Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 15:27

Ja, precies dat. De hoeken bij A en dat nerveuze bij het opzadelen. Zo ken ik m niet. Ik dacht echt even van heeft ie weer last van z'n rug ofzo? Maar zonder zadel reageerde hij helemaal niet gevoelig bij het aanraken van z'n rug (zoals hij vroeger deed bij het borstelen), dus wat ik daar mee aanmoet... dat happen dat moet in elk geval gauw klaar zijn.

De hoeken bij A daar ben ik gewoon net zo lang mee bezig geweest tot hij het deed, haha. Lopen zal ie ;). Ben benieuwd hoe dat vrijdag gaat. Misschien is het dan ook wel weer over....zo niet dan heeft ie zich dus een hele week zitten opfokken over die hoeken, dus dat kan nog een feest worden XD

Pfft, het lijkt wel een puber :P ik heb iig gezegd tegen Linda dat ze maar even door moet geven dat dit even in de gaten gehouden wordt, dat ze zeker weten dat het iig niet door pijn komt...

@ Millennium; ik heb m voor t rijden helemaal gecontroleerd, zodra ik merkte dat hij zo gevoelig deed, maar ik kon niks vinden, hij ziet er gezond uit en leek ook geen last van zijn rug te hebben.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:47

Hmm trouwens, Linda vond eigenlijk dat ik misschien maar eens moest proberen met spoortjes te rijden omdat ik zoveel moeite heb Vincent in galop te houden...wijs of niet? Ik voel daar zelf best wel veel tegenzin voor want ik ben niet zo'n voorstander van spoorgebruik om een paard voorwaarts actief te krijgen...en heb ook niet genoeg vertrouwen in mijn eigen houding, ben bang dat ik het paard er toch mee ga hinderen; perongeluk aanraken enzo.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:52

Jolien87 schreef:
UPDATE: Gistermiddag belde de manege mij, dat ze zelf even naar Collin hebben gekeken en dat het zeer waarschijnlijk is dat hij last heeft van zijn hoeven. Deze waren namelijk helemaal afgesleten, niet onlogisch als je je bedenkt dat hij al 2,5 maand zonder ijzers op het harde loopt. Vanavond doe ik dus het stap- en drafwerk voor een keer in de bak en morgen krijgt hij weer ijzers onder. Daarna kijken we verder hoe we het schema weer oppakken.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 08:53

Fijn te horen dat de manege er initiatief in genomen heeft :) laten we hopen dat dat het is. Succes! :)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:17

@ Eline: ik gebruik m'n spoortjes ook wel eens om puk actief voorwaarts te rijden hoor. Zeker als ze hengstig plakt ze ontzettend op m'n been en krijg haar dan soms niet op enkel kuitdruk vooruit. Nou, reken maar dat een spoortje dan best wel eens fijn is hoor! En het ligt er ook echt aan met wat voor een spoortjes je rijd. Als je nou met kleine knopspoortjes rijd (en ik neem aan dat Linda ook zulke in gedachten heeft), dan komt dat echt niet zo nauw hoor.

@ Jolien: inderdaad fijn dat er vanuit de manege nu iets aan het gebeuren is. Succes!

Gisteren m'n nijn Heidi in laten slapen... Had een verstopping in haar darmen en kon er echt niet meer aan geholpen worden. Heel lang verhaal, maargoed, komt er dus op neer dat ze er niet meer is. Pfff, heb er echt nog steeds huilbuiien van, m'n nijntjes zijn naast Puk echt gewoon m'n matties, ze horen echt bij mij. Zeker Heidi, was helemaal gek met dat fluffelkonijn. Kan het echt nog niet bevatten en haar vriendje Renzo net zo min. Zit constant te zoeken naar haar. Ga deze middag maar weer eens opzoek naar een nieuw vriendinnetje voor hem, zodat hij ook weer snel de oude wordt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:26

Aaah wat sneu Dypmhke. Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

@ Eline: Ik denk niet dat Linda het je zou aanraden als zij het niet zag zitten. Zij ziet het beste hoe je rijdt, dus als zij je adviseert om spoortjes te dragen hoef je denk ik niet onzeker te over je houding. Mits je inderdaad natuurlijk subtiele knopspoortjes gebruikt.

Afgelopen donderdag had Vincent overigens ook van die kuren, toen wilde hij niet langs de A. Rachel dacht dat het misschien kwam door de nieuwe bodem in de kleine bak, die een hele lichte streep onder de bakdeur veroorzaakte.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:32

Och jeetje Dymphke, wat erg =( *knuffelt heel erg* sterkte inderdaad. Bah, altijd naar om afscheid te moeten nemen van huisdieren. Konijntjes kunnen zich echt een weg naar je hart wurmen he. Ik heb er vroeger ook eentje gehad, die overleed al na anderhalf jaar, maar daar was ik ook echt kapot van.

Ja, Linda had het inderdaad over kleine knopspoortjes :) ik weet niet, ik denk er wel even over na en dan laat ik het haar de volgende les wel weten.

Ik denk trouwens niet dat het ligt aan de bodem in de kleine bak, want bij mij had hij meer problemen met de hoeken dan met de A zelf. De A ging hij zonder problemen langs. Overigens duurde het ook maar even hoor want hij vertrouwde me na een paar keer gelukkig genoeg om zich erlangs te laten leiden. Nou ja, es zien wat er vrijdag gebeurd XD

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:57

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:34

Ik las het Dymphke, sterkte :(:)

Ik kreeg Vincent de hoek bij de spiegel geregeld niet door, en de hele korte zijde bij A was een drama :P Hoewel de hele les gewoon drama was :Y)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:54

Thnx Annelotte :)

Werd vanmiddag gebeld jullie manege of ik zaterdag kon lesgeven, maar helaas, sta dan met de stand van EJ op NIC Assen.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:36

Aww jammer :P Zou leuk geweest zijn. Als ze je een keertje vragen voor de zondag, doeeen!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:04

Vrijdag mag ook wel :)

Weet je nog die keer dat je ons les gaf? Toen ik op Charity zat? :P Ik weet nog dat je zei van; kom even hier, je dekje is naar achter geschoven, en dat je toen je dichtbij kwam, een arm tussen de singel en Charity dr buik kon doen :Y) En daar had ik toen al een half uur mee gereden :P :P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:05

Oja, vrijdag mag ook wel ;) Vergeet ik helemaal joh.

Whaha echt? XD Gelukkig maar dat het maar Charity was, dan xD

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:47

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:47

Oeh niet verkeerd. Wat is het verhaal hierachter? ;)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:50

Aleeneh schreef:
Oeh niet verkeerd. Wat is het verhaal hierachter? ;)

Euh, ik weet het niet meer precies :') Ik werd er naast geplant door vriendinnen van me. Hij vroeg of ik niet zn nieuwe buurvrouw was, en toen moest ik lachen en is de foto gemaakt. Ik weet dus alleen zn straat, meer niet :') En t frustreert me hahaha

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:51

Okee :P Nou ik ken hem helaas ook niet xD maar waarom frustreert het je? Wil je meer weten? :')

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:52

Ik wil ALLES van m weten :') Of nee, dat niet. Op zn minst hoe hij heet, dat zou wel fijn zijn :P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:53

Nou, je kunt altijd naar z'n straat rijden en er een bordje neerplanten met "Mysterieuze jongen X die ik zaterdag ben tegengekomen; dit is mijn telefoonnummer: ***. Bel me." :')

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:53

Nee, te wanhopig :P Ik ga nu gewoon heel trouw elke zaterdag naar de Bloopers, haha. En dan hopen dat het zn vaste kroeg is ;)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:54

Haha als hij jou ook zag zitten zal hij daar vast wel terugkomen met dezelfde hoop ;) maar succes! :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 21:25

Whahaha geweldig Lotje! Ik zag je idd met een veeeeeery happy face vertrekken:p ik was toen ook al een klein eindje opweg hihihi. Wie weet vind je hem nog, ik duim voor je;)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 21:46

Ik was pas om half6 thuis. We waren even naar timeless, maar Bloopers is echt duizend keer leuker :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:32

Wij waren in eerste instantie ook bij Timeless maar daar zijn we snel weer weggegaan...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:40

Mensen die in timeless zijn, zijn net afgezet door hun ouders, opweg naar bloopers. Dat wordt gezegd :P