Komen & Gaan, maar RSVA-Bokkers blijven bestaan! (Deel 15!!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:38

Romana01 schreef:
fryskhynders schreef:
Heey Gina,
Hoe oud was jij toen jij begon met paardrijden? hoe lang rij je nu paard?
Deze vraag stel ik omdat je me super bekent voor komt, en ik niet zeker weet of jij het bent.

Groetjes Annika

Ik rij nu 2 jaar (op de manege, daarvoor enkele lessen van mijn nicht gehad) toen ik 11 was kreeg ik mijn eerste les (van mijn nicht, eens in het half jaar), maar echte lessen was toen ik 13 was :)

Ja zie je wel, volgen mij heb ik jou les gegeven en toen kwam je in een les... op zaterdag????
Met allemaal kleine kinderen...
Wat leuk dat jij door bent Gina!!
Super stoer!!!
Gefeliciteerd

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:39

We hadden het over Anky's paarden, daar zit meestal zoveel pit in.. Die laten niet zomaar over zich heen lopen(kijk idd maar naar Jastrade). Blijkbaar zitten er tussen haar en haar paarden toch een respect werking die anders werkt, anders zou ze niet zijn waar ze nu is..

Een paard moet idd van nature de gehele dag buiten lopen, maar dan ook niet op een weitje. Tuurlijk zit er natuur in een paard, maar zoals je zelf ook zegt, paarden zijn heel ergens anders voor gefokt tegenwoordig. Begrijp mij niet verkeerd, een paard moet lekker buiten kunnen lopen in een kudde, maar wij 'gebruiken' paarden om mee te rijden. De ene doet die lekker recreatief met een los teugeltje en de anders doet topsport. Naar mijn idee hoeft die niet gelijk te betekenen dat dit fout is.
Hoop dat je mij een beetje begrijpt, ik zit ondertussen op mijn stage en doen 100der dingen tegelijk.. :P

Edit: toch nog iets aangepast, maar blijft warboel :P
Laatst bijgewerkt door Kirsten_D op 21-06-11 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:40

Annie_ schreef:
Sabinee__ schreef:
Ja maar je hebt wel zelf gekozen voor die stal, dus ben je er indirect mee akkoord gegaan wat de mogelijkheden zijn qua stalling en weidegang.. :)

In almere is een beperkt aanbod van stalling die aan je wensen kan voldoen, bij maneges is het meestal duur, druk en weide is maar een paar uurtjes.

Dus als je meer wilt moet je buiten almere gaan kijken dat is meestal ver dus je moet er ook maar zien te komen.

Dit is helaas wel zo..
Ik ben toen voor Venice op zoek gegaan naar een stal waar zij in de zomer en winter buiten kon.
Helaas is dit zo schaars rondom Almere(of het kost heel veel geld..)

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:42

Pebbs schreef:
Kirsten_D schreef:
@ Noortje: Wanneer ga je voor het eerst starten?! :D

Ws in augustus :)

Coolw *\o/*

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:59

Wat de foto van Anky betreft, ronduit pijnlijk en Anky zit erg slecht op dr paard. Misschien dat er veel spanning was net op dat moment maar absoluut geen mooi beeld.
Hoe een paard qua karakter en temparement gefokt is één punt maar lichamelijk zijn ze allemaal ongeveer gelijk en dan ben ik het dus niet eens met Anky en helemaal niet zoals op de laatste foto's. Een stang doortrekken en een dichtgesnoerde neusriem is nooit goed te praten, ook niet als een paard wat temperament heeft.

Wat stalling betreft en behoeftes, als het goed is komt er wettelijk een paardebesluit waarbij de behoefte en rechten van het paard vastgelegd worden. Er wordt al lang over gepraat maar het lijkt langzaamaan toch in zicht te komen. Iedereen met hart voor zn dier kan dit alleen maar toejuichen. Hier is soms discussie over wie er goed met zn paard omgaat maar de slechtste mensen hier is niets in vergelijking met wat de inspectie regelmatig tegenkomt.

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:01

PS: goedemorgen iedereen. :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:02

fryskhynders schreef:
Romana01 schreef:
Ik rij nu 2 jaar (op de manege, daarvoor enkele lessen van mijn nicht gehad) toen ik 11 was kreeg ik mijn eerste les (van mijn nicht, eens in het half jaar), maar echte lessen was toen ik 13 was :)

Ja zie je wel, volgen mij heb ik jou les gegeven en toen kwam je in een les... op zaterdag????
Met allemaal kleine kinderen...
Wat leuk dat jij door bent Gina!!
Super stoer!!!
Gefeliciteerd

Hihi, wat leuk. Heb idd les gehad tussen de kleintjes, van een Annika, had er niet bij na gedacht dat u dat was :')

Bedankt :D

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:08

Goede morgen dames!

Sabine, Ik heb geen idee wat mijn instellingen waren tijdens het fotograferen in de binnenbak.
En ik gebruikte daar gewoon mijn 55-200 mm lens voor. Dus geen speciale lens want die heb ik niet :P

Noortje, Wat leuk dat je een startkaart aan hebt gevraagd. En ik vind zijn wedstrijdnaam erg gaaf!

Marjolein, Goed dat ze een soort van promotiefilmpje hebben gemaakt bij Hart van Nederland.
Zou best bij de dierenambulance willen werken maar het is natuurlijk op vrijwilliger basis.
En ik ben nu in de periode om iets voor mezelf op te bouwen dus dan is het een beetje een probleem.

Kirsten S, Anky had soms inderdaad de stang wat de strak maar daar kan ik niks over zeggen he.
Maar het was volgens mij inderdaad vaak bij het uitstrekken. Zal de andere foto's even bekijken.

Elja, Nelson oogde als een heel vrolijk en energiek paard. En die óók op de wei gaat:

Afbeelding

Pebbs

Re: Komen & Gaan, maar RSVA-Bokkers blijven bestaan! (Deel 15!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:12

@ Sabine, ik heb idd zelf voor deze stal gekozen :) en dat betekent dat hij in de winter gewoon moet afzien. Ik wilde Xander absoluut NIET op een manege in almere zetten omdat ik het daar gewoon niet goed vond ( te donkere boxen, 4 uur op de wei waar je nog bij moet blijven ook!! ) en rekening houden met de lessen, dat wilde ik niet. Daarom ben ik het verder gaan zoeken. Ik sta nu op een super mooie stal, met een accomodatie waar je u tegen zegt, waar hij in de zomer 8 uur per dag naar buiten gaat MET soortgenoten. In de winter kunnen ze niet op het land en mogen ze in de zandpaddock. Tsja so be it. Als ik een stal wilde waar ze ook in de winter naar buiten gaan moet ik ws verder rijden en meer betalen en dat wilde ik niet, dus ik neem voor nu genoegen met wat ik heb :) Over een paar jaar heb ik natuurlijk hem aan huis staan 8-)

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:20

Pebbs schreef:
@ Sabine, ik heb idd zelf voor deze stal gekozen :) en dat betekent dat hij in de winter gewoon moet afzien. Ik wilde Xander absoluut NIET op een manege in almere zetten omdat ik het daar gewoon niet goed vond ( te donkere boxen, 4 uur op de wei waar je nog bij moet blijven ook!! ) en rekening houden met de lessen, dat wilde ik niet. Daarom ben ik het verder gaan zoeken. Ik sta nu op een super mooie stal, met een accomodatie waar je u tegen zegt, waar hij in de zomer 8 uur per dag naar buiten gaat MET soortgenoten. In de winter kunnen ze niet op het land en mogen ze in de zandpaddock. Tsja so be it. Als ik een stal wilde waar ze ook in de winter naar buiten gaan moet ik ws verder rijden en meer betalen en dat wilde ik niet, dus ik neem voor nu genoegen met wat ik heb :) Over een paar jaar heb ik natuurlijk hem aan huis staan 8-)

Dat ben ik volledig met je eens.. :o
Ik ben bij Pronk gaan staan omdat Venice daar in de winter naar buiten kon in de paddock(2,5 uur, tis niet veel maar wel iets! en betaalbaar..), daarnaast mogen ze in de zomer dag-en-nacht naar buiten. Het was geen op-en-top locatie, maar alles was aanwezig.

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:21

jaa gelijk heb je! soms moet je roeien met de riemen die je hebt!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:28

Ik heb heel veel riemen in me kast :D

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:28

:7

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:36

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:37

Pebbs schreef:
:7

:D

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:40

Wat moet ik daarmee ?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:27

weet niet, lezen :P. Xander doet het toch ook dus ik dacht effe slim te wezen haha

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:29

soms snap ik echt niks van deze telefoon, wilt ineens nergens meer inloggen en na een simpele knop alle opgeslagen dinges te wissen deed die het weer :+

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:06

Die Ryan Dunn van Jackass is overleden he. schrok er wel van, ik dacht heh hij is nog hartstikke jong..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:38

Bijna uitval in een toetsweek :')
Wiksunde ging goed *\o/*

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:44

Zooo, ik heb m'n schooldag er weer opzitten! :) En straks lekker hobbeleeeeeen. *\o/*

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:01

Goede middag :)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:07

Gina weet jij wie die foto's gemaakt heeft van de Zitcompetitie?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:08

was een 'bedrijfje', maakte foto's van iedereen. zat volgens mij in de naam iets met 'shot'. Vorig jaar maakte de moeder van Chantal ze.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:10

Hmmm okee want ik denk dat het wel leuk is om de foto's die we hebben te mailen naar de rsva site.

Deze foto had iemand ook op zijn hyves staan.

Afbeelding