mening over manege : hippisch centrum "de Delft"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mickydo

Re: mening over manege : hippisch centrum "de Delft"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:15

Dat is in het amsterdamse bos :D Daar is het zeker geweldig rijden ! Moet je echt een keer doen !

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:37

Ik kan me niet voorstellen dat jij of je vriendin beschuldigd zijn van het wel of niet kreupel rijden van een paard. Dat het paard onregelmatig liep, dan zou best kunnen, ook dat hij moest dieselen kan ik geloven, er lopen zowel jonge als oude paarden mee en de ik neem aan dat je, als je voor het eerst komt, je niet op een jong paard word gezet.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:50

tsja of je het je nou kan voorstellen of niet , het is toch gebeurd. En dat er jonge en oude paarden mee lopen heb ik absoluut geen problemen mee, laat dat duidelijk wezen , maar als je mijn bericht even beter had gelezen had je ook mee gekregen dat het desbetreffende paardje na een half uur nog onregelmatig liep en steeds beroerder ging lopen. Dat noem ik niet even warm lopen ;)

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:52

daar komt bij dat je een onregelmatig paard naar mijn mening niet eens mee laat rijden , vind het al erg genoeg dat jij zegt dat het nog wel eens zou kunnen ... Daar valt mijn bek van open !

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:53

wouw ja daar wil ik ook nog steeds een keer heen ja.
ziet er echt heel gaaf uit.

tja die kreupele paarden vind ik ookmaltijd een rot gezicht hoor.
maar ga zelf maar eens 2 uur door de harde baan heen draven, daar word je ook wel kreupel van.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:12

Ja amsterdamse bos is echt de moeite waard ! Mooie brede ruiterpaden , en vooral de waterbak is erg leuk om met mooi weer te doen.
Ben er nu een paar keer geweest , maar zou echt wel vaker willen ! Gelukkig heb ik het twiske om de hoek ;) kan ik ook heerlijk buitenrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:55

Ik heb er een keer zelfs 2 in een les 'naar de slacht gereden'. De eerste haalde ik van stal en die liep stokkreupel, kwam bijna nieteens meer uit zijn box dus daar ben ik ook maar niet opgestapt. Toen kreeg ik een tweede en die bleek ook kreupel te lopen in draf. Een week later waren ze allebei weg. En een paardje waar ik tegenwoordig regelmatig op rijd staat nu al een paar weken kreupel op stal omdat hij koliek had en vastgelegen had in zijn stal. Tja.....

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:55

Ik bedoel dat het best zou kunnen dat ze onregematig lopen omdat ze moeten dieselen, dus na even gelopen te hebben wel goed lopen, ik zeg nergens dat het normaal is dat ze slecht lopen, mocht je dat wel zo opvatten, dat bedoel ik dus niet. Kalm aan zeg :o

Als jij altijd zo fel reageerd kan ik me indenken dat jij denkt dat je vriend beschuldigd is van het kreupel rijden van een paard.

Amsterdamse bos is fijn rijden, is voor mij alweer even geleden dat ik daar geweest ben.

Harde baan en draven, ik ben van mening dat een paard met gezonden benenen dat moet kunnen volhouden, helaas zijn het vaak niet de paarden met de allerbeste benen die manege paard zijn.

Mijn excuses als ik dit verkeerd lees en raar reageer :+

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 09:28

Zo vatte ik je bericht wel op Ukelele ;) Mijn excuus dan als je het niet zo bedoelde.
Enne zo fel reageer ik toch niet ;) Valt best mee.
Ik ben idd niet op mijn bekkie gevallen maar heb mij absoluut niet aso gedragen . Heb geweigerd op te stappen. En pas toen die kerel mijn vrienDIN ;) aanviel met : je hebt een paard kreupel gereden , wat door de lesgeefster beaamt werd , jaa toen ben ik flink over de rooie gegaan.
En terecht vind ik nog steeds. Is ie helemaal vande pot gerukt.

ikkemartina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:36

weet je nog hoe die gene heete die je toen les gaf?? want meestal is het anders om, de eigenaar zegt dat het paard wel goed/redelijk loopt, en de gene die lesgeven zeggen dat het paard kreupel is en laten hem niet lopen.....
en ag een manege blijft helaas een manege, en al zullen sommige maneges wel goed zijn.....
gelukkig sta ik heerlijk met me eigen paardje daar zo...
@juul op wie rij je nu tegenwoordig dan???nu jasperina er niet meer is

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:20

Ow meis , geen idee meer wie dat is geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:02

Kazan meestal. En Jo en Iris. Vind Iris eigenlijk het leukst omdat die een beetje op Jasperina lijkt qua gedrag. En kazan heeft wel een lekker galopje. En Jo is gewoon stoer. :))

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:04

Iris vind ik heel lekker rijden alleen door haar karakter vind ik dr niet leuk.. Heel chagrijnig en ik vind het op 1 of andere manier vaak lijken alsof ze je echt niet mag ofzo..

Ik vind Kelly wel heel leuk! Ook lekker voorwaarts maar wel heel leuk op stal enzo. Dat maakt het voor mij ook wat leuker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:07

Kelly is ook wel leuk ja! Maar Iris kan zo lekker drammen enzo, en ik vind het leuk om dr dan rustig te proberen te houden. :)

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:09

Hahaha ja dat drammen! Ja ik kan er nog niet zo goed mee omgaan met haar.. Vind dat best nog moeilijk op Iris. Als Iris eenmaal wil kan ik dr gewoon niet inhouden, vooral niet als ik voorop moet galopperen dat durf ik gewoon amper op Iris haha.. Hoe doe jij dat dan als ik vragen mag? :o Dat drammen is iets wat bij Kelly weer anders is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:32

Net als met Jasperina: Zwaar zitten en als ze echt ineens gaat meteen op een volte sturen, die een beetje verkleinen en dan weer langzaam vergroten tot ze weer een normaal tempo heeft, dan weer naar de hoefslag. Als ze dan weer hard gaat meteen weer hetzelfde. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:29

Zat vandaag weer op Iris, in rijhal 3. Haha, ze vond de staanders eng, de oranje balken, de deur en ze was weer heerlijk drammerig.. Was dr eerste uurtje dus dat was te verwachten. :))

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:21

Hallotjes ik heb een vraagje ga je ook in galop op het strand of niet?

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:41

Ja

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:08

tuurlijk, waarom niet?
maar vergeet niet om ook gewoon te stappen, want anders krijg je een heel vervelend en drammerig paard.
waar stappen jullie op in het amsterdamse bos?
en heb je ook ruiterroutes daar?

sopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:00

Ik heb vroeger ook op delft gereden! Ben daar begonnen toen ik 7 was, dat is nu denk ik zo'n 9/10 jaar terug. Ik reed toen altijd op Ben, Mango, Balou.
Daarna reed ik heel vaak op Blitzer, een kleine zwarte, leuke pony was dat. Dan had je nog Lotje, Janet, Bob, Grey en veel verder dan dat kom ik eigenlijk niet meer. Alfred ken ik ook nog en Acquelle, die had altijd een gezwel op zijn kont. Ik weet ook nog dat er en hele grote schimmel was die Max heette.

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:09

Grappig zeg sopper, ik reed op dezelfde paarden!

Blitzer is er trouwens nog steeds en Ben heb ik ook nog wel regelmatig zien verschijnen maar hij gooide vaak kleine kindjes eraf..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:19

Haha ja Ben, Alfred en Blitzer zijn er nog! En Acquelle was toch de moeder van Quella?

sopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:59

Hoe gaat het met Blitzer? Die kon vroeger altijd heel leuk lopen (niet bij iedereen). Ben was vroeger juist heel lief, ik weet nog dattie toen was verkocht en toen hij terug kwam gooide hij iedereen eraf!

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:11

Lotje en Mango vond ik altijd ontzettend leuk :D
kennen jullie ook de tweeling nog? flip en flap (weet alleen even niet meer wanneer ze daar stonden), maar wat een stel :=