie (foto's onderaan in profiel voor wie geinteresseerd is) gaat het goed, al neemt ze soms een gigantisch loopje met me door zich om te keren, zo van 'zo, en nu gaan we terug naar huis, he?' :D gekke pony, soms kan ik haar wel achter het behang plakken op dat soort momenten, maar ze blijft lief. :+: Haar zoon trouwens, Flynn, een nu al reusachtig ruin'tje' van twee jaar oud, is de grootste knuffelkont die je je maar kan bedenken. Het is zo leuk als je hem op z'n borst kriebelt en hij met zijn bovenlip je nek kroelt, wat een liefie :(:)

En hoe is het met jullie? :)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:50

En ook ik ben blij dat Tosca een fijn plekje gevonden heeft. :)

Gefeliciteerd met het afstuderen Tessel!
Doriet, naar schotland. Oh, ik ben jaloers. Ik wil heel erg graag nog een keer naar dat land toe. Sinds de boeken van Diana Gabaldon, een ontzettende leuke avond in Rome met twee schotten en alle andere prachtige schotse stemmen (dat accent maakt elke mannenstem mooi...) heb ik het idee dat het er een sprookjesland moet zijn. Nu zal het er vast regenachtig, koud en bij vlagen opeens toeristisch zijn, maar zelfs dan moet ik er een keertje geweest zijn. Veel plezier daar!

Met mij gaat het verder ook goed. Ik heb volgend weekend mijn eerste roeiwedstrijd bij Theta, spannend! Daarnaast kost de studie behoorlijk wat tijd. Ik heb voornamelijk groepswerk en al is het geen groepswerk dan zorgt ons TBG-groepje er wel voor dat de hoofdstukken uit de boeken die we moeten leren worden samengevat door heel de groep. Alleen calculus en Velo (de wiskunde) moet ik toch echt zelf doen.
Pfft, tja, wat doe ik nog meer eigenlijk :+ Ik ben bij twee commissies gegaan, de eerstejaars Belgiëreis ga ik organiseren en de ouderdag doe ik er ook bij. Dat is heel gezellig. Zeker de Belgiëreis. We gaan op voorreis naar de stad die we zelf nog uit gaan zoeken. Dat worden twee leuke dagen, maar voordat we daar heen gaan moet er nog een hoop geregeld worden.

Ik blijf de paarden wel heel erg missen moet ik zeggen. Vorig weekend was ik met een manegevriendin naar het bos (gewoon lopend, zo'n mooi herfstweer :+: ) en toen zijn we nog bij onze oude manege langs gegaan. Even bijgepraat met de eigenaren en een rondje paarden gedaan. Heel vreemd dat er toch wel een hoop veranderd in zo'n korte tijd, hoewel korte tijd, ik ben er al ruim een jaar weg. Het is niet eens alleen het rijden dat ik mis, hoewel dat zeker ook, maar het met paarden bezig zijn is toch wel heel kalmerend. Nergens waar ik zo op mijn gemak ben als op stal of buitenrit. Binnenkort staat er ook alweer een buitenritje op de planning.

Trouwens Tessel, het eigenwijze tinkergedrag klinkt bekend :D Gewoon nog eigenwijzer zijn helpt vaak het beste :j

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 16:02

Hoi! :Y)
Lang geleden, maar weer een post.
Fenna en ik zijn gister bij het Lamoen geweest. :D
Heerlijk buitenritje op Tessels favorietjes Jupiter en Toontje.
Zó fijn en zó'n mooi bos! Een aanrader dus. :)

Verder moet ik van Fenna zeggen dat het mij spijt dat ik hier zolang niet gepost heb, dus bij deze. Sorry O:)
Een routebeschrijving gaat Fenna ooit nog wel schrijven. :)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:01

Cool, dus jullie hebben ze wel allebei een knuffel gegeven van mij? :D Fen op Jupi denk ik, en jij op Toon? :) Waren ze lief? En zijn jullie lekker uitgewaaid? Echt koud was het zeker niet he?

Ik zit morgenochtend weer te paard, maar eens kijken in wat voor bui mevrouw is :+
Oh, en als Fenna hier straks wellicht nog voorbij komt mag ze raden wat ik vrijdag ga doen (Annemarie niet verklappen,jij weet het al :D ) :))

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:26

:wave:

Jep, ik op Jupie en Annemarie op Toon. Het was natuurlijk zaterdag en dus retedruk bij het Lamoen. We hadden de pony's niet voor het uitkiezen. Toontje konden we sowieso meenemen en dan moesten we maar even kijken wat er niet liep en hoe laat we wilden gaan. Eerst zou ik Fiona meekrijgen, maar het kinderpartijtje was er misschien toch eerder. Vervolgens was Priscilla de enige die overbleef, prima en uiteindelijk kwamen ze er mee dat Jupi toch wel kon. Jupi werd het dus.

Ons rondje voor de liefhebbers
bos in, kruising rechtdoor, volgende kruising linksaf richting vijfsprong, toen koeienpad, naar rechts over het heidepad, links het km-pad op, langs de kleine kuil, over het rechte pad, kronkelpaadje, richting vijfsprong, vilapad naar huis.

Het tempo lag zo dat Toontje het allemaal bij kon houden, ik heb Jupie twee keer even iets meer de beentjes laten strekken, maar dan hooguit tweehonderd meter :) Het bos was ook zo mooi! En de pony's waren lekker vrolijk toen ze doorhadden dat het niet echt hard werken werd.

en Tessel... annermarie had het al verklapt :o Dus er valt weinig te raden, maar ik wens je heel heel veel succes!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:40

Dankjewel! Ik doe wel verslagje vrijdag ;)
Voor de anderen: ik heb dus mijn eerste autorijles aanstaande vrijdag... bibber!

Oh, nou ben ik toch wel een beetje jaloers dat ik niet mee ben geweest. Het klinkt als een hele fijne rit, lekker lang rondje hebben jullie gedaan ook. Lieve Jupi en Toontje, ik mis ze wel een beetje. Gelukkig zie ik ze elke dag; de foto van mij en Jupi staat hier naast de computer en Toontje hangt aan mijn sleutelbos :))

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:00

Spannend Tessel
Heel veel succes :D ik ben sinds kort begonnen met lessen met aanhanger.

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:38

Succes Tessel! Spannend!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:02

Tessel, ik miste je ook wel een beetje. Volgende keer mee hoor! :)

Op mijn kamer thuis heb ik ook erg veel foto's van Mirthe (of nouja, wel vier oid) en hier hangt geen paard. Misschien moet ik daar toch eens verandering in gaan brengen.

Overigens heb ik nu tentamens en vorige week ging het helemaal niet goed. Nu heb ik morgen calculus en ik ben bang dat dat ook niet gaat lukken. Ben bezig om te blokken, maar het wil na een hele dag niet meer.

en Marjolein, jij dan ook succes met het halen van dat rijbewijs!

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:34

Jeetje, wat is het rustig hier!
Gaat het goed met iedereens examens en rijlessen enz. ?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:11

Tis hier idd rustig:O

Ja gaat super:D mag 4 Januari afrijden met aanhanger (best wel spannend van vind het bochje achteruit rijden nog best wel lastig)

Verder druk he,, Deze week Hippisch Hengelo,, en natuurlijk vriendje :D :D

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 10:14

Hier gaat het goed hoor, alleen té druk, volgende examens alweer op komst en m'n rijbewijs nog steeds niet gehaald. := (Ook nog niet gezakt trouwens ;) )

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:06

Hoeveel lessen heb je nou gehad Annemarie? Ik heb vanmiddag mijn zesde les :j

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:47

Veel succes alvast allemaal :D

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 11:46

Eeuh, ik ga richting de 40 nu :=