Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nouja komt wel goed
heb er zoo zin in
alleen nu nog eventjes kijken welke week, maar heb eventjes gemailt
Dan ga ik ook!
hahah ik ga het proberen
Zwerte schreef:Dames, even tussen de ponykampverhalen door, nog nieuwtjes voor de kreupele hier???
Ik mis mn zwarte draakje echt best erg... wat ben ik blij als ik daar weer op kan stappen maarja zit nu op 2 maand na de operatie en moet dus waarschijnlijk nog meer dan een half jaar wachtenGa binnenkort wel weer een keer op zaterdagochtend lekker langs!!
Dus ik maak 't ook niet allemaal meer mee 
Da's dan wel weer een pluspunt!
En ook hoe het met brammetje gaat! Zwerte schreef:waarom ben je weg bij ini?
Ik ben zo benieuwd hoe het met mn draakje is... en zn gebokEn ook hoe het met brammetje gaat!
loveginger schreef:Okee & in een 40x60 of 20x40 bak ? vanwege mijn pony in paniek raakt als die word opgesloten tussen andere paarden

Of je kon er mee lachen. Zwerte schreef:waarom ben je weg bij ini?
Ik ben zo benieuwd hoe het met mn draakje is... en zn gebokEn ook hoe het met brammetje gaat!
Toen dat zadel erop (pff wat een hoogte) en toen naar de bak en erop. Jemig, wat maakt hij grote passen zeg. In de stap kon ik het wel redelijk bij houden en was die ook nog wel een beetje ontspannen al voelde ik wel dat die een beetje frisjes was en toen draafden we weg en woowie, ik liep een beetje achter met lichtrijden en hij ging ook lekker hard. Op een gegeven moment hem toch in een beetje 'normaal' tempo kunnen krijgen maar toen moesten we gaan wijken en ini zei: Als de paarden een beetje frisjes zijn zie je ze zo wegschieten." En ja hoor, meneer ging heel hard naar links rennen. En vanaf dat moment ging het een beetje mis, hij had door dat ik hem niet echt onder 'controle' had laat ik het zo zeggen... En ja, toen begon het feestje, we gingen galopperen. Ik had al gehoord, veel binnenbeen en buitenbeen in principe stil. Maar ik ben altijd mijn binnenbeen kwijt en ini zei dat ik dus niet op de hoefslag mocht aangalloperen maar toen opeens in een hoek zei ze: Galop! Dus k was een beetje overdonderd en hij ging heel hard draven en toen 2 mega schoppen tegen de bakrand en toen huppa was die weg. Had direct weer een Islottie flashblack; heel hard draven en niet meer terug krijgen. Dus maar heel hard lopen trekken en hem tegen Kanjers kont aangereden (sorry daarvoor nog marije
) en toen maar bibberend in het midden stappen. Maarja, ik moest toch wel draven toen we eenmaal op de andere hand waren. Iedereen had ondertussen gegalloppeerd en toen moest ik daarna gewoon over de hoefslag draven maar ik voelde het al en huppa, meneer rend naar de hoefslag en springt in de galop (wel bokloos
) Ik dacht, ach ja, dan galopperen we maar door. En toen 1 rondje bak en toen was het wel weer genoeg. Maar ik was dus een beetje de controle kwijt en ook me binnenbeen dus hij ging lekker in rentempo door de bak heen en sneed naar lieverlij de bochten af. Tja.... Islottie paarden zijn gewoon niet mijn ding en ik kreeg net een smsje van me zusje dat ik vanavond op Islottie mag.
Dat wordt dus weer wat vanavond, hopelijk krijg ik der gewoon in galop zonder gedoe. Iedereen krijgt dat behalve ik, sorry ik heb gewoon helemaal niks met Islottiepaarden. Maar hopelijk gaat het vanavond een beetje beter, ik weet wel, me binnenbeen eraan en oja, Handschoentjes! Me handen vroren er vorige week zowat af, gelukkig deelde ini na 10 minuten handschoentjes uit, maar zodra ik er zometeen ben ga ik direct op handschoentjesjacht. ^^

Mn rijtalent moet ik het zeker niet van hebben maar lef heb ik wel. Mij krijgt hij dus ook niet bang, en dan houd hij vrij vlot op (alhoewel het vorig jaar winter soms bij mij ook halve rodeo's waren!)
Ik vond hem juist
).
Reed elke week op hem dus mis het nu echt vreselijk!!
Achteraf gezien viel het me allemaal reuze mee en heb ik enorm moeten lachen om hem, Raya reed ook mee en die was wel lekker frisjes. (Achteraf gezien was alles wel een beetje frisjes) Maar het begon met de galop, ik dacht, ik ga het gewoon proberen.
Maar ik heb altijd het idee dat Bravour een soort van 'aanloop' nodig heeft, dus ik koos de hoek uit waarna nog een hoek volgde en die tacktiek werkte wel. Ik had hem in galop, maar meneer ging steeds meer versnellen en briezen en sneller maar hij zat nog op het randje van controleerbaarheid. Dus we gingen best hard maar nog niet er van door.
En toen had ondertussen alles en iedereen gegalopeert en gingen we aan de lange teugel stappen en er was een kraakje in het hout waardoor alles er vandoor schoot. Me teugels waren echt enorm lang dus ik als een gek me teugels op maat maken terwijl Bravourtje lekker ging hollen.
Henriek schreeuwde nog, benen lang! Toen dacht ik oja, dus ik me benen weer lang gemaakt en toen stond die ook eigenlijk bijna direct stil. En toen moest ik echt lachen, want opeens lag Anne ernaast en Bravour keek echt heel verbaasd naar haar en naar alle andere paarden, want verrek "alles stond stil!" Hahaha, was echt een heel grappig gezicht. Nouja, toen ging er nog een paar rennen heel kort maar voor de rest ging het allemaal wel goed. Maar het grappigste vond ik nog wel, we moesten halthouden en ik dacht, laat ik het voor de spiegel doen zodat ik kan kijken hoe ik zit. Dus we staan stil en Bravour kijkt naar de spiegel en hij heeft wel 20 seconden naar zichzelf staan staren en zichzelf staan bewonderen. Geweldig paard af en toe.
Echt mijn paard wil ik het ook niet noemen, maar het scheelt dat Bravour af en toe alleen even gaat hollen, maar dan blijf je er wel opzitten en je krijgt hem ook wel makkelijk terug. Dat is bij als ik op RW of Islottie zit niet het geval. En Bravour is ook niet één van de gemakkelijkste, zit echt wel een gebruiksaanwijzing bij. (Maar dat vind ik eigenlijk bij alle paarden wel) grappig om af en toe een keertje op te rijden maar het hoeft niet mijn 'vast' paardje te worden.
. Ik had al een beetje gehoopt dat ik op een Fries mocht en dat mocht dus
.
. Het ging wel lekker eigenlijk, alleen wel een Okkebokje bij het aanspringen in galop omdat ik hem links iets te veel vasthield. Maar het was erg leuk
. Sorry, het is een onwijs lang verhaal geworden, hihi. 
) op kamp geweest. Afgelopen jaar niet omdat ik het geld er niet voor had, maar de kampen die ik wel heb meegemaakt vond ik echt geweldig. Een kamp duurt van zondag tot zaterdag en je zit meestal twee keer op een dag op een paard. Je kunt je eigen meenemen (natuurlijk wel even aangeven dat je dat doet
) of op de paarden en pony's van Ini rijden. Afhankelijk van hoe goed je kunt rijden, word je ingedeeld op een paard of pony die bij jou past en in een les die bij jou past. Het is meestal niet zo dat je de hele week op dezelfde manegepony/-paard zal rijden
. Er zijn spring- en dressuurlessen, maar de manege ligt ook maar een paar minuten rijden van een mooi natuurgebied, dus kan het ook zijn dat je lekker op buitenrit gaat.
. En natuurlijk de bonte avond op vrijdagavond. 
. Dat klopt. Ik vind het geweldig dat ze zo ontzettend goed met de paarden en pony's omgaan. Ze worden hartstikke goed verzorgd: zo heeft een aantal pony's bij Ini een leeftijd van 35+ bereikt. Maar er zijn ook jongere pony's hoor
.
)
, hihi. Dit zeg ik niet om reclame te maken hoor, maar ik vind het echt een fantastische manege. 
weet alleen nog niet naar welke week ik ga.. zijn ze de eerste week aardiger/ gezelliger of maakt dat niet uit ? dan ga ik wel ieneminemutten :p

. Het blijft zoooo'n fantastisch paard, ze is onwijs leuk om te rijden, een grote lieverd op stal en het is nog een mooierd ook