RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn__

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:28

Okee & in een 40x60 of 20x40 bak ? vanwege mijn pony in paniek raakt als die word opgesloten tussen andere paarden

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:29

De afmetingen staan volgens mij op de site.
Ze hebben 2 buitenbakken. 1 grote en 1 kleine.

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:31

Okee Knipoog nouja komt wel goed Haha! heb er zoo zin in Hyper!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:32

Dus je gaat ? Haha!

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:33

JAAAAAA Lovers alleen nu nog eventjes kijken welke week, maar heb eventjes gemailt Knipoog

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:34

Week 1 *LOL* Dan ga ik ook! Lachen

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:36

Huilen van het lachen hahah ik ga het proberen Knipoog

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:38

Zwerte schreef:
Dames, even tussen de ponykampverhalen door, nog nieuwtjes voor de kreupele hier???
Ik mis mn zwarte draakje echt best erg... wat ben ik blij als ik daar weer op kan stappen maarja zit nu op 2 maand na de operatie en moet dus waarschijnlijk nog meer dan een half jaar wachten Boos! Ga binnenkort wel weer een keer op zaterdagochtend lekker langs!!

Ik heb geen nieuwtjes, maar ik ben intussen ook weg bij Ini Knipoog Dus ik maak 't ook niet allemaal meer mee Tong uitsteken
't Is echt balen zeg, dat je nog zo lang moet wachten! Maarja, als 't rijden daarna weer beter kan en je veel minder last ervan hebt Lachen Da's dan wel weer een pluspunt!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:39

waarom ben je weg bij ini?

Ik ben zo benieuwd hoe het met mn draakje is... en zn gebok Haha! En ook hoe het met brammetje gaat!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:42

Zwerte schreef:

Ik ben zo benieuwd hoe het met mn draakje is... en zn gebok Haha! En ook hoe het met brammetje gaat!

Tja. Voelde me gewoon niet zo lekker meer daar. 't Is een nogal lang verhaal ^^ Komt erop neer dat ik ruzie had gehad met Ini over mijn pony Knipoog

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:43

loveginger schreef:
Okee & in een 40x60 of 20x40 bak ? vanwege mijn pony in paniek raakt als die word opgesloten tussen andere paarden

Er is buiten een 20×40 die (vrijwel) nooit gebruikt wordt. En een 20×60 Knipoog
Binnen is er een 20×40. En in de zomer is er soms een springweitje, en als 't érg druk is tijdens de kampen is er ook een dressuurring in't land Lachen

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:44

Okee gaaf Cool

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:09

Ik vond het heel leuk, en van die leiding, tja, het was soms met periodes, soms kon je beter uit de buurt blijven, wat wij v aak niet deden Schijnheilig Of je kon er mee lachen.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:40

Zwerte schreef:

Nou met dat gebok zit het wel snor. Ik mocht er namelijk vorige week op, het was pas mijn 2e keer nadat ik er vorig jaar zomer voor het eerst had op gereden, dus het was best spannend. Ik weet het, hij doet niks behalve bokken in de galop soms, maar alsnog, hij is zooooooooo groot. Even groot als mee qua schofthoogte. ^^

Nou, in de stal was die heel lief enzo, nouja, hij was vooral geintresseerd of er nog eten in me zakken zat. Vork Toen dat zadel erop (pff wat een hoogte) en toen naar de bak en erop. Jemig, wat maakt hij grote passen zeg. In de stap kon ik het wel redelijk bij houden en was die ook nog wel een beetje ontspannen al voelde ik wel dat die een beetje frisjes was en toen draafden we weg en woowie, ik liep een beetje achter met lichtrijden en hij ging ook lekker hard. Op een gegeven moment hem toch in een beetje 'normaal' tempo kunnen krijgen maar toen moesten we gaan wijken en ini zei: Als de paarden een beetje frisjes zijn zie je ze zo wegschieten." En ja hoor, meneer ging heel hard naar links rennen. En vanaf dat moment ging het een beetje mis, hij had door dat ik hem niet echt onder 'controle' had laat ik het zo zeggen... En ja, toen begon het feestje, we gingen galopperen. Ik had al gehoord, veel binnenbeen en buitenbeen in principe stil. Maar ik ben altijd mijn binnenbeen kwijt en ini zei dat ik dus niet op de hoefslag mocht aangalloperen maar toen opeens in een hoek zei ze: Galop! Dus k was een beetje overdonderd en hij ging heel hard draven en toen 2 mega schoppen tegen de bakrand en toen huppa was die weg. Had direct weer een Islottie flashblack; heel hard draven en niet meer terug krijgen. Dus maar heel hard lopen trekken en hem tegen Kanjers kont aangereden (sorry daarvoor nog marije Tong uitsteken ) en toen maar bibberend in het midden stappen. Maarja, ik moest toch wel draven toen we eenmaal op de andere hand waren. Iedereen had ondertussen gegalloppeerd en toen moest ik daarna gewoon over de hoefslag draven maar ik voelde het al en huppa, meneer rend naar de hoefslag en springt in de galop (wel bokloos Schijnheilig ) Ik dacht, ach ja, dan galopperen we maar door. En toen 1 rondje bak en toen was het wel weer genoeg. Maar ik was dus een beetje de controle kwijt en ook me binnenbeen dus hij ging lekker in rentempo door de bak heen en sneed naar lieverlij de bochten af. Tja.... Islottie paarden zijn gewoon niet mijn ding en ik kreeg net een smsje van me zusje dat ik vanavond op Islottie mag. Clown Huilen Dat wordt dus weer wat vanavond, hopelijk krijg ik der gewoon in galop zonder gedoe. Iedereen krijgt dat behalve ik, sorry ik heb gewoon helemaal niks met Islottiepaarden. Maar hopelijk gaat het vanavond een beetje beter, ik weet wel, me binnenbeen eraan en oja, Handschoentjes! Me handen vroren er vorige week zowat af, gelukkig deelde ini na 10 minuten handschoentjes uit, maar zodra ik er zometeen ben ga ik direct op handschoentjesjacht. ^^

Wens me succes mensen, islottie is niet mijn ding. Clown

EDIT: En oja Bram, hij loopt alleen nog maar in privelessen mee tot zover ik weet. Ik zie hem in ieder geval eigenlijk nooit meer echt ingedeeld staan. Maar het fijne weet ik er niet van, behalve dat die niet meer met ons meeloopt. Gelukkig

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:31

Ah ik vond juist islottie heel fijn Bloos!
1 van de fijnste paarden die ik onder men kont kreeg !

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:24

vind je het goed dat ik het houd bij je plezier wensen? Ik kon eerst ook weinig met islottipaarden (behalve mn draakje) maar dat leer je vanzelf! Het zijn zulke super leerpaarden!

Mn handen jeuken om meneer op zn plek te zetten!! Wat een praatjes heeft hij af en toe toch... Ik vrees toch dat ini moeilijk van zijn probleempjes af gaat komen... door zijn grootte en kracht zijn veel mensen toch wat bang en daar maakt hij gebruik van. Elke keer dat hij wint is het weer een bevestiging van zn gedrag! jammergenoeg moet ik hem de hele winter nog missen, mag nog lang niet paardrijden Boos!
En toch is het echt niet meer dan je buitenbeen stil en goed binnenbeen erbij. Moet ik er wel bij zeggen dat hij het laatste jaar volgens mij ook wel de neiging heeft om het sterk te overdrijven.... Laatste lessen kreeg ik soms nog 1 bokje op mn slechte kant (dan was mn slechte knie het buitenbeen en die kan ik gewoon niet stil genoeg houden) en verder niet. Het ligt dus ook zeker aan de band die je met hem hebt! Hij mag mij gewoon (zegt ini zelf ook) en dan is hij gelijk makkelijker. Kent hij je niet goed, dan doet hij veel moeilijker! Maar ik kan me goed voorstellen dat je het gewoon eng vind. Zelf is mn lef het enige waarvan ik kan zeggen dat ik er goed in ben Haha! Mn rijtalent moet ik het zeker niet van hebben maar lef heb ik wel. Mij krijgt hij dus ook niet bang, en dan houd hij vrij vlot op (alhoewel het vorig jaar winter soms bij mij ook halve rodeo's waren!)

La_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:13

Goh ik wist niet dat Rallywood zo'n draak kan zijn zeg als ik die verhalen zo lees! Nagelbijten / Gniffelen Ik vond hem juist
het tegenovergestelde van alles wat ik hoor hier (op het bokken na dan Vork ).
Van Ini moest en zou ik perse op Rallywood rijden en al ik niet wilde had ik maar pech. *LOL*

Vorig jaar zat ik met Irene en Marije in de 3e week en nu maar hopen dat de leiding volgend jaar wat vrolijker is in de 1e week als Marije en ik gaan. Huilen van het lachen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 09:51

ik heb ook geen problemen met rally hoor, behalve af en toe een bokje! Het is echt mijn grote vriend Haha! Reed elke week op hem dus mis het nu echt vreselijk!!
Maar hij kan zich wel eens aanstellen hahahaha alleen in de zomer is hij altijd liever, staat hij meer buiten en dat vind hij blijkbaar veel fijner. In de winter heeft hij iets vaker een slecht humeur.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:23

Ja, het ligt niet aan hem hoor, maar Rallywood is gewoon mijn paardje neit echt, ik heb veelste veel ontzag voor hem door zijn grootte. ^^ En Islottie, tja daar kan ik ook gewoon niet zo goed mee overweg maar dat ligt denk ik gewoon aan mijzelf, want echt heel veel mensen vinden Islottie echt geweldig. Ik niet echt, geef mij maar Kanjer. Ja

Maar het werd gisteravond uiteindelijk toch niet Islottie, ik stond der te poetsen en ging me spullen halen en ik kom terug staat iemand anders haar te poetsen. Bleek dat er ondertussen al wat wijzigingen waren aangebracht waardoor ik nu de pieneut was voor Bravour ipv Evelien. Koe Achteraf gezien viel het me allemaal reuze mee en heb ik enorm moeten lachen om hem, Raya reed ook mee en die was wel lekker frisjes. (Achteraf gezien was alles wel een beetje frisjes) Maar het begon met de galop, ik dacht, ik ga het gewoon proberen. Vork Maar ik heb altijd het idee dat Bravour een soort van 'aanloop' nodig heeft, dus ik koos de hoek uit waarna nog een hoek volgde en die tacktiek werkte wel. Ik had hem in galop, maar meneer ging steeds meer versnellen en briezen en sneller maar hij zat nog op het randje van controleerbaarheid. Dus we gingen best hard maar nog niet er van door. Clown En toen had ondertussen alles en iedereen gegalopeert en gingen we aan de lange teugel stappen en er was een kraakje in het hout waardoor alles er vandoor schoot. Me teugels waren echt enorm lang dus ik als een gek me teugels op maat maken terwijl Bravourtje lekker ging hollen. Koe Henriek schreeuwde nog, benen lang! Toen dacht ik oja, dus ik me benen weer lang gemaakt en toen stond die ook eigenlijk bijna direct stil. En toen moest ik echt lachen, want opeens lag Anne ernaast en Bravour keek echt heel verbaasd naar haar en naar alle andere paarden, want verrek "alles stond stil!" Hahaha, was echt een heel grappig gezicht. Nouja, toen ging er nog een paar rennen heel kort maar voor de rest ging het allemaal wel goed. Maar het grappigste vond ik nog wel, we moesten halthouden en ik dacht, laat ik het voor de spiegel doen zodat ik kan kijken hoe ik zit. Dus we staan stil en Bravour kijkt naar de spiegel en hij heeft wel 20 seconden naar zichzelf staan staren en zichzelf staan bewonderen. Geweldig paard af en toe. ROFL Echt mijn paard wil ik het ook niet noemen, maar het scheelt dat Bravour af en toe alleen even gaat hollen, maar dan blijf je er wel opzitten en je krijgt hem ook wel makkelijk terug. Dat is bij als ik op RW of Islottie zit niet het geval. En Bravour is ook niet één van de gemakkelijkste, zit echt wel een gebruiksaanwijzing bij. (Maar dat vind ik eigenlijk bij alle paarden wel) grappig om af en toe een keertje op te rijden maar het hoeft niet mijn 'vast' paardje te worden. Bloos

Al met al, het viel me reuze mee en heb af en toen hard gelachen om Bravour. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:22

Haha, nou maken we alle potentiële ponykampers bij Ini helemaal bang door over bokkende en er vandoor gaande paarden te praten, hihi! Maar ik moet zeggen dat ze afgelopen maandag inderdaad wel een beetje frisjes waren.. Knipoog
Maar wat Ini ook altijd zegt: Liever een gezond paard dat af en toe even weg schiet dan futloze paarden die nooit gek doen omdat ze daar geen energie voor hebben.

Vorige week mocht ik op Livius (en dat was onwijs moeilijk maar zoooo gaaf, echt een eer om er op te mogen!) en afgelopen maandag zou ik eerst op Bravour zoals Tamara al zei, maar ik mocht uiteindelijk toch op Okke Lachen . Ik had al een beetje gehoopt dat ik op een Fries mocht en dat mocht dus Haha! .
Eerst zat ik een beetje te prutsen omdat ik hem niet goed rechtsom gebogen kreeg en zo. Henrieke gaf me echt een goede tip door hem juist eerst maar eens een paar keer goed linksom te buigen en dat dan af te wisselen met een volte rechtsom en dan steeds een stukje verder en langer buiging naar rechts vragen, en dan weer naar links, enzovoort. Toen ging hij ook meer ontspannen en na een tijdje hoefde ik alleen maar m'n been aan te leggen en mijn hand een stukje van de hals te houden Lachen . Het ging wel lekker eigenlijk, alleen wel een Okkebokje bij het aanspringen in galop omdat ik hem links iets te veel vasthield. Maar het was erg leuk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:09

Oh en ik zal ook nog even wat vertellen over de manege voor de mensen die overwegen om hier op kamp te gaan. Even mijn kijk op de manege en de kampen Lachen . Sorry, het is een onwijs lang verhaal geworden, hihi.

Er zijn inderdaad drie rijbakken: een binnenbak van 20 x 40, een buitenbak van 20 x 40 en een buitenbak van 20 x 60 (of misschien een paar meter breder of langer alledrie, maar ongeveer dit). En er is een longeercirkel. Verder staan alle paarden en pony's vooral 's zomers lekker veel in de wei. Ook de eigen pony's mogen lekker naar buiten, vaak samen in een graspaddock.

En verder zijn er natuurlijk onwijs leuke paarden, pony's en veulentjes! Zoals jullie vast al gezien hebben, staan er op http://www.inislot.nl een aantal foto's, verder zijn er ook foto's op inislot.hyves.nl Lachen

Ik rijd er zelf al bijna 10 jaar geloof ik, en ik ben 2 of 3 keer (hihi ik weet het niet meer Bloos ) op kamp geweest. Afgelopen jaar niet omdat ik het geld er niet voor had, maar de kampen die ik wel heb meegemaakt vond ik echt geweldig. Een kamp duurt van zondag tot zaterdag en je zit meestal twee keer op een dag op een paard. Je kunt je eigen meenemen (natuurlijk wel even aangeven dat je dat doet Tong uitsteken ) of op de paarden en pony's van Ini rijden. Afhankelijk van hoe goed je kunt rijden, word je ingedeeld op een paard of pony die bij jou past en in een les die bij jou past. Het is meestal niet zo dat je de hele week op dezelfde manegepony/-paard zal rijden Lachen . Er zijn spring- en dressuurlessen, maar de manege ligt ook maar een paar minuten rijden van een mooi natuurgebied, dus kan het ook zijn dat je lekker op buitenrit gaat.

En wat je verder doet verschilt per jaar en hangt natuurlijk ook van het weer en de groep af (inderdaad ongeveer 25 mensen, veel meer zal het niet zijn zodat je ook echt persoonlijk aandacht kunt krijgen)! Het kan varieren tot lekker zwemmen, naar de markt in het dorpje Diever gaan, een paar jaar terug gingen we ook uit in een discotheek die nu gesloten is, spelletjes doen op en rond de manege, zitles aan de longeerlijn, longeerles, menles (voor een beperkt groepje meestal), rijden op een western-, spring-, dressuur- of zonder zadel, gezellig met z'n allen een dvd kijken en er zit meestal ook een wedstrijdje in die ook gefilmd wordt, zodat je jezelf en anderen later met z'n allen terug kunt kijken in het kamphuis. En er is meestal elk jaar een thema waarover je veel leert, bijvoorbeeld EHBO bij paarden of transport van een paard. En de jaarlijkse keuring natuurlijk niet te vergeten! Dit is een wedstrijdje waarin je in groepjes van twee of drie mensen een paard of pony kiest die je zo schoon mogelijk gaat poetsen, mooi gaat invlechten of hem gaat verkleden. Er is een 'schoonheidsprijs' voor het schoonste paard en een originaliteitsprijs voor het leukst verklede paard. Hihi Haha! . En natuurlijk de bonte avond op vrijdagavond.
Wat ik altijd wel fijn vond, is dat je horloges en zo meestal in "moet" leveren, zodat je lekker geen benul hebt van tijd. In het begin is dat misschien even wennen, maar ik vond het echt heerlijk. Gewoon opstaan als je wakker gemaakt wordt, dan samen gezellig eten en rustig je paard of pony opzadelen voor je les.
En ik las ook een aantal negatieve berichten over de leiding. Ik vond ze helemaal niet chagrijnig, ik vond ze juist heel makkelijk, gezellig en vrolijk. Maar het kan zijn dat je commentaar van ze krijgt als je je paard niet goed hebt naverzorgd, je troep niet achter je kont opruimt of niet leuk omgaat met andere kampgenoten. Maar dat vind ik ook meer dan vanzelfsprekend, toch? Lachen

Het is je vast wel opgevallen dat ik erg positief ben over de manege Haha! . Dat klopt. Ik vind het geweldig dat ze zo ontzettend goed met de paarden en pony's omgaan. Ze worden hartstikke goed verzorgd: zo heeft een aantal pony's bij Ini een leeftijd van 35+ bereikt. Maar er zijn ook jongere pony's hoor Tong uitsteken.
Daarnaast zijn de paarden en pony's zelf ook gewoon erg leuk. Bovendien is een flink deel van de paarden- en pony's op een hoog niveau uitgebracht in de wedstrijdsport: veel paarden hebben Z dressuur gelopen of in een hoge klasse gesprongen. Dat betekent dat de paarden een heleboel kennen en kunnen, maar het betekent niet dat je dat er zo maar even uit kunt rijden. Zo kan Injoy changementen, appuyeren, alles, maar ik krijg het er niet zomaar uit en dat vind ik juist leuk. Het is de uitdaging om te weten dat veel paarden zoveel kunnen, maar dat je er echt wel wat voor moet doen voor het lukt.
Er zijn paarden en pony's voor ieder niveau: brave paarden die niet zo gauw iets geks zullen doen, maar ook paarden die af en toe wel eens een bokje willen geven of die dus flink kunnen sjouwen. De meeste paarden zijn KWPN'ers, maar er zijn ook een aantal Friezen (en die zijn errrrrug leuk Schijnheilig )
Ook de kwaliteit van de lessen vind ik erg hoog. Er wordt aan iedereen individueel aandacht besteed en je leert dat je je paard niet met geduw en getrek 'aan de teugel' krijgt, maar dat je dat bereikt door hem van achteren naar voren te rijden.

Kortom: als ik jullie was zou ik het wel weten Schijnheilig , hihi. Dit zeg ik niet om reclame te maken hoor, maar ik vind het echt een fantastische manege.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 17:21

Zo heb ik het ook ervaren!
Ik vond het mega leuk en leerzaam Ja

Ik heb echt mega zin in volgend jaar! Lachen

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:51

haha nee hoor, ik heb er nog steeds zin in Knipoog weet alleen nog niet naar welke week ik ga.. zijn ze de eerste week aardiger/ gezelliger of maakt dat niet uit ? dan ga ik wel ieneminemutten :p

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 19:28

Hahaha, nouja de 1e week zijn ze nog fris en fruitig. ^^ Zelf ben ik vroeger altijd in de 3e week geweest en ik moet zeggen dat ik nergens last van had. Maar oke, toen was ik ook 10/11 en dan let je daar neit zo op. Laatste 2 keer dat ik geweest ben was het beiden week 1 en daar was het gewoon een grote gezellige boel. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:29

Jep! Kan niet anders zeggen Haha!

Whieee gisteren weer lekker gereden, op Kiduna dit keer. Alleen ik zat niet helemaal lekker, m'n beugels zaten ongelijk en ik had er eigenlijk net een gaatje tussen moeten hebben. Maar verder heeeeeeerlijk gereden! In het begin moest ik echt even wennen, ik vind dat ze wel veranderd is! Ik moest echt even goed m'n binnenbeen erbij houden om te voorkomen dat we de bochten af gingen snijden en in het begin was het nog niet echt lekker ontspannen. Bij de galop hebben we ook heel wat bochten afgesneden omdat ik m'n binnenbeen er niet goed bij had. Maar na de galop ging het een stuk beter Lachen . Het blijft zoooo'n fantastisch paard, ze is onwijs leuk om te rijden, een grote lieverd op stal en het is nog een mooierd ook Haha!