whahaha zie ik net hier in t WIDM topic 
Citaat:
Eventjes back to basic.
Jon lijkt op een mol. Dit betekent niet meteen dat hij de mol is, maar denk is aan zijn naamgenoten? Jon De Mol! Ze wouden natuurlijk liever hem, maar dat was te opvallend. Daarom hebben ze een andere Jon gekozen, maar natuurlijk leid zijn naam naar Jon De Mol!
Daarbij heeft Jon 3 letters (de J, de O en de N) en ook Mol heeft 3 letters (de M, de O en de L). Valt jullie ook op dat hun middelste letter (de O, voor de onoplettende lezer) PRECIES hetzelfde is!? Jon, Mol, Mon, Jol! Jol verwijst natuurlijk naar scheidsrechter Dick Jol. En wat doet een scheidsrechter? Het spel sabboteren. Want het spel kan, mede door de scheidsrechter, niet gespeeld worden naar behoren. Daarbij zat Dick Jol 2 jaar geleden ook in het programma. Hij was NIET de mol. Dit geeft Jon juist meer kans om de mol te zijn. De meeste kijkers, en ik denk dat dat wel meer dan 50 procent van de kijkers, gaan er direct vanuit dat Jon dus ook niet de mol is. Dat is niet zo! Juist omdat Dick Jol niet de mol was, is Jon het wel. Duhuh! En Mon verwijst naar Monique Smit. Daar is heel veel van af te leiden. Monique Smit is het zusje van Jan Smit.
Jan- Jon. Dat heeft maar 1 klinkertje verschil. Tegenwoordig is de sms-taal vaak zonder klinkers, denk aan ltrz, brb etc. Als je opschrijf
jn s ml. Kun je hieruit opmaken jAn is de mol of jOn is de mol. En in beide gevallen verwijst het naar Jon.
Het bekendste nummer van Monique is blijf je Vanavond bij mij? Wat is er in de avond? DONKERTE? Waar bevind de mol zich? in een donker hol!
Dus, om een lang verhaal kort te maken. jOn is de mOl.