Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia89

Re: Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:06

Nee die gaat op Djoll Boos! Maar die is helaas kreupel....

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:10

ow oke, vandaar dat ze op prins zat. Als Bowie maar niet kreupel wordt!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:19

Nee, vorige week wat Djoll nog niet kreupel, maar toen had ze pas op het laatste moment gebeld dat ze wel mee wilde rijden en toen was Djoll al bezet door iemand anders!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:22

ow oke Knipoog arme djolly. Maar prins is ook leuk.

Ik ga, zie jullie straks, even omkleden enz.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:25

Hey, Atlas ziek, dat is ook balen zeg, ik hoop dat de ontsteking niet al te pijnlijk is voor hem en dat hij snel beter is.
Veel plezier met rijden allemaal!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 00:14

Het gaat gelukkig allemaal alweer wat beter met Atlas.... Hij reageerd goed op zijn medicijnen en begint alweer een beetje de oude te worden... (hij ging slaan naar Komiek toen ze eten kreeg en hij niet had... hihihi hij was daarvoor al gevoerd...) Maar daar was Eline heel blij mee, het is een slechte eigenschap maar ja het is wel een teken dat ie beter wordt. Als andere paarden voer kregen en hij heeft niks deed ie dit namelijk altijd...

Het rijden op Oxana ging ook heel wat beter dan vorige week... Nu alleen nog goed door de hoeken en met afwenden beetje meer opletten en dan komen we er wel... Verder liep ze best wel netjes, al zat ze in de galop wel verkeerd (beetje mijn schuld) ze is er in iedergeval niet vandoor gegaan en liep zelfs nog ff aan de teugel in de galop, en best nog wel rustig ook enz... Dus ik was wel heel tevreden...

En heb ook weer kunnen lachen om Bowie Haha!. Hij blijft onberekenbaar als altijd....

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 00:59

En ik mocht weer op die lieve Koos! Gelukkig was meneer vandaag wel zo slim om voor de les te gaan plassen, dus ik heb weer heerlijk gereden! Haha!

Effe kijken of ik dinsdag nog een keer kan rijden, want dan mag ik nog een keertje op Koosje Bloos

Pablo is helaas kreupel...

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 01:21

Fijn dat het beter gaat met Atlas! En dat het goed ging met Oxidatie en Koos (Grandioos) natuurlijk Knipoog

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 10:57

Bowie was best braaf tot de galop! Zelfs voor de galop begon hij al lekker te ontspannen. Aad maar roepen dat ie ronder moest, moet hij maar op het goede moment kijken.
Tja de galop was ehm redelijk. Hij vond het alleen niet eerlijk dat Tsjimme niet ging galopperen, dus hij probeerde Tsjimme maar te pesten en even aan te vallen. Helaas lukte het niet en liep Tsjimme gewoon door in het midden.
Daarna is hij wel braaf geweest, reed achter guus, maar die ging echt sloom, dus toen maar achter Oxidatie en Esther gaan rijden dat ging best lekker. We konden rondje in galop en dan stukje in draf terug houden en weer rondje galop.
Als Bowie zich volgende week zo gedraagt dan komt het wel goed. Tijdens een proefje kan hij toch niemand aanvallen.
Sas moet alleen wel oppassen met losrijden, ik mag ook buiten samen met hun losrijden op Bowie Bloos

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 12:02

En ik hoef lekker niet los te rijden Haha!. Mijn paardje wordt (hopelijk) goed losgereden door een ander.... Aan de andere kant wel jammer want ik had nog wel wat willen oefenen Tong uitsteken Gebroken lijnen gaan nog niet zoals het moet.... Owww en de volte B-E-B want die heb ik ook al heel lang niet meer gedaan, en dat is toch anders als een volte bij de C of A. Owww en het halthouden is ook een probleem Lachen maar ik hoef gelukkig niet op een vaste plek halt te houden... tussen X en G alleen en dat gaat denk wel lukken en dan ook nog is vanuit de stap...

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 12:26

Halthouden doet Okkie wel goed hoor! Ja En je hebt gisteren ook geleerd hoe je actief moest halthouden dus....

En Wen, waarom moet jij mijn heerlijke losrijdtijd nu weer verpesten met monster Clown Nee hoor wel gezellig, maar ik hoop echt voor je dat hij zich veeeel beter gedraagd dan de laatste keer, want toen was meneer echt onhandelbaar Nagelbijten / Gniffelen

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 12:39

o ja helemaal vergeten.... actief halthouden...

ik heb gister ook met okkie het halthouden geoefend, ene keer deed ze het wel andere keer niet.... maar ja dan lopen al die andere paarden natuurlijk ook rond... en dan is het gek als jij als enige moet halthouden... alleen nu hopen dat afwenden enz goed gaat lukken... Lachen en als dat goed gaat kan ik denk wel tevreden zijn....

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 12:56

de vorige wedstrijd deed ie helemaal niets, toen kwamen we niet eens vooruit.
En BEB grote volte heb ik geleerd als 3 passen op de hoefslag en hem lekker groot rijden.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 14:04

Zoals ik het lees heeft Oxi zich keurig gedragen gisteren, goedzo. En Bowie, foei foei foei, een beetje andere paarden aanvallen zeg, weet hij niet meer dat hij eigenlijk vegetarier is?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 14:46

Bowie en vegetarier? Ik denk dat hij ook best een hapje vlees lust. Ik hoorde van mijn pa dat ze het aan de kant wel erg lachwekkend vonden.

Koos krijgt er concurrentie bij, kunnn ze volgende week elkaar op eten.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 16:24

Echt niet, houd dat mormel bij mooie Koos vandaan Clown

Bowie is ook wel heel grappig om te zien, die eigenwijze kop ook altijd Nagelbijten / Gniffelen

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 16:41

Ik ga echt scoren op mijn verzorging vrijdag Lachen heb toch een mooi wedstrijdjasje gekocht!!! Kwijl (nou ja gehad van mijn mams *zeeeeer blij mee OK dan!* )

en heb ook een plastron en een wedstrijd t-shirt dus de kleding is compleet!!!

Nu nog hopen dat de rest ook goed gaat, maar als ik me zelfverzekerd voel in mijn wedstrijdkleding komt dat vast ook wel goed Tong uitsteken. En anders ie het mooi voor de foto's Cheese!.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 16:46

hmm ik scoor dan totaal niet op mijn uiterlijk... blauwe rijbroek, schoenen met chaps (mijn thermolaarzen zakken af, blijf ik dan mee onder het zweetblad hangen) vervolgens maar mijn zwart met witte vest met wit t-shirt. En dan verder een cap en een zweep en witte handschoenen. En ik zal mijn haar wel in een staart doen. En dan zandhappen maar.

Sas, Bowie vind Tsjimme meestal niet zo aardig, dus hoop voor je dat ie Koos heel houdt, voor de zekerheid zou je Tsjimme erbij moeten zetten.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 17:13

hahaha en aad nog speciaal tegen fenna zeggen geen chaps Tong uitsteken kan je altijd nog zeggen dat je dat gemist hebt... hij heeft jou niet aangesproken...

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 17:15

Volgens mij moet Tsjim in de eerste groep toch?

Leuk Es, dat jij zo'n mooi jasje hebt. Mijn moeder heeft er nog een op het oog voor mij, maar als die niet past ga ik misschien toch in smit trui! Zit wel heel lekker, doet alleen niet zo goed aan mijn houding Nagelbijten / Gniffelen
Het jasje dat ik nu heb vind ik namelijk helemaal niet lekker zitten, die mouwen zijn zo kort, ook is ie kapot aan de binnenkant... Maar ik zie dus nog wel hoe ik eruit ga zien Clown

Fenna hoe ga jij nou? In kerstthema of in zwart/wit?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 17:15

Aad zegt elk jaar geen chaps en Wendy doet elk jaar eigenwijs chaps aan. Het is toch geen mode wedstrijd, als ze maar kunnen zien hoe je rijdt.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 17:22

Vind ik ook hoor Ja Staat toch ook eigenlijk nooit kritiek over op je blaadje?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 17:42

nee, alleen dat ik mijn vest dicht moest doen Bloos Maar om dat soort dingetjes gaat het toch niet, ja oke 1 of 2 punten hoger op verzorging, nou boeiend als ik het van die punten moet hebben.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 17:43

Volgens mij kan je beter nooit naar aad luisteren en gewoon maar lekker doen waar je zin in hebt Tong uitsteken. Zolang je maar in de zelfde richting en tempo gaat als de rest Knipoog.

Anders krijg je van die opmerkingen dat je maar moet afdwingen dat ie aan de teugel moet of verzameld lopen ook al is dat voor jou paard niet prettig, sommige gaan gewoon wat harder Tong uitsteken. En verder vind ik m ook niet meer zo op de houding letten dus dat moet je zelf ook al doen...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 17:45

En de wedstrijden.... Ach het zijn alleen maar onderlinge wedstijden Tong uitsteken. Dan maakt het ook niets uit.... Die outfit die ik nu gekocht heb hoop ik nog aan te kunnen als ik met mijn eigen paard op echte wedstrijden ga starten (hahaha outfit heb ik al, nu alleen het paard, de stalling, en het niveau van rijden nog....)