Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fionaa

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:36

Heb ook zijn nummer voor Joyce! Misschien is dat handiger!

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 22:03

Heb hem al berichtje gestuurd Fioon! Als ik morgen niks hoor bel ik je wel ff voor zijn nummer!
MAAAIIKKKEEEEEE WAAAR BEN JE?? :D

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:53

Hallo allemaal!
De wasmachine draait en dr hangt al wat was op en heb boodschapjes gehaald dus nu even tijd om hier bij te lezen!
Aniek, gefeliciteerd! Duimen dat alles goed blijft gaan!

We zijn vannacht om 2 uur thuis gekomen van een enerverend weekje Italië.. het was onwijs leuk! Er gingen wel wat dingetjes niet zoals het moest maar dat kon onze lol niet bederven. Zal even een klein verslagje maken. 1 ding weet ik wel.. openbaar vervoer in Italië is ook niet alles! Nederlands OV = TOP!

10 juni: 05.00 uur vertrek uit Heerhugowaard richting Eindhoven Airport. Ging allemaal soepeltjes! 08.50 stegen we op en om 10.15 waren we alweer geland op Milaan, Bergamo. Vlotte vlucht dus! Even informeren en een busticket gehaald naar Brescia treinstation. 11.15 reed de bus weg dus ook dat ging goed! 12.00 aankomst in Brescia, treinticket kopen naar Desenzano lukte zelfs ook. 12.22 in de trein naar Desenzano, wat ongeveer 20 min. treinen was. Uiteraard kwam de conducteur kaartjes controleren en die meneer keek heel boos uit zijn ogen. Wat blijkt, op die kaartjes staat geen datum dus we hadden moeten stempelen. Weten wij veel, afijn volgens de jongen die tegenover ons zat (die wilde wel vertalen want dhr. Conducteur sprak geen Engels maar alleen rap Italiaans uiteraard) hebben we heel veel mazzel gehad want daar staat een boete van €50,- op. Aangekomen in Desenzano informeren naar een bus naar Manerba del Garda want daar was het hotel stond op de boekingspapieren. voor €2,50 buskaartjes gekocht en aan elke bus die daar stopte gevraagd of ze naar Manerba gingen. Uiteindelijk rond 13.30 kwam de goede bus en dan is de grote vraag: Waar moet je uitstappen? Afijn, we reden Manerba del Garda in na ongeveer een half uur hobbelen en veel bijna-ongelukken (de Italianen rijden nogal abrupt: Extra gas bij zebrapaden, rode stoplichten en voorgangers die stoppen. Rotondes neemt men over het algemeen rechtdoor.). Toevallig stond er ook een bordje Belvedere (zo heete het hotel) dus wij maar uitgestapt. Bij een restaurant gevraagd en die zei dat het nog ong. 3 km. lopen was en of we wel goed wijs waren? Wij vol goede moed gaan lopen en uiteraard kwamen we wel splitsingen tegen maar geen bordjes meer. Een vriendelijke Italiaan in een veel te grote auto wees ons de weg en reed weer door om na 30 meter weer om te draaien en zo vriendelijk te zijn om ons wel te willen brengen. Worden we afgezet bij; jawel: Camping Belvedere. Nou dat kan dachten wij.. misschien is er een hotel bij. Wij bij de receptie papieren laten zien en jawel het hotel lag nog 5 km. verder. Maar volgens dhr. receptionist was het 5 km. lopen en onmogelijk. Na wat diepe zuchten en wanhopige blikken wilde hij ons wel wegbrengen in zijn Suzuki Vitara en moesten we dus met z'n 2tjes voorin zitten. Afijn, rond 16.00 waren we gearriveerd bij het hotel en liep de rest op rolletjes en konden we lekker bij het zwembad gaan liggen want het was inmiddels ook al 33 graden geworden.

11 juni: Na 2 km. gelopen te hebben (heuveltje af en op) kwamen we in het dichtsbijzijnde dorpje: San Felice, want we moesten pinnen. Daarna daar een verlaten strandje met keiharde kiezelstenen (zoals overal daar om dat meer) gevonden en heel de dag verder daar doorgebracht.

12 juni: Verona! Het geniale plan opgevat om ons weer in het openbaar vervoer te storten en naar Verona te gaan. Daar moet je als stel uiteraard geweest zijn aangezien het de stad van Romeo en Julia is. Wij geinformeerd naar de bustijden wat toch vrij lastig blijkt om wijs te worden uit alle verschillende dienstregelingen: Er bestaat namelijk: Zomertijd, wintertijd, schooltijd, weekend en vakanties, feestdagen. Maar het is gelukt met behulp van de receptionist in ons hotel. De bushalte bleek ook nog eens maar 100 meter bij het hotel vandaan te liggen (wat de receptionist dan weer niet wist) dus opgetogen troken wij naar de bushalte. De bus zou om 09.58 komen....En toen was er een euforisch moment toen de bus om 10.05 aan kwam rijden! Dat ging soepeltjes! Aangekomen op het station in Desenzano bleek onze trein net weg te rijden terwijl wij kaartjes aan het halen waren. De trein reed om 10.37 en de volgende trein richting Verona ging om, Jawel: 12.50... Nou niks aan te doen, tijd genoeg want het was ook maar 20 minuutjes treinen daar naar toe. Gezellig even Desenzano in geweest, koffie gedronken en wat rondgewandeld. Op tijd terug voor de trein en een leuke dag gehad in Verona. 's Avonds moesten we wel een taxi terug want de bus reed maar tot 15.30 uur.

13 juni: Gechilled op het strand!

14 juni: Gechilled op het strand en uiteraard Nederland gekeken op een camping bij het water met nog een zooi Hollanders. 's Avonds ook nog een blundertje.. zitten lekker te eten op een terras en ik wil m'n portemonee pakken voor iets. Oeps: Portemonee vergeten, vervolgens Maarten op z'n slippers naar het hotel gesprint en weer terug. Niemand had wat gemerkt gelukkig!

15 en 16 juni: Onze volgende trip: Venetië! Wij staan keurig om 09.55 bij de bushalte..Geen bus.. Nee natuurlijk niet, die van 09.58 gold alleen in het weekend tijdens de zomerperioden als er geen school was. Taxi gebeld, na 25 minuten geen taxi. Nog een x gebeld en ja hoor gelukkig hij kwam al. Op het station uiteraard de trein van 10.37 weer gemist en de volgende ging dus weer om 12.50. Nou is dat niet zo erg, maar het was wel 2 uur reizen naar Venetië. Afijn om 15.00 waren we in Venetië. Gecheckt hoe laat de trein terug ging: laatste trein om 21.12. Perfect hadden we toch nog een dag in Venetië. Kaart gekocht met toeristische bezienswaardigheden er op en gaan met die banaan. Na 2 straatjes waren we al verdwaald.. overal alleen maar smalle straatjes die niet op de kaart staan en heel veel straatjes lopen dood op water of er verschijnt uit het niets een bruggetje. Wel een geweldig mooie stad. Eigenlijk wilden we ook nog wel in een gondel.. dus wij naar zo'n gondelier; koste €80,-. Nou we zijn natuurlijk wel Hollanders dus dat hebben we mooi niet gedaan. Dan maar op een terrasje neer gestreken, cola'tje en een biertje besteld. Vervolgens kregen we de rekening: €18,-.. OEPS.
Ergens op een pleintje waar het niet heel druk was en ver van de toeristen wat gegeten (wat dus ook duidelijk aan de prijzen te zien was!) om rond 20.00 weer naar station te trekken. 20.30 op het station, keurig op tijd. Tijden nog een keer gecheckt op het bord, maar op het vertrekbord kwam de trein richting Milaan maar niet te staan. Wij naar de service en maar eens informeren. Trein? Milaan? De laatste vertrok om 18.00 uur, die jullie hebben gelezen rijdt alleen op zon- en feestdagen. Morgenochtend om 05.15 weer... Tja, daar sta je dan, geen paspoort of legitimatie of wat bij ons helemaal niks. Hotel gaan zoeken: Eerste kostte €120,- per nacht.. Tweede kostte €80,- per nacht en na enige uitleg van onze situatie stuurde deze meneer ons naar een hotel waar het wel goedkoop zou kunnen. Ergens in een zijstraatje hing een bord: Hotel Martha, 1 ster. Prima, wij naar binnen, 3 trappen opgelopen. Staat er een vrouwtje van een jaar of 80 helemaal krom en gelukkig konden we voor €50,- bij haar een kamer krijgen. Nog maar even het nachtleven van Venetië ingedoken en daarna weer richting hotel. Stonden we om 09.30 weer op het station, de eerste trein richting Milaan ging om 05.15 inderdaad, en de daarop volgende pas weer om 11.09. Afijn, geduldig gewacht en toen zaten we eindelijk weer in de trein. 13.00 waren we weer in Desenzano, en toen gingen we weer verder met de bus.. 14.30 ging de bus stond er op het bord, zodat we uiteindelijk om 16.00 weer in hotel waren, want ja een bus die op tijd rijdt?

17 juni: Bustijden gedubbelcheckt, om 09.23 ging de bus en jawel Euforie allom! Hij kwam! Keurig op tijd op het station, en vervolgens na 10 minuutjes kwam de trein richting Milaan. Daar aangekomen al onze spulletjes afgegeven en Milaan in gegaan. Om 15.30 ging er een bus naar het vliegveld en wederom hadden we geluk en ging dit allemaal goed. Ruim op tijd op het vliegveld dus. Koffer afgegeven, ingecheckt en door de douane en jawel: In plaats van 18.50 te vliegen stond er op het bord: Delayed, 21.00. Wat dus betekende dat we, jawel, vertraging hadden. Uiteindelijk werd dit 20.45 dat we opstegen en om 22.15 landden we weer op Eindhoven. Toen de bus naar Eindhoven centraal en wat een mazzel, 10 minuten later ging de trein naar Amsterdam. Om 00.27 zouden we als we even zouden rennen precies de trein naar Alkmaar kunnen hebben. Maar nee, het werd ons niet gegund, onze trein had wat vertraging en zo renden we het perron op met al onze tassen en zagen we de trein vertrekken. Tot om 01.16 de volgende trein weer ging en we zodoende om 02.00 uur snachts in Heerhugowaard aankwamen.

Lang verhaal, maar het was een onwijs gave vakantie! Het weer was heerlijk, lekker bruin geworden en we hebben van elke minuut genoten. Het was geen tegenslag, maar juist een groot avontuur!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:51

Jeetje maartje! Wat een avontuur! Haha!
Lekker hoor dat jullie een lekkere vakantie gehad hebben!

Ik ga ook al bijna! Ook lekker bruin worden! :D Hopelijk wat minder avontuurlijk dan jullie ;)

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:13

Pfoehhh... Openbaar vervoer kan dus nog erger! Klinkt wel als een echte vakantie Maartje! (Ben ik ook wel een beetje aan toe...)

Waar ga je heen Fiona?

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:29

Leuk zo'n reisverhaal Maartje! Wat een gedoe met het OV dan! Wel leuk dat jullie een nachtje in Venetie hebben overnacht, ookal was dit niet de bedoeling ;) En ach, je gaat het OV in Nederland wat meer waarderen en je maakt weer eens wat mee he ;)
Ja, Fioon, over 2 weken toch? Waar ga je eigenlijk heen, en met je vriend??

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:58

Waar ga jij ook weer naar toe Fiona?

Ja 't was onwijs leuk, juist doordat er zoveel fout ging en we d'r toch niks aan konden doen. d'r gebeurde tenminste nog eens wat :) Niet zo'n standaard vakantieverhaal! En zodoende hebben we juist onwijs veel lol gehad.

LoisenLouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:32

Hallo allemaal,

Volgende week zondag 27 juni organiseert PVPoelenburgh een clinic en demonstratie van Sander Marijnissen! In de clinic zijn nog een paar plekjes vrij...hartstikke leuk en leerzaam om aan mee te doen, voor meer informatie kijk op http://www.pvpoelenburgh.nl/evenementen.htm
De tribune is gratis toegang en na afloop is er een BBQ :D Leuk als jullie ook komen of misschien wel meedoen :D

Groetjes,

Louise

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:10

Dan zit ik alweer in Spanje, dus ik kom niett :)

Joyce, Merel en Maartje ik ga naar Spanje, Lanzarote! Heerlijk, al bijnaaaaaa ! :D

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:11

Ooooow. btwww wilt iedereen beetje rekening houden met de paarden aaien ivm die schimmel?

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:08

Denk dat de meesten er al wel rekening mee houden.... Hangen overal briefjes en de meesten hebben ook een briefje op de stal gehangen toch?

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:24

Is er schimmel op poel?

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:24

Jups! Heb het gisteren nog maar eventjes aan een paar kids uitgelegd die Rock it wilden gaan aaien, ze snapten niet waarom het niet mocht, want het is zo'n lief paard en hij wil zo graag geaaid worden ;)

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:39

Jemig.. erg zeg..
Bah.. ik hou helemaal niet van schimmel!! Het is zoo vreselijk besmettelijk.. Zijn er veel met schimmel?

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:34

weet niet precies wie allemaal. Ik heb uit voorzorg met Diane een briefje opgehangen

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:36

Ja zijn er inmiddels wel een aantal ja. Stuk of 8 geloof ik.
Er kan preventief geënt worden en die paarden gaan niet meer op het land. Ja 't is erg vervelend maar uiteraard niet onoverkomelijk, gelukkig niet gevaarlijk en het is goed te verhelpen alleen gaat er nogal wat tijd in zitten.

Vinden jullie dat alles ook zo snel gaat? 4 juli begint mijn eerste kamp al...Dat is al over 2 weken!

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:35

Ja maar ik ben er nu wel even heel blij mee!
Heb zo'n zin in vakantie!
Ik hoef gelukkig pas 24 juli kamp te doen! Heb dus nog eventjes lekker vrij daarvoor! :)

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:54

En ik pas 14 augustus :D
Ennnn ik ben aangenomen bij Transferium!! Ennnn mijn vaders scan was "positief" :D
En het wordt deze week lekker weer :D Ik ben weer happy, het gaat weer een beetje meezitten allemaal!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:55

Joyce, gefeliciteerd met je nieuwe job, en goed nieuws over je vader erg fijn om te horen!

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:57

Gefeliciteerd Joyce!!! Echt superfijn! :) Ook dat de scan van je vader positief was natuurlijk! :)
Nu hopen dat de positieve nieuws/gebeurtenissen-golf nog even blijft aanhouden! :)

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:58

Dankjulliewel! :D De negatieve golf is hopelijk weer een beetje voorbij, hier was ik aan toe! :D

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:55

Jeeeeee wat een positiviteit allemaal Joyce! Super hoor! Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:03

Ooww dat is goed nieuws Joyce! Gefeliciteerd met je baan!

Er komt inderdaad een ''hitte'' golf aan! En er werdt gezegdt op de radio dat het in t weekend 30 graden wordt!
Dan zit ik lekker in Spain! :D

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:40

Dan ga ik naar t strand!
Als t zo is teminste :=

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:21

hahaha! ik vlieg al om 5.40 zondags dus ik niet!